- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Új kategóriát teremtett a PC-n belül a Microsoft
- Száguldozáshoz való az új GeForce driver
- Házimozi belépő szinten
- OLED TV topic
- Gaming notebook topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Samsung LCD és LED TV-k
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
Hirdetés
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
it Egy brit bíró szerint Craig Wright, a bitcoin állítólagos feltalálója folyamatosan hazudott és bizonyítékot hamisított.
-
Száguldozáshoz való az új GeForce driver
ph A WHQL minősítésű, 555.88-as eszközillesztő számos Adaptive-Sync monitort is hitelesített.
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
így a sötétben nem feltétlenül lehetett tudni, hogy a kerékpárút kicsit elcsúsztatva folytatódik.
Bocsanat, ezek szerint minden kerekparut egyenes, ezert nem szamitott ra, hogy kanyarodik? Ha meg szamitott ra, akkor miert tok sotetben tekert? Szamomra a ketto uti egymast. En nem bantom szerencsetlent, de ezt maganak csinalta, a biro csak emberseges volt. Az onkormanyzatnak semmi az a 20 milla, annak a beteg embernek viszont sokat jelent.
Cathfaern Ez ezt belatom. Ez nem is egy derekszogu kanyar volt. A gyalog es kerekparuton eleve nincs is olyan tempo (nem is lehetne), hogy ezekre a tablakra szukseg lenne.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Jo kerdes amit irtal. Arra gondolok, hogy ha a kerekparuton szabalyosan kozlekedsz, akkor eleve nem erkezhetsz nagy tempoval az akadaly fele, igy nem szukseges azt kulon kiemelni fenyvisszavero tablakkal vagy matricaval es ''vedeni'' szalagkorlattal. Van idod annak termeszetes modjan eszrevenni azt. (de szep lett ez a mondat ) A kozutakon altalaban a veszelyes kanyarokat, visszaforditokat szoktak vedeni szalagkorlattal es adott esetben fenyvisszaverovel is, hogy ejszaka meg jobban lathato legyen. Ebben az esetben amirol beszelgetunk, nincs szo eles/visszafordito kanyarrol, egesz egyszeruen elkanyarodik a kerekparut. Nyilvan azokat a szempontokat en nem tudom es nem latom, amit ilyenkor figyelembe vesznek ott, ahol dontenek a tablak/korlatok stb kihelyezesekor. A sajat velemenyem az, hogy nincs akkora es olyan hirtelen tores abban a kerekparutban, ami egy kivilagitott es figyelmes kerekparosnak problemat okozna.
(#37941) Cathfaern
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
Ha szabályosan közlekedsz, autóval sem érkezhetsz olyan nagy tempóval akadály elé, hogy ne tudj megállni. Ha nem látod merre megy az út, akkor meg sem tudsz állni, ha látod, merre megy, akkor tudod, milyen sebességgel tudod bevenni az adott kanyart. Szóval, minek a jelzés?
Szerintem ha szabalyosan kozlekedsz, akkor is erhetnek meglepetesek egy kanyarban, ha az esetleg nagyon kis ivu es/vagy az ive a kanyar kozepetol mondjuk nem nagyobb lesz, hanem meg jobban szukul, ezert szoktak kitablazni, hogy pluszban felhivjak ra az arra kozlekedok figyelmet. Nem veletlenul vannak pl a veszelyes utkanyarulat tablak is. Ad egy plusz informaciot a vezetonek, hogy ez a kanyar veszelyesebb, szukebb, mint az atlag es lassitson le/figyeljen jobban.
Ne különböztessük meg a kerékpárutat a "sima" úttól. fogadjuk el, hogy mindkettőn lehetnek veszélyes helyek, és azokat meg kell jelölni.
Igenis kulonboztessuk meg. A kozutak alapjaban veve a gepjarmuforgalomnak epulnek, azok sebessegere es igenybevetelere, ahogy a kerekparutak is a kerekparok igenybevetelere keszulnek es rajtuk a maximalis sebesseg 30km/h. Ezert nem gondolom, hogy egy olyan ivu kanyart amit a kozuton megjelolnek, a kerekparuton is meg kellene jelolni, hiszen sokkal lassabban kozeledsz hozza. Ismet felhivnam a figyelmet nehany dologra, mert ugy latom kezdjuk elfelejteni. A kerekparuton 30km/h a maximalis sebesseg, arra nezunk amerre haladunk es ha szukseges, megfeleloen kivilagitjuk magunkat, beszamithato allapotban ulunk fel a kerekparra. Ha ezt a par egyszeru es egyertelmu dolgot betartjuk, akkor velemenyem szerint nem erhet bennunket baj a kerekparuton.
a konkrét helyszínen rövid idő alatt négyen is árokba mentek,
Ilyet sehol nem irtak, csak hogy zoltanon kivul negyen tortek ossze magukat. Hogy ez mennyi ido alatt jott ossze, azt nem tudjuk. Ezert irtam korabban, szerintem attol fugg a hely veszelyessege, hogy milyen gyakori a baleset. Ha mondjuk allando ott a kerekparos forgalom es van hetente egy baleset, akkor veszelyes valoban, ha evente van baleset, akkor valoszinu nem a hely kialakitasa a gond.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ezzel azt mondod, hogy ha nincs kitáblázva, hogy veszélyes, akkor nagy sebességgel belemész egy kanyarba, aminek nem látod az ívét, csupán feltételezés alapján. És szerinted ez szabályos.
Nem, semmi ilyet nem mondtam. Olvasd el ujra amit irtam es nem forgasd ki a szavaim legyel szives.
Viszont vannak olyan ívű kanyarok is egy kerékpárúton, amik az autóknak szánt úton elő sem fordulhatnak.
Azokat jeloljuk meg, baj nem lehet belole.
Ez meg legfeljebb akkor lenne igaz, hogy a kerékpárúton senki más nem közlekedne, nem lenne környezete és tökéletes állapotban lennének a kerékpárutak.
Megint a nekunk futo vaddiszno es durrdefekt a tema? Ezt ne keverjuk ide szerintem.
Az autóknak tervezett utakon lakott területen kívül (nem autóút vagy autópálya) 90 km/h a megengedett sebesség. Ha a KRESZ-ben leírtakat betartod, akkor nem érhet baj az úton ... kb. ezt írtad le, csak kerékpárosokra vonatkoztatva.
Ha mindenki betartana a kreszt, akkor a muszaki hibat es rosszulleteket leszamitva nem fog tortenni baleset soha.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Csak annyit, hogy a kerékpáros is ugyanolyan közlekedő az utakon, mint az autós.
Ebben egyet ertunk. Ezert mondom mindig, hogy nekik is kresz vizsga es biztositas.
A kerékpárutakra is ugyanaz az odafigyelés kell (az üzemeltető részéről is), mint az autósokéra, függetlenül attól, hogy ott alacsonyabb a sebesség.
Szerintem ezzel nincs is baj, odafigyelnek rajuk. Azert minden kanyarhoz ne tegyunk fenyvisszaveroket es korlatokat, bizzunk abban, hogy a kerekparosok nagy resze latja, ha elkanyarodik az ut, valamint a szabalyokhoz es eletosztonehez ragaszkodva ki is vilagitja magat.
Szerintem én is Fejezzük is be
-
félisten
Hát, ezt ennyire egyenlően nem biztos, hogy kezelném.
Te irtad az elobb, hogy egyenloek. Akkor most megsem?
Inkább valahogy úgy, hogy 10-12 éves korig nem engedném a gyerekeket felnőtt kíséret nélkül az utakra (semelyikre, nem csak főútra), és általános iskola 4. osztály környékén bevezetném a kreszt tantárgyként. Szerintem megadná azt a tudást, ami a kerékpározáshoz kell.
Szerintem is, regen volt is ilyen az iskolaban. Nekem is volt errol kis papirkam anno. Emellett razziaznam a kerekparosokat is a veszelyesebb helyeken es kemenyen buntetnem a szabalyszegoket.
A biztosítással egyetértenék, de a megvalósítás módját nem nagyon látom.
Szerintem egyszeru. Szemelyre kotik. Ha kerekparral kozvetlenul vagy kozvetetten balesetet okoz, akkor mint a kotelezo felelossegbiztositas, fizeti az okozott karokat.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Ha bevezetnéd a vizsgakötelezettséget, a gyerekek jelentős részét eltiltanád az utaktól, és ez által a biciklizéstől, és ha kicsi korukban nem tekernek, nagyobbként még annyira sem fognak.
Meghuznek egy korhatart, ameddig csak szulovel, utana pedig mehet egyedul, ha megfelelt a vizsgan.
Ha kötelezővé tennéd, jönnének a hőbörgők, akik életükben nem ültek biciklin, és nem is szándékoznak, hogy velük miért fizetteted meg?
Termeszetesen csak azoknak kellene fizetni, akik kerekparoznak, ugyan ugy, mint mas jarmuveknel. Aki nem vezet semmilyen jarmuvet, annak miert kellene barmit is fizetni, ezt nem is ertem hogy gondoltad.
Lehetne biciklire köttetni, de akkor olyan nyilvántartást kellene bevezetnie az államnak, ami kiadással jár, cserébe nem számíthat bevételre utána. Ha megfizettetnék a biztosítóval, akkor meg olyan biztosítási díjak lennének, hogy az emberek inkább megszabadulnának a biciklijüktől.
Szóval elsőre szépnek tűnik, de lenne vele probléma rendesen.Na ezt megint nem ertem. Az allamnak semmilyen nyilvantartast nem kellene errol vezetnie, ahogy a segedmotoros kerekparnal sem kell. Az allamnak ehhez semmi koze. Megkotod a biztositast es mikor kerekparozol viszed magaddal a kotvenyt, mint egy robogonal pl.
Szerintem megegyezhetünk abban, hogy az iskolai kresz oktatás bevezetésének szükségességében egyezik a véleményünk, a többi meg utópia
Igen, ebben teljesen egyezik, a tobbit meg jo lenne ha bevezetnek hamarosan.
Orulok neki, hogy ilyen emberekkel is osszefut az ember a forumon, akivel ertelmesen, ervekkel, szemelyeskedes nelkul el lehet beszelgetni. Sajnos egyre ritkabban tortenik ilyen.
[ Szerkesztve ]
-
-
félisten
Koszonom a plusz informaciot! Ez esetben en sem ertem amit a cikkben irnak, valoszinu eliras, vagy fogalomzavar. Tok egyenes az ut es ide csapodtak be. Az a 3 kerekparos ugy fogja a fejet ott, mintha tudnak mi tortent. Meg szerencse nem volt ekkor senki a jardan, mikor jott a funyiro.
[ Szerkesztve ]
-
szebe
őstag
"Másik biztonsági eszköz a lámpa"
Sokan a nappali menetfénnyel megelégednek (vagy még az se), pedig annak akkora a fényereje, mint egy temetői mécsesnek. Aztán borzasztó mód nemértik, hogy miért villogok rájuk. 10-ből 2 megköszöni, és felkapcsolja, 3 beleáll a fékbe, mert azt hiszi traffit jelzek, 5 meg rá se bagózik
"ha ledobsz a Mecsekbe egyszer késsel, meg egy banki terheléssel, én megiszom a h*gyomat, megeszem a lárvát, de akkor is fizetem a villanyszámlát"
-
Gépötty
senior tag
És ezen nem segítenek a modern technika vívmányai sem.
Kedves ismerősöm a helyi PUG-szalonban dolgozott, mikor megjelentek az első automatikus fényszórók a 205-ös pözsókban. Nem kellett sokat várni, hogy befusson az első elégedetlen ügyfél akit megbírságoltak, mert nem kapcsolt világítást lakott területen kívül(!). Erre mondta, hogy ha a fejekben lévő sötétre kapcsolnának be, ezek a lámpák mindig világítanának. És nem ám ez az ügyfél volt az egyetlen, elég sokan gondolják, hogy automata lámpa = felkapcsol amikor kell.Azt hitted felnőttél, közben csak a játékaid lettek drágábbak
-
mephi666
nagyúr
én most ezt láttam, ahogy ránéztem a police oldalára megy folyamatosan a szirénázás a városban, azt hittem történt valami... asszonnyal sétáltunk haza a belvárosból, kb 25perc gyalog és már 6kor odafelé is emberkedtek rendesen a boyracerek... 9 után meg visszafelé még jobban... azt hittem, hogy ezek közül valaki nem bírta kordában tartani a lovakat
itt van ugyanez... 2 nő, 2 férfi ott maradt... a gyerek talán megússza
[ Szerkesztve ]
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
tibcsiworld
aktív tag
Megint csak minden tiszteletem a bicajosoké! Rend szerint úgy kell közlekedni, hogy egy utcát nem tud végig tekerni, mert 5-15m-t tolni kell! De az útra sincs kivezetve a bicikliút! ???
Ezért is írom, hogy sokkal jobb a szlovák helyzet! Nincs bicikliút, és kész! Minden sokkal egyértelműbb! Vagy van, vagy nincs, de ez a magyarországi helyzet, ...
-
félisten
Szo sem volt most kerekparutrol. Sima ketsavos ut lakott teruleten belul, nem is foutvonal. Hiaba bongeszem a paragrafusokat, nem talalni ilyesmit.
Az egyertelmu persze, szabalyokrol beszelgetunk most. Nekem pl nem kell kitenned semmilyen tablat, akkor is korulnezek, ha olyan utat keresztezem, amit egyebkent nem latok be.
-
rgeorge
addikt
A vészfékezés nem satu volt, és figyeltem a tükörben a mögöttem jövőt, volt ideje rájönni, hogy neki is lassítania kell. Ha csak a dudálásra néz körül a buszvezető, akkor az már régen baj.
A holttér adott egy jármű esetében, a vezetőnek ezzel tiszában kell lennie. Én is tudom, hogy nagy a holttere, de hogy pontosan ez hol is van, azt neki kell tudnia. És négy-öt autónyi sor gyűlt már fel a belső sávban előttünk, a külsőben meg egymást érték a buszok, teherautók, ha úgy vesszük éppen előztük a buszt, csak nem tudtuk 130-al, csak mondjuk 120-al.[ Szerkesztve ]
Picard: "What we leave behind is not as important as how we've lived. After all, Number One, we're only mortal." Riker: "Speak for yourself, sir. I plan to live forever."
-
Te tényleg ezen vagy fennakadva? Ezen a kis semmiségen? Ezen a kis említést sem érdemlő dolgon? Ha értesz.
Lauda! Mint mondtam nem szoktam ennyire menni. Normál esetben besoroltam volna mögéjük és gyök 2-vel eljutunk valameddig ahol végre lehet menni. 2 óra anyagának részleteit láttátok.
Gyakorlatilag ha papír szerint járok elveszti értelmét a motor már bocsi. Annyi erővel rollerrel is mehetnék. Sőt, elég lenne az 50-es robogó is. Nem, hogy még 1000-es V2-es túramotor esetleg.
Megsütött a nap OFF!
[ Szerkesztve ]
-
TaaT
veterán
Bicikliúton a bringás rakta arrébb, a síneken meg a vonat, nincs itt probléma
Ja és hogy legyen valami tanulság, ilyen esetben el kell kezdeni futni a vonat felé (nem a síneken) és kalimpálni, nagyobb eséllyel fog megállni mintha tátott szájjal nézünk mint a moziban.
[ Szerkesztve ]
Give them hell Ukraine!
-
mephi666
nagyúr
ja, de pár éve még csak 1 nagy körforgalom volt a 44/54-es meg régi 5ös főutak csomópontjában, azóta a régi 5ösre került 2, az 54esre meg ez (vagy ezen kívül mégegy?) ...ráadásul nincsenek is messze egymástól, 1.4-es astránkkal kb nyugisan felgyorsítunk 90-re, majd el is értük a következőt (oké, ez egy nagymotornál más)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
mephi666
nagyúr
aha, mondjuk az odébb van meg onnan nézve a szolnoki útra is tettek 1-et az északi elkerülő miatt: gombamód szaporodnak itt a körforgalmak... 1 hónapja pápán jártunk ismerősöknél, az még nem semmi település: lámpával sehol nem találkoztunk, viszont egymást érték a körforgalmak én mondjuk szeretem a körforgalmakat, mert sokat gyorsíthatnak a forgalmon, asszony már a duplakörforgalommal nincs igazán kibékülve, múltkor én meg a szegedi duplától kicsit aggódtam, amit megszórtak lámpákkal meg keresztben átvitték rajta a villamost is, de az se olyan gáz
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
MaciG
addikt
Erre valók pl. a ledes menetfények.
Tegnap estefele jöttünk a Balatonról hazafele a 65-ös úton (elég nagy volt a forgalom ebbe az irányba), és nem tudom mi volt az arrafelé közlekedőkkel, mert nálam a mutató közelebb volt a 120-hoz, mint a 110-hez és szó szerint folyamatosan előztek amikor nem jött senki szemből. Úgy éreztem magam mintha városban 30-al mennék.
BANZAII
-
Chris Kiki
senior tag
Én úgy tudom, csak akkor számít megkülönböztető jelzésnek, ha a szirénát és a fényt is használja egyszerre. Tehát nincsen IT. A másik dolog pedig, hogy akkor sem mehet keresztül mindenen csak úgy. Ha tilos jelzésen áthajt és balesetet okoz, akkor az övé a felelősség.
Amiga 1200 - Blizzard 1230 MKIV 68030@50/68882@50 - 2MB Chip/128MB Fast - 4GB CF - Classic WB 3.1 - WHDLoad >>> and the Amiga lives forever
-
Kísérgettél már bicajost volvo csuklossal? Itt a dunakanyarban ez egy jooo dolog. Motorral én is előre pörgetem hol fog feltartani a platós teher és már ott ahol nem zavar megelőzöm. Ma épp aszódon nem tudtam, végig gyök2-vel kellett kísérni. A buszos dettó ez. Bocsi, de én ezzel a szemmel látom a vidit. Van buszos ismi. Van menetred van minden. Tötymörögni nem szabad.
-
#48525824
törölt tag
akkor a rendőr analógiája szerint autópályára nem hajthatnának fel motorosok? a szabsért. előadó nem lesz olyan hülye, hogy zebrán áttekerésért ki merjen állítani olyan határozatot amiben bírságol, ha mégis simán megfellebezhető és nyert ügyed van.
van olyan autókihajtó, ami zebrára fut rá, akkor onnan az autósok soha nem juthatnának ki? mivel az autónak muszáj ráfutnia a zebrára.
[ Szerkesztve ]
-
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Air 5 64GB M1 WIFI (kék)
- iPhone 14 Pro Max 128gb, makulátlan,garanciális, független
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen