- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Processzor árak megváltozása Windows 11-gyel
- Mini-ITX
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- A manapság optimális specifikációkra törekszik az MSI QD-OLED monitorja
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Autóhifi
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
Hirdetés
-
F1 24 - Íme a végső gépigény
gp Akik a Champions Editiont vásárolták meg azok már játszhatnak a programmal.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Tényleg három színben érkezett a Nothing Phone (2a)
ma Csak mindhárom ugyanazon a hátlapon csoportosul, az új, limitált kiadású Phone (2a) megjelenése így még mozgalmasabb lett.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FEDman
addikt
Eddig egy FT2-es pletykán túl semmi biztosat nem lehet tudni az Oly 25/1,8-ról.
Ami nem zárja ki azt, hogy nem jön majd egy ilyen obi, de azért egyenlőre én még nem élném bele túlságosan magam, mert lehet végül a pletyka csak pletyka marad.Emlékezzünk csak a Lumix 12-50/2,5-3,3 OIS-ről is mennyit pletykáltak, aztán hol van most ez az obi?
-
FEDman
addikt
válasz Freddy76 #14243 üzenetére
Alap hogy ha a témád mozog akkor a stabi az nem sokat ér.
De jól megválasztott obival ezen is lehet egy picit segíteni. Például stabitól függetlenül a téma mozgására annál érzékenyebb egy obi minél hosszabb a gyújtótávja. Azaz ilyen szempontból beltérben kevés fény mellett a 45/1,8 nem feltétlen a legjobb választás, ha mozgó témát akarsz vaku nélkül megfogni.
Ilyen helyeken sokkal jobb egy kicsit nagyobb látószöggel rendelkező fényerős fix obi, mint pl. a 20/1,7 a 25/1,4 vagy akár a 12/2.Vaku témában meg az Olympus és a Metz kínálatát érdemes szerintem elsősorban átnézni.
A Pana vakuk se rosszak, de mivel ezek szinte teljesen megegyeznek az Olympus vakuival, csak azoknál többnyire drágábbak így ezekkel nem érdemes foglalkozni. -
FEDman
addikt
Nem csak erről van szó, azonos záridő mellett is lehet különbség a két obi között.
Például tegyük fel megfotózzuk ugyanazt a témát ezzel a két obival. Egy stabil kezű fotós az OM-D-vel a 75/1,8-al is kitarthat 1/30s-et. De ha a téma kicsit mozog akkor hiába, az elkészült képen a téma be fog mozdulni. Ellenben egy 12/2-vel 1/30s mellett ugyanez a téma ugyanekkora mozgás mellett már simán lehet, hogy nem fog bemozdulni, mert a szélesebb látószöggel rendelkező obik egyszerűen kevésbé érzékenyek az apró bemozdulásokra. -
FEDman
addikt
válasz Freddy76 #14256 üzenetére
Az hagyján, de van kutya meg cica is.
Rühellem a vakut, de persze ettől függetlenül ha a téma úgy kívánja akkor én is felpuszilom a vázamra a Metz vakumat.
Itt van két képem, mind a kettő G1 + 45/1,8 kevés fényben lakásban. Az első kép vaku nélkül magas iso-n nyitott rekeszen, a másik "harcolós" pedig jobb híján a 0 fény és a gyors mozgás miatt pedig vakuval készült.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
válasz madgie #14296 üzenetére
Itt se a szépségre gyúrtak az látszik, de nagyon jó kis praktikus gépnek tűnik.
Engem a G3-tól eddig olyan apró butítások tartottak vissza, mint az elhagyott eye szenzor, a normális helyen lévő AE Lock gomb..
Úgy néz ki ezek most visszakerülnek a Gx szériára, bár ilyen téren még ezekkel együtt is elmarad a jó öreg G1-től. -
FEDman
addikt
válasz scarabaeus #14297 üzenetére
És ez most téged meglepett?
A Panára eddig se volt jellemző, hogy az innovatív újításokat a Gx szériában vezeti be, úgyhogy szerintem az jött ami várható volt. Ergonómia terén talán kicsit több is. -
FEDman
addikt
válasz scarabaeus #14303 üzenetére
Lehet még egy kis kavar ilyenkor az adatokat illetően, érdemes megvárni a holnapi hivatalos bejelentést.
Mondjuk azt eddig meg se néztem mit írnak az FZ200-ról, az a széria engem nagyon nem mozgat meg.
-
FEDman
addikt
válasz robi-k #14307 üzenetére
Pedig üzleti szempontból van értelme ennek az obinak. Ha megnézed nincs rajta stabinak kapcsoló, azaz tuti ez egy relatíve olcsó obi lesz. Üzleti szempontból kell egy ilyen is az occó dupla kit-hez.
Persze haladó fotós szemmel nem ez az amire az ember vágyik. Pláne bben az eszméletlen ronda szürke színben.
Ellenben a mérete az pl. elég figyelemre méltó. Szerintem ez kisebb lesz még az amúgy nagyon pici Oly 40-150-nél is. Nagyságrendileg ez akkora lesz mint a sima 14-42-es Pana kit obi.
(Inkább a 45-175 és a 45-200 közül az egyik felesleges, nem lepődnék ha az utóbbi hamarosan végleg kifutna.)
-
FEDman
addikt
Nem voltam net közelben, most kezdek utánaolvasni ennek a G5-nek, egyenlőre egész szimpatikus.
Első körben az már világosan látszik, hogy kezdeti pletykákkal ellentétben nem a G3 szenzorát kapta, még csak nem is egy továbbfejlesztett verziót, hanem egész egyszerűen megkapta a GH2 lapkáját.
Ez abból látszik, hogy a G3 leginkább abban különbözött a GH2-től, hogy hozzá képest alap iso-n dinamikában vissza volt butítva. Na ez itt már nincs.
Plusz ott az az árulkodó 18Mp is, ha valakinek még kételyei lennének.Már csak az a kérdés miért is lépte ezt meg a Pana? Szeretném azt hinni, hogy végleg szakított azzal a filozófiával, hogy a kategóriákat a szenzorok teljesítményével is szétválassza. Egy ilyen húzásnak már nagyon itt lenne az ideje, az OM-D után meg aztán pláne.
Ebben azonban én nem vagyok olyan biztos, lehet csak azért kapta meg a 2 éves GH2 szenzort, mert már tudja hogy a hamarosan érkező GH2 utódban meg már megint egy újabb generációs lapka lesz. -
FEDman
addikt
Itt van 3db egész jó kép egy szinte gyártás érett 35-100/2,8-ról.
Úgy néz ki ez is elég kellemes méret lesz. -
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
válasz rumos14 #14430 üzenetére
Az első benyomásom, hogy hogy tudtak egy ennyire bűn ronda gépet összerakni.
Az egyik véglet mikor egy mirrorless kínosan DSLR-nek akar látszani, na erre van példa bőven a m43 vonalon. A másik véglet meg ez, mikor úgy néz ki mint egy ronda igénytelen szappantartó kompakt. Ebből is jól látszik eddig miért halogatta mindezt a Canon és mintha még most is azt üzenné ezzel a gyártó, hogy a DSLR A fényképezőgép.
Ettől függetlenül lehet ez még egy nagyon jó fényképezőgép.
Nagy kérdés lesz a szenzor mérete. Állítólag APS-C, de én ezt nehezen tudom elképzelni látva ezt az obit. APS-C-re nagyon nehezen tudom elképzelni, hogy ennyire pici 22/2 obit tudtak fejleszteni. Persze lehet kitolja majd az orrát, de frontlencséje még így is túl picinek tűnik ehhez a szenzormérethez és fényerőhöz. Elég csak a Fuji X100-ra gondolni, amin szintén ilyen obija van amit ott az eltolt mikrolencséknek köszönhetően nagyon picire össze tudták hozni, de érzésre még az is nagyobb ennél.
Sokkal valószínűbbnek tartom, hogy ez az obi a Canon G1X-el bevezetett szenzormérethez igazodik. Így már mindjárt okés lenne a mérete is.
Ahogy korábban is írtam az APS-C lapkát nem zárom ki a Canon mirrorless-nél, de elsősorban úgy hogy a rátervezett obik a kicsit kisebb G1X méretre tervezettek, azaz ilyen obiknál nem használna a szenzor egész felületét, ellenben lehet multi-aspect-es mint a Pana GH modellek. Plusz mikor adapterrel DSLR EOS obik kerülnek rá, akkor meg használhatná a szenzorának egész felületét.
Hamarosan kiderül az igazság. Ha netán kiderül hogy ez a pici 22/2 tényleg APS-C-re lett kitalálva akkor..
-
FEDman
addikt
válasz ROBOTER #14439 üzenetére
Messze nem értek annyira hozzá, mint te.
Éppen ezért inkább gyakorlati úton közelítem meg a témát.
Ma már adott például 3 hasonló APS-C-re tervezett mirrorless objektív és egyikből se azt látom, hogy a 22/2 megoldható ekkora méretben. Ott van a már említett X100 obi, ami amúgy szintén pici, de ott azért bevetették ennek érdekében az eltolt mikrolencséket is és annak a frontlencséje ezzel együtt is nagyobb, mint a Canoné.
Aztán ott NEX-re tervezett Zeiss 24/1,8 is ami brutálisan nagy a Canon palacsintához képest. Igaz a Zeiss fényerősebb is, de az az 1/3 FÉ plusz talán még nem indokol ekkora különbséget.
És végül ami méretben szinte azonos az a Samsung 20/2,8. Ez az obi még frontlencsében is szinte azonos méret. Ellenben a fényerőben az a kerek 1 FÉ különbség azért itt elég jelentős.Szerintem is a legvalószínűbb a Canon G1X szenzor mérete. Ebben az esetben ha jó gondolom ez a 22mm egy nagyjából ekv. 40mm körül alakulna, ami mindjárt magyarázná azt is miért hasonlít ennyire a Lumix 20-asra.
-
FEDman
addikt
válasz FEDman #14427 üzenetére
Van még egy apró, de fontos részlet ezen a képen ami eddig nem tűnt fel, még pedig az obi oldalán ott figyel egy MACRO felirat. Na ez még inkább azt sugallja nekem, hogy ezt az obit tuti nem APS-C-re tervezték.
Meglepődnék, ha nem a 43-nál picit nagyobb Canon G1X szenzor mérete lenne végül a befutó, no de majd legkésőbb jövő héten kiderül az igazság.
-
FEDman
addikt
Ez bizony így ránézésre erősen APS-C méretnek tűnik.
Ettől függetlenül még mindig azt gondolom, hogy ez a 22mm-es obi nem APS-C-re lett tervezve, azaz ezzel az obival nem fogja soha egyszerre a szenzor egész felületét használni, pont úgy mint ahogy a Pana GH-k se.
Aztán persze lehet még 1-2 óra és megbukik az elméletem.
-
FEDman
addikt
Viszont ahogy elnézem ezt a képet, lehet a Nikon 1-hez hasonlóan itt se lesz az obikon élességállító gyűrű? Azért ez így elég komolytalan.
Vagy legalábbis nekem nagyon nem tetszik..eeaa:
Most már igazából csak az a kérdés, hogy az APS-C felületből mennyit használ egyszerre ezzel az obival. Aztán persze lehet csak én vagyok túl gyanakvó.[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Itt a Canonhoz a buta kit zoom obi is.
18-55-ös azaz ezek szerint nem jött be az elméletem és ezek az obik APS-C-re lettek tervezve.
Így viszont az a 22/2 egy egész izgalmas kis üvegnek ígérkezik. Hogy hogy oldották meg ekkora méretben azt nem tudom, lehet sikerült egy kevésbé obi gyilkos szenzort összehozniuk?
Nem vártam sokat a Canontól de végén lehet meglepnek és még valami számomra is értékelhetőt raknak össze?
Mondjuk ez a váz így első körben finoman szólva lehangoló, ránézésre még egy NEX-hez képest is kompaktos lesz a kezelése. -
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
válasz Mercutio_ #14516 üzenetére
Ezt most nem érzem jogosnak. Engem pl. nem zavar ha m43-as obikat átszámolják FF-re vonatkoztatva, mégis az a legelterjedtebb rendszer, az egyik legjobb viszonyítási alap.
Ettől még nem lesz senkinek se jobb, se rosszabb.
Magam is át szoktam amúgy számolni az értékeket.És szerintem igenis az APS-C-nél is átszámolják sokan ezeket az értékeket FF-re. Igaz ma már talán ez kevésbé van kirakatban, de pl a DSLR-ek indításánál ment ott is a vad átszámolgatás.
-
FEDman
addikt
válasz BiriBum #14517 üzenetére
Papíron persze azonos rekesz mellett a fényerő nem változik, de gyakorlatban meg mégis mert a nagyobb szenzor pont annyival érzékenyebb, pont annyival lehet magasabb iso-t tekerni rajtuk, mint ezek az átszámolások mutatják.
El kell fogadni, hogy mai világban az expo már erősen 3 tényezős lett, úgy mint: záridő, rekesz, iso.Tehát van értelme a rekeszt is átszámolni, még ha elsőre kicsit becsapós is, mert ez része inkább már a szenzorok teljesítményéről szól.
-
FEDman
addikt
Engem ugyan nem zavar ez a vita.
Gondoltam már én is arra, hogy FF szenzorral is lehetne hasonló teljesítmény mellett ugyanilyen kisméretű mirrorless gépeket fejleszteni.
Ennek jelenleg egy dolog mond ellent, miszerint a mai szenzorok nagyon érzékenyen a lapos szögben érkező fényre. Ez pedig nagyon megnehezíti a nagyobb lapkás mirrorless gépeknél az obik kis méreten tartását. Lásd pl. NEX 24/1,8.Ha viszont egy újfajta szenzorral megoldanák ezt a fajta problámát akkor onnantól nem lenne semmi akadálya az általad vázolt pici ff mirrorless gépeknek.
Ez asszem megint felkavarná fotósvilágot.
-
FEDman
addikt
válasz Mercutio_ #14527 üzenetére
Okés értem mire gondolsz, de ettől függetlenül is azt gondolom, hogy nem érdemes ilyesmiken mérgelődni.
Persze gyakorlati szempontból abban igazad van hogy szemléletesebb lenne ha a m43-as obikat az APS-C ekv. értékekre számolnánk át és akkor mindjárt nem lennének olyan látványosak ezek a különbségek.
Már csak azért is mert azért többnyire ez a két méret versenyez egymással, a m43 és az az FF DSLR között már akkorák a különbségek, hogy nem igazán lehet őket egymás konkurenciájának tekinteni.Ettől függetlenül ha valaki mindent FF rendszerbe szeret átszámolni akkor nekem azzal sincs semmi gondom. Aki vágja a témát az úgyis helyén tudja kezelni ezeket a számokat, aki meg nem az ennél már jóval korábban elveszti a fonalat így aztán nekik meg olyan mindegy.
-
FEDman
addikt
válasz BiriBum #14538 üzenetére
Nem változik, a 2,8 az mindig 2,8 marad, de itt most a gyakorlati ekv. értékekről van szó.
Egy példa ha azonos fejlettségű és szenzor technológiával megáldott gépeket vetünk össze akkor az expo adatok azonos körülmények között azonos fénymennyiség mellett a következő kép alakulnak:
m43: f/2,8 1/60s iso1600
FF DSLR: f/5,6 1/60s iso6400Ebben az esetben azonos záridő mellett ugyanazt a mélységélességet és jel/zaj arányt kapod mind a két géppel. Azaz gyakorlatilag hajszálra ugyanazt az eredményt kapod a két esetben. Erre szokták mondani, hogy papíron amit m43-on egy f/2,8-as obival tudsz meglőni azt FF-en egy f/5,6-ossal. Ez az ekvivalens érték.
-
FEDman
addikt
Gondolom jól lemérték műszeresen a zajszintjüket aztán ez alapján megmondták a tutit.
Csak hát ez az adat önmagában még édeskevés ahhoz hogy teljes képet kapjunk.
A kis szenzorokat sokszor jobb zajteljesítmény érdekében túlfeszítik, aminek eredményeképpen zajban ugyan erőn felül teljesítenek, de cserébe érezhetően tompább képeket kapunk.A legjobb példa erre a Canon szerintem sokszor kicsit túl becsült S szériája, ami gondolom ebben a mérésben is kimagaslóan szerepelt.
Alap isos Raw konverziók:
Jól látszik itt is miről beszélek. Ami engem illet én szenzor hatékonyságban nem hoznék ki egy olyan kompaktot győztesnek ami már alap iso-n is ilyen tompa nyers fájlokat köpköd magából.
Már csak azért se, mert az S100 puhaságát könnyedén lehet orvosolni, egy jól irányzott élesítéssel a Canon kompaktjának képét is fel lehet keményíteni, csak akkor ettől kapásból megugrik a zaj és máris oda az a csudajó hatékonysága.Ez van, csodák nincsenek.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
Most nézem csak, a G5 tudja már az electronic shuttert is?
-
FEDman
addikt
válasz SpongyaBob #14740 üzenetére
Ennek ehhez nem sok köze van, az eddigi vázakba is simán bele tehettek volna egy 1/8000s-et ha akarnak, csak hát megy a szokásos csepegtetés..
Meg hát a G5-ben is még alapból teljesen hagyományos mechanikus zárszerkezet van, ez az elektronikus meg külön választható. Ami számomra azt jelenti, hogy a mechanikus zárral szemben ennek még vannak hátrányai, mert más különben teljesen elhagyták volna a hagyományos zárat.
Nagyon kíváncsi leszek ez miben nyilvánul majd meg, hogy fog mindez majd gyakorlatban működni. -
FEDman
addikt
válasz Schanyee #14747 üzenetére
Igen, ez már egy ideje benne van a Pana vázakban és itt is elektronikus zárat használ a váz, de azért ennek a használati értéke elég kérdőjeles. Mókás GIF-eket lehet ugyan vele lőni, de amúgy normális fotózásra ez nem igazán alkalmas, már csak az erősen lebutított képminőség miatt se.
A G5-nél remélem azért ennél kicsit többről lesz szó. -
FEDman
addikt
Lumix G5 az olimpián, kíváncsi leszek.
-
FEDman
addikt
-
FEDman
addikt
válasz madgie #14791 üzenetére
Egy ügyes fotós nem lő sorozatot, akkor nyomja meg az expó gombot amikor kell!
Viccet félre téve ez nyilván nem arról szól, hogy akkor most a profi sportfotósok mirrorlessre fognak váltani.
A DSLR e téren még mindig egyértelműen jobb, de ez itt most nem is erről szól. Ez kb. olyan lesz szerintem mint mikor Máté Bence kezébe nyomták a GH2-t. Gondolom majd erről is csinálnak egy külön oldalt, hogy milyen képeket lőtt ez a profi fotós a Pana G5-tel ilyen körülmények között.
Ez egy jó reklám a Panának.Nekem amúgy tetszenek a Pana ilyesfajta reklámjai, az ilyenek mögött legalább van némi valós gyakorlati teljesítmény is.
Nem úgy mint a Samu hazug marketing ábráiban.
[ Szerkesztve ]
-
FEDman
addikt
válasz madgie #14799 üzenetére
Arra mondjuk kíváncsi leszek, hogy milyen obikat visz majd magával..
Ahogy nézem nem meglepő módon Canonnal nyomja ilyen obikkal:
14/2,8L
16-35/2,8L
24-70/2,8L
70-200/2,8L
500/4LAz aljára kap majd egy Lumix 7-14-et, fölé meg egy Lumix 12-35/2,8 OIS-t. Ezek szerintem rendbe is lesznek. Biztosra veszem, hogy kapni fog a Panától egy előszériás 35-100/2,8 OIS-t is, ez is kipipálva.
A nagyobb a kérdés szerintem hogy az 500/4L-t mivel váltja ki? Nagy valószínűséggel egy Lumix 100-300/4-5,6 OIS-t kap. Bár ez azért szerintem elég messze van a fix L-e telétől.
Ugyanakkor azt se tartom teljesen kizártnak, hogy kap a Panától egy olyan finomságot amiről még igazából semmit se tudunk.Ezzel kapcsolatban felhívnám a figyelmet erre az FT4-es írásra, miszerint a Photokinán bejelentenek egy új fényerős fix tele objektívet is!
Ezek után simán el tudom képzeni, hogy ez egy hosszabb fix tele obi lesz (talán pont olyan amilyet Roboter szeretne). Már csak azért is, mert egy ilyen obi reklámozására nem sok jobb terep adódik, mint egy olimpia.
-
-
FEDman
addikt
Hát te aztán jól eltűntél.
Jaja, még nem mertem magamnak bevallani, de nekem is tetszik ez a G5. Pláne hogy úgy néz ki végre tényleg megkapta a GH2 szenzort.
Először érzem azt, hogy erre végre tényleg lecserélném a G1-emet.
A G2-nél hiányoltam a GH1 szenzorát. A G3 már kapott egy újabb szenzort, majdnem GH2-ét, de azért alap iso-n ez is rendesen vissza volt butítva, akárcsak a váz maga a G1, G2 után.
Most végre úgy néz ki hogy helyére kerül szép lassan minden. Újra ergonomikus a váz (AE lock gomb a helyén), továbbá megkapta a GH2 szenzorát is.
Már csak a 1/8000s hiányzik ahhoz hogy nálam tuti befutó legyen.Persze a GH2 szenzor jobban mutatott volna már a G3-ban, most így az OM-D után már nem is akkora durranás. A DXOmark mérést húzzák mint a rétes tésztát. Biztos lesz előnye a Sony szenzoros Olynak, kérdés csak az mekkora.
De ettől függetlenül az ára miatt az G5 még így is egy nagyon erős versenyző nálam. -
FEDman
addikt
válasz madgie #14846 üzenetére
Ezt most nekem mondod aki még mindig G1-el nyomja?
Igazán nem mondhatod, hogy túlértékelem ezeket az előrelépéseket.
Olyannyira nem, hogy még mindig nem érzem azt, hogy most kapkodnom kéne a vázcserével. Majd ennek is biztos eljön az ideje, viszont akkor ennyi idő után már szeretném ha minden téren előrelépést jelentene.Amúgy meg alap ison a dinamika eltérés nem a G3 és a GH2 között nagy, hanem a G3 és az OMD között. Na ez a különbség lesz egy kicsit emészthetőbb a G5-el.
Új hozzászólás Aktív témák
- PlayStation 5
- Fotók, videók mobillal
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Kerékpárosok, bringások ide!
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Ingatlanos topic!
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Egyre több európai használja a Telegramot, ezért megkereste az EU
- Genshin Impact (PC, PS4, Android, iOS)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest