- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- 30 TB-ot meghaladó HDD-ket demonstrál a Toshiba
- Amazon Fire TV stick/box
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Philips LCD és LED TV-k
- Hobby elektronika
- Vezetékes FEJhallgatók
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Lalikiraly: MSI Cyborg 15 - Tényleg Kiborg.
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
Hirdetés
-
Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
ma De ahogy arra számítani lehetett, ez is egy kétéves Nokia eszköz átnevezve.
-
Vigor - Alig egy nap múlva PC-n is elérhető lesz a korai kiadás
gp Néhány év késéssel újabb platformra is megkapjuk a játék early access változatát.
-
A streamingszolgáltatások összecsomagolása lehet a következő divat
it Ezúttal a Comcast kínálná egyben a Peacock, Netflix és Apple TV+ streamingszolgáltatásokat.
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Mewryck
tag
válasz tzimash #17310 üzenetére
intersport van a környéken,ahol laksz?igaz 12k,de a leirt igényeknek megfelel és Uvex,nem noname...
szerk:2 oldal,képen nem az van,
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz szentkuti11 #18725 üzenetére
hali
nemnagyon fogsz ilyet találni,legfőképpen azért nem, mert nitrogén van benne és ha otthon házilag megbontod,valószínűleg egy nagy pukkanás lesz a vége és házilag nem is tudod pótolni a nitrogént,kivéve ha van egy nem üres nitrogén tartály + reduktor kombód és konyítasz is egy kicsit hozzá
üdv
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz runner 125 #19212 üzenetére
Jelen bár már egyre kevesebb alkalom/idő/hely van rá...
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz fradi81 #19364 üzenetére
meg kell igazitani benne a belsőt,mert a külsö pereme alatt van(a külső pereme nem tud belekapaszkodni a felnibe,ezért nyomja ki)-ez persze abban az esetben igaz,ha a felni nincs kihajolva,nincs baja és a külsö sem sérült
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz cellpeti #20372 üzenetére
az a teleszkópnak nevezett valami a bringa elejében,az már több,mint valószínű,hogy nem fog mozogni...tipikus olcsó villa,rugó+nyomórud+műanyag persely és ennyi,nemtudsz benne mit kenni ill. rendbentartani...ha veszel bele egy másik teleszkópot(1" menetes nyakkal),azzal is hasonlóan fogsz járni pár év múlva,én nem költenék rá a helyedben
ami viszont aggasztóbb,a támvilla és a nyeregcső találkozásánál jobb oldalt az a festék leverődés,ott mintha meg lenne repedve a váz...elég homályos a kép
szerk.: 4. kép
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Doki-HUN1978 #20472 üzenetére
tea,cola,bármi egyéb cukor tartalmú ital
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #21762 üzenetére
vidd vissza és csapj az asztalra,ha kell...
mond el a problémád,jobb helyeken megoldják gyorsba garibagondolom nem tetted ki extrém felhasználásnak a kerékpárt,igy nem kell attól félni,hogy a váz kuka,elég sokat kibírnak,elöször inkább a kcs megy tönkre(általában a csapágyak)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Jamby18 #22710 üzenetére
ez az str ami a bringádban van,kb egyhulladék,jol érzed,hogy semmire se való...viszont ami a "gyári" képen van,az sem xcr,nem igy néz ki,de ha csak egy xcm lenne,már azzal is jobban jártál volna(vastagabb a becsuszo,massziv villa,állithato keménységgel,az str-jelenlegi-még ezeket sem tudja)
egyszóval nem akarlak elszomorítani,de a boltos palira vett(mondom ezt bringa szerelőként)[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Jamby18 #22895 üzenetére
mindkét suntour jó választás(saját tapasztalatom nemsok:pár kört gurultam ilyen telóval szerelt bringával újkorában és kb egy éves álapotában,a műanyag belsejű tora sl-emnél szebben mozog),a raidon már egy eléggé jó szintet képvisel,nemtudom mennyi a keret rá,de egy suntour axon-ra(nemtaláltam most pontos tipusokat) is rákérdeznék(van belőle V fékes verzió is,kérdezz rá a boltosodtól vagy a Neuzertől,hogy van-e nekik)
22871: mire akarod használni? ez egy dirt váz,nagyobb méretben(L=17" a konáknál)
én egy M (15.5") használtam régebben elég agresszívan,DH-ra is 160 mm rugóutas villával is,nincs rá panaszom,ma már teljesen más setup-pal teljesít szolgálatot[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
DH-soknak szokott lenni 165 mm-es hajtokar,ill országutisoknak 172.5mmes is,általában 170 vagy 175 mm-esek a karok a montikon
kétfél pedálátmérő van manapság,a kisebbik tengelyű(nemtudom pontosan hány mm)12"-14" bringákon szokott lenni,ettöl nagyobb bringákon már a normál tengelyméretű pedálok vannak
milyen hajtokarbol szedted ki a pedált,acél vagy alu?alunál hajlamos kihuzni a menetet a pedáltengely a karbol,ilyenkor a rárakodott alu miatt nem vagy csak nehezen lehet behajtani más karba,ill nézd meg,hogy jobb ill bal odlali-e a pedál(tudom alap dolog,de már hoztak vissza igy pedált,mert erösebbek voltak mint okosabbak és valahogy sikerült nekik a két oldalt megcserélve behajtani...)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz D.Orion #26072 üzenetére
Jól írod,az egy év gari feltétele,hogy elvégeztesd a felülvizsgálatot adott intervallumonként,ott ahol vetted a kerékpárt,vagy bármely más kerékpárboltban. Az is benne van a garikönyvben,hogy az ilyen felülvizsgálatokat neked kell megfizetni.Érdemes oda vissza vinni,ahol a bringát vetted,jóeséllyel nem kérnek el érte pénzt,más bolt viszont igen-a nállunk vásárolt bringáknál mi pl.: ingyen végezzük az ilyen átvizsgálásokat.
sestertius: mérd meg a becsuszo hosszát,abbol meg fogod tudni(80 vagy 100as lesz,120 ritka),pár mm-rel többet fogsz mérni
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Lacces #28090 üzenetére
az új kereket(kerekeket) centriroztatni kell pár km után(ez mindenkinél más mennyiség),ezután fognak rendesen üzemelni(mint az új bringáknál a bowden nyúlás,azokat is használattól függöen ujra kell állitani)
"külső szakadozik pár helyen",ezt leírhatnád,hogy hol szakadozik,futófelület,oldalfal,perem-az irásodból az utóbbira tippelnék-milyen külső?régi-új?ha régi és nem megfelelő guminyomáson használtad,akkor erősen repedezett lesz a külsőd,pláne a peremnél,így ha az uj kerékre felrakva megfelelő guminyomással ellátva használod,akkor biza "szakadozni fog" és ez miatt érezhető az is menetközben,hogy 8as van benne,pedig csak a gumi szar és ez nem a felni/kerék hibája; ha új külsö,akkor nézd végig a felni felületét,illesztést,hátha van valahol valami felületi hiba
egy kis kiegészítés:alu agyas kerék,nem alu csapágyas
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Lacces #28095 üzenetére
ha van az agyban zsír bőven,abból nem lesz baj,a felesleg úgyis elátvozik az agy belseje felé,ill a külső oldalra,attól függöen,milyen ott a "védelem"(gumigyürüs vagy egyszerü fém porvédő)
nah jól gondoltam azt a szakadozást,a guminyomás általában 2.5-3 bar között az ideális városban,ha már szakadozik/ott akkor kisebb nyomáson még elmegy egy ideig(a szakadásoknál ne púposodjon ki a belső!),de mihamarabb csere,ha sokáig huzod - halasztod a cserét,akkor belső csere is esedékes lesz
amint tudod cseréld és megfelelő guminyomáson használd,mert így nem egy életbiztosítás a bringázás...
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Lacces #28114 üzenetére
az átlag felnire 1,75-2,1-ig lehet külsöt felakni,ez igaz a belsőre is,de egy szélesebb külsőben használt belsőt(jobban tágul) már lehet nem tennék bele egy keskenyebbe(előfordulhat,hogy nem tudod szépen beletenni és csak gyűrődni fog,majd defekt),ha új a belső akkor no para
szerk.: a DOT-os fékfolyadékok -30C-ig használhatóak,az ásványi alapú nemtudom,meddig bírja
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Lacces #28119 üzenetére
most nézem,hogy egri vagy én Mezőkövesden dolgozom egy bringaboltban (Javitbike) és Egerből már sokan hoztak hozzánk bringát,sokat panaszkodnak az Egriekre
hány sebességes sort vettél és milyet?(mivel 10 éves bringa,max 6os lehetett rajta)
sor
noname 6speed: 1200
shimano 6 speed: 2800lánc
kmc z30 1100
kmc z50 1500ezek az árak +/- változnak 100-200ft-ot,attol függően,hogy adják a nagykerek
sor+lánccsere megvan egy ezresből-természetesen lánchosszbeállítássalkülső 1700-től felfelé 2200ig,felette már rendelésre van
belső 700...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Lacces #28136 üzenetére
a 7es sor 3k huf nálunk,szal neten jobban jártál
régi tipusú pumpa nálunk is 1500től kezdödik,ami jobb az már 4k körüli,nyomásmérővel
a hátso kereket nézd még majd meg,a fékpofához viszonyitva nézd meg,üt-e a felni,mert a szakadt külsö is tud 8asra utalo jeleket produkálni
nemtudom mennyit fogod használni az uj sort a régi lánccal,igy nemtudom neked ezt megmondani-ha nagyon kopott a lánc,elugrik,akkor nem eröltetném
anager:tisztában vagyok vele, mivel az előzö postjaiban nem tért ki rá, hogy pontosan mivel van szerelve, ezért gondoltam egy alap montira
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz fpeter07 #31771 üzenetére
acél agyas?ha igen és csak hajtás közben csinálja,akkor a csapágycsésze mozog az agyban...lehet vele kokányolni,de elég hamar cserés lesz az egész kerék
31856: egy kép róla?ha megforgatod a kereket,egyenesen fut a külsö?
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz RootRulez #33343 üzenetére
a probléma a geometriával van,nem a váz anyagával...ahogy mondta a szerelő srác is(és igaza van),az a váz merev villához van tervezve
ha teleszkopot raksz bele,a geometira modosul:
-magasabban lesz az eleje-nagyobb hátradölés
-magasabb középcsapágyház-magasabb sulypont,instabilabb irányitása döntés a tiéd,de én sem tennék bele teleszkopot
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz csaba17 #35682 üzenetére
ugye van az a 2 kis fém akármi ami a fogakon kattog ha nem tekerek-- kalapács
azt lefogja fém karika-- rugo
hogy szedted szét?ha menetes agy,akkor a racsniban van a cucc,ha kazettás,akkor az agyban,bringaboltabn tudni fogják,ha igy elmondod,valoszinű akad bontott cucc...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
így próbáld meg beállítani
én is ehhez hasonlóan csináloma szervízben,eddig mindig sikerült (kopp-kopp)más:érdekel valakit usb-n keresztül tölthető beépített aksis bringa lámpa?
érdemi infokkal holnap tudok szolgálni(jó fénye van,de nem egy magic shine lámpa)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
egyenlő távolságnak kéne lennie alul felül,viszont az avidnél a kupos alátétekkel és a jobbra-balra tolhatósággal az ilyen probléma mésrsékelhető ill kiküszöbölhető,a ferdeségtől függöen
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz hoffman_ #36901 üzenetére
-shimanoból van márkajelzés nélküli v-fékszett is,lényegében alivio/deore szint,csak nincs rajta márkajelzés,boltja válogatja 2-2,5k egy szett(egy kerékre való),shimano lánchálózatos boltban biztos tudnak segíteni ebben
-a fékkart is érdemes lenne cserélni pl avid fr5 vagy valami hasonló szintűre,és akkor olyan 10kbol megvan a két fék+fékkarok,bowden+házal talán kicsuszol a 10k-s határból...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz hoffman_ #36965 üzenetére
a külső szálszakadásos-ahogy a szaki is mondta,akit kérdeztél...nemsokat tudsz vele tenni,ha nemérzed hogy ráz,akkor használd tovább,minden menet elött ill után ellenőrzés,bár én inkább kicserélném
a fékkar+féktest páros jó lesz,felesleges a deore-t megvenni arra a bringára
ami viszont még kérdéses:a felni ugye aluminium és nem acél?mert akkor a szarnak adsz egy pofont......és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz hoffman_ #36977 üzenetére
ha acél a felni,akkor elcsúszik rajta a fékbetét-tökmindegy milyen fékbetét;
a fékhez alapból lesz betét,az elég jóféle;
én perpill ilyen alap shimano v-féket használok,noname,de full alu fékkarral,noname bowdennel és házzal,viszont a gyári betét már lekopott igy bike+ fékbetétet használok alu duplafalu felnin városi szaladgálos bringán,hát isten egy fék,könnyen jár,fékerő kiváló,annyira minimális nyulása van a bowdennek-háznak,hogy azt kb nem veszed észre használat közben->fix tökéletes fogáspontgumit megkérdezheted a boltban ahol vetted(többnyire nincs rá gari,szálszakadás kényes dolog,de egy kérdést megér)
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz hoffman_ #38493 üzenetére
ha egy ilyet beszerzel,kb örök darab lesz és tudja azt ami neked kell hajtómű szereléshez:
-pedálkulcs
-a végén 14 és 15 mm-es dugókulcs,hajtókar csavar meghúzására ill lazításáranyugodtan húzhatod a csavarokat,rá fogsz érezni mikor elég-majd ha elkezd dagadni az ér a nyakadon
nem olyan könnyű megszakítani a menetet egy hajtókarcsavaron,ettől ne parázz...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #44574 üzenetére
függőlegesen felfelé lehet levenni a lámpát a sisakról,de ez benne van a használati utasításban is 14-18.oldalig magyar nyelven,első oldapon ábrákkal illusztrálva
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Cyberpunk #45456 üzenetére
ami a kona mellett szól,az a hátsókerék befogatás és kb ennyi...floater oké hogy van,de ezt a speci alapból tudja(alapból fékfüggetlen+a láncot sem "szaggatja",nem "nyúlik" berúgózáskor a láncvilla),am felszereltségileg mindkét bringa jó választás
zoo8800:
-marzocchi 66 és 888 csúcsmodellek a mai napig mentesek a "suntour betegségtől",talán még az alapmodellek is
-"Speci szeret repedni a rugóstag környékén" - ilyen "rémhíreket" azért ne terjesszünk,ugyanis a kona sztárolt floaterével több baj van,mint a speci vázaival
-az ajánlott santacruz bullit meg minkább ne is lenne...egyforgáspontos érzéketlen f*s,tökmindegy,milyen tag van benneF_Gergely: annak a hátsó keréknek nincs semmi baja,azonkívül,hogy nem a vázadhoz centrírozták,egy normálisabb bringaboltban ha beviszed a vázzal eggyütt,akkor a váz középvonalához huzzák a kereket
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Cyberpunk #45525 üzenetére
nemtudom,hova valósi vagy,ha netán baz megyében jársz,egy ilyet ki tudsz próbálni
szerk: S-es bighit a 185 centimhez,néha talán jó lenne az M-es,de így legalább asszony is gurul vele,nemcsak én
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Cyberpunk #47085 üzenetére
ez nem a kormánycsapágyad lesz,elől vagy hátul a fékbetét hozzáér a tárcsához,emeld fel az elejét,lassan pörgesd meg az első kereket,fülelj,majd nézd a tárcsát a betéteknél,ha nem hallasz semmit ill. nincs nyolcas a tárcsában,akkor a hátsó lesz az,de ettől függetlenül ismételd meg ezeket a dolgokat a hátsó kerékkel is
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz lsebestyen #47165 üzenetére
menetes agyad van hátul 14-34 fogszámú 7sebességes racsnival,ezeknél 14es a legkisebb lánckerék,a racsni kialakítása miatt nem lehet kisebb fogszámú,ergo agyat is cserélned kell,ha más áttételt szeretnél(küllők?,kazettás agy,sor,lánc,váltókar,váltó talán elbírja,de inkább az is csere),megér ennyit?
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz aram01 #47242 üzenetére
kicsi lesz neki a 24-es kerekű bringa(24*1 3/8)
az agyváltó jó dolog,amíg meg nem adja magát(kevés helyen szerelik és mégkevesebb helyen tartanak/tudnak szerezni hozzá alkatrészt)szerk.:a képen látható típushoz már nem is lesz cserealkatrész
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz belaazallat #47687 üzenetére
ha erről a fékről van szó,akkor lehet nővelni a rúgóerőt
a féktest"szárán" kikasztod a rugót és adsz neki egy kicsit nagyobb ívet-kifelé hajlítod (nem a kerék irányába), majd visszakasztod a rugót a féktest szárához-ezen művelet előtt érdemes a fékbetéteket kivenni,hogy a fékpillangokat ~180 fokban lehesenn forgatni a v-féktüskén,igy könnyebb ki-be akasztani a rugót
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
leváltod a legnehezebb fokozatba,6-os anyát meglazítod a váltótest hátulján,majd tengelyirányban lehúzod,onnantól már megy a dolog,vissza ugyanigy,arra kell figyelni,hogy a váltótest ugyanebben a pozícióban legyen mint most(kb vizszintes,belül nagyon apró recés felület van,ütközésig tod fel a kerékanyára-nem kell erőltetni,könnyen beállítható),váltótest hátulján anya meghúz ésszel,nem szabad nagyon megtépni,mert könnyen megszakad a menet,majd a váltást leellenőrzöd a végén
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
rock shox tora sl,acélrugús alap villa,nem tudsz levegőt ráfújni
jobb alul visszaút
bal felül előfeszítés
jobb felül lock-ennek a telónak van kormányról lockolható verziója is,ill át is alakíthatóelméletben 100 mm-t mozog,gyakorlatban betonon kb 50-60mm,rázósabb terepen~90 mm,ha izomból odacsapom,akkor talán megvan a 100 mm
tiéd hogy mozog?ezek a villák műanyag perselyesek --> darabos mozgása van és letapad(az enyém legalábbis),cseréltem benne olajat, 2.5W teleszkópolajat kapott,kb semmit se változott a mozgása-visszaútcsillapításon kellett állítani a hígabb olaj miatt
48998:
minden jobb villában,amiben minimum van egy visszaútcsillapítás,az olaj végzi a csillapítást és kenést,csak a "rugózó elem" változik,ami vagy rugó vagy levegő
olaj és csillapítás nélküli levegős villának nincs értelme,ugyanúgy visszarúgna mint a rugós megoldások,csak drágább lenne és hamarabb tönkre is menne
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Burt1793 #49147 üzenetére
amit linkeltél tárcsát,ott is le van írva,hogy csak műgyantás betéttel használható,ha neked a fékeidben fémes betét van/volt,akkor tönkrevágja a tárcsát (ebben az esetben a betét anyaga a keményebb!)
vagy veszel fémes betéthez való tárcsát,vagy műgyantás betétet
műgyantás tárcsa --> csak műgyantás betéttel használható
fémes tárcsa --> fémes és műgyantás betéttel is használható...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #49158 üzenetére
mivel a betét a keményebb és a tárcsa a puhább(ebben az esetben!),szerinted mi fog történni a betéttel?(kb hasonló lesz a végeredmény,mint egy olajáztatta betétnél)
ha fémes betétet tett bele újra,eleinte za is jól fog fogni,majd ugyanigy jár,aztán majd megy a csodálkozás...
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Teasüti #49161 üzenetére
akkor leírom egyszerűen,mert nem érted:
műgyantás tárcsáról a kopott réteg a betét felületén marad,(gondolom tudod milyen alapon működik egy fék)*,ha felcsiszolja a betétet,fémes tárcsával használható tovább minden gond nélkül
*:ennek jelensége,hogy nincs kellő fékhatás,max csak hangot ad ki(nyikorog,etc...)-betét ilyen esetben addig nem használható,amíg a rárakódott réteget nem tünteti el,mint azt ahogy fentebb is írtam
a betétkopásnál megmarad a fékerő(ha lekopott a betétröl az anyag,akkor aztán szépen tud visítani+belemar a tárcsába,de akkor is fog) csak bentebb fog a kar,ezt már féke válogatja ,hogy mennyire tudja utánállítani karról,vagy olajutántöltéssel
javaslom utánnaolvasni a dolgoknak és gondolkozni
[ Szerkesztve ]
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
-
Mewryck
tag
válasz Doki-HUN1978 #49174 üzenetére
az említett postban egy hátsó fékről volt szó,hátsó tárcsánál a "megégés" folyamata jóval később alakul ki,mint egy elsőféknél(nagyon kicsi az esélye,ugyanis hamarabb beblokkol,minthogy csúsztatni tudja annyi ideig,ami alatt elszineződik a tárcsa)+a tulajdonos által linkelt tárcsa műgyantás betéthez való,innentől már adja magát
az általad emlitett égés bringáknál inkább az első féknél jelentkezik (ez kapja a nagyobb erőhatást),igen agresszív(dh,fr) felhasználás és nagy testtömeg,ill alulméretezett fékrendszer esetén+erre jön az emberek technikai felkészül/tsége-etlensége(tudása)
ezt a két dolgot ne keverjük össze
a csikorgás pedig elsősorban a nemmegfelelő fékbeállítás következménye,a tárcsa és fékbetét találkozásakor nempárhuzamosan fekszik fel a betét a tárcsán,ezért tud a betét "rezonálni"
...és úgy akarom élni az életemet, ahogy megálmodtam, nem pedig úgy, ahogy mások elvárják...
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Politika
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Építő/felújító topik
- bb0t: Gyilkos szénhidrátok, avagy hogyan fogytam önsanyargatás nélkül 16 kg-ot
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Alkoholista nevelde
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs