- Vezetékes FÜLhallgatók
- OLED TV topic
- Házimozi haladó szinten
- Melyik tápegységet vegyem?
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Nikon DSLR topik
Hirdetés
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
Homeworld 3 - Amit a játéktól várhatunk
gp Akik a drágább verziót vették meg, már játszhatnak a teljes változattal.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ISThun
csendes tag
válasz zsocy #224324 üzenetére
Lehet egyedül vagyok vele, de tényleg szeretnék már a rohadt drága karbon országúti és mégdrágább fully bringáitokról olvasni, ez az utóbbi pár nap eléggé egy vonalon mozgott.
Senki nem tekeri a drága, de legalább rohadt jó bringáját? Néha olyan jó élménybeszámolókat írtok, jöhetnének azok is...Élménybeszámolónak rossz lesz, de ha már kérted (csak olvaslak titeket, én csak ilyen csendes tag vagyok)...
Szombaton mentem egy Pesterzsébet-Szob-Pesterzsébet kört, bringaúton. Eddig csak barátokkal andalgósan jártam arra, most egymagamban próbáltam ki az utat. Nem vagyok egy nagy bringás, 27-28 km/h körüli átlagokat szoktam menni mindössze, most is így indult Szobig. Mivel reggel 8-kor indultam ezért még sokan nem voltak, nem kellett a kiránduló családokat előzgetni, lehetett haladni Budapesttől (addig viszont kész vicc, hogy 1 óra mire kijutok észak felé a városból). Vác előtt egy országúti spori megelőzött, egy picit eljátszottam a gondolattal, hogy ráugrok a hátsó kerekére, de mivel nagyon enyhén gyorsabb volt nálam amit nem tudtam volna hosszabb távon tartani így nem tudtam volna én is beállni neki időnként, az pedig nem lett volna korrekt így inkább kissé lemaradtam tőle és mentem a magam tempójában. A kerékpárút amúgy időnként elég rémes országútival, a fagyökerek által felnyomott aszfalt és a betonlapokból(?) összerakott kerékpárút nagyon nem kellemes mulatság. A sok kis utca, kanyargás jobbra-balra se a tempós haladást szolgálja, de nem is edzésre találták ki ezt az utat. Szobra 3 óra alatt értem el, nem álltam meg sehol több percre, de Szobon újratöltöttem a kulacsokat, lefotóztam a vasútállomáson anyagoló Nohabot, vettem némi nassolni- és innivalót egy boltban, aztán indultam vissza. Hőség, enyhe szél ami időnként komolyabb széllökésekbe is átfordult, de nem volt vészes, a bringám meg jó barát ilyen esetekben is, ég és föld a különbség hogyan viselkedik a korábbi - lanszelot becsukja a szemét a továbbolvasáshoz - decathlonos B'Twin gép után, pedig azzal is baromira meg voltam elégedve.
110 km után éheztem el teljesen. Nem szokott problémám lenni a kajálással, volt nálam energiaszelet (szintén dekás ), gumicukor, pár apróság ami máskor elég szokott lenni ilyen távra, hát ez most nem jött össze. Lábak megálltak, markolásztam a kormányt, határozottan nagy szenvedésbe fordult át a dolog. Szabadrablós dunaparti büféknél nem akartam megállni, de Dunakeszinél már felülbíráltam ezt a véleményemet és rájöttem, hogy hülye voltam, meg kellett volna állnom pihenni egyet és elnyammogni valamivel. Aztán a város határában egy jelentősebb zöld rész után feltűnt egy Burger King, úgyhogy ott álltam meg és toltam be egy menüt. Utána már csak 30 km-t kellett hazáig tekeregnem. A vége 153 km lett ha jól emlékszem és 6 óra 2 perc. Szóval háromnegyed Balaton kör.
És ezt így végiggondolva igazából én voltam a hülye, Balaton körön nem szoktam ennyire megfeküdni, de ott be is szoktam iktatni némi pihenőt 40-50 kilométerenként, meg értelmesebben eszek. És ez most hiányzott. Tanultam belőle (haha, persze, legközelebb is ugyanez lesz, mert visz a lelkesedés...). -
ISThun
csendes tag
Azért volt benne tekerés, a hajtűkből kigyorsításnál, mert siettem elérni a buszt Lett is tempó, 41.3 km/h átlag, 70.5 km/h max sebesség - azzal az "izével", ahogy pár napja egy outis csaj fogalmazott, akit külső íven előztem meg
Minden tiszteletem a tied, én a hétköznap használt Bromptonomon 60-nál már félek.
(Én a Balaton körön kaptam meg a csodálkozó fejeket, hogy tényleg azzal tudom le egy nap alatt? De ahhoz csak láb kell, a bicaj nagyjából mindegy.)
-
ISThun
csendes tag
Kis, mai gurulás:
Tegnap még azon töprengtem, hogy Paprétre menjek vagy a Hungaroring felé, esetleg a teljesen sík Csepel-Bugyi körömet tegyem meg vagy kipróbáljam a BuBát legalább a Velencei-tóig, aztán ma reggelre az első mellett döntöttem, mondván arra legalább árnyék is van néha. 7 körül indultam méghozzá Dél-Pestről ami azért szívás, mert 1 óra mire átjutok a városon. Cserébe a reggeli órának köszönhetően még nem volt túl meleg és a forgalom is minimális volt. Túl sok bringás sem volt még a szentendrei kerékpárúton, így kényelmesebben lehetett haladni.
Szentendrén utolértem 3 országútis srácot akik kissé más útvonalat választottak mint én a városon belül (én átmentem a korzón, ők nem), így másodszor is utol "kellett" érni őket. Mint kiderült nekik is Paprét volt a(z egyik) céljuk, utána Pilisszentlászlón át Pilisszentkereszt, úgyhogy Pilisszentlászlóig becsatlakoztam, úgysem jártam még arra Paprét felől. Hármójuk közül ketten eddig inkább futottak, cserébe olyan tempóval mentek fel a hegyre, hogy alig győztem őket behozni mert kissé elbeszélgettem a harmadik sráccal. Úgyhogy új személyes csúcsot döntöttem Paprétre, sebességben, wattban, pulzusban, mindenben. Mindezt úgy, hogy felfele végig dumáltunk. Elképesztő milyen motiváló tud lenni ha mások is ott vannak az ember körül és nem csak egyedül kell felfele menni.
Pilisszentlászló után elbúcsúztam tőlük, legurultam Visegrádra, kár, hogy itt csak a végefelé aszfaltozták újra az utat, jó lenne normális minőségű úton lejtőzni, de hát ez van. Visegrádon némi kajaszünet és szőrös láb fotózás következett, majd a 11-esen visszatempóztam Szentendréig. És baromira örültem, hogy nemrég beszereztem egy Varia radar/hátsó lámpa kombót, sokkal jobb úgy kerülgetni a kátyúkat (vagy egyszerűen csak a sávom közepén haladni), hogy tudom és látom a Garminon, hogy nem jön mögöttem autó. Előbb is vehettem volna, most már mindegy.
Szentendrén visszamentem turistába és a Duna menti kerékpárutat választottam vissza Budapestre. A szembeforgalom már jócskán megnövekedett, ennek minden látványban kellemes előnyével és előzgetési hátrányával, de még bőven okés volt. Cserébe a hőmérő higanyszála biztosan mérhetetlen magasságokba emelkedett...
Budapesten a budai rakparton elcsorogtam a Halász utcától a Rákóczi hídig ha már abba a sávba egyszerűen nem tud lehajtani autós, és csak egy dudálást kaptam egy szemben jövőtől, biztosan zavarta, hogy én vagyok az egyetlen a másik sávban...
116 km lett a vége, 26-os átlaggal, ami nekem átlagosnak mondható (sajnos). A folyadékpótlásra viszont jobban kellene figyelnem, a 4,5 óra alatt mindössze 5 kulacs folyadékot ittam meg.
Köszi, hogy elolvastad a szerelős/vásárlós posztok között.
-
ISThun
csendes tag
válasz parandroid #225811 üzenetére
Magyarázkodás ON
Nem szeretnék kétféle pedált és kétféle cipőt venni és hordani, a Bromptonomon is ilyen pedál van, viszonylag sokat sétálok a cipőben is, úgyhogy ez marad.
(Van másik nem ennyire agyonhasznált Giro cipőm, csak el kellene mennem azzal is egy bikefittingre, hogy normálisan legyen beállítva a stopli.)
Magyarázkodás OFF -
ISThun
csendes tag
-
ISThun
csendes tag
válasz ZavaBalazs #225874 üzenetére
Nagyjából KöKitől való indulással például egy ilyen:
[link] -
ISThun
csendes tag
válasz ZavaBalazs #225944 üzenetére
Szinte végig autókkal megosztott út. Ferihegy 1-től Vecsés végéig van bringaút/bringasáv botrányos minőséggel az elején, utána kis forgalom mellett lehet eljutni a Hungaroringig, egyedül Kistarcsa a húzósabb a 3-as úton.
A Hungaroring után Mogyoródot elhagyva Gödöllőig a 3-as úton sok autós szokott lenni, de Isaszegre és utána már a vállalható kategória. Elég sok bringás jár ezen a szakaszon, szerintem már az autósok hozzászoktak a kerülgetéshez.
Ha kerékpárútra vágysz akkor Budapestről a BuBÁn a Balaton felé, Szentendre felé vagy Szob felé lehet elindulni más sajnos nincs értelmezhetőbb távval. -
ISThun
csendes tag
Laza 4-5 hónap eü kihagyás után tegnap mentem egy 50-es kört Dél-Pesten, Csepelen. Az erőnlétem a béka segge alatt, erre nagyon gyorsan rájöttem, de számítottam is rá, mondjuk a szél sem segített, főleg az utolsó 15-ön küzdöttem meg vele.
Indulás után 7 km-rel defekt a hátsóban, úgyhogy szerelgettem egy jót a járdán, szokás szerint tartalék belső, gumileszedő volt nálam, meg most először CO2 patron, pumpa helyett. A kerék felfújását mondjuk megkönnyítette.
A lábatlan fotóért elnézést, azt hittem figyelek rá, de már csak itthon vettem észre, hogy lemaradt.
-
ISThun
csendes tag
válasz jjeahh #245418 üzenetére
Én is túlárazottnak tartottam, aztán vettem egyet és azóta is túlárazottnak tartom, de nem bántam meg a beszerzését.
Én leginkább azért szeretem, mert nem kell az út szélén mennem kisebb forgalmú főutakon, nyugodtan behúzódhatok a sáv közepére ha ott jobb az út minősége, aztán ha közelít valaki hátulról akkor van időm lehúzódni. Főleg szélben mire meghallom, hogy jön egy száguldó idióta, addigra már "későn" húzódok le. Elcsapás ellen persze ez sem véd. Adatmániásoknak meg később az is visszanézhető, hogy mennyivel jött az a száguldó idióta.
A változó villogású fény miatt pedig szeretném azt hinni, hogy jobban odafigyelnek rám az autósok. -
ISThun
csendes tag
válasz Friczy #246774 üzenetére
Itt is egy MAMIL, én simán felveszek egy Ineos mezt (lehet köpködni ) hiába van fényévekre tőlük a sebességem, mert szerintem a mez jól néz ki és minőségi. Nem érdekel már különösebben más mit gondol, meg aztán a focipályákon is parádéznak Real meg Barca mezekben, meg kosaras mezeket is hordanak a nem éppen Jordan leszármazottak. Úgyhogy szerintem kerékpáron is belefér ez a fajta szurkolói mentalitás.
-
ISThun
csendes tag
válasz Foose #246846 üzenetére
Ha ismerősödtől vennéd, kérd tőle el egy napra és próbáld le az otthon-munkahely távot a bringával! Abból nagyjából megtudod, hogy alkalmas-e erre a célfeladatra vagy sem, mennyire érzed megfelelőnek a sebességet, a váltás érzetet, meg úgy egyáltalán a kerékpárt.
Én Budapesten korábban egy 3 sebességes, agyváltós, összecsukható bringát használtam munkahelyre közlekedéshez. Tökéletesen megfelelt a célra.[ Szerkesztve ]
-
ISThun
csendes tag
A sok szerelgetős, waxolós hozzászólás mellé egy kis tekerés is:
Tegnap szép idő volt, mentem egy Budapest-Biatorbágy-Gyúró-Martonvásár-Érd-Csepel kört. A torbágyi viadukton jómunkásemberek talán a lemezt cserélték (mondjuk amennyire mozgott korábban, meg is értem), a híd szélességének jelentős részét lezárva, úgyhogy szabályosan csak tolva lehet átmenni.
Öltözködéshez meg full béna vagyok úgy tűnik. A mezem alatt volt egy aláöltözős ami induláskor jól jött, a 60-as tempónál (lefele ) és szembeszélben szintén, de amikor hétágra sütött a nap akkor meg sok volt. A hosszú- és rövidnadrág között is előbbi nyert, elég lett volna az utóbbi is. Talán.
Hidas-lábas fotó:
-
ISThun
csendes tag
válasz Hasaggymeg #247037 üzenetére
A Rolexet eladtam, hogy meg tudjam venni ezt. Bárcsak...
(És ha tudnátok, hogy egy dekás nadrág volt rajtam, akkor végképp eláshatom magam. ) -
ISThun
csendes tag
válasz Hasaggymeg #247053 üzenetére
Na a kesztyű az pont Castelli.
Ááá, nem vagyok fulton ellentéte sajnos, mondjuk az tény, hogy vonattal csak ritkán jövök haza tekerésből. Mezből van többfajta, köztük olyan is amely gyártója éppen idén csődölt be, hiába, a briteknél sem fenékig tejfel, akarom mondani black pudding az élet. Mezeknél jobban érzem a különbséget az olcsó dekás és a drága mezek között, a nadrágoknál kevésbé. A minőségi dekások meg lassan ott vannak árban mint a márkásak.
(A cipőt meg tényleg le kellene cserélnem, de nagyon hozzámnőtt, mindenre is jó darab.) -
ISThun
csendes tag
A Decathlon szintet lépett a Van Rysel országúti bringáknál.
És úgy tűnik az AG2R csapat jövőre Van Ryseleket fog használni.
-
ISThun
csendes tag
válasz flash- #248168 üzenetére
Hívd fel a DHL-t, az a legbiztosabb. Náluk az is működik (ha budapesti vagy), hogy például a belvárosi irodájukba viszik és ott át tudod venni munkaidőben, így nem kell a futárral küzdened. De ahogy nézem van egy rakat lockerük is, gyanítom azt is meg lehet beszélni, hogy melyikbe rakják bele (ha belefér ).
(Amúgy a DHL tényleg elég furcsa: japán amazonos rendelésem általuk szállítva mindig itt van 3-4 napon belül vámolva, mindent fizetve. Nemrég rendeltem Angliából, az meg egy hete a vámkezelésükön ül. Egy darab bringás pulóver. A vámoláshoz meg kellett írjam nekik, hogy mi a hoodie pontos magyar megfelelője...)
-
ISThun
csendes tag
Mi ma a párommal a Tisza-tóra mentünk, mondván a Velencei-tó úgyis betelik ilyenkor kerékpáros turistákkal, meg csak háromnegyed órával van messzebb kocsival.
Mit ne mondjak nem voltak kevesen a Tisza-tónál sem, de azért bőven lehetett közlekedni. Igen, itt is voltak páran utat elállók, egymás mellett tekerők, autók a töltéseken, de ki lehetett bírni, egyes szakaszokon egészen jól lehetett haladni is. Mondjuk szintet tekerni ne oda menjetek! -
ISThun
csendes tag
válasz flash- #251426 üzenetére
A Sagan könyv fordítása szerintem is gyenge lett. Akkor már inkább G Thomas könyvét olvasgatom a megnyert Tourról.
"Motivációs" könyvnek meg mehet a Yowamushi Pedal, már 22 kötet megjelent belőle angolul. -
ISThun
csendes tag
Én néztem amikor tudtam.
G-nek szurkolok, most is reménykedtem benne, hogy talán egy dobogóra még jó lehet az "öreg", de aztán a kiesések miatt egyre rózsaszínebbé vált a világ. Roglic utolsó előtti szakaszos teljesítménye nagyon durva volt, nem is elég az, hogy adott Thomas-nak 40 másodpercet, de gyakorlatilag mindenkinek a mezőnyből. A 12. helyezett az adott szakaszon már több mint 2 perccel lassabb volt nála. Úgyhogy le a kalappal előtte.
Amúgy jobban örültem volna ha jobban eloszlanak a három héten a hegyi szakaszok, így olyan érzésem volt, hogy mindenki az utolsó hétre spórol az összetett menők közül.Balaton körbekerülős témádhoz:
Én minden évben körbetekerem legalább egyszer, morgolódok a sok kocabicajos, az időnként minősíthetetlen "aszfalt" meg sokminden miatt, de mégis nekilátok újra és újra. A déli rész egyhangú útjaihoz nem árt egy barát/ismerős akivel végig lehet dumálni az utat, az északi rész hepe-hupái meg önmagukban is szórakoztatók. Mivel az első pár alkalommal egy összecsukható Bromptonnal mentem ezért azt gondolom, hogy kb. bármilyen bringával teljesíthető. -
ISThun
csendes tag
válasz fulton #252260 üzenetére
Nekem a nem túl közelről eleresztett “Balról jövök!” felkiáltás egész jó hatásfokkal szokott működni. Inkább fékezek és megvárom, hogy biztosan legyen helyem elférni, mintsem egy ütközést kockáztassak.
Érte már baleset így a feleségem, egy nagy tempójú outis úgy gondolta még befér elénk a szembejövők előtt úgy, hogy nem szólt. Csak azért fért be, mert az asszony vészfékezett, a mögötte jövő belement, cserébe az ezt kikényszerítő illető úgy száguldott tovább az utánaüvöltés ellenére, mintha mi sem történt volna. Szerencsére pár horzsolással megúsztuk.
Úgyhogy óvatosan az ilyen hangtalan suhanásokkal! -
ISThun
csendes tag
Vasárnap feleségemmel elugrottunk Bécsbe, hogy kipróbáljuk országútikkal a Bécs-Pozsony kerékpárutat. A kocsit a Praternél parkoltuk le, onnan az EuroVelo 6 megtalálása könnyen ment kerékpárúton, sokat kanyarogni sem kellett.
A városból kijutva a kerékpárút kiváló minőségű, valamint zöld tájon át megy a Dunától északra, de kábé ez az összes pozitívum ami elmondható róla. Az út elején jobbra a töltést nézed, balra az erdőt, aztán egy idő után a töltésen tekersz és kétoldalt erdőt nézel, a nap közben ezerrel süt rád és még az út sem kanyarog hanem vagy nyílegyenesen vezet vagy enyhe ívet rajzol ki. Szintkülönbség nagyjából zéró. Találtunk két kb 1,5 kilométeres szakaszt ahova aszfalt már nem jutott, csak kavicsos út, az mondjuk nem esett jól. Találkoztunk több olyan kerékpárossal akik jól láthatóan edzésmunkát végeztek az arra kolbászoló biciklis turisták között. 45 km után átkerültünk a Duna másik partjára, ott végre településekbe is belefutottunk, cserébe rosszabb minőségű lett az út és egy kis részen úton is kellett menni autók között, de az legalább nem volt vészes. Pozsony környékén okozott némi meglepetést egy betonlapos megoldású útszakasz. Nagyjából 66 kilométert tekertünk a két város között. Pozsonyból 1 óra alatt visz vissza a modern, légkondis vonat Bécsbe, óránkénti indulással (két állomásról is van vonat óránként, más-más útvonalon).
Egyszer megéri szerintem kipróbálni, de látványilag csak a legeleje és az utolsó 20 kilométer néhány szakasza nyújtott érdekességet, szóval nem ez lesz a kedvenc kerékpáros útvonalunk.
(És most jövök rá, hogy nem csináltam lábas fotót, úgyhogy ezúttal kép nélkül maradtok.) -
ISThun
csendes tag
Ma kipróbáltam tudok-e 2000 méter szintet menni a kis vézna lábaimmal. Az útvonal Pesterzsébet - Pap-rét - Visegrádi fellegvár - Lepence - Pilisszentlászló - Pilismarót (majdnem) - Dobogókő - Bp Várhegy - Gellérthegy - Pesterzsébet volt.
Végülis összejött (a végén még 11-szer át kellett mennem az M5 kivezető felett, hogy meglegyen a szint ), de a Dobogókő utáni rész, főleg a budapesti forróság már nem esett jól. Viszont a Pilisszentlászló - Pilismarót rész baromira bejött, nagyon jó az aszfalt, jól lehetett haladni, sokan is jártak arra. Én most voltam ott először.
(Átlagot nem írok, az inkább a megmosolyogtató kategória.)
Lábas kép Visegrádra menet (gondolom jjeahh szemből integetett ) :
-
ISThun
csendes tag
válasz kovacs65 #285101 üzenetére
Én is azt a decathlonos plexis sisakot használom pár hete mint ZavaBalazs, eddig nem tapasztaltam párásodást és szintén elfér alatta a szemüvegem. Néha van olyan érzésem, hogy lecsúszik a szemüvegem és meg akarom igazítani és olyankor a plexit "kapirgálom", de majd hozzászokok.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen