- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 3***(X) "Zen 2" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Vezetékes FÜLhallgatók
- Léghűtés topik
- Érkezik Magyarországa az LG szuper dizájnos hordozható projektora
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Így építsd a billentyűzeted!
- Házimozi belépő szinten
- Milyen egeret válasszak?
- Hobby elektronika
Hirdetés
-
Megbírságolták a Razert a Zephyr maszkok miatt
ph A cég elég olcsón megússza az ügyfelei félrevezetését, de az üdvözlendő, hogy az Egyesült Államok hatóságai nem siklottak el az ügy felett.
-
Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
it Az AI-t kiszolgáló adatközpontok olyan nagy energiaigénnyel bírnak, hogy egyre több atomenergiára van szükség.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
HwAdokVeszek
aktív tag
válasz Teasüti #44899 üzenetére
Amivel többet tud:
Mozgásérzékelő (magátol ki/be kapcsol)
Nagyobb akku.
Nagyobb memória.Azt hiszem mással nem tud többet.
Telefon nekem is van a zsebembe, de néha jobb lenne ha kormányon lenne egy gps amit látok.
Ezért akarok majd egy Xperia active-ot venni, mert az még az ant+-os érzékelőimmel is működne, és lenne térképem a kormányon -
D.Orion
veterán
válasz xylevi #44900 üzenetére
Kross hirdetési link. De ez nem jó vétel szerintem, csak az ár miatt linkeltem.
Dobok ide még hármat aztán megyek ebédelni. A szakik meg majd kivesézik délután:
GENESIS KAVALLA PRO szép állapotban.
Hátsó és első váltó: Shimano Deore LX
Váltó és fékkarok színt úgy Deore LX.
Agyak: Shimano C201
Kormánybefogó: Cytec
Teleszkóp: Rock Shox J2 új szimering és olajjal, lock out, nyomás és húzás állítási lehetőség.
Nyereg: Velo
Pedálok: Xero alumínium
Monoblokk: Shimano hollowtech II csapágyazás SMBB90
Fogaskoszorú: SRAM PG-970 DH MTB 9-es
Gumik: Continental Vertical 26 x 2.3-as
Ár:95.000 FtEladó MERIDA
Régi váz ami jelen esetben jó. A felszereltség új 2-3 éves fejlesztések. Itt a teleszkóp a nagy kérdés, ezt hozzáértővel kéne megnézni.És egy kakuktojás? egy gyöngyszem?
MTB ALU OLAJFÉKES KERÉKPÁR
A hirdetés szövege nem mond semmit, de nézzétek a képeket.
Magura HS11 fékek elől hátul!
Shimano XT váltó hátul és szerintem az elől is XT.
Hajtás szintén Shimano, lánc valamilyen Shimano HG, hátsó fogaskoszorú is Shimano.
És ez 58.000Ft?Mindjárt leszaladok érte 150km-t és megnézem. Pécsi fórumozó van a topikban? -
csabi94
őstag
válasz Teasüti #44892 üzenetére
Annyira nem vészesek ezek a külső akkuk. Én most egy ilyet néztem ki: [link]
Az is lehet, hogy ennek a kistestvérét veszem, mert azért a 10000mAh az már talán túl sok.
Boltban megnézem majd a méretüket, hogy a bringás zsebben melyik fér el jobban a teló mellett, illetve, hogy a nagy az mennyire nagy, és döntök. Mindenképpen kell, mert idén ha nem jön semmi közbe, lesz pár hosszabb túrám. A kérdés még az, hogy a Defy mennyire szereti az ilyesmit, itt a ph-n már vettem egy olcsó elemes töltőt, az mindegyik telefont töltötte, csak a Defy-t nem. -
-
Tomi_Sci
őstag
válasz csabi94 #44905 üzenetére
Én Defyhoz homemade 10000 mAh akkupakkot használok, kb. 2500 Ft ráfordításával készült. A Defy töltése kicsit macerás, az USB adatpinekre kell kötni egy kisebb ellenállást, különben nem tölt. Érdemes kapcsolhatóra csinálni, hogy mást is tudj tölteni.
Hirdetéseim: https://hardverapro.hu/aprok/hirdeto/tomi_sci/index.html
-
emre
veterán
válasz HwAdokVeszek #44913 üzenetére
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz HwAdokVeszek #44915 üzenetére
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz HwAdokVeszek #44915 üzenetére
talán ez olyan (a színétől eltekintve)
[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
emre
veterán
válasz HwAdokVeszek #44919 üzenetére
Y1GX14000 Chain Guard for 44T
Y1GY12000 Chain Guard for 48TA hajtómű típusát sikerült kiderítenem.
Azt hogy mit szoktak adni hozzá nem tudom, erről a boltot kellene megkérdezned.
4 csavaros is többféle furattávval van, ezt kellene megmérned.
Az előbb írtam hogy talán a 170-es kell, de már nem vagyok biztos benne.[ Szerkesztve ]
A stabil diktatúra ugyanúgy társadalmi alku eredménye, mint a stabil demokrácia, csak az alku logikája más.
-
fpeter07
veterán
válasz HwAdokVeszek #44913 üzenetére
Én egy ilyet eltörtem anno véletlenül. Megkérdeztem a boltosoktól, de nem tudtak ilyet adni, sem rendelni.
-
fpeter07
veterán
válasz HwAdokVeszek #44922 üzenetére
Nekem speciel nem is hiányzik, mert általában cicanadrágban tekerek.
Lassan már időzőjelbe tehetem a tekerés szót, mert igen ritkán tudok csak kimenni. Holnapután zuhé lesz, tehát csak a holnapi nap maradt.
-
hoffman_
nagyúr
Elég jónak tűnő írás egy agyváltós gépről, meg az agyváltókról általában.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
rii
nagyúr
újabb gondolatébresztő post a CM-től a szájbak.rt face-n:
Amikor olvassa az ember a hozzászólásokat, nagyon jól átjön mekkora félelem van a kerékpározás körül. Az Európai Kerékpáros Szövetség felismerte mindezt, és éppen ezért küzd a kötelező sisakhordás ellen. A cikkben ott vannak a hivatkozások, amelyek háttéranyagokkal bizonyítják, hogy a sisakhordás legjobb esetben is csak az egyén rövid távú védettségét növeli, miközben a az egyén és kerékpáros közösség hosszú távú kockázatait komolyan rontja. Sajnos a fejre esel meghalsz érvelés félelmetes, drasztikus, és közvetlen, emocionálisan elég nehéz ellenállni az általa okozott szorongásnak. Ugyanakkor a közvetett hatás nagyságrendekkel erősebb. A kerékpározás előtti akadályok, mint a kötelező eszközhasználat, és a vizuális VESZÉLY! jelző segédeszközök gátolják a kerékpárosok számának növekedését. Pedig a kerékpárosok számának növekedése nem a balesetben nyújt esetleges, egyetlen testrészre kiterjedő védelmet, hanem drasztikusan csökkenti magát a balesetek előfordulását. A linken Safety In Numbers jelenségként ismert hatás elképesztő erejű, a felismerése nem túl régi, de a kerékpáros konferenciákon már rengeteg szó esik róla. A budapesti példa is ezt támasztja alá. A kerékpárosok száma úgy ugrott többszörösére, hogy az őket érő balesetek száma stagnált. Vagyis a kerékpárosokat nem védőeszközökkel lehet hatékonyan megvédeni, hanem minden félelmi, kényszerű eszközhasználati gát ledöngölésével. Nagyon érdekes az ausztrál kölcsönbringa rendszerek bedőlése a sisaktörvény miatt. Budapesten számolásaim szerint 25% alatti a sisakhasználat aránya. 75%-nyi kerékpáros kerülne döntéshelyzetbe, hogy vállalja az eszköz vásárlást, beizzadást, stb. ha kötelező a sisakhordás. Ha csak 10% tenné le a biciklit, az 5-10 ezer rendszeres, és 40-50 ezer alkalmi bringást jelentene. Ezzel tehát tízezrek veszítenék el a szabadidőt sem igénylő rendszeres testmozgás lehetőségét. Ez pedig több 10 ezer vesztett életévet jelenthet. Ezzel szemben a városban évi 1 vagy 2 halálos kerékpáros baleset történik, és a többségében a sisak nem segíthetett volna. A mérleg serpenyőiben tehát sok ezer vs. néhány vesztett életév van.
De ha csak azt nézem, hogy kb. 300 ezer embernek kellene a biciklijéhez sisakot vásárolni, aminek ára nagyjából 1,5-2 milliárd forint lenne, felmerül a kérdés, mit lehetne a kerékpárosok számának és ezáltal a biztonságuk növelésének érdekében tenni ekkora összegből? Hát rengeteget. Ne dőljetek be a félelemnek, a látszat csal. A szívinfarktus és légszennyezés listát vezetők között van az országunk. Nem szabad pár nyert életévért ezerszer annyit elveszteni.Mindezt mint mondtam, felismerte az Európai Kerékpáros Szövetség is, az érveiket itt olvashatjátok:
http://www.ecf.com/advocary/road-safety/helmets-and-reflective-vests/piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
hoffman_
nagyúr
Még nem olvastam át, csak belefutottam, de elég igényesnek tűnik. Mondjuk az áraknál néztem egyet, nem vagyok naprakész, de azért megütött, hogy egy csúcs Rohloff majdnem 300.000 huf. Nem mondanám jobbnak, mint az SS, kicsit más kategória, de nem kérdés, hogy igen praktikus, nekem is bejön
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
rii
nagyúr
nem mondtam hogy a sisakviselés a téma
CM:
" ... Visszafelé érvelve:
A sisakhordós helyeken nem jut a kerékpározás részaránya 5-10% fölé, míg a 20% feletti arányú helyeken alig hordanak sisakot a kerékpárosok. Pedig 20% felett a bicikliutakon sokkal nagyobb az esés veszélye a keresztbe kasul hullámzó bringás tömegben (a kerékpáros forgalom sokkal rendezetlenebb, kiszámíthatatlanabb mint az autós). ... "CM:
Egy másik emberi tulajdonság, a statisztikai racionalitással, arányosítással szembeni érzelmi feldolgozás. Egy ismerős pórul jár sisakhiány miatt, és ez érvvé válik. De....- nem foglalkozunk a pórul nem járt sisaknélküli sokkal több ismerőssel
- csak az írja be a negatív tapasztalatát akinek van, és senki sem írja be akinek nincs
- nem írjuk be, hány ismerősünk halt bele abba hogy NEM biciklizett (nem is tudjuk)
- nem számolunk utána, hogy ha valóban annyira veszélyes lenne a sisaktalanság, akkor az 5x annyi sisaktalan bringás rengeteg halottal kellene hogy járjon, aminek nincs nyoma
- nem gondolunk utána a sisak veszélyfokozó hatásainak. Hogy például milyen baleseti kockázata van, hogy országosan sok százezer ember nyáron bukósisakban izzó fejjel biciklizik. Én sok évig futárkodtam, kötelező sisakban, tudom hogy milyen augusztusban az aszfalt felett tekerve bukni a menetszél hűtését.
Sorolhatnám még, sok kutatás is van már. De azt is szeretném elmondani, hogy 3 évvel ezelőttig KIZÁRÓLAG sisakban bringáztam. Mindenkit figyelmeztettem rá, ijesztegettem. Aztután utánaolvastam, és letettem. De amikor letettem, egy évig szorongással járt sisak nélkül elindulni. Az eszem már tudta, hogy nem kell, de a félelem ott volt. És azóta tudom, hogy nem a sisak a lényeg, hanem AZ A FÉLELEM. A biciklizés terjedésének egyetlen komoly akadálya van: a félelem. Az emberek fele szeretne bringázni, de fél, ezért csak az 5-10%-a biciklizik.
[ Szerkesztve ]
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Bati0501
őstag
Hát nem tudom...van benne igazság,de nekem olyan ez a szöveg kissé,mint amikor vki vmi nem túl legális cuccot akar rádsózni,és azzal érvel,h mindenki más hülye,a kormány el akarja lehetetleníteni stb.,de neked erre szükséged van-jelen esetben pont,h nincs-,mert nélküle nem tudsz élni...
Szóval,h ha vkinek azt mondod,h sisakot kell hordani és erre ő rögtön úgy reagál,h akkor ő nem bringázik,mert milyen veszélyes,akkor sztem jobb is,h nem biciklizik...Am ezt,h a védelmet nem a védőeszközök biztosítják,hanem én,mint bringás saját magamnak és a többi ember körülöttem nézőpontot nem felnőtt korban kellene elkezdeni,hanem akkor,amikor a szülők tanítják a gyereküket bringázni vagy bármi mást csinálni,mert mindig mondják,h vigyázz...Am igaz is,szóval elég hülyeségeket írt össze-vissza,sztem. -
hoffman_
nagyúr
válasz HwAdokVeszek #44930 üzenetére
Szerintem csak a rutintalanság lehet gond, nem a félelem.
"The time you enjoy wasting is not wasted time."
-
lsebestyen
addikt
Én belegondoltam ebbe a kötelező sisak viselésbe, és arra jutottam, hogy bizony nehéz kérdés. Mert ha csak pár kilométert megyek eszembe sincs felvenni sisakot, pláne h nem is tudnám hova rakni. Ha meg edzeni megyek vagy nagyobb túrára természetes, hogy veszek. Ezzel nagyon sokan vannak így. A másik odlalról meg ott van, h akár az első sarkon is elcsaphat egy kocsi, vagy léphet ki eléd egy emberke, és máris a szélvédőn/oszlopon találod magad....érdekes téma...
[ Szerkesztve ]
-
rii
nagyúr
válasz Bati0501 #44929 üzenetére
újabb post:
" .... Szerencsére nálunk sokkal komolyabb szervezet is így áll hozzá. Az Európai Kerékpáros Szövetség tömöríti az ÖSSZES nemzeti kerékpáros szövetséget és szervezetet Európában. Már ők is ezt mondják. Kérlek ne vádolj minket felelőtlenséggel, mert éppen azért nem szeretnénk kötelező sisakviselést, mert csökkenti a kerékpárosok számát és ezzel növeli a baleseti kockázatot. Akkor lennék felelőtlen, ha ezt elhallgatnám csak azért, mert a többség tájékozatlanság miatt nem ért meg. Épp az a felelősségem, hogy terjesszem ezeket az információkat, hogy ezzel életeket menthessek. Rengeteget..... "
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
rii
nagyúr
CM : "... Én autóban bekötöm magam mindig. De sisakban megyünk fürdőszobába? Mászunk létrára? Kirándulunk, futunk, vezetünk, lépcsőzünk? MIND veszélyesebb mint a kerékpározás. És míg az autózáshoz a biztonság érzete kapcsolódik, addig a kerékpározáshoz a veszély. Ha nem félnének az emberek a kerékpározástól, senkit sem zavarna egy sisaktörvény (bár az anyagi küszöböt növelné akkor is), viszont amíg ennek a civil ügynek a legnagyobb ellensége a kerékpározástól való félelem, bizony ezeket le kell írni. Nézd, itt egy videó a kerékpározás hazájából. Számoljuk meg a sisakokat! Pedig aki bringázott ilyen tömegben, tudja, hogy nagyon könnyű ütközni, elesni. .. "
piros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
-
Bati0501
őstag
Értem én azt,h ha sok bringás van,akkor már "muszáj" figyelnie mindenkinek(autósoknak),akkor már természetessé válik,h figyelnek,de akkor is ott van,h tényleg mi van akkor,h ha vki kilép eléd,vmiben megáll a bringa és te át esel rajta vagy csak egyszerűen te mész a sáv jobb oldalára húzódva az autó meg mellette baloldalt és befordul jobbra,de elfelejti,h ott vagy-jössz...
Bár az is hozzátartozik,h én se hordok sisakot...Szerk: Ki ez az ember?Így írja,h MIND veszélyesebb...ennyi erővel akkor is meghalhatunk,amikor a sisakot akarjuk felvenni,mert mikor tennék fel a fejünkre a bukót,akkor vmiért elveszítjük az egyensúlyunkat és szerencsétlenül esünk...Az öreg nénik a falukban úgy szállnának fel a jó pár évtizedes bringájukra,h húú de félek,veszélyes ez a biciklizés?Pedig pont ők félhetnének,mivel a reakcióidő,mozgékonyság idős korban már nem a régi...
Meg azért csak meg tud mindenki venni mondjuk egy 3e-es bukósisakot.
Kicsit sarkítja dolgokat sztem...azért nem ilyen sebességgel bicikliztek a valóságban a videóban-az durva lenne ,szóval nem egy Tour a reggeli-délutáni munkába/ból menet,h mindenki "csapatja" ahogy bírja és helyezkedik,és türelmetlen és satöbbi...Meg Hollandia mégiscsak Hollandia...Furi,h egyen bringája van majdnem mindenkinek.[ Szerkesztve ]
-
_seth_
veterán
LIDL ruházat: még rászántam magam egy mellényre is, M-esből még volt egy darab ami jó is lett rám, az aláöltözet és mellény volt versenyben de a mellény praktikusabb szerintem. Még egyébként egész sok holmi maradt a boltokban.
Intel i7 13700KF - Gigabyte B760 Gaming X - Crucial DDR5 PRO 2x24 GB - Gigabyte RTX 4060 Gaming OC - Crucial T500 PRO 1TB + P5 Plus 2TB - TP-Link Archer TX50E - Zalman Megamax 600W - Zalman N5 OF - DeepCool AK620 - SAMSUNG Odyssey 49" C49HG90DMRXEN
-
pengemetal
aktív tag
Ha a felni lyukán nem megy át az autó szelep, akkor oda ugye presta szelepes belső kell?
"Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz pengemetal #44943 üzenetére
Igen, vagy ha a felni kibírja, akkor fel lehet fúrni autósra.
-
pengemetal
aktív tag
válasz ---Lasali--- #44944 üzenetére
Köszi! Veszek majd presta-s belsőt.
Alex rims Crostini M1.1 és M1.2 a felni."Nem a berúgás a cél, de útba esik"
-
D.Orion
veterán
válasz HwAdokVeszek #44922 üzenetére
Ha nem kapsz, akkor dobj egy privátot a géped gyártási évéről és típusáról. Helyben nálunk van Gepida bolt(gondolom ilyen géped van azért ezt a képet linkelted), ott láttam bent a falon ilyen alkatrészt is. Max elpostázom egy kartondobozba +250Ft-ért.
xylevi: Te milyen magas vagy? 18"-os váz az nem kicsi neked? Én 20"-os vázakat nézegettem neked.
-
attiati
veterán
Lesz mostanában kerékpár kiállítás bp-n? (még ha jóval kisebb is, mint a bringa expo)
-
Frenky89
őstag
grammar nazi on
Nem baj, de könyörgöm valaki tanítsa meg írni ezt az embert, mert annyi és olyan hiba van ebben a pár szösszenetben, hogy az már fáj. Vagy csak szerintem gáz, hogy valaki így "hőzöng" és arra sem veszi a fáradságot, hogy megnézze mit írt le?
grammar nazi off
A félelemről pedig annyit, hogy én pl. amikor csak aszfaltos tekerésre van lehetőség (mondjuk az időjárás miatt) akkor inkább nem megyek - még alsóbbrendű utakra sem szívesen -, mert egyszerűen nem bízom az autósokban.
-
rii
nagyúr
válasz Frenky89 #44948 üzenetére
én veszek tükröt, és akkor tolni fogom köztük újra ... szintén amit írtál - alsóbbrendű utakon
pont ezt mondom én is ... autósban nem lehet megbízni .... fordultak már meg előttem index minden nélkül U alakban, hogy pislogni se volt időm ...
de a tükör segít, hogy lássam, megkeztde-e a kikerülő manővert.
helyesírásról: én meg azon csodálkoztam, hogy bír ennyi mindent leírni hiba nélkül .-D .-D
dehát én vagyok akkor egy igénytelen kiöregedett piromán kollegista ;-Dpiros-kapszula: https://www.youtube.com/watch?v=oW-VZVYohRg
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen