- A Keychron ismét egy űr betöltését vállalta magára az egerek szegmensében
- Az átlagnál vaskosabb ventilátorok kandikáltak ki a Corsair vitorlája mögül
- Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
Hirdetés
-
Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
ma Az új aktivitáskövető rendkívül hasonlít egy Apple Watch-ra, de a funkcionalitás és az ár nyilván nem.
-
Csatába küldte Magyarországon idei csúcs hangprojektoros szettjét a Samsung
ph A HW-Q990D/EN 11.1.4 csatornás, külön mélynyomóval megtámogatott termék.
-
Az üzleti chatbot lehet az új fejőstehén
it Üzleti chatbotot indított az Anthropic, azt reméli, hogy sok pénz folyik majd be a cégektől.
Új hozzászólás Aktív témák
-
ócskás
aktív tag
HADSZ!
2:03 tól ismerős leszhttp://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
sperlo
csendes tag
válasz huppancs89 #3286 üzenetére
Szia! Nem enged regisztrálni a Panoramio-ra. mindig visszadob hogy írjam be a jelszót és a születésnapnál azt írja hogy nem jó időformátum pedig úgy írom ahogy képik. 1979. 10. 05.
-
ócskás
aktív tag
Urak!
Keresem az egykori M.Kir.14.sz. vegyi lőszerraktárat és az FFG RT (Fémárú-, Fegyver- és Gépgyár Rt.) töltőüzemének helyét, esetleg még meglévő nyomait. Annyit tudok róla, hogy 1940-ben épült Paládicspusztán (Szolnok közelében).[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz ArchElf #3309 üzenetére
Köszönöm!
Gyanítom, ennyi nyoma sem maradt, mint a 13.számúnak.[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ArchElf
addikt
Elég régi ojjektum, megvan rá az esély, hogy ő is csak hallásból ismeri (no meg öreg is már, és az emlékezet sem a régi 80 felett)
AE
Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]
-
Guillam
újonc
válasz boeing707 #2808 üzenetére
Szia Boeing707!
Évek óta kutatok egy témát és te lehet hogy tudnál segíteni. Egy régebbi hozzászólásod nagyon felvillanyozott! (#2808) 2011-01-17 17:30:51
Mellesleg a Zuglóban annak idején lezuhant HA-TSA C-47 eredeti rádiója, mert amikor a Malév átvette a repcsit üzemeltetésre, (lekényszerített USAF gép volt), akkor a motorokat és az elektromos berendezéseket lecserélték orosz tipusúakra. Így maradt meg a rádió.
1951. November 18.-án az USAF elvesztett egy C47-es szállítógépet Magyarország felett.
Felmerült bennem a gondolat hogy a HA-TSA lett ebből a gépből? Tudsz valamilyen részlettel szolgálni az eset körülményeivel kapcsolatban? Mi lett a személyzet sorsa? Mi volt a bevetés célja? Vagy az amerikai gép személyzete navigációs hibát vétett? Műszaki hiba történt?Előre is köszönettel:
Guillam -
Tu-154
csendes tag
válasz Guillam #3317 üzenetére
Szia Gulliam!
Röviden: a MALÉV első nyugati gyártású repülőgépe.
Típusa: C-47A-90DL (TS-62)
Gyártási éve: 1943
Gyártási száma: 20492
Dátum szerinti esemény lista:
1944-ben United States Air Force szolgálatában 43-16026 jelzéssel.
1946-ban United States Military Police-nél 43-16026-os fedélzeti számmal.
1951.XI.19. Engedély nélkül berepül Magyarország légterébe az Erding-Belgrád
útvonal repülése közben. Pápára orosz vadászok leszállítják.
1952-1956 A Magyar Néphadsereg állományában 026-os oldalszámmal. (az üzemeltetési
körülmények és a repült idő nem ismert, nem tudni, hogyan oldották meg pl.
az alkatrész utánpótlást, stb)
1957-ben A MALÉV átveszi és az eredeti Pratt&Whitney R-1830-92 motorok helyett
AS-62IR motorokkal üzemelteti.(plusz a nem csereszabatos eredeti alkatrészek
nagy részét is, pl. rádiók, futó gumik, stb) A gép típusa így TS-62-re változik.
Polgári lajstromjele: HA-TSA, a repülőgép új típusára utal.
1958-ban Szárnycserét hajtanak végre rajta. Ekkor már 21 személyes utasgép.
1961.VIII.6. Sétarepülés közben Budapesten, a Lumumba (ma Róna) utcánál lezuhan.Az amerikai személyzetet a szokásos kihallgatási eljárás után, átadták az USA képviselőinek.
(nem tudom milyen okból, de a Boeing707 nick nevem az új rendszerben Tu-154-re változott, még nem sikerült visszaállítanom. Valakinek esetleg ötlete??)
-
Guillam
újonc
Szia Boeing707 (Tu-154)!
Köszönöm a gyors válaszodat! Évek óta kerestem információt az eset részleteiről, de semmit nem találtam. Így már érthetőbb az információ hiány hogy a gépet az oroszok kényszerítették le és nem a Magyar Légierő. A személyzet nagyon szerencsés volt hogy hazajutott, sok hasonlóan járt személyzet örökre eltünt a Szovjetúnióban.
Üdv:
Guillam -
ócskás
aktív tag
válasz Guillam #3320 üzenetére
Csak egy kis adalék:A Szabad Nép 1951. december 24-i száma szerint a C-47-es négyfős személyzetét bűnösnek találták tiltott határátlépés bűntettében, ezért fejenként 360 ezer forint pénzbüntetésre ítélték, majd kiutasították őket az országból, a repülőgépet pedig lefoglalták.
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
Tu-154
csendes tag
válasz Guillam #3320 üzenetére
A személyzet nem navigációs hiba miatt (habár az akkori jegyzőkönyvekben ezt vallotta a személyzet minden tagja) tévedt a Magyar Népköztársaság területe fölé. A későbbi kutatások (amerikai) megállapítása szerint egyszerűen tesztelni akarták (na nem a személyzet saját kiváncsisága miatt) a Szovjet Hadsereg észlelő és reagáló képességét. Ezt támasztja alá, hogy az "elfogáskor" a személyzet nem tanusított "ellenállást", hanem "bátran és emelt fővel" követte az elfogó vadászok utasításait és rendben leszállt Pápa repülőterén. Ezen "diplomáciai repülés" során gyűjtött adatok többet értek a CIA-nak, mint egy DC-3 értéke. (volt belölük több ezer felesleges).
Az én ismereteim szerint, nemcsak a volt SZU, hanem a VSZ tagállamainak területe felett minden "eltünt" USAF vagy CIA repülőgép személyzetének sorsa ismert (lsd. netes kereső) kivétel a tengerek felett eltüntek sorsa, de erről nagy valószínűséggel vagy a cápákat vagy más apró halakat kellene megkérdezni. Nagyon remélem, hogy egyszer a magyar kutató hálózat kitartása és eredményességi mutatója is utóléri az amerikai megfelelőjét, s végre megtudjuk, a MALÉV Bejrut-i személyzetének sorsát is. Természetesen az utasokéval együtt.
Köszönöm ÓCSKÁS barátomnak a kiegészítést, én nem mentem bele a büntetőjogi oldalba. -
D-peti
csendes tag
Emberek!
Tud valaki valamit a в/ч 25707-es alakulatról? 1957. április 2.-án vette át a kecskeméti laktanyát a megszűnő magyar 12. lövészezredtől. Sajnos azt nem tudtam kideríteni, hogy milyen alakulat lehetett.
Apropó Kecskemét. Egy újabb orosz katona tévedt vissza a laktanyába és készített egy videót egy kis magyar mulatós zenével Pár napja tették fel. [link]http://www.panoramio.com/user/5471218
-
huppancs89
tag
-
ArchElf
addikt
Ukrán határ közelében tudtok objektumokat? Ismerősöm szerint egy pár szovjet objektum volt a határ közvetlen közelében - idehaza (sőt a föld alatti részeik át is nyúlnak a határ túloldalára, több kilómétert).
AE
Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]
-
buldog-bódog
csendes tag
válasz ArchElf #3326 üzenetére
Ismerősöm szerint egy pár szovjet objektum volt a határ közvetlen közelében - idehaza (sőt a föld alatti részeik át is nyúlnak a határ túloldalára, több kilómétert).
Sőtt, Debrecentől, Lembergig. Ezen jár a 4-s metro.
-d-
Ezeket a dolgokat nem azért írtuk le, hogy elhiggyék, hanem hogy tudják.
-
ArchElf
addikt
válasz buldog-bódog #3327 üzenetére
AE
Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]
-
D-peti
csendes tag
Szia!
Kenyeres Dénes: Kecskemét helyőrség története c. könyvéből van az infó (305. oldal). Idézem: "A laktanyáját április 2-án átadta a 25707. számú szovjet alakulatnak". Megnéztem, a szerző a Hadtörténeti levéltárból szerezte a 12. lövészezreddel kapcsolatos infóit. Úgyhogy elvileg jó, de gyakorlatilag kérdéses...
Amúgy máskor is említett a szerző szovjet alakulat számot: "Az 5. hadosztály szaktisztje 1957. február 7-én átadta bizottságilag a Kossuth laktanyát a 73404. hadrendi számú szovjet alakulat képviselőinek." Ez stimmel is: в/ч 73404 - 159. Légvédelmi Tüzér Ezred, biztosan állomásozott Kecskeméten.[ Szerkesztve ]
http://www.panoramio.com/user/5471218
-
ócskás
aktív tag
válasz huppancs89 #3325 üzenetére
"Működése idején közvetlenül Moszkva alá tartozott."
Pontosan kinek az alárendeltségébe tartozott? Talán a 12ГУ МО СССР (Ядерно-техническое обеспечение и Безопасность) alá?http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
gwendolyn
újonc
Sziasztok!
Előre is bocs, ha már off a téma (nem volt energiám végig olvasni 4 év bejegyzéseit:-)
Pár éve voltam párszor az egyik Bakonyban lévő orosz állomáson, nem tudom a nevét az amelyikre Herendtől kell felfelé menni. Egy ideje már le van zárva sorompóval az út eleje, tud valaki esetleg más utat oda kocsival? A google earthot böngészve úgy tűnik mintha a fák alatt lenne egy másik út is oda. Már egyszer voltam lent a föld alatti részeken, de jó lenne végig járni az egészet!A másik kérdésem, hogy a Tabon lévő laktanyába be lehet-e menni körülnézni, fotózni?
Előre is köszi, ha vki tud infókkal szolgálni!
-
Ridley44Lev
csendes tag
válasz gwendolyn #3335 üzenetére
A Középső Hajagról beszélsz, volt Szovjet rádióállomás volt, más út nincsen oda, legalábbis aszfaltozott, nemrég szerveztek oda túrát, a Szellemvárosok facebook oldalán láthatod a képeket.
Tab 3 részre van osztva. Egy magánvállalkozó, egy paintball pálya és az Önkormányzat között. Be lehet jutni már mások is voltak bent, én a paintballosokat próbáltam elérni, de nem válaszoltak.
-
D-peti
csendes tag
válasz gwendolyn #3335 üzenetére
A paintballosoknál nem érdemes próbálkozni, ők nem túl segítőkészek. Ha elég jó érvet fogalmazol meg, akkor az önkormányzat beenged. Amúgy sajnos nem sok minden látnivaló maradt, talán a Gránit ideiglenes atomtárolók azok amik még egyben megmaradtak.
http://www.panoramio.com/user/5471218
-
ócskás
aktív tag
válasz Ridley44Lev #3336 üzenetére
Szia Ridley44Lev!
A nyomorúlt index lenyelte a hsz-em, tehát inkább itt írom meg:-)
Szolnok környékén, amit bejártál: Paládicspuszta névre hallgat, ott építették 1940-ben rohammunkával a M.Kir.14. sz. vegyi lőszerraktárat és az FFG Rt vegyi harcanyag töltőüzemét. 1943-ban már nem töltöttek semmit.
MN5818http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
huppancs89
tag
Mit is mondott Dpeti??
Tanulmányához gyűjt anyagot!?
De ha jól emlékszem a tárolókhoz nem mehettünk mert az már más tulajdonban volt. -
ócskás
aktív tag
válasz Ridley44Lev #3341 üzenetére
Nem a képek alapján
Elég régóta kerestem a vegyi lőszerraktárat, és a múlt héten sikerült egy-két idősebb környékbelivel pontosítanom a helyet. Még néhány apróságot tisztázni kell (pl: milyen épületek voltak, hová lett az építőanyag stb.),mert még nem egész biztos...csak kb.80%-ra!A 14. oldal alján található mondat indította el a keresést.
[ Szerkesztve ]
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz Ridley44Lev #3341 üzenetére
Szovjet rt-ről nincs tudomásom, ellenben az MN3072 (54/18) valóban Szolnokon volt. Helyét nem tudom, de ITT szerintem meg lehet kérdezni. Van három gúgli-kép is...
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
D-peti
csendes tag
válasz Ridley44Lev #3345 üzenetére
Bár nem nekem címezted, de szerintem talán az objektum fölött lévő szovjet laktanyához tartozott.
http://www.panoramio.com/user/5471218
-
ócskás
aktív tag
válasz Ridley44Lev #3347 üzenetére
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
327 ЗРП в/ч пп 98720 Szolnok
osztályai:
1. в/ч пп 97253 Sármellék
2. в/ч пп 97256 Kiskunlacháza
3. в/ч пп 97277 Tököl
4. в/ч пп 97325 Kunmadaras
5. в/ч пп 97336 (технический дивизион) Debrecen
6. в/ч пп 97360 Kalocsa
7. в/ч пп 97377 (технический дивизион) Inárcs
8. в/ч пп 97382 Debrecenhttp://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/
-
ócskás
aktív tag
válasz Ridley44Lev #3345 üzenetére
http://fotki.yandex.ru/users/mn5818/albums/