Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz MPowerPH #205495 üzenetére

    Már próbáltam többféle betétet a code rsc-ben.

    A trickstuff bb 840 power való a code-okba (piros hátlapos), olyanom volt. A fék érzetet szerettem vele, tényleg jól fogott hidegen is és vegyes komponens ellenére nem is melegedett túl. Ellenben Leogangban 4 nap interzív bikeparkozás alatt elkopott. Kishazánkban nyilván hónapokig elmegy.

    Amit még hosszabban és több szettet elhasználtam az EBC félfémes betétje. Kevésbé harapós mint az trickstuff, viszont ezzel is mindenhol meg tudtam állni, ezt is bírja az intenzív lejtőket, és ez a betét nálam kb 7 bikepark napot bír ki (a fékgyilkos parkokból). Ebből a fékbetétből idén 2 szettet használtam el, meg az előző bringámon szintén kettőt. Ár érték arányban brutál jó és megbízható is. Szívesen használtam őket, csak hát ezt is állandóan nézegetni kellett mennyire kopott.

    Most visszatérem a gyári sram fémes betétre. Nyilván a fémes lassabban kopik cserébe, mire a betét elkopik jó eséllyel a tárcsák is elkopnak. A fékkar érzete a gyári fémessel a legkeményebb és leghatározottabb (a komponens miatt ez teljesen evidens is), illetve ezzel harap a legerősebben a fék. A trickstuff is erős, érezni a puhább betétet a fékkaron és ezért más az adagolhatóság, de ettől még brutál erős. Ettől függetlenül tartom, hogy a gyári fémessel tapasztalom a leghatározottabb és legnagyobb fékerőt időjárástól függetlenül. Shimanosoknak ezzel a betéttel áll a legközelebb a kopp kemény kontaktpont érzéshez. Csak belföldi felhasználásra szerintem a fémes betét a code-ba nem szükséges, itthon nincs olyan hosszú és folyamatosan meredek lejtő, ahol a plusz hőtűrésére szükség lenne. Persze gyárilag azzal jön a fék, sokáig elmegy vele. Azért nekem még van tarcsiba 2 teljes szett fémes :DDD , most úgy döntöttem ezzel fogok menni az év hátralévő részében és a következő szezonban.

    Sram vonalon ami még érdekesség, ha később tárcsát kell cserélni akkor már érdemes az új hs2 tárcsákat venni a centerline-al szemben. Az újfajta tárcsa jobban elvezeti a hőt, nagyobb a kontaktfelület és picit vastagabb (2mm). Már lehet velük a 220mm-es átmérőre pályázni. :)

    Azért én sem rajongok, hogy dot-os a sram fék. :( Főleg azt nem szeretem, hogy az éves olajcsere után, ami dot olaj megmarad az lényegében kuka. Mire újra cserélni kell, addig a korábban felbontottat már nem szabad használni. Maga a fékfolyadék cseréje nem egy nagy mutatvány a bleeding edge csati bevezetése jó ötlet volt.
    Ami még dicséretet érdemel, hogy a sram teljes alkatrész és szerviz készleteket (cikkszámokkal kereshető és rendelhető) árul mind a fékkarhoz, mind a féktesthez, vannak gyári leírások, és gyári youtube videók a szétszerelésről, összerakási folyamatról. Lényegében ha valami elkopik, nyekkre menne rajta, minden cserélhető házilag. A csapágyazott fékkar forgáspont a swing linkkel nagyon finoman mozog.

Új hozzászólás Aktív témák