- Gaming notebook topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Dell notebook topic
- Apple notebookok
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Házi hangfal építés
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
it A kreativitás szimbólumait zúzták be egy iPad-reklámban, ez pedig hatalmas felháborodást okozott.
-
Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
ph Az MP szériás konstrukció egyelőre csak 4 TB-os tárhelymérettel tehető kosárba, és lineáris lemezműveletekben bőven 10 GB/s felett teljesít.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Def26
félisten
Nem tujátok, hogy országútiban mi a különbség női és férfi kerékpár között? Vázgeometriában van valami?
Fanboy Status: PS4:On, Xbox:On, apple:On, samsung:Off, Microsoft:Off, Audi :On,
-
nagyúr
-
ivana
Ármester
válasz !Overdose! #43756 üzenetére
A v, vagy a patkó fék az egy olyan dolog, hogy azzal bármi van útszélén megcsinálom két imbuszkulcs segítségvel. Egy hidraulikus tárcsánál ez nem igaz. A bowdenes tárcsa meg alapból nem egy túl értelmes dolog. Betonra meg kb. semmi értelme, mert nem állít meg gyorsabban.
-
Tothgera30
Ármester
válasz !Overdose! #43756 üzenetére
Ezt ugye nem gondoltad komolyan? Egy tárcsafék sokkal bonyolultabb mint egy V-fék, még ha mechanikusokat is hasonlítunk össze.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
!Overdose!
őstag
válasz Tothgera30 #43758 üzenetére
Értelek, de úgy gondolom, hogy nem feltétlenül hátrány, hogy bonyolultabb valami, ha megbízható. Vagy neked/nektek van rossz tapasztalatotok tárcsafékkel?
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
karis
tag
Sziasztok!
Valaki meg tudja mondani hogy a Csepel Royal vagy esetleg a Cheetah Original lenne jobb választás első fixinek? Teljes kerékpár építéshez nem lenne időm, meg akkora szakértelmem sincs, így egy alap bringát alakítgatnék majd az idők során.
Vagy ha van más alternatívátok az is érdekel
Előre is köszi!Asus ROG Strix B550-i // Ryzen 5 5600 // Corsair Vengeance 16 GB // Asus ROG RTX3060 Ti
-
Tothgera30
Ármester
válasz !Overdose! #43760 üzenetére
Oldalakat tudnék írni a tárcsafékekről, kezdve a mechanikus, hidraulikus rendszerekkel. Rossz tapasztalatom nincs, csak érzékenyebb néhány esetben, mint egy bovdenes V-fék, és mint írtam, aszfaltra felesleges. De mondjuk cyclocrossra sem igazán érdemes tenni Canti fék helyett, mert a sár hamar kinyírja.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
!Overdose!
őstag
válasz Tothgera30 #43763 üzenetére
Eszem ágában sincs kötözködni. Valószínűleg sokkal nagyobb a tapasztalatod, mint nekem.
Villanyszerelés - Klímaszerelés - UPS javítás, karbantartás
-
DjKoxi
senior tag
válasz Tothgera30 #43758 üzenetére
Egy V-fék tökéletes beállításával is el lehet tölteni nem kevés időt. Mióta megvan a biciklim, ( használt vétel 7e km általam ) talán a tárcsafék az egyetlen mozgó alkatrész amihez még nem nyúltam, nem kellett cserélnem, szervizelnem.
-
Tothgera30
Ármester
válasz DjKoxi #43765 üzenetére
Valószínűleg mert hidr. tárcsaféked van, mechanikust ugyan úgy kell beállítani mint a mech. V-féket. Viszont ha szivárog a féked, vagy tömítés elszáll, esetleg a fékdugattyú beragad, akkor azt otthon nehezen javítod meg annyi szakértelemmel mint ami elég egy bovdenes fékhez. Hidd el nekem, szervizelni kell azt is, és hozzá kell nyúlnod majd, főleg ha térdig érő patakban gázolsz át, és hasonló körülmények.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
sirdond
őstag
Sziasztok!
Szeretnék vásárolni kerékpárt a nagyon közeli jövőben és 85e forint körüli összeget szánnék rá. Lehet ennyiért valami használható trekking bringát kapni? Van itt a közelben az egyik kerékpáros boltban egy Schwinn Traction 2015ös (illetve egy Gepida 200 kcsit olcsóbban,de az eladó szerint a Csepel jobban felszerelt), nagyjából ennyiért. Arról mi a vélemény? Tudom, hogy a kerékpároknál is olyan az alsó kategória, mint bárhol máshol: nem szabad csodát várni. De csak van, olyan, ami valamivel (vagy valamiben) jobb, mint egyik-másik, nem? Használttól sem ódzkodok, de nehéz olyat kifogni, ami jó, nincs az ország másik felében és méretben is megfelelő (a 171cm-hez), ráadásul nem is annyira értek hozzá, mire kell figyelni használt vásárlásakor.
Próbálom olvasni a topikot is, de ezt az óriási mennyiséget nem könnyű átfutni, szóval,ha valaki tudna segíteni, annak köszönöm előre is!
-
Because
őstag
válasz Tothgera30 #43766 üzenetére
én a nyakamat teszem rá, hogy a hidrós tárcsával rendelkező hobbi felhasználók 90%-a egy eső utána tócsa előtt is 5-re lassít nehogy felverje a sarat
-
karis
tag
válasz #48525824 #43769 üzenetére
A váz mérete mekkora? Én 193cm vagyok, és ha jol olvastam akkor ilyen 60cm feletti váz kellene nekem, de a Csepelnél a max 57, a Cheetah-nal 59. Vagy ezekkel a méretekkel is el lehet lenni?
Asus ROG Strix B550-i // Ryzen 5 5600 // Corsair Vengeance 16 GB // Asus ROG RTX3060 Ti
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Tothgera30 #43758 üzenetére
Azért azt is érdemes megemlíteni, hogy bár egy hidraulikus féket nyilván macerásabb javítani ha gond adódik, de azért ez ritka eset. Ezek már nagyon kiforrott termékek, egy alap hidrós tektró vagy shimano, kb olyan egyszerű mint egy faék. Aszfaltra talán nem létszükség, de hogy komfortosabb, jobb érzés használni mint egy vféket az tuti.
-
#48525824
törölt tag
-
D.Orion
veterán
Ez a nem semmi technika.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz D.Orion #43775 üzenetére
Úgy néz ki mint valami prototípus.
Kíváncsi lennék van e valami tényleges haszna.Szombaton megyek egy karikát a Hármas-határ hegyen, kipróbálom a gopro kamerát mellpántról.
Csak túrázósba, mert a gagyi suntour villa és a merev váz nem túl nagy partner egy csapatósabb száguldásban. -
D.Orion
veterán
válasz Runner_fxr #43778 üzenetére
Elvileg nagyon-nagyon régi találmány, de némi családi tulajdonjogi viszály miatt nem terjedt el. Mellesleg bitang súlya van, rézből vannak a rúgók és kovácsolt alu a hajtókar.
-
veterán
válasz Hasaggymeg #43734 üzenetére
Igen, pont nagyjabol bejutottam ket eso kozott, de a fedett kerekpartarolokrol pont a teto hianyzik még.
Everybody lies.
-
truefx
aktív tag
Szeretnek vekonyabb kulsot venni, de nem tudom mi menne ra a felnimre, es mi nem.
A felni: Bontrager AT-750, jelenleg egy 700x38c meretu kulso van rajta. Szeretnek lemenni 32c meretre, hogy kicsit robbanekonyabb legyek a varosban, ki is neztem a Continental Contact II-t, de nem merem megvenni, mert attol tartok, hogy felnit is kell hozza venni. Vagy nem para? -
rii
nagyúr
sziasztok
lehet külön venni műhelypumpára gumicsövet, és fejet?
ez egy nagyon régi pumpa lenne ....piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
szjoci
őstag
Megvettem ezt a féket: Shimano SLX M675. Ennek elméletileg a leírás alapján hűtőbordás fékbetéttel kellene majd jönnie, igaz?
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem hiszem,hogy a talajtól függ kell-e tárcsafék vagy sem.Ez is egy fejlesztés,mely előbb-utóbb el fog terjedni minden kerékpárra és majd csak ámulnak leszármazottaink,hogy az ősidőkben még a felnit koptatták a fékpofák.
(#43759) Because ...kíváncsi lennék hogyan állítasz be egy határoló csavart a váltón,vagy szedsz szét egy váltókart egy ötös imbuszkulccsal.
(#43768) Because...én mikor V fékem volt is lassítottam a pocsolyák előtt.(#43775) D.Orion...nem is tudom hogyan lehet rézből rugót csinálni!
(#43780) Crytec210 ...a fedett tároló tető nélkül is valami Miskolci sajátosság lehet...vagy inkább magyar sajátosság."Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
veterán
válasz Hasaggymeg #43788 üzenetére
A fedett tarolo most epites alatt van, en meg attol fuggetlenul a mar helyen levo kerekpar rogzitesi ponthoz kotottem ki a drotszamarat. A terko is lent volt mar, csak epp a teto hianyzott .
A tarcsafek pedig pl outikon nem igazan fog elterjedni szerintem.
Everybody lies.
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #43788 üzenetére
2017-től elvileg az UCI engedi majd országúti versenyeken is a tárcsafék használatát.
Kíváncsi vagyok ki fogja használni. Múltkor a Bence-hegyes mókán volt egy Focus Cayo Disc
Én sajnos a lejtő alján sose futottam össze de a többiek állítása szerint brutálisan rövid féktávot tudott venni 60-70km/h-ás tempóról.
Mondjuk személy szerint outin sok értelmét ettől még nem látom ott én biztos nem váltanék tárcsafékre. Volt kolléganőm fitness bringáján (Merida Speeder 200 MD) viszont az van és neki tetszik. Talán esős időben nagyobb lejtőn lenne igazán haszna.Mondjuk a Stelviós lejtő után kíváncsi vagyok változik-e a véleményem.
Én eddig elégedett vagyok a sima patkófék SwissStop betétes tuningja utáni fékteljesítménnyel.Més que un club!
-
veterán
válasz Napfénysüti #43790 üzenetére
Nem azt mondtak, hogy az elso villa nem birna a terhelest?
Everybody lies.
-
nagyúr
-
veterán
válasz Napfénysüti #43792 üzenetére
Akkor nem szoltam. Valahonnan az remlett nekem, hogy azert nincs tarcsafek az outikon, mert az elso villa nem birna. Nem tudom mar, talan itt ph-n olvastam, nem emlekszem.
Akkor viszont lesznek itt meg kerekszaggatasok
Everybody lies.
-
nagyúr
válasz Pttypang #43793 üzenetére
Most már a modern anyagokkal ahol 60 tonnás szakítószilárdságú karbon is van szerintem nem gond olyan villát készíteni amit nem csavargat egy tárcsafék. Meg ha jól rémlik akkor outikra ilyen kisebb 140-es tárcsákat tesznek.
Amin agyaltak az inkább a gyorszár része hogy ott milyen tengely legyen. De erre például pont a Focus talált ki egy remek megoldást a R.A.T tengelyt ami átütős és nagyon gyorsan oldható/zárható. Ezzel már megvan a kellő merevség és nem tart sokáig egy esetleges kerékcsere. Rapid Axle Technology[ Szerkesztve ]
Més que un club!
-
Tothgera30
Ármester
válasz Napfénysüti #43794 üzenetére
Jól vágod, 140mm-es tárcsától nagyobbat nem ajánlanak rá.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
reflxx
aktív tag
Sziasztok,
Szeretném a segítségeteket kérni.
Mali Cobra mtb-m van, de eltörött a vázam. Még használható de több ember szerint életveszélyes..
5 év után váltásra vettem rá magam. Új vagy használt, mindegy csak jó legyen
Mire használom? Jelenleg napi 2x4km munkahelyre + vissza aszfalton (persze a levágásokat nem kerülöm padka fel le.. országúti kizárva)
Fő szempontok:
Több fokozatú legyen a váltó. A mostani bicajt vásárláskor 3/7-es fokozatba váltottam és azóta ott van és így is elég könnyű tekerni
Kényelem. Lehet hogy én állítottam be rosszul a mostanit de 4km alatt megfájdul a derekam.
Azt sem bánnám ha tárcsafékes lenneEgyetértek azzal a gondolkodásmóddal, hogy egyszer kell jót venni, de akármennyire is szeretném nem tudok 700.000Ft-ot biciklire költeni. (még 200-at sem nagyon )
MTB-t nézzek? vagy trekking?
Előre is köszi a segítségeket!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Szerintem amint emberi áron is megoldható lesz a súly és a csavarodásmentes villa problémája,el fog terjedni minden kerékpáron. Sőt,megkockáztatom,hogy ha eleget élünk megérjük a dupla tárcsás fékek idejét is. Legalábbis a versenykerékpárokon,ahol indokolt lesz. Száraz körülmények között nem hiszem lenne különös teljesítmény különbség a jobb patkó,vagy V fékhez képest,hisz a felni tulajdonképp egy 28"-os tárcsaként funkcionál,de ha belegondolsz mégsem az lehet a legideálisabb megoldás,hogy a felni oldala egyben a féktárcsa kopó felülete is.Ennél rosszabb még az volt mikor a gumit fékeztük.Biztos láttatok ilyent.Én még mentem is hasonlóval és állítom,hogy a sáros utak ellenére akkortájt nem volt sok sáros kerék.
reflxx..."A mostani bicajt vásárláskor 3/7-es fokozatba váltottam és azóta ott van és így is elég könnyű tekerni"...ez a legjobb amit mostanában olvastam! Fénysugarat hoztál reggelembe,köszönöm!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
TayRol
veterán
válasz Hasaggymeg #43798 üzenetére
Persze, mert a futófelületre nyomódott a "fékbetét" és leszedett minden koszt. Deszép is volt. Pl.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz TayRol #43799 üzenetére
Főleg miután a fékpofa jól a gumi formájára kopott és szinte átölelve azt,letakarított mindent koszt róla....mondjuk akkoriban az utcai kutyasz@r ismeretlen volt,mert a kutyát rendeltetésszerűen tartották,házak udvarain.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy Z Fold3 5G - foldi evolúció
- Gaming notebook topik
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Napelem
- Óra topik
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Kerékpárosok, bringások ide!
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Mobil flották
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen