Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz jjeahh #205744 üzenetére

    A freeride valójában egy verseny, vagy felhasználási platform (halkan jegyzem meg az enduro is az), önmagában nem definiálja a bringa típusát. Az ilyen nagyon nagy fícsörökkel megtűzdelt freeride versenyeken a dh gépek használata a legáltalánosabb. Annyi, hogy az ilyen profi emberkék tudják mi kell és mi nem, ezért a dh gépet jobban személyre szabják, hogy még jobban célszerszám legyen. Nekik nem nagyon kellenek fokozatok (single speed-re alakítják), ha sok lesz a szaltó és a pálya sima, akkor kerékméretben visszamennek a múltba és akár új hátsó háromszöget is gyártatnak a géphez, hogy hátul 26” elől meg 27,5” kerék legyen. A jövid hátsóval jobban lehet pörgetni, whip-elni, szaltózni stb…
    Ezek már olyan modok, amik egy dh versenyen rontanák a bringa sebességét. Meg egy dh vázba nem kötelező dupla vállas telót se tenni, ezt mutatta meg idén Brandon Semunek, hogy mennyivel jobb játék ha elől egy 190-et mozgó zeb van, máris lehet bringát pörgetni szaltó közben és nyert is.
    Vannak olyan bringák, amikre azért mondják, hogy freeride, mert enduro-ra már sok a rugóút, míg dh-ra meg kevés és eleve nem duplavállas telókkal szereltek, ezek pedig jellemzően ma is full 27,5 keréken futnak, nem érheti el őket a 29 láz. Súlyra se biztos, hogy könnyűek lennének, mára a felső polcos dh versenygépek meglepően könnyűek simán 15kg körüliek (akár alá is bemehetnek), sőt sok enduro-ra használt gép a bonyolultabb hajtás miatt nehezebb már mint egy dh versenygép. Szóval a dh = dög nehéz már nagyon nem igaz.

Új hozzászólás Aktív témák