Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hachiko95

    aktív tag

    válasz focvis #259710 üzenetére

    Néztem én is a Nissan 350/370Z, BMW Z3, Z4 (E85, E89), Porsche Boxster, Cayman (986, 987), Mazda MX-5, Subaru BRZ/GT86 vonalat. Illetve BMW E36 328i, M3 és E46 M3 volt még képben.

    A gázreakció nekem 1. számú priorítás volt, az elektromos gázpedálokon sajnos érzem a szabályzást. Legtöbbnél vagy késleltetés van, vagy túl aggresszív a mappolás. Lenyomásra késleltetve nyitja a pillangót pár tized másodperccel (akár 0.5-1mp is lehet), de utána túl hirtelen a pedál álláshoz képest. Illetve ha a nyitás jó is, de az emelésnél túl sokat simít, és nem lassul úgy az autó egyből motorféken. A mappolást még talán meg is lehetne írni, de a késleltetés ahogy én tudom kiírhatatlan, csak egy külön motorvezérlővel lehet megoldani, amit versenyautókba szoktak rakni.
    A legtöbb autóra ha rákeresel(amiben elektromos a gázpedál), az autó nevére és hozzáírod, hogy throttle delay, vagy throttle response lesz ilyen thread a saját fórumjában.
    Ferrariknál és Lamborghiniknél is jelen lévő probléma. Utánanéztem olyanoknak is, hogy idővel maga a pillangó kis motorja is lassul, illetve ha több hengersor van és egymáshoz képest lassulnak a pillangók, akkor az ecu nyilván a lassabbhoz fog szabályozni. [link]
    Nagyon sok autóban hirtelen le tudod nyomni úgy a gázpedált és felengedni, hogy semmi nem fog történni a késleltetés miatt. A gázfröccs visszaváltásnál így nem valami könnyű és nem is szórakoztató, nincs jutalom.
    Pl.: Ugyan a 360-as ferrari az első elektromos gázpedálos ferrari, de mégis jobb mint a 458, valahogy tovább butultak. [link]
    A 458 gázpedáljára nagyon sokat panaszkodnak a fórumokon, V8-as középmotors ferrariknál a 348 és a F355 2.7 motorvezérlővel a top gázreakció a bowdenes közül is.

    Illetve sok fórumon összetévesztik a gázreakciónál a reagálásig eltelt időt a reagálás mértékével. Nekem a reagálásig eltelt idő a legfontosabb a jó szabályozhatóság érdekében.
    Legtöbb esetben előkerül a sprintbooster, amitől jobb lesz valamennyivel, de valójában nem oldaja meg a problémát és sosem lesz olyan mint egy bowdenes gázpedál.

    Ezért sok kiesett.
    350Z/370Z elég nehéz, motor rendben van, elektromos gázpedál.
    Z4 E89 szintén nehéz, GT-s stílus, N52-vel nem rossz, elektromos gázpedál.
    E85-ös Z4 már sportosabb, könnyebb, az nem rossz egy M54-es vagy N52-es motorral, elektromos gázpedál.
    Porschék IMS csapágy problémásak és hengerfal karcolósak, viszont a 986 Boxster a kicsi 2.5-os motorral még bowdenes gázpedálos, és direkt olvastam ezzel kapcsolatban, hogy annak van a legjobban szabályozható gázpedálja, különben ugye 987.2 2.9-es motor a biztos, de ott meg azt vettem észre, hogy nincs olyan jó hangja, karaktere mint a 987 2.7-nek.
    MX-5 NB bowdenes gázpedálos, jó reakció, könnyű, NC már elektromos gázpedálos.
    Subaru BRZ, Toyota GT86-nál minden jó kivéve a "flatspot" középfordulatszám tartományban és a gázpedál , az új GR86-nál flatspot nem jelentős, de elektromos gázpedál probléma megvan [link] .
    E46 M3 már szintén elektromos gázpedál és GT-sebb stílus hosszú váltóval.
    Próbáltam E36 328i-t és M3-at, az M3 mintha más világ lenne, abban durva a motor. Az utolsó hengerenkénti pillagós bowdenes M3, nyersebb is az E46-nál.
    E36 M3 3.0 euro 1-s, a 3.2-es már euro 2., én a 3.0-ás verziót próbáltam.
    Ez a E36 M3 lenne amit még szívesen megvennék valamikor.

    A legújabb autóknál már bejön a drive by wire fék és kormányzás is, az összes elektronikával együtt. A legújabb M3-asban már ilyen a fék, gondolkodás nélkül egy E30-at vagy E36-ot választanék autózni, közlekedni jó az új is.
    Én ezekre jutottam a fenti autókkal, hátha segít, vagy tovább bonyolítja a dolgot. :)

    ----------------------------------------------

    Többieknek mind köszönöm!

Új hozzászólás Aktív témák