Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz Ariadne #8642 üzenetére

    Hogyne lenne gond, ha megégeted!! :Y
    Ha ez vmi edzett anyag, akkor abban a szent pillanatban fellágyul és eldobható.
    És egy féktárcsánál kézenfekvő lenne egy kopásálló felületi edzés.
    Bár, mivel alig van benne anyag és nagyon hamar felszökik a hőmérséklet (még a masszív autós tárcsáknál is másodpercek alatt száz fokokat emelkedhet akár - jó az mondjuk verseny körülmények között), nem is olyan biztos az az edzés. Én még vmi olyat tanultam, h 3-400°C környékén már visszalágyul az anyag. De ez régen volt és már sokat felejtettem.

    De abban biztos lehetsz, h ha megég, akkor károsodik: szerkezetileg méret- és alaktűrésében és/vagy anyagában egyaránt.

    Tehát biztosan nem tudni, h egyáltalán van-e értelme ezeknek a fura lyukaknak? :)
    Nekem pl jobbnak tűnik egy egyszerű kör alakú teli tárcsa.

    Más: fékezési technikából ki milyet használ? Ugye az alapelv az lenne, h szakaszosan fékezünk.
    Na de én ezt már autónál is inkább hanyagolom, biciklinél meg főként.
    Elvégre ugyanazokat a mozgási energiákat kell megfogni mindkét esetben (folyamatos és szakaszos), a visszahűlés is ugyanolyan mértékű (vagyis nem, nagyobb hő különbségnél gyorsabb a termikus kölcsönhatás is, általános iskolai fizika alapján).
    És az a bajom, h ha egy meredekebb lejtőn elengedem a féket, akkor rohamosan gyorsulni kezdek, akár néhány másodperc alatt 20-ról 30-ra, stb. És utána meg bazi nagyot kell rántani a féken, hogy 30-ról megint 20-ra essen le rövid idő alatt. És ezt nem érzem biztonságosnak, h folyamatosan a határig feszítem a fékerőket és mindezt 4-5 másodperces szakaszokban.
    Nem jobb inkább folyamatosan tartani kisebb fékerővel? :F Biciklinél meg eleve két független fék van, ha az egyik elkezd visítani, ott a másik.

Aktív témák