- Milyen videókártyát?
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- Asztrofotózás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen belső merevlemezt vegyek?
- OLED TV topic
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Milyen alaplapot vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
Hirdetés
-
Marvel Rivals - Középpontban Hela
gp Folytatódik a karakterbemutatók sorozata, a legújabb részben a Halál Istennője kerül a középpontba.
-
Van, ahol lesz összecsomagolt Disney+ és Max
it A Disney és a Warner Bros Discovery elsőként az USA-ban csomagolja össze a Disney+, a Hulu és a Max szolgáltatásokat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
hoffman_
nagyúr
ebben a bringában sokkal több van, mint munkábajárás meg egy kis erdőben bringázás. természetesen azokat is tudja, de ez olyan, mint ha lenn egy Ferrarid és az utca végén lévő boltba járnál vele.
a 3200km egyáltalán nem sok, ha rendesen karban van tartva egy bringa, akkor annyit meg sem érez.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
venember83
nagyúr
Helló,
versenygép (bár nem a jelenlegi felállásban), ezért nem biztos, hogy ez a legkényelmesebb opció munkába járásra és könnyed túrázáshoz az erdőben. Természetesen az is megoldható vele, de alapvetően nem erre született, erre valószínűleg jobb lenne egy cross kerékpár pl. Az ár amúgy nem rossz, bár elég össze-vissza a felszereltség (kerekek, hajtás), a gyári szót mindenképpen kerülném ilyen kerekek, fékek és hajtás esetében, elég összedobottnak tűnik. Meg mintha gyárilag a Meridákat Shimano váltással szerelnék...
-
Teasüti
nagyúr
Megbízhatónak titulált márkákról az 1. hsz-ben olvashatsz. KLS nem tartozik közéjük.
Bár sokan panaszkodnak a Cateye és Sigma órákra is.
Olyat vegyél, amihez jó sok garancia jár, ha kapható ilyen!(#6614) TripleB
Hát nem aprózod el, 18-as felnire 1.6 körüli külső lenne a max táblázat alapján, e fölött már nagyon-nagyon piros a rubrika.
De legalább 420g. -
nagyúr
Nem, semmi se nem úgy van.
Fox villáknál az R azt jelenti, hogy a visszaút csillapítását tudod állítani, ez a Rebound. Az L azt jelenti, hogy lezárható a villa, ilyenkor nem mozog, ez a Lockout. A C a kis sebességű kompresszióállítás rövidítése, ez a Compression.
Először is, be kell állítanod a rugóerőt, vagyis a megfelelő nyomást. A bal szár tetején levő kupakot letekered, alatta lesz a szelep, normál, autószelepes csatlakozással. Belövöd a SAG-ot 15-25% közé, ízlés szerint. A SAG a villa beülését jelenti terhelés alatt. Tehát a 100 mm-es úttal rendelkező villába annyi levegőt fújsz, hogy ha ráülsz, 75-85 mm maradjon az útból. Ezt a legegyszerűbben egy kábelkötegelővel tudod csekkolni, mérni.
Közeítő értékek:
< 125 lbs. 45 PSI
125 - 135 lbs. 50 PSI
135 - 145 lbs. 55 PSI
145 - 155 lbs. 65 PSI
155 - 170 lbs. 75 PSI
170 - 185 lbs. 85 PSI
185 - 200 lbs. 95 PSI
200 - 215 lbs. 105 PSI
215 - 230 lbs 115 PSI
230 - 250 lbs. 125 PSIAztán akkor a jobb szár tetején állítod a visszaút csillapítását, ez a piros tekerő, 12 klikkentéssel. Ha megvan a megfelelő SAG, akkor a piros tekerővel beállítod mellé a neked megfelelő csillapítást.
Aztán itt találod a lockout kart, ami kék színű. (Ez utóbbihoz kapcsolódik még a jobb láb alján a blowoff -tekerentyű, ha az RLC változatról beszélünk. Ezzel azt állítod be, hogy mekkora intenzitású erőhatásra nyisson a szelep, vagyis oldjon a lockout, szintén 12 klikkentésed van. Ha jól látom, nincs kompresszióállítási lehetőség a telódon, szal nem RLC, hanem RL. (Az alacsony sebességű kompresszióállító tekerő a lockout kar alatt lenne.))
A kék kar a két végállás (lezárva és nyitva ugye) között a villa nagy sebességű kompressziójának szabályozására szolgál. Minél közelebb van az adott beállítás a lockout végálláshoz, annál nagyobb erő szükségeltetik a villa megindulásához, vagyis annál nagyobb a kompresszió.A hátsó tag beállításánál ugyanígy jársz el, mint a villánál. Beállítod a megfelelő SAG-ot, hozzá beállítod a neked megfelelő csillapítást, és kész is. A kék karral lezárod a tagot, illetve nagysebességű kompressziót állítasz.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Gyufaaa
veterán
Örülök, hogy tetszik. A sárgát este szoktam használni. Jó "kontrasztot" ad. Legjobban a középszürke lencséjét szeretem. Világosban is nagyon jól használható, de sötétben bődületes, hogy egy enyhe sötétítést ad csak a szemnek. Sokszor, mikor már sötétben tekerek sem veszem észre, hogy rajtam van. A súlyáról nem is beszélve.
-
planbmokus
senior tag
válasz DjKoxi #10236 üzenetére
A radiális egy nagyon jó megoldás, sokkal merevebb függőlegesen a kerék és könnyebb cantírozni is, csak nem lehet tárcsafékkel használni, illetve hátul hajtásoldalon sem.
A legelterjedtebb a 3 kereszt."Minden állat egyenlő, de egyes állatok egyenlőbbek a többinél." (George Orwell - Állatfarm)
-
Zola007
veterán
válasz DjKoxi #11049 üzenetére
7 dioptriás szemüveggel.
fényre sötétedő, de sose fog annyi tudni mint egy jó napszemüveg, mert limitált a lencse mérete.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
Szakbarbár
aktív tag
válasz DjKoxi #11688 üzenetére
Nekem eddig teljesen megfelelt, rövid távon kényelmesebb mint a betétes rövidnadrág. De nálam a nyereg sem az igazi, meg a bicikli sem. 5 fokig elég a nadrág és gumis térdmelegítő, felülre pedig a kabát meg egy hosszú ujjú póló.
Toomy, én azt figyeltem meg magamon, ha biciklivel megyek túrázni, akkor sokkal többet költök mintha motorral mennék. Ugye akkor kell kaja, víz, nyáron jólesik egy kis fagyi, stb. Motorral meg hamar otthon vagyok, így nem szoktam megállni szinte sehol. Szóval nekem a biciklizés drágább mint a motor
[ Szerkesztve ]
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
Zola007
veterán
válasz DjKoxi #12089 üzenetére
Sajnálom szegényt, remélem csak rossz emlék marad belőle, semmi más
Nekem is máig ott van karomon a plezúr miatta.Mʏ ᴘʜɪʟᴏsᴏᴘʜʏ ɪs: Iᴛ’s ɴᴏɴᴇ ᴏғ ᴍʏ ʙᴜsɪɴᴇss ᴡʜᴀᴛ ᴘᴇᴏᴘʟᴇ sᴀʏ ᴏғ ᴍᴇ ᴀɴᴅ ᴛʜɪɴᴋ ᴏғ ᴍᴇ. I ᴀᴍ ᴡʜᴀᴛ I ᴀᴍ ᴀɴᴅ I ᴅᴏ ᴡʜᴀᴛ I ᴅᴏ. I ᴇxᴘᴇᴄᴛ ɴᴏᴛʜɪɴɢ ᴀɴᴅ ᴀᴄᴄᴇᴘᴛ ᴇᴠᴇʀʏᴛʜɪɴɢ. Aɴᴅ ɪᴛ ᴍᴀᴋᴇs ʟɪғᴇ sᴏ ᴍᴜᴄʜ ᴇᴀsɪᴇʀ. - Sɪʀ Aɴᴛʜᴏɴʏ Hᴏᴘᴋɪɴs
-
lorcsi
veterán
-
rétisün
veterán
válasz DjKoxi #13357 üzenetére
igen, általában ez így van körforgalomban ....pont ezért én inkább középen megyek, inkább feltartom, és anyázzon, mint hogy elsodorjon, ha korábban akarja elhagyni a körforgalmat, mint én.
(#13358) glacious: a polár melegítőkkel egy baj van, nem szélálló....legalább a térdre érdemes olyant használni, ami szélálló is.
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz DjKoxi #15859 üzenetére
Jó kis gép az a csepel marathon, én nyáron újítottam fel egy olyat. Egyenes alu kormánnyal, teljesen új bowdenezéssel, új fékkarok, váltókarok. A fékhatással sem volt probléma, pedig a gyári patkófékek voltak rajta, váltó is jól működött. Jó kis városi gép lett belőle.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz DjKoxi #15865 üzenetére
Az új bowdenezés sokat tud segíteni, szerintem az van berohadva nálad. Én bowdenházat és bowdeneket cseréltem féknél és váltónál is. A legolcsóbb noname alukormány, bontott alkatrészek között találtam, egy új markolat, tektro fékkarok, amik elvileg v-fékhez valók, de teljesen jól működtek a patkófékkel is. Váltókarból pedig szintén valami legolcsóbb, kormányra szerelhető, nem pozicionált kar, párban. Fék váltókarok pozicionáltak, ahhoz váltót is cserélned kéne, meg sort és láncot is. Ezen a gyári váltók voltak, teljesen jól működött. Illetve új külsők is kerültek rá, amúgy gyári volt a többi alkatrész, még a sárvédők is, csak új pálcákat raktam rá, mert a régiek eltörtek, hiányosak is voltak.
[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz DjKoxi #15865 üzenetére
"Nemsokára 46 éves leszek, kis pocak is van az outi testhelyzetet már soha nem fogom tudni kényelmesen felvenni."
nehogy azt hidd meg kell szokni, már az alsófogást se találom kényelmetlennek, viszont nagyon jó szembeszélben pedig én se régóta outizom, talán 4 éve.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz DjKoxi #16099 üzenetére
Többfélét is érdemes kipróbálni, van egy magyar termék JutaVit - glükozamin-kondroitin-msm, ez a legolcsóbb.
A Béres porcerő is jó volt, de abból kivették az msm alkotórészt.
Talán a Proenzi most a legjobb. Abban van minden, Glükozamin, kondroitin és msm is. Abból napi 3-szem fedezi a szükségletet. E mellé érdemes még hyaluron sav tablettát is szedni, ez az ízületi folyadék termelést segíti. Ebből is van magyar termék a JutaVit ezt is ki tudod próbálni, ez 50mg/ tabletta. Ebből 1 vagy max 2 tabletta bőven elég. Van proenzi hyal, ez is jó, de ez kevesebb hatóanyagtartalommal bír és drágább is, persze lehet azért mert jobb minőségű az alapanyag (hyal Joint)
És van még a Hyaluron Direct tabletta, ez 40mg-os és ez volt az első ilyen termék, van aki szerint ez a legjobb.
Az ilyen nem gyógyszertárban kapható body-s boltokban árult ízületvédőktől ódzkodnék, a minősége kérdéses, na meg az sem biztos, hogy annyi van benne mint ami rá van írva, de sokszor a ráírt mennyiség is kevesebb mint a gyógyszertáriban.Ha sportolsz szerintem mindenképpen érdemes szedni, de lehet amúgy is. Ez a megelőzést szolgálja inkább, tehát ha már megvan a baj, nem sokat ér sajnos.
[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DjKoxi #16678 üzenetére
Szilikont ne, az talán a silicon nitride kerámia golyóshoz jó, máshoz nem igazán.
Bármilyen kerékcsapágy zsír jó, nem kell a bicikli zsírokat buzizni 10 szer annyiért. Veszel valahol kék traktor, vagy hajó zsírt, az is jó. Két kulcsszó van aminek meg kell felelnie, lökésszerű ütéseknek ellenálljon, valamint vízálló legyen, ezeken kívül szinte abszolút mindegy hogy milyen. -
-=RelakS=-
veterán
válasz DjKoxi #17418 üzenetére
Igaz, hogy Manitou teleszkóp, de te már többet láttál ezek szerint szétszedve
Szóval: Az lehet gond, ha pár percig fejjel lefelé áll egy teleszkóp? Azóta hiába tekergetem az egyik gyűrűt rajta, nem tudom lezárni.
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
ST05
őstag
válasz DjKoxi #17979 üzenetére
nem volt még szervízelve, mostmár nem merek majd ráülni, amig meg nem csinálom v csináltatom meg. Köszi a kimerítő választ, repedezés mostmár látom a "jobban kell rá vigyázzak" előjele.Találtam egy jót konkrétan erre lenne szükségem attol tartok [link]
még nem látom át tökéletesen, ezt csináltad meg Te magad is? csilapitásba pedig megy megint más,az külön téma ugye? És az a 2x20Ml zőld olaj aul a szárban csak "úgy van"... Erre aludnom kell ,meg merem ,vagy tudom-e csinálni, illetve jobb lesz rábízni gyakorlott kézre...12 a szimering+olaj+service, dejó idén se lesz hajtókarom Azthiszem át kell értékeljem a hétköznapi használatés a race felhasználás közötti különbséget nem 30 órát mentem a hetekben vele, hanem 60-90 et min. köszi mégegyszer ,ez most nagyon fontos volt (Nekem ) rendbetenni egyenlőre fejben
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen videókártyát?
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- Asztrofotózás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- TCL LCD és LED TV-k
- EAFC 24
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Milyen okostelefont vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen