Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Vistaboy

    veterán

    Játék neve: Kingdoms of Amalur: Reckoning
    Fejlesztő: 38 Studios (Big Huge Games)
    Kiadó: Electronic Arts
    Műfaj: Nyílt világú, egyszemélyes szerepjáték
    Megjelenés: Valamikor 2012-ben
    Platformok: PC, PlayStation 3, XBOX360

    Az RPG szerelmesei dörzsölhetik a markukat, ugyanis a Kingdoms of Amalur: Reckoning egy epikus, nyitott világú szerepjáték lesz, amely Amalur földjén játszódik. Ezt a misztikus és mágikus fantáziavilágot a Forgotten Realms atyja, R. A. Salvatore álmodta meg, aki a New York Times bestseller írója. A játék történetét teljesen ő alkotta meg, mellette pedig olyan, szintén nagy nevek szerepelnek a készítők között, mint például a The Elder Scrolls: Morrowind és Oblivion játékok dizájnjáért felelős Ken Rolston, aki itt is ebben a szerepkörben tevékenykedik, vagy éppenséggel a Spawn képregények alkotója, Todd McFarlane, aki a játék művészeti- és látványvilágért lesz felelős.

    A sztori a halál és az élet egyensúlyának fenntartásáról fog szólni, a harc pedig igencsak dinamikus, bár sok helyről vesz kölcsön elemeket. Amik viszont nagyon ígéretessé teszik a Kingdoms of Amalur című játékot, azok a teljes világra kiható eredettörténetek lesznek. A gyakorlatban ez annyit jelent, hogy a Dragon Age: Origins-hez hasonlóan itt is kihatással lesz választott karakterünk faja és kasztja a történetre. Azonban míg ott ez a sztori elejére korlátozódott, addig itt az egész játék történetét befolyásolja majd.

    A játékban minden benne lesz, amire egy szerepjáték-rajongó vágyik: epikus sztori, kalandozás-felfedezés, szabad karakteralkotás-fejlesztés, valamint olyan pörgős, kemény, ugyanakkor könnyen irányítható összecsapások, melyek más hasonló fantasy-címekben eddig még nem voltak láthatóak.

    A játékról egyelőre nem sok információ látott napvilágot, azonban a jövő évi megjelenésig még biztosan többet fogunk róla megtudni. Azonban annyi már biztos, hogy a The Elder Scrolls V: Skyrim után ez a játék lesz a legesélyesebb a legjobb szerepjáték címére.

    Kingdoms of Amalur: Reckoning hivatalos oldal

    Bemutatkozó videó (HD)

    Magyar nyelvű előzetes (Gamepod)

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    Én is letöltöttem a Reckoning demóját, de mivel hamarosan mennem kell el, ezért majd csak délután tudom végigjátszani. Viszont egy problémám máris akadt a játékkal, valamiért nekem AMD kártyán a Post-Process effektek bekapcsolásakor nincs kép:

    A menü szerencsére működik, így rá tudtam jönni a problémára. Már az elején gondoltam, hogy valami grafikus hiba lehet, hiszen elég régóta van AMD kártyám ahhoz, hogy tudjam, néha megesik az ilyesmi. Remélem, hogy a végleges játék kijöveteléig kiadnak egy új Catalyst meghajtót, amiben orvosolják ezt a hibát.

    Úgyhogy akinek AMD kártyája van és a fenti hibajelenséggel szembesül, az próbálja meg kikapcsolni a Post-Process effekteket, nálam az megoldotta a problémát.

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    Végigvittem a demót, majd játszottam 25 percet a megengedett 45-ből. Pár küldetést megoldottam, némelyiknél már ki is írta hogy csak a teljes játékban végigvihető. A véleményem szerint a Reckoning egy újabb tipikus példája a mai konzol-orientált játékkészítésnek. Behatárolt területek, akcióközpontú, hack & slash játékmenet, meg azok az idegesítő "felvillan a gomb, ekkor nyomogasd, mint állat és másodperceken keresztül bámulod, ahogy karóba húzza karaktered az ellenfelet" típusú akciók.

    Alapvetően nincs problémám az akciójátékokkal, viszont egy RPG-ben engem kimondottan zavar, ha Diablo-szerű hack & slash mintájára kell küzdenem az ellenfeleimmel. Majd amikor megtelik a "csapkodás-mérőm", akkor egy billentyű lenyomásával Rambóvá válok és felaprítok mindenkit, persze azért ügyelve arra is, hogy mielőtt lejár az idő, véghezvigyek egy látványos kivégzést is, mely után fél percig kell azt bámulnom, ahogy kardélre hányom vagy egyéb látványos módon darabolom fel ellenfeleimet. Majd miután ez sikerült, elölről kell kezdenem az egészet.

    A másik nagyon bosszantó dolog a játék linearitása. Néha kénytelen vagy egy csőben haladni, még a nyílt terepen is határok közé vagy szorítva. Miért nem lehet szabadon bejárni a terepet? A gombokat ráadásul még testre sem lehet szabni, néhol kellemetlen volt így az irányítás is.

    Szóval engem a demó nem győzött meg. Vagyis meggyőzött: arról, hogy nekem ez a játék nem ér meg 10K-t. Majd ha esetleg lejjebb megy az ára legalább a felére, akkor lehet hogy kipróbálom, de most inkább megspórolok rajta 10K-t és megveszem a Mass Effect 3 CE-t, ugyanis így már futni fogja arra is. :)

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz persil #13 üzenetére

    Igen, lehet állítani pár billentyűt, de például nekem pont az egér gombjait nem engedte hozzárendelni semmihez, csak amihez alapban voltak. Márpedig nekem a pajzzsal való védekezést jobb gombbal, varázslatok használatát pedig a hüvelykujjamnál lévő gombbal lett volna optimális irányítanom. :)

    Lehet hogy picit félreérthetően fogalmaztam. :B A lényeg: nem írtam még le teljesen a játékot, pusztán a demót kipróbálva arra a tényállásra jutottam, hogy visszamondom az előrendelést. :K Annak idején a DA2-vel is beszoptam emiatt, hogy nagyon hack & slash akciónak találtam a játékmenetet a demóban, mégis bíztam a fejlesztőkben, mondván hogy elvégre mégiscsak az eddigi legjobb RPG játék folytatása, talán egy kicsit akciódúsabb lett, de mégiscsak DA. Tévedtem. :( Nem akarok ismét úgy járni. :N

    Összegezve: Nekem a látottak alapján 10K-t nem ér. Viszont amennyiben kapunk belőle tesztpéldányt, akkor a teljes játékot végigjátszva objektívebb tesztet tudok majd róla írni. Amennyiben azonban nem - az EA sajnos nem nagyon szokott adni tesztelésre játékot, de ki tudja -, úgy egyelőre a Gamepodon nem lesz teszt a Reckoningból, csak majd akkor, ha lemegy 5K alá a játék ára, mert akkor talán már én is meg tudom venni. :K

    MOD: De egyelőre spórolok amin csak lehet, mert márciusban jön a Mass Effect 3, azt mindenképpen megveszem, akármilyen is lesz. :R Arról nem is beszélve, hogy talán a Diablo III is becsúszik még a tavasz folyamán, így mindenképp kell rá picit félretennem. :DDD

    [ Szerkesztve ]

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    Na, dacára a demó során szerzett negatív benyomásoknak, a többi oldalon és topikban olvasott pozitív beszámolók alapján úgy döntöttem, mégis megveszem a játékot.

    Ma meg is jött, le is töltöttem, péntek reggel elkezdődhet a teszt.

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    Ma reggel végre elindult a játék, úgyhogy bele is vetem magam a tesztelésbe. ;)

    Egyébként durva, hogy még épphogy kijött, de már 3 DLC pakkot is kínál megvételre: Harcos, Tolvaj és Mágus felszerelést. Hát én ezekből nem kérek, majd inkább a ME3-hoz veszek DLC-ket, mint ehhez. :)

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    Nálatok is ezt csinálja, ha bekapcsoljátok az élsimítást? :F

    A demóból ismerős post-process hiba itt nem jelentkezik, viszont az AA bekapcsolásakor furcsa csíkok jelennek meg a karakteren. Érdekes. Legújabb WHQL Catalyst van telepítve.

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz Vistaboy #39 üzenetére

    Megoldódott. :DDD

    Úgy tűnik, hogy a post-process effektekkel együtt engedélyezésre került az AA is, ezért akadt össze a driverből erőltetettel. :) Most már jó. Sebesség: stabil 60 FPS 1920x1200-ban mindent kimaxolva.

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    válasz ollie #41 üzenetére

    Sajnos én sem tudok előtte egész nap ülni, mert mennem kell el, de annyit már most látok hogy nem volt kidobott pénz a játék. :N A grafika tetszik, kicsit meseszerű, pláne ha bekapcsoljuk a post-process effekteket és minden fényárban úszik. :DDD A küldetések is jók, bár azt érezni rajtuk hogy nem erőltetik rá az emberre a háttértörténet és információk megszerzését.

    Régen még extra küldetéseket és tárgyakat kaphattunk, ha elbeszélgettünk a falusiakkal és sikerült információkra szert tettünk, most meg gyakorlatilag van egy kékkel jelölt válasz, ami viszi előre a történetet, mellette néha-néha zölddel előjön egy megfélemlítés/meggyőzés által elérhető válaszlehetőség, de nem sok értelme van, mert harccal mindent elérhetünk.

    A harc egyébként az elején nagyon szájbarágós, addig nem enged mást csinálni, amíg meg nem nyomod azt a billentyűt, amit épp meg akar tanítani neked. Kezdőknek hasznos, de aki végigvitte már a demót, annak igazán nem kellene megint mindent elölről kezdenie.

    A karakterfejlesztés is egyszerű, mindössze 4 pontot kell elosztanunk, úgy látszik a régi módszer - amikor még a statokat is mi osztottuk el - lassan kimegy a divatból. Viszont az jó megoldás, hogy nem kell leragadnunk egy kaszt mellett, kombinálhatjuk és váltogathatjuk menet közben, amennyiben nem jön be az adott stílus.

    Én például harcosként indultam, majd utána váltottam tolvajra (Rogue), mert a lopakodás és távolról nyilazás mellett a csapdák és rejtett kincsek felderítésével sok extra XP-hez és pénzhez juthatunk. A nyilazásnál érdemes figyelni arra, hogy amikor újra kell tölteni a tegzet, kell pár másodperc neki, ilyenkor ne engedjük magunkhoz közel az ellenfelet.

    Elöljáróban ennyit, az eddig látottak alapján - a kamera nem tudom, miért zavar egyeseket, nekem nincs vele bajom - azt mondhatom, hogy egy olyan 8/10 környékén lesz, persze majd a végigjátszás után derül ki pontosan, mennyit adok rá.

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    Hát, egyvalamit már kijelenthetünk a játékkal kapcsolatban: kegyetlenül addiktív. :DDD Alig tud szabadulni az ember előle. Igaz, azért akadnak benne hibák. Például egyszer egy legyőzött ellenfél karaktere maradt ott mozdulatlanul, mint valami szobor és simán átmehettem rajta:

    Máskor a küldetéseket nem tudom felvenni csak akkor, ha kimentem és újra betöltöm az állást, ugyanis hiába kattintok - pl. egy hirdetőtáblára - nem tudom aktiválni azokat, mindig visszaugrik a karakterre.

    Mindezeket félretéve azonban tényleg nagyon le tud kötni a küldetések tömkelege, amit ráadásul teljesen szabadon oldhatsz meg. Ha nem figyelünk, egyhamar annyira tele lesz a térképünk feladatokkal, hogy csak győzzük megoldani őket. :K

    Ami nekem így hiányzott. pár órányi újabb játék után, hogy igazán kiválaszthatóvá tehették volna az aktív küldetéseket a térképről is. Igaz, hogy ha új küldetést kapsz, akkor ENTER-rel alapértelmezetté teheted egyből, de kényelmesebb lett volna, ha közvetlenül a térképen rákattintva egy feladat körére, az aktívvá válna (Akár a Sacred 2-ben).

    Persze ez csak apró hiányosság, akármelyik feladatunkat aktívvá tehetjük a küldetések között, így eltévedni nem nagyon fogunk. :) Csak arra figyeljünk, hogy amennyiben fontos dolgunk van, ne felejtsük el beállítani a vekkert, mert könnyen odaragadhatunk a monitor elé és csak arra eszmélnénk, hogy már este van és nem mentünk el oda, ahová készültünk. ;]

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

  • Vistaboy

    veterán

    Most értem el a 30 órányi játékidőt. :K Kegyetlen nagy a játéktér, de persze az idő nagy részét a küldetések utáni járkálás teszi ki - még gyors utazás mellett is. Jelenleg ennyi területet jártam be:

    Mire végigérek, bőven 100 óra felett járok majd. :R Ráadásul egyik frakció küldetéseit ki is hagytam, így még csak nem is lesz 100%-ra kipörgetve a játék, legalábbis első karakterrel még nem. Majd utána. ;]

    Nagyon tetszik idáig, ámbár én inkább nevezném egy RPG-elemekkel megfűszerezett látványos hack & slash stílusú akciónak, mint rendes szerepjátéknak. Persze azért nem Diablo, de például a kombók és látványos kivégzések, pláne hogy közben a gombokat kell nyomkodni, mind azt éreztetik, hogy ezt konzolos stílusú irányításúra tervezték.

    A kamerával nekem nincs bajom továbbra sem, sőt, kimondottan tetszik, ahogy eltávolodik akkor, amikor többen rontanak rád egyszerre, így látod, merre kell lőnöd vagy vetődnöd. A tolvaj csajszim is szépen fejlődik, az egyre erősebb kártyák segítségével lassan olyan erőssé válok, hogy lopakodásból hátba-szúrással már egy Trollt is elintézek. ;]

    A kártyák egyébként nagyon jók, a felszereléshez hasonlóan meg van határozva, hogy melyik kártya használatához milyen képességcsoportot kell növelni. Ráadásul nem kell csak harcos, mágus vagy tolvajt nevelned, keverheted a három kasztot is, ekkor speciális kártyák válnak elérhetővé, amik szépen növelik a harcképességedet.

    Plusz pénzért akármikor újraoszthatjuk pontjainkat, de ez egyre több aranyba kerül, így érdemes megfontolni. Később, ha már gazdagok vagyunk, nyugodtan kísérletezhetünk.

    Ja, egy fontos dolog: Akármilyen karaktert is indítasz, a "Detect Hidden" skillt fejleszd, ezzel ugyanis nem csak több pénzt és rejtett cuccokat találhatsz, de a térképen bejelölésre kerülnek az ellenfelek, csapdák, rejtett kincsek és ajtók, ráadásul a végén még azok a kövek is, melyek felderítése a játék történetének lényegét adja. :)

    A teszt valószínűleg jövő héten elkészül, de lehet hogy csúszok vele, ezt a játékot nem könnyű végigjátszani. :DDD

    "A battle has been fought, and is now over. Place your sword upon the ground, and rest in the temporal peace. After dozing in the warmth of a dream, a new day will begin." - Fate/Stay Night. Diablo III: Vistaboy#1222

Új hozzászólás Aktív témák