Hirdetés
-
Mobvoi TicWatch Pro 5 Enduro - kitartás kartárs?
ma WearOS 3.5, két kijelző, hosszú üzemidő, és zavaró apróságok a legújabb TicWatch modellben.
-
Csak 2025-ben érkezik a Little Nightmares III
gp A sokak által várt folytatás sajnos nem fog idén megjelenni, kicsit tovább kell rá várnunk.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
brumi1024
veterán
Azért a német pályán lehet rendesen haladni, ha nincs forgalom. Berlin-Rostock ~230 km, Maps becslése alapján 2 óra 21 perc, 1 óra 40 után parkoltam le a célon.
-
brumi1024
veterán
válasz EQMontoya #277499 üzenetére
Jó ez annyiban csalóka, hogy tegnap este érkezéskor tankoltam, 6-kor elindultam, majd 230 km múlva tankoltam. Azóta jöttem 400 km-t (svéd, dán autópálya, végig sávtartó+adaptív tempomat maga által állítgatott limitekkel), 7 literen áll a BC. Kicsit éles a kontraszt.
Többiek: Köszi. -
brumi1024
veterán
6.8 lett a vége, ~770 megtett km, van még kb 100 km a tankban. Kihívás volt, a 13-14. órájában a 15 órás útnak kicsit unalmas volt a svéd 110-es autópálya. Éles a kontraszt a reggeli ~240 km 13.7-hez képest.
vilike: Nem szoktam különösebben foglalkozni vele, de nem bánom, ha egy ilyen úton nem kell 3x tankolni és 100-110-130-as autópályákon nem kér 13 litert az autó.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Rövid séta után megvan, hová lettek az i4-ek/Polestarok. Osloban simán legalább fele az autóknak elektromos, vannak konkrétan utcák csak villanytöltőkkel, és hozzá tartozó parkolókkal. Simán a parkolóautomatán lehet jegyet venni/töltést indítani. Érdekesség: viszonylag belsőbb zónában 10k/nap a parkolás belsőégésű vagy hibrid autóknak, kb harmada villanynak, és hidrogénnek ingyenes.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz macilaci78 #277584 üzenetére
-
brumi1024
veterán
válasz brumi1024 #277579 üzenetére
Az ok is meglett közben: itt jövőre lehet utoljára belsőégésű autót venni. Látszik az árakon is: Model 3 SR 12 millió, LR 15, Performance 16, ezekhez képest egy sima 320d xDrive 25 fapadosan, teljesítményorientáltabb modelleknél meg a határ a csillagos ég.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Tsebacsi #277614 üzenetére
Jaja, nem tiltással, hanem árszabályzással, de ezek az árak (az elektromosoknál) otthon is jók lennének, nem hogy itt, az itteni fizetésekkel. iX pl 24-ről indul, Ioniq 5 16.
Csak ha mondjuk kelet európába autózna, bizonyos országokban pislogni fog.
Már nyugaton is szerintem, meglepően kevés villanyautót láttam útközben, és töltőkből sem feltétlen volt bőség, bár legalább üresek voltak.[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Találtam egy jó helyi (kávé)pörkölőt, akinek az egyik boltja egy Porsche Studio is. És mi áll bent? Egy Taycan. Ráadásul fekete, fekete belsővel. De legalább a Cross Turismo.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz Snoop-y #277716 üzenetére
Hát mint kiderült számomra ma, nem mindenhol 1.5x annyi. Norvégoknál 12-16 egy Model 3, 34 a Model S Plaid és a base Taycan, 19-22-ről indul egy i4. Ezekhez képest 25-ről indul egy 320d, nem csodálom, hogy ha vesznek is ICE-t az tuti valami sportmodell, 911, vagy V8. Egész nap Osloban sétálva abszolút ez jött le.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #277719 üzenetére
Persze. Oslon kívüli létről majd csak egy hét múlva tudok, de az árakról valamit már igen. Drága, de rosszabbra számítottam, Izland emlékeim szerint drágább Európán belül, kívül meg bőven vannak drágább helyek. Közért amúgy nem vészes, gyümölcsök, zöldségek nem jelentősen drágábbak. Vendéglátóhelyek drágák, street food “helyen” (kb mint egy vásárcsarnok, de vannak asztalok/padok és rengeteg stand különböző konyhákkal) 7000 huf egy cipó+benne helyi pörkölt (~1000 kcal, szóval nem kicsi, de nem is hatalmas adag), speciality kávé 1600 Ft/doppio, szóval az is közel duplája az otthoninak.
Parkolás 9000/nap, közepes belvárosi zónában, bírság emellé 30k (tapasztalat ), behajtás a városba benzinessel ha jól értelmeztem ilyen 2-3k lesz/alkalom, de az majd utólag derül ki, egy appban kiszámlázzák. Dízellel a behajtás drágább, az itt közellenség. A természet miatt jön általában az ember, az ugye ingyenes, de a programok tudnak meglepő árúak lenni: vezetett csoportos túra (27km mászás) a Trolltungára 100k két főre.
Oslo amúgy egy zseniális város. Tiszta, az egy dolog, de nagyon csendes (ha van ICE az sor5, flat6, V6 vagy V8), nincs dugó, megfér egymás mellett a gyalogos, biciklis (biciklibérlés itt is remek, és helyi árakhoz képest filléres), rolleres és az autós, 0 konfliktusunk volt biciklivel, pedig teljesen ismeretlen a város. Nem zargatnak semmivel, nem akarnak szórólapot adni, nem szólnak be ha fényképezel, nem kéreget senki, egyszerűen mindenki tiszteletben tartja a másikat.
Btw: ha Nordkapp és roadtrip akkor érdemes hosszabb időt szánni rá, innen időben az unalmas de gyors útvonalon is messzebb van Nordkapp délebbi egyik városa, mint Budapest. Norvégiában maradva pedig ~30 óra egy irányba.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #277727 üzenetére
Mi otthonról, autóval, két héttel számolva csak Alesundig megyünk (nagyjából Oslo-Odda-Bergen-Hjelle-Alesund->haza), ez messze van még a sarkkörtől, de így is 6-8 órás autózások lesznek az utazós napokon. Két hétbe nem tudtuk belesűríteni a sarkkört úgy, hogy ne csak átautózzunk az országon, 10 óra vezetéses napokkal 10 nap a Nordkapp oda-vissza Budapestről, vagy 8 a svéd útvonalon.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
-
brumi1024
veterán
válasz norbert1998 #277860 üzenetére
Fuhh az tényleg szörnyű, kb az egyetlen amit Mol Limonál kerülök.
-
brumi1024
veterán
Ha már tiszta kipu: Osloban így akarják megoldani a lakás+töltés problémát. Fizetni a parkolásért és a töltésért egyben lehet, nem muszáj app hozzá!
Ez meg random, nem túl forgalmas főút “semmi közepén” megállója (Spar, benzinkút van még):
A hátsók 360 kW-osak.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz szőröscica #278100 üzenetére
Csodálom, hogy eddig nem lépték ezt meg, kriminális szvsz a kapus rendszer (olaszoknál is).
-
brumi1024
veterán
Na ma megvolt az első kompozás: meglepő módon teljesen elektromos a hajtás, nagyon csendes. Egy 15-20 percet mentünk fjordok közt, ~2000 forintnak megfelelő összegbe került, per autó (mindegy mekkora egészen a lakóautóig, lokálisan tiszta hajtással viszont olcsóbb), és nem per fő+kutya/macska/bicikli/pótkerék/stb. mint otthon. Autopassal/bárhonnan regisztrálva egy helyi FerryPay nevezetű rendszerrel rendszám alapján lehet fizetni érte, de a külföldieknek helyszínen is lehet kártyával, ha nincs regisztráció. A pénzüket amúgy még látni se láttam sehol, senki nem használ kp-t, el se fogadják szinte.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Model S áreső, 9+ milliót engedtek az összesből.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz bulikavagyok #278172 üzenetére
Igen, a Model Y sem csökkentette jelentősen az Enyaq és hasonszőrű SUV-ok árát.
A 3 viszont simán veszélyeztet(het)i a kompakt 1.5 TSI suvokat/hatchbackeket. Árban hasonló, hosszú utakra nem feltétlen ezeket veszik jellemzően és mind közlekedés, mind fun szempontjából jobb a Tesla, árban pedig közelít.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
-
brumi1024
veterán
Kezdtem azt hinni eltévedtübk a 4 nap napsütéssel, de közben kiderült, hogy csak az éves adagot tudták le gyorsan. Vagy a tegnapi mosás tette meg a hatását.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
Nem kell azt már nézni, beállt 7.5-re, kevesebb a 80-as korlát, mint a 60-70-es. Pedig bőven van útjuk, ahol menni lehetne, meg olyan is ahol nézelődni lehet, de ha egy 80-as úton jó előre kirakott 60-as táblához beesel 85-tel 405 ezerből éppen meg lehet úszni a bírságot, de ha “gyors előzés még belefér” 110-zel történik ugyanez, akkor börtön. Nincs is türelmetlenkedés, előzés sem gyakran történik, dudaszót meg nem is hallottam. Mindenki békés, nyugodt.
[ Szerkesztve ]
-
brumi1024
veterán
válasz BigBlackDog #278345 üzenetére
Azok a legjobbak.
-
brumi1024
veterán
BYD Han:
Élőben nem néz ki rosszul, van belőle egész sok itt. Nevet továbbra sem tudnak adni az autógyártóknak/típusoknak, és a 0-100-as időt tényleg fontos kiírni a modellnév alá. -
brumi1024
veterán
válasz radi8tor #278390 üzenetére
Sok van amúgy, főleg Oslon kívül, de újabb modellek (pl Golf 8) nem igazán, valószínűleg nem nagyon régi az ilyen mértékű büntetőadó. Dízel személyautó az, ami nem igazán van, napi 2-3-at látok 6+ óra vezetések mellett.
Tesla a népautó, több van belőle mint a cseheknél Skoda, Taycanból meg érzésre közel annyi van, mint otthon Teslából. VW villanyok, etronok (SUV) viszonylag gyakoriak, Ioniq 6 is van pár, EV6 viszonylag ritka, Enyaq-ot meg pl nem is láttam.
Kis villany szinte nincs, egyszerűen nem éri meg (ki vesz 11-12 millióért elektromos 208-at, ha 12 egy Model 3), a városok meg jobban meg vannak tervezve, nincs szükség városi autóra.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs