- A PC-ből az asztalunkra is kilép a Noctua
- Mini-ITX
- Milyen TV-t vegyek?
- RAID
- Milyen egeret válasszak?
- Fekete misztikum: DeepCool Mystique 360 vízhűtés
- Királyi menetben érkeznek a G.Skill új DDR5 memóriái
- Még a nyár előtt megérkeznek a G.Skill új Ripjaws memóriái
- Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
- Fürge M.2 2230-as SSD-vel jelentkezett az IRDM
Hirdetés
-
Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
ma A G85 külsőben és specifikációban is ígéretes.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Újabb robottaxis balesetekre derült fény
it Az USA biztonsági vizsgálatot indított a Waymo önvezető autói kapcsán, és újabb balesetekre derült fény.
-
PROHARDVER!
Új hozzászólás Aktív témák
-
CactuS
Arcképgyáros
válasz mobal #184800 üzenetére
Benzin vagy dízel?
Legújabb KIAkat is érdemes lehet megtapizni, azok beltérben szerintem már a focus felett vannak - szerviz problémákban meg már régóta alatta -.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
őstag
válasz bandi0000 #184789 üzenetére
évi 36-60e km az sok
tiszta sor hogy dízel autó kell (vagy ha ez városban megy bele akkor hibrid)
de véleményem szerint ez már a munkára használom az autót kategória, itt sehogysincs értelme egy 1 millás lefutott vacaknak
eleve csak olajszervíz minimum évi 3-4 alkalom
itt újat kell venni és szépen leköltségelni a lízingdíjat, aztán meg 5-6 éves korában újra cserélnicryptot minden termékemért elfogadom
-
bandi0000
nagyúr
válasz LuckyL #184810 üzenetére
igen, csak az a baj, hogy annyit meg nem keresnék, hogy 5 évente újat vegyek, plusz az értékvesztés miatt eleve nem veszek semmit újonnan :D Akkor még lehet àtgondolom a dolgot, van itthon egy jó àllapotú 1.4 es F astra, majd lehet azzal járok fel amíg nem lesz jobb ötletem
molnarpeter: hàt nagy ember vagyok, és a haverjaim is azok, kb ha anyóson ül mellettem valaki, akkor a váltás nehéz :D bár amúgy egy újabb golfra, astrára én is gondoltam màr, bàr azok se túl olcsók
[ Szerkesztve ]
Xbox One: bandymnc
-
veterán
Sziasztok!
Csóró ember kérdése következik. Még szűk 3 iletve szűk 4 év míg lejár 2 hitelem, ezt az időszakot akarom átvészelni, utána szabad vagyok, de a kettő együtt a fizetésem több, mint egyharmadát teszi ki.
Van egy 2004-es dízel Mazda6-osom
Az autó elsődleges felhasználása a munkába járás (havi 1000km) meg pár kisebb út főleg feleségemmel, ritkábban családdal, mondjuk nyáron még 500, télen még 250 km/hó.
Régebben mentünk vele évi 27et is, de mióta megvan a feleségem benzines automatája ő elintézi azzal a bevásárlást, ovit, apróságokat. Neki szüksége van saját autóra mert rokkant.
Szóval a Mazda, 10,5 éves kora ótra van nálam, második tulaj vagyok, valós 300 ezer kilométer. Motorikusan jó, fékek jók, vezérlésben van még vagy 30 ezer kilométer, de sokat kéne rá költeni, korróziók itt-ott (bár a lakatos szerint ez még jól néz ki a többihez képest, meglátszik, hogy itthoni mert az alja nincs elrohadva csak küszöbök, ívek, ajtók), futómű, motortartóbak, tükörfűtés, ablakemelő, apróságok, lakatolással könnyedén rá lehetne dobni fél milliót, talán többet is, ha lenne - de nincs, így marad a csókos vizsga, lassú enyészet látványa. Tavaszon 2 nyári gumit is kell rá venni, azt is cinkes lesz kifizetni, nemhogy még azt, hogy az új gumit ne koptassa félre.
Használjam ki belőle az utolsó kilométereket így, ahogy van, még most átrugdosom vizsgán, 2 évig csak tankolom meg olajcsere (kb addigra fogy el a vezélés is) aztán betolom a bontóba?
Vagy adjam el most? Nagy szerencsével kapnék érte 500-at, kis szerencsével 4-et. Ha ehhez hozzáteszem amit rá kéne költeni már tisztességes autót lehet érte venni, de mint már mondtam erre nincs most keret.
Tudnék venni valami faékegyszerű, rozsdásodásra minimálisan sem hajlamos autót belőle? Lemondva a tágas térről, sportos agilis, családszállításra is alkalmas gépről, munkábaelvánszorgós öszvért venni helyette?
Van most 2 autó a láthatáron:
- Sógorom 1998-as Swiftje, ez is rozsdás (küszöb eleje - első sárvédő de hátul szép), nincs benne szervó meg klíma, de valós 160 van benne, 2004 óta nála van, tényleg megkímélt, 100-al sose jár csak 80, és ami a lényeg, 200-ért ideadná.
- Kolegám szintén Mazda6-osa, 2006-os dízel, kombi is, sokkal jobb állapotban mint az enyém, költött rá, részecskeszűrő nagyon rendben (enyémben még nincs), de hát ezen is a kerékívek. Szóval erre is kell költeni de kevesebbet. 5-ért nekem ideadná. Ehhez jól ki kéne szállni az enyémből.
Ti mit tennétek? Maradjon a Mazda, vagy menjen amíg ér pár gombot és a helyére valamit, de mit?https://tinyurl.com/rasoapro
-
dj79
senior tag
válasz rasotamas #184816 üzenetére
Azért a 98-as swift nyúlványait nagyon meg kell nézni, nehogy az is hamar bekérjen egy nagyobb összeget.
Add el a mazdát és keress valami kevésbé rohadós típust, 400 környékén már van azért egy-két olyan konstrukció, ami sokkal jobban bírja a korrózió elleni harcot, pl megane 2001 könyékéről vagy thalia. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz rasotamas #184816 üzenetére
Add el, amíg pénz ér. Mazda 6 után nem ülnék át swiftbe és nem azért mert ciki, hanem azért, mert az is rohad és családod van. Azokban még nincs utascella, városon belül simán lehet baj egy közepes koccból is. 500k-ért sajna a vasaló swift kilőve, ahogy a jazz is, mert ami annyiba kerül az alul szét van rohadva. Méretben mi az elképzelés? Kisebb autók is szóba jöhetnek?
1/3 hitel még annyira nem is vészes, nekem arányaiban több, igaz, most új autót én se tudnék venni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
nagyúr
PoHu alkot. Itt van az autom Magyarorszagon, legyartva, hetek ota. Ehhez kepest ugy nez ki, meg masfel honapig nem tudom atvenni, mert valamit elszurtak tobb szaz auto homologizacios dokumentumainal.
while (!sleep) sheep++;
-
veterán
Köszönöm mindenkinek a tanácsokat!
dj79: Igen a Swift rohadástól én is félek, de ettől eltekintve tényleg megkímélt, korántsem néz ki 21-22 évesnek, bár egyszer vezettem és emlékszem, hogy valami horror volt a vezetési élmény. Ez a swift bal első küszöb része:
Cactus: Egyet kell értsek. Itt talán lehetne spórolni az átírással egy üzembentartóival mindössze 6 ezerért.
Vasaló Swiftet nem vennék mert anyáméknak olyan van és mindig rá emlékeztetne (3 éve nem beszélünk).
Méretben Peugeot 106 1.5D és Sharan 1.9 TDI közt gondolkodom
Családi kiruccanásra mondanám, hogy ott a feleségem HR-V-je, leszámítva hogy 4 személyes és 10 litert fogyaszt, a CVT pedig néha dob egy hibakódot. Lakóhelyünk 40 kilométeres körzetét csak a szépkártya felhasználása céljából szoktuk elhagyni kb 120 km távolságra.
Az 1/3 nagyon sok mivel a feleségem rokkant nyugdíja kemény 50 ezer forint, így kb 1 fizetésből élünk.
Gombinyó és dj79: Ezek a Megane-ok soha az életben nem jutottak volna eszembe. Inkább 106/Saxo, Lupo-Golf4 1.9, valami japán benzin, de mi ami nem rohad?https://tinyurl.com/rasoapro
-
cafat
tag
Sziasztok! Opel Astra J 1.4t 120 lóerős motorral milyen tapasztalatok vannak?
Vásárlásnál mire érdemes odafigyelni?
Milyen szervíz költségek jöhetnek elő későbbiekben?
A linken szereplő autó tetszik asszonynak, és engem is megfogott egy kicsit.
Kívülről is eléggé bejön és jóval felszereltebb mint amit eddig néztünk.
[link]
Jobban szerettem volna 1.6 szívót, nem ismerem ezeket a turbós motorokat, de ha nem nagyon nyűgös akkor nem zárkóznék el tőle. -
CactuS
Arcképgyáros
válasz rasotamas #184824 üzenetére
Ezt a swiftet ne, kérlek. Alá is be kéne nézni, de amit anno így javítottak, majd újra így rohad, abból szerintem már alul sem maradt sok, hiába szép a belseje. Lupo/Arosa SDI-t szokták dicsérni, hogy viszonylag egyszerű szerkezet, olyan vészesen nagy sz*pófaktor nincs bennük, ha az az tetszik, akkor érdemes lehet körbenézni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
molnarpeter
nagyúr
válasz rasotamas #184824 üzenetére
Lupo, Arosa SDI esetleg PDTDI
Polo, Fabia, Ibiza szintén
Golf 4, Octavia, Leon, Toledo, A3 1.9 SDI és TDI 90/110Maga az SDI az a lowcost netovábbja, kettőstömegű sincs. Ha bízol a szerencsédben, Fiat 1.3D is érdekes lehet, 75 lóval egyszerű a turbó, nincs kettőstömegű, és grátisz láncos vezérlés - ha nincs mákod, melós a csere, de nekem pl 170k körül jár (olajcsere sokat számít). Ha mondjuk új vezérlés lenne az adott autón, érdekes lehet, bár pár elektromos nyűg akad, amivel kellhet törődni, ez is inkább idő, mint pénz. Viszont az már Bosch magasnyomású rendszer. 1.4 HDI/TDCI is hasonló történet, talán Siemens, de nem merek megesküdni rá.
[ Szerkesztve ]
-
diegho
nagyúr
válasz cafat #184825 üzenetére
A váltó 2012 közepén lett módosítva, előtte voltak vele csapágy problémák. Kifordítod balra a kormányt koppra és benézel a kérek előtt bal oldalt. ha ezt látod, akkor még a problémás váltó van benne.
Jobb oldali a javított verzió. Olajcsere fontos 60k km után. Ha a keréknél nem látni, akkor fel kell emelni.
-
-
molnarpeter
nagyúr
válasz aero. #184829 üzenetére
Tudjuk melyik cég összes eladó autója a nevén van, és leginkább új szalonautóként vásárolt példányok. Mondjuk az nem is kereskedés, inkább outlet vagy nem is tudom. Na ilyet az 1 milliós kategóriában max két személyes kisteherként lehet lőni, sajna az ár eléggé behatárolja a lehetőségeket. Talán még a holland importos ember veszi még a nevére, hogy a regadót kint vissza tudja igényelni. Itthon azért a forgalomba helyezés drága lenne saját szakállra.
[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
veterán
Perpill egy 2016-os 5 ajtós Megane 4 1.5 dci-nk van, amit nagy megelégedéssel használunk, szeretjük. Az egyetlen problémánk a szűkössége. Én kb. 187 cm vagyok, a feleségem a 2,5 éves gyerekkel hátul ül, mögöttem, de a 158 cm-ével is nehezen fér el. Ha nagyon sok a cuccunk, olykor már bizony a csomagtartó mérete is szűkös. Tervezünk még egy gyereket, de nem ártana majd egy nagyobb (nagyobb csomagtartó+hátsó lábtér) autó. Mindenképp kombi felé kacsingatok, és új autóban gondolkodom (Megane-t is újonnan vettük). Bp-en lakunk, hétközben melóba járok, ez napi kb. 8-8km, de kb. minden 2. hétvégén van egy hosszú autópályás utunk, végig az M3-ason, vagy majdnem végig az M5-ösön. SZóval a jelenlegi kb.74000 km ~70%-a szerintem pályázásból van. Így (csökött kis turbós) benzinest semmiképp nem akarok! Ami extraként számunkra elvárás (Megane-ban van, és lejjebb nem adnánk: full LED lámpák, kamera, holttérfigyelő, automata parkolás). Amit néztem, katalógusárakkal, szükséges extrákkal: márkánál maradva Megane Grandtour dci 115 (elvileg 400.000-es használtautó beszámítás kedvezménnyely+min.200.000 Ft-os extra csomag kedvezménnyel) ~7 milla, Ford Focus Titanium 1.5 TDCI: 8,9M (ezen azért meglepődtem, ára miatt azt hiszem ki is esik a mezőnyből), és a 3. érdekes versenyző a Toyota Corolla TS 1.8 Hybrid, ~8,7M. Ár szempontjából, na meg saját tapasztalat alapján a Megane nagyon szimpi, de a konkurensek azért több helyet kínálnak. Csomagtartóban mindenképp, lábtér terén nem tudom. A legnagyobb favorit egy Mercedes C300de T lenne, de az még álom egyelőre Van esetleg a fenti autókkal tapasztalata valakinek, vagy egyéb hasonló ajánlása? Bár tudom, itt főleg használt autókról van szó.
-
Yiggdrasil
aktív tag
válasz tboldi #184715 üzenetére
tboldi
Milyen a fogyasztása városban és 100km/h körül? Illetve ez az 1. generációs Jazz mennyire megbízható? Kollégám mindig megpróbál elrettenteni tőle, hogy spóroljak egy kettesre mert az egyesben rémálom az elektronika.
dj79
Köszi, megnézem! Fogyasztásról van esetleg infód?
molnarpeter
Huh, ezeket a dízeleket szabad? Eddig totál úgy nézegettem, hogy bármit csak azt ne, mert a gatyám rá fog menni egy 15+ éves dízelre az első szervíznél.Közben kiszámoltam a dolgokat, kb 20.000km/év a felhasználás, kétharmada autópályán, max 110-el (nem vagyok az a száguldozós típus).
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Yiggdrasil #184834 üzenetére
Modern dízelek félelmei nincsenek az SDI-nél, és a benzines hátrányai sem jelentkeznek, a tempó árán (3000-nél 120 utazó a kényelmes), rövid utakat sem torolja meg. Nincs magasnyomású rendszer, nincs kettőstömegű lendkerék, nincs turbó, DPF-nek meg a hírét sem ismeri. 1.9 SDI van a háznál hosszabb ideje (1.3 Multijet is nemrég óta, 1.4 TDCI-t cégnél használtam). Az SDI a legegyszerűbb, eszik durván 5 litert, adagolós (nem romlik el), közvetlen befecskendezős (nem lesz hengerfejes), egytömegű lendkerék (adott esetben a nyomaték miatt konkrétan 'benzines' váltója van rajta, tehát pontosan ugyanannyiba kerül a cucc, nekünk közel 300-at bírt a gyári tárcsa). Nem kell gyertyát cserélni, nem romlik el a trafó, és jelentősen kisebb a fogyasztás. Vezérlés cserén kívül termosztát kellett neki, meg egy hőmérséklet szenzor, ami a motort illeti. Lomha, de azt millió km-en át, nagy ritkán tankolva Rozsda a legnagyobb kockázat, viszont itt már galvanizált a kasztni, nem porlad az egész, inkább pár kritikus pontra kell odafigyelni és kész (vásárlásnál, illetve később megfelelően gondozni).
Fogyasztás: Spritmonitor.de (bővített kereső, fel kell paraméterezni)
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Yiggdrasil #184834 üzenetére
Városon belül 7 körül (nálam most éppen 7,5-öt mutat), országúti tempónál 1-1,5 literrel kevesebb.
A megbízhatóság terén nincs semmi komoly, nem tudom, mit vett magához a kollégád.
Elektronikai probléma jellemzően 4 szokott előfordulni, de egyáltalán nem olyan sűrűn, és nem is olyan durvák, hogy rémálomnak lehessen nevezni. Sorolom: a hátsó gyújtótrafók (megoldás: szétszedés és tisztítás), a klímapanel és a rádió háttérvilágításának izzói (csere), az elektromos ablakok vezetőoldali kapcsolója (csere), illetve az ajtókban a zármotorok (csere). Nekem csak az izzók jutottak 3 év alatt.Amúgy az utóbbi kettő tipikus Honda-betegségnek is mondható, nem tudom, hogy az újabbak mennyire érintettek ezekben, de gyanítom, hogy a GE-knek is megvannak az apróbb bajaik így tizenévesen.
szerk.: Ja, bocs, majd' elfelejtettem. Egy dolog van, ami rémálomnak mondható: az első fényszórók izzócseréje. Szerencsére van egy humánusabb módja is.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz bandi0000 #184812 üzenetére
az a baj, ha ennyit mész, akkor neked több kiadásod lesz szervizre, javításra egy használt autónál mint ami az értékvesztés egy újnál...meg gondolom hogy nem kéne napokig szervizben állnia az autónak
azt csak óvatosan jegyzem meg, hogyha ennyit kell utazni egy munkahelyen, akkor elég alap elvárás a céges autó, és cég sokkal olcsóbban be is tudja szerezni (áfa vissza, nagyon kedvező bérleti konstrukciók stb.)cryptot minden termékemért elfogadom
-
molnarpeter
nagyúr
-
venom8888
őstag
.
-
Doki16
addikt
válasz Gabesz87 #184831 üzenetére
Te neked találták ki a Passat GTE-t. Rengeteg extra van benne. Led Fényszoró például alapfelszereltség. Ha tudod tölteni a legjobb választás lehet számodra. Vagy ha van türelmed és pénzed akkor ahogy molnarpeter is írta jó lesz az Octavia plug-in is.
GTE vonalon tudok segíteni mert elég jól ismerem a típust.A Tyrannosaurus Rex legközelebbi ma is élő rokona: a csirke.
-
CactuS
Arcképgyáros
Csak nem egy Ford Puma lett? Azzal is vannak szép csúszások, pedig az autók már itthon vannak. Az egyetlen forgalomban lévő hybrid Puma az az, amit a Radio1-esek kaptak, azt is elég kacifántosan sikerült összehozni.
Have you ever noticed that anybody driving slower than you is an idiot, and anyone going faster than you is a maniac? George Carlin
-
Gabesz87
veterán
válasz Doki16 #184842 üzenetére
Octavia plug-in árakat nem találtam, sem a Skoda honlapján, sem máshol. Technikailag nagyon vonzó a GTE, de nekem a VW-ek valahogy unalmasak külsőre. Meg mondjuk belsőre is. Bár az újak már egész izgalmasak. És ódzkodom a TSI-től meg a DSG-től. Szóval valahogy a német autók nem annyira vonzanak. De az ésszerűség fontosabb, szóval abszolút nem zárkózom el tőle! De nem valószínű, hogy ezek közül lesz valamelyik, mert használt autót nem szeretnék, legalább is ami több 10e km-t futott már ill. árban inkább 7-8 közt van a max! Attól függően, hogy a Megane-t mennyiért vennék be.
-
Tin
veterán
válasz Gabesz87 #184846 üzenetére
En ennyiert (ha belefersz) a Corolla TS-t vennem hibrid motorral. Tud mindent amit szeretnel, es arban is belefer a keretbe. Palyan nem lesz annyira izmos, de kis fogyasztas, jol pakolhato, kozepen meg letakarod azt a 10 eves tabletet
(#184848) Qru: te, oszinten, amikor en osszel szamonkertem itt par kereskedot, hogy mi ez a gagyizas, hogy heteket kell varni egy autora, mindenki tok furan nezett ram. Mondjuk azok nem konfiguralt autok voltak. Azota latom, hogy ez a modi (amit egy egyedileg konfiguralt autonal megertek, amugy nagyon nem), mar nem szolok semmit. De meglepodnek, ha valami nesze semmi ajanlatnal tobbet kapna. Nem hulyek ezek, ketlem, hogy a szerzodesbe csuszas eseten barmifele karterites lenne.
[ Szerkesztve ]
-
Gabesz87
veterán
Hát igen, az az odab..ott valami tény hogy nem túl szép Formára nagyon tetszik, de egy Comfort felszereltségű, Tech csomaggal, 8,75M a katalógusárak szerint. Persze kérdés, hogy ebből mennyit engednek, milyen akciók, kedvezmények vannak. Nem vagyok az a nagyon száguldozós fajta amúgy sem, pályán is tempomatot 138-140-re állítom.
-
nagyúr
Most ott tartunk, hogy a heten megprobalnak intezni valami csereautot.
> Azért nem egy 2 Ft-os autóról van szó (és ha még arról is lenne akkor is...).
Hat nem. A problema az, hogy nem is arrol van szo, h csuszik a gyartas, hanem azt mondtak januar vegen, hogy ott az auto, menjek be erte. Nyilvan akkor eladtam a sajatomat, es bementem, es ..
while (!sleep) sheep++;
Új hozzászólás Aktív témák
- Carlinkit 3.0 Mini Apple Carplay vezeték nélküli USB adapter autókhoz, fehér
- Anker Eufy P1 okosmérleg, Bluetooth
- Erős fényű, fókuszálható minőségi LED zseblámpa eladó! Keveset használt! 3 Világítási mód(2 fényerő
- Új bontatlan Philips 3324/40 3in1 légtisztító, ventilátor, hősugárzó
- Mi Door and Window Sensor 2 Alza garanciás!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen