- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Gaming notebook topik
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- ZIDOO médialejátszók
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Szünetmentes tápegységek (UPS)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Itt az első olyan, MI-re kiélezett laptop, ami ellenáll a környezeti hatásoknak
- Milyen egeret válasszak?
Hirdetés
-
Itt az első olyan, MI-re kiélezett laptop, ami ellenáll a környezeti hatásoknak
ph A széleskörűen konfigurálható újdonságból remek választás kerekedhet a zordabb körülmények közepette végzett, helyszíni munkákhoz.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Az EU szerint kartelleztek az indítóakkumulátorok piacán
it Jövő héten lesznek a meghallgatások, de az EU szerint az autóipari indítóakkumulátorok gyártói kartelleztek, ezért kerülnek többe ezek az alkatrészek.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
rvn_10
senior tag
Sziasztok!
Kis autót keresek asszonynak munkába járáshoz gyereke elhozni innen onnan 40-50km/nap kb. Semmitől nem zárkózom el. Vételára max 500e Ft.
Gigabyte B760M Gaming X, I5 13400, 2x16 DDR4 Corsair Vengeance 3600Mhz, NZTX Kraken X61, Sapphire Pulse RX 5600XT, EVGA Supernova G2 750W, Samsung 850 Evo 128Gb, WD Blue 1TB, Phanteks Enthoo Pro M Acrylic
-
rvn_10
senior tag
válasz molnarpeter #185052 üzenetére
Annyit meg hozzátennék h min 4 ajtós mert gyerekülés lenne hátul :) polo fabia nekem is beugrott (nekem octaviam van) C corsakkal sok baj van? Esetleg fiat punto?
[ Szerkesztve ]
Gigabyte B760M Gaming X, I5 13400, 2x16 DDR4 Corsair Vengeance 3600Mhz, NZTX Kraken X61, Sapphire Pulse RX 5600XT, EVGA Supernova G2 750W, Samsung 850 Evo 128Gb, WD Blue 1TB, Phanteks Enthoo Pro M Acrylic
-
footy
addikt
válasz tutis #185049 üzenetére
Nem kell melegiteni egyik modern (turbos)autot sem(allohelyzetben nem is melegszenek be). 30-40masodperc eleg ahhoz felepuljon az olajnyomas utana el kell indulni kimelo(nem alacsony fordulaton) uzemben.
Leallitasnal sem kell kulonosebben figyelni a turbosra, max ha palyarol lehajtasz pihenobe, akkor kell neki adni par masodpercet.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz footy #185054 üzenetére
#szőrszálhasogatásON
Az már régen rossz, ha 30-40 mp kell ahhoz, hogy felépüljön az olajnyomás.
Ez már az indítás utáni mp-ben megtörténik, erről árulkodik a műszerfalon a kis, piros, olajkannás piktogram eltűnése is.Ez az idő inkább arra kell, hogy körbeforduljon az olaj, hogy minden alkatrészhez eljusson.
#szőrszálhasogatásOFF
-
tboldi
nagyúr
-
nagyúr
válasz footy #185054 üzenetére
Engem még az érdekelne ebben a témában, hogy melyik pillanattól ... izé ...milyen olajhőfoktól lehet turbós benzines (1500ccm) autónak jobban nyomni a gázt. (Vagy másképp kérdezve, mi az, ami már üzemi hőfoknak minősül az olajnál?)
A víz és az olajhőfok azért jelentősen eltér egymástól (telefonon nézem az olajhőmérsékletet, a vízhőmérséklet meg ugye a műszerfalon van). Az olajé jelentősen csak kullog a víz mögött.
Hidegen nem merem nagyon pörgetni, 2000rpm körül váltok, aztán szépen ahogy látom, hogy melegszik a víz (tudva, hogy az olaj nem követi teljesen), engedem nagyobb fordulatszámra.B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
molnarpeter
nagyúr
válasz cappa72 #185059 üzenetére
[link] 80-90 körül már szerintem lehet sietni.
(2500-)3000-ig simán pörgetném, nem a fordulat a gond, hanem az ólom láb egészségesebb, ha van jobban kenés, öblítés, és kevésbé is kormol akkor szvsz. Dízellel 1500-2500, benzinnel 2000-3000 a normál tartomány, amit tartani szoktam, de esetedben a turbó miatt gondolom jobban szeretsz nyomatékból menni
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz molnarpeter #185060 üzenetére
Köszönöm!
Hát a 80 fokot eléggé lasacskán éri el... akkor maradok óvatos duhaj a napi munkába járásnál.
enzinnel 2000-3000 a normál tartomány, amit tartani szoktam, de esetedben a turbó miatt gondolom jobban szeretsz nyomatékból menni.
Igazából most szokok vissza benzinesre, és a 10 év dízelezés miatt hamar váltok most is, ráadásul 1800-2000rpm környékén szól az autó, hogy ideje feljebb váltani... persze dombon fölfelé nem hallgatok rá, de vizszintes úton simán váltok 55-nél ötödikbe. Arra meg figyelek, hogy 1500 alá ne menjen a fordulat.
Az a baj, hogy nem tudom, jól csinálom-e. Marhára szeretnék vigyázni az EcoBoost-ra...[ Szerkesztve ]
B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
sagesz93
addikt
válasz cappa72 #185061 üzenetére
"de vizszintes úton simán váltok 55-nél ötödikbe." - ez szerintem halál egy ilyen motornál, én nem erőltetném. Én kis szívó benzinessel sem járok így, szerintem a turbós méginkább nem szereti ezt. NEkem is jelzi ilyenkor végig, hogy váltsak feljebb....
[ Szerkesztve ]
-
OPiiPO
addikt
válasz cappa72 #185061 üzenetére
"ráadásul 1800-2000rpm környékén szól az autó, hogy ideje feljebb váltani"
- nálam is (1.4T J Astra), ami hülyeség, túl alacsonyan lesz a következő fokozatnál. 2500rpm körül szoktam váltani, akkor a pont nem fog erőlködni és szépen halad."Felesleges szigetelni a nyílászárókat, ha az ereszcsatornán szökik a meleg."
-
tutis
őstag
válasz footy #185054 üzenetére
esetemben most nem releváns amúgy a turbós odafigyelés/nem figyelés, mivel jövő hétvégén érkezik a sima szívóbenzines autó.
1 hónap aktív tesztelés után fogom eldönteni hogy marad-e vagy esetleges csere lesz..btw előtte 2012-es KIA ceed-et néztem, 1.4 cvvt motorral, na az se mai csirke, bár az autó szép, a motor ugye egy régebbi szivóbenzin. 100 LE 137 NM, érdekes módon amikor teszteket olvastam róla, dícsérték magát a motort (meg az autót is)
most meg a tipora azt mondják alulmotorizált (egyetértek), ami 95LE 125NM
Súlyra a két autó: 1270kg vs 1258 kg.
szóval helyre közel egyformák teljesítményben, súlyban.
Mégis egyiket lefelé húzzák, másikat felfelé.
Érdekes mindenesetre, gondolom maga a tesztelő szubjektív véleménye is sokat nyom a latban..[ Szerkesztve ]
http://www.youtube.com/tutisgsxr
-
MODERÁTOR
Ránéztem tegnap este az új tipóra. Jó az ára és még végülis jól is néz ki. Mennyire jó vétel a ménes erejét leszámítva?
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
nagyúr
válasz OPiiPO #185066 üzenetére
@&
(#185065) dj79
(#185064) sagesz93
(#185063) BigBoss91
(#185062) johnny82
Köszönöm mindenkinek!
Akkor ezek szerint a nagy kíméletességnek látszó tevékenység nem hogy jó, hanem terhető a motor számára.
Na akkor kicsit finomabban, de odalépek neki.B.C. Rich Platinum Warlock eladó 105kHUF
-
Tin
veterán
válasz cappa72 #185071 üzenetére
Javasolt olvasmány: A nyomaték öl, nem a fordulat
-
-
motoflug
őstag
Sziasztok!
Autóvásárláshoz kapcsolódó kérdésem lenne. Kintről szeretnék behozni/hozatni Mazda MX-5-t. Igazából nekem az sem gáz ha kimegyek érte, és behozom magamnak, de lehet ez nem annyira fér bele időben. Tudtok olyan traileres emberkét ajánlani, aki Olaszország/Hollandia/Ausztria/Németországból hoz be ilyesmit? Tudom tele a net az ilyenekkel, de nem akarom olyanra bízni a pénzt, illetve a projektet, aki nem informálható le. Illetve az sem lenne rossz, ha nem húzna le emberünk. -
tboldi
nagyúr
válasz motoflug #185078 üzenetére
Vedd fel a kapcsolatot bbubby00 fórumtárssal! Ő nagy valószínűséggel tud segíteni.
-
válasz mobal #185068 üzenetére
Az írásom linkelte a kolléga, ha valami kérdésed lenne küldj nyugodtan püt, amúgy van fb csoport közel 1000 taggal, nem igazán vannak problémák, inkább user error.
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Biqci
aktív tag
válasz tutis #185067 üzenetére
Ha belegondolsz, az ufo Civic-ben is van (majdnem)1,4-es motor, a frissebb 100Le és azt sem ajnározzák túlnyomórészt. Bár lehet, hogy ez csak a hondaság miatt van. Pedig pont mostanában gondoltam rá, hogy egy ilyen kismotoros Civic pont jó lenne a városban rohangálni, nem kellene a dízel Accordot bactatni
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
tboldi
nagyúr
válasz Biqci #185081 üzenetére
Azért nem ajnározzák, mert abba a kasztniba a 16 szelepes, i-VTEC L13Z is ugyanolyan kevés, mint a korábbi 8 szelepes, i-DSI L13A. A Jazzekben is éppen csak elviselhetők.
De tényleg, nem jó párosítás ez így, a 8gen Civic-be 1.8-as motor kell, vagy a 2.2 dízel.
[ Szerkesztve ]
-
Biqci
aktív tag
válasz tboldi #185082 üzenetére
Persze, tudom, teljesen jogos. Mondom, én is csak azért gondoltam rá, hogy kíméljem a nagytesót.
Amúgy szerintem a Jazz-ben nem olyan rossz, mióta a lányomnak az van és néha megkaparintom, öröm vele cikázni. A városban..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
tboldi
nagyúr
válasz Biqci #185083 üzenetére
Nekem is Jazzem van, de szerintem tudod.
Az 1.4 i-DSI-ben 3 dolog szerethető: a nyomatékmaximum már viszonylag alacsony fordulaton megvan (119@2800), megfelelő üzemállapotban - és olajjal - halkan és finoman jár, és egyszerű szerelni. Viszont ha lehetne, még vagy 20-30 lovat el tudnék viselni, ~1100 kilóhoz nem túl sok az a 83 (hát még a Civic-hez...), illetve a gázreakció is lehetne közvetlenebb. Ebből a szempontból jobban szeretem a WagonR-ünk M13A motorját, az jóval pörgősebb és közvetlenebb, mint a Jazzé. Ráadásul ott megvan a mágikus 10 kg/ló, 932-re jut 93 paci.[ Szerkesztve ]
-
válasz cappa72 #185074 üzenetére
Nincs semmi baj az egyenletes haladassal 1500-as fordulaton. Kiloni gondolom amúgy sem onnan akarsz, tehat visszavaltasz. Az auto amugy is tudtodra adja, ha nem tetszik neki (remeg), az meg 1200 alatt. Az automatak siman bevaltanak 1000 kornyekere egyenletes, kis terhelesu haladasnal. A baj az, hogy a dsg is.
-
Biqci
aktív tag
válasz tboldi #185084 üzenetére
Persze, hogy tudom, szép szürke hátul
De legalább nem látszik rajta a kosz, nem kell annyit mosni
Arra a cikázásra gondoltam, hogy a Accordhoz képest sokkal könnyebb vele a városi közlekedés, pedig az Accord automata, igaz dízelkombájn. De a Jazz olyan fordulékony hozzá képest, annyira öröm vele pl. parkolni. A fiam Procee'd-je 2 literes benzines, 143 ló, de messze szenvedősebb vele az élet a városban."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
-
monster95
tag
Sziasztok.Van egy ford focus 3 1.0 ecoboost motoral szerelt autom ami 6 sebbeséges.Olyan kérdésem volna hogy ezeket a turbo benzines motorokat hogy kell hasznalni?Milyen fordulaton.2000-2500?Illetve ugye a szívó benzin szereti ha 3000-4000 fordulaton pörgetik.Ezeket a turbó benzineseket is lehet ennyin pörgetni ha már meleg az olaj,hűtőfolyadék vagy nem ajánlatos?
-
válasz monster95 #185095 üzenetére
Normál közlekedsz, akkor 1800-2500, ha gyorsítani akarsz nagyobb gázzal, akkor 2500-4500, ha előzől, akkor célszerű tovább pörgetni 5000-5500-ig
Induláskor amíg hideg a motor ne nyomd neki, de ez minden motorra igaz, 1800-2500 amíg bemelegszik.
Ha meleg a víz és az olaj akkor már lehet pörgetni, minnél nagyobb a fordulat, annál nagyobb az olaj nyomás, de az erőhatások is nőnek a motorban.
A turbó miatt alacsony fordulaton van már nyomaték, de nem szabad alacsony fordulaton padlózni,mert kicsi az olaj nyomás ekkor kopik a legjobban a motor. Nem a fordulat öl hanem a nyomaték
Mielőtt leállítod hűtsd vissza a turbót például autópályáról lejöhet vissza kapcsolgatsz, hogy a motorféknél szívjon befele motor, ilyenkor hűtőd a turbót[ Szerkesztve ]
Eladó Tarrington House TH AD3020 páramentesítő, használt, jó állapotú. Ár: 25000Ft 600W Napi akar 20liter 3,5 literes tartály Max 52 m² 30cm x 35cm x 52cm 14kg
-
Dare2Live
nagyúr
válasz kisza25 #185097 üzenetére
"minnél nagyobb a fordulat, annál nagyobb az olaj nyomás"
Nincs komoly difi 2000-3000-4000közt. pl 1/2szfes yarisnál 800as fordulatnál már maximális olajnyomás van legalábbis ott már egyértelműen nyit a túlnyomás szelepe onnan végig 7000rpmig ~6bar.
"nem szabad alacsony fordulaton padlózni,mert kicsi az olaj nyomás"
Olaj nyomást hagyd ki az már nagyon alacsony rpmnél maxon van, hideg olajnál főleg. A térfogatáramlás a kulcs ami alacsony lehet hideg olajnál az a fontos a kulcsszó nem a nyomás. Nem a nyomás védi meg a motort hanem a megfelelő térfogatáramlás. pl kedvéért raksz bele 20W50et a nyomásod az előírt lesz a motor mégis tönkre fog menni ha padlozod akár 1000 akár 3000nél mert a térfogatáramlás elégtelen. És 3000nél mégkárosabb mint 1000nél.
Gyakorlat röviden: Hidegen nem padlózunk. Se 1000nél, se 3000nél. A 3000es padló pedig mégrosszabb mint az 1000es. Legyen meg az 1000+os fordulat, hogy 101% meglegyen a maximális olajnyomás és 3000fölött se legyen mert nagyobb fordulatnál nehogy ne legyen meg a megfelelő térfogatáram (annak ellenére, hogy a megfelelő olajnyomás már megvan)
Persze ha a mérnök tökéletesen megtervezte, gyártás is hibátlan elvileg egyiktől se kéne félni... pl alap, hogy amíg hideg a motor nem enegedi elektronika 1000 alá a fordulatot....[ Szerkesztve ]
don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up, don't look up...
-
vzsryl
nagyúr
Egész korrekt videósorozatnak nézünk elébe: [link]
Hacsak a hitelrontás miatt nem törlik a videókat/csatornát.megprobaltam alairni, de a tollam nem fogja a monitort:/𝔹𝕒𝕔𝕜 𝕋𝕠 𝕃𝕚𝕗𝕖
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós topik
- Xiaomi Mi A3 – egy csepp ellentmondás
- Milyen okostelefont vegyek?
- Mobil flották
- Milyen hagyományos (nem okos-) telefont vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- PlayStation 5
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- További aktív témák...
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- UPPSPEL Gamer állítható magasságú számítógépasztal, fekete, 180x80 cm
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs