- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Milyen HASZNÁLT notebookot vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Xiaomi Pad 6 - kiapadhatatlan jóság
- E-book olvasók
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Két újabb előzetesen a MultiVersus
gp A fejlesztők az egyik új pálya mellett Jasonhöz is készítettek egy trailert.
-
Jó dolog az AI, de emberek nélkül nincs játékfejlesztés
it A Tomb Raider franchise tulajdonosa szerint egy dolog az AI térhódítása – de a sikeres játékfejlesztéshez emberi kreativitás kell.
Aktív témák
-
nagyúr
válasz kisza25 #16594 üzenetére
Egyébként, ha a 44-18 (1-es szorzó + hátul 4es fokozat) helyett 32-14-et váltasz (2-es szorzó + hátul 6-os fokozat), az pont ugyanaz az áttételi arány.
Ha a bilincset csekkoltad, akkor valszeg el kell fogadnod, hogy ez az első átdobó ien.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Foglalt név #16601 üzenetére
Még mindig szép és egyedi. Ellenben mi tartja elöl a helyén a láncot?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Foglalt név #16606 üzenetére
Egy adott fokozatban használod csak?
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Xantomas #16610 üzenetére
A kérdés arra irányult, hogy hátul egy adott fokozatban használja-e. Mert ugye ott a fogaskeréksor, a váltó, bovdenezés, váltókar. Gondolom életszerű a kérdés. Ha nem egy fokozatban használja, akkor változik a láncvonal, ergo kell valami, ami elöl fenn tartja a láncot a tányéron. Átdobó vagy láncterelő.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Manitou #16620 üzenetére
A lényeg, hogy mien széles a fogsor. Egy 5-ös fogaskeréksor legkisebb és legnagyobb fokozata között nem változik annyit a láncvonal, hogy gondot okozna az első tányérnál. Ellenben egy mai 8-9-es rendszert már nem lehetne lekezelni egy tányérral, ha nem lenne vmi, ami megvezeti a láncot. A szóban forgó 6-os talán épp határeset.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz ludsimon #16631 üzenetére
Hosszú évek óta ien ott a bringaút. Nem parkolnak nagyon rá, csak az Oktogon felőli végen a taxisok. Ettől függetlenül rám eddig vagy 10-szer nyitottak kocsiajtót, olyan 15 kocsit húztam meg véletlenül pedállal, ha úgy állt meg, hogy elfoglalta a fél bringautat, illetve az autóból kiszállók simán kilépnek eléd valamiért. Múltkor a 30-as nőci szegénykém rendes hátast dobott az aszfaltra. Mondjuk nem tudom mit várt, 20 körüli tempóval jöttem, bringával együtt 110 kg fölött vagyunk, és kilép előttem 40 centire...
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz ludsimon #16636 üzenetére
Ha az elején állnak, akkor még kerülhetsz a forgalmi sáv felé, de ha egyszer benn vagy a parkoló autók és a járda között (melyet oszlopok díszítenek), akkor csak a járda felé tudsz menni, dehát erre jó többek között a bunny.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz becuszabi #16641 üzenetére
Elég egy kütyü, amiben van egy GSM egység, meg egy GPS vevő, plusz kell vmi, ami fogadja mondjuk GPRS-en az adatokat, és kiteszi webre, ahol felhasználónévvel, jelszóval belépve, meg lehet nézni az aktuális pozíciót. Egy egyszerűsített flottakövető rendszerről van szó. Ha minden igaz, a közeljövőben kipróbálok egy iesmit.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz ludsimon #16652 üzenetére
Ezek már élhetőbb koncepciók Intense Uzzi, Specialized Demo 8.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Manitou #16659 üzenetére
Itt olvashatsz róla bővebben a gyártó honlapján. A hátsó tengelyre van rögzítve, de csak bizonyos hátsó agyakkal kompatibilis, erről bővebben itt. Itt egy kis animáció róla. Az ára 150$ körül van, vagyis alsó hangon is 40k fölött, amire ideér.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Manitou #16662 üzenetére
Egészen pontosan 5 mm a különbség, mivel a régi PM-es szabvány 69 mm volt, a mai pedig ugye 74 mm. Olyan adaptert, amit 69 mm-es PM-es villára teszel fel, és 74 mm-es PM-es caliperű fékhez van még nem láttam (őszintén szólva nem is nagyon tudok elképzelni egy olyan konstrukciót tárcsaátmérő-növelés nélkül). Olyan van, ami régi 69-as PM-es Mancira való, IS konzolos fék megy rá, és 20 mm-t emel. AD-PMF69 néven fut, 18-20$ körül van, és ugye, ha addig 160-as tárcsához passzolt, akkor most 180-as fog kelleni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Ariadne #16819 üzenetére
Viszonylag sok ismerősöm van, akik most kezdenek rákapni a bringázás ízére. Közülük sokan direkt a magasabb - ár- és technikai - színvonalon álló gépeket keresik, főleg trekking és cross kategóriában. Ezek a gépek jellemzően 200-400k közötti árcímkével rendelkeznek. Mint mondják, olyan legyen, amivel nem röhögik ki a Rómain a bringások, meg lehet vele jelenni bringás társaságban is, nem romlik el rajta semmi belátható időn belül, a váltó vált, a fék fékez, és jól mutat a céges Volvo tetőcsomagtartóján. A monti nem kell nekik, mert nem lehet vele haladni, és egyébként sem vinnék erdei ösvényekre. Az outi sem kell, mert durván kényelmetlen, és nem túl elegáns órákon át pucsítani a rónaságon.
A cross gép ezért nagy találmány. Pont arra való, amire az emberek 90%-a használja a bringáját. Az emberek többsége épp ezért a cross gépeket keresi, így a gyártók/forgalmazók is erre a szegmensre gyúrnak rá, aminek hatására rendkívül széles palettáról lehet választani a 60k-tól egészen 400.000 Ft fölötti árcímkével ellátott kerékpárokig.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz venember83 #16831 üzenetére
Könnyebb, erősebb, jobb minőségű minden téren. Eleve a gyári fűzés minőségét nehéz házi (vagy akár bolti) körülmények között megközelíteni, plusz a Novatec agyak és a Syncros felnik nem éppen a technika csúcsát képviselik. Ezzel nem azt mondom, hogy nem lehet egy jó ár/érték arányú kerékszettet összerakni olcsóbban - kompromisszumokkal nyilván - csupán csak arra utalok, hogy nem véletlenül jobbak és drágábbak a gyári szettek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz venember83 #16842 üzenetére
Ha külön veszed meg az alkatrészeket, és te állítod össze a kereket, akkor sem jössz ki sokkal olcsóbban, plusz sok gyári kerékszett alkatrészeit nem is forgalmazzák külön.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Például melyik kerékszettre gondolsz? A magazinunk aktuális számában 36 kerékszettről olvashatsz a 60.000-es kategóriától a 350.000 Ft fölötti kategóriáig, és természetesen mindegyik bontható, szerelhető, javítható. Nem mondom, hogy egy spéci CB küllőt minden sarki boltban kapható lenne, de ma már kettőt kattintasz, kettőt alszol, és bárhonnan ideér az alkatrész.
Mavic kerékszettekről, felépítésükről, javításukkal kapcsolatos ismeretekről, az egyes alkatrészek rendelési számaiig bezárólag mindent meg lehet tudni a gyártó honlapjáról.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Alapvetően volt egy 2007. június 1-től bevezetett KRESZ-módosítás, mely szerint:
"A lakott területen kívüli úton közlekedő kerékpárosoknak és gyalogosoknak - éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselniük. E rendelkezés a kerékpárosokra 2007. június 1-jétől, a gyalogosokra 2008. január 1-jétől vonatkozik."
Itt utalnak a "fényvisszaverő mellény"-re, illetve "ruházatra", de nem definiálják, hogy mi számít annak. Mármint fényvisszaverő ruházatnak, a mellény az világos. Ugyanakkor érvényben van ugye az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (vagyis a KRESZ) melynek értelmében
"21. § (12) A lakott területen kívüli út úttestjén, leállósávján, útpadkáján tartózkodó gyalogosnak/személynek - ide nem értve a gyalogosok zárt csoportban történő közlekedését - éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie."
Ennek van egy olyanja, hogy "1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez", mely megmondja, mi is az a fényvisszaverő ruházat:
"k) Fényvisszaverő mellény (ruházat): az MSZ EN 471:2003. számú szabványban meghatározott követelményeknek megfelelő mellény vagy ruházat."
A szabvány pénzért tölthető csak le itthon, de természetesen - nemzetközi szabvány lévén - elérhető angol nyelven, ingyenesen is. Itt olvasható.Tehát a kerékpárosnak, hivatalosan sötétedés után, lakott területen kívül vagy fényvisszaverő ("láthatósági") mellényt, vagy a szabványnak megfelelő, fényvisszaverő ruházatot kötelező viselnie.
Én nem hordok iesmi, mivel nem fogok a lélegző öltözékemre gumi mellényt húzni. Ugyanakkor hátul egy TL-LD1000 villog, a bokámon fényvisszaverő pántok, a cipőm hátulja fényvisszaverős, a zsákomon, bukómon hátul fényvisszaverő csíkok vannak ezen súlyos hiányosságom ellensúlyozásaképp.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz rétisün #16928 üzenetére
Ha rendesen fog, akkor bekopott. A hang nem feltétlenül függ össze a fékerővel. Vannak pofa-tárcsa párosítások, amik alapból sikítanak, vagy hallhatóan súrlódnak, esetleg egy gyengébb, gyorszáras villa is felerősítheti a rezgést. Nekem elöl-hátul arany EBC pofák vannak a MAG HD-hoz, és a 203-as Saint tárcsákhoz, na most ők speciel teljesen némák fékezés közben, még a gumik zümmögése is hangosabb, mint amit a fékek keltenek. Előtte piros KoolStop szett volt fenn, azoknál ellenben erőteljes surrogás hallatszott, amint hozzáértem a fékkarokhoz.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Dr_Syrex #16932 üzenetére
Ha túl közel vannak a pofák a tárcsához, lehet, hogy sok az olaj a rendszerben, vagy elgyengült a rugó,ami a pofákat tolja vissza a helyükre. Először érdemes megpróbálni a dugattyúkat visszatolni. Ehhez szedd ki a pofákat, és egy lapos csavarhúzóval, óvatosan, hogy ne sértsd meg a dugattyút, told vissza őket, amennyire lehet.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Kickass #16962 üzenetére
Ha nincs a vázban fejcsapágy, azt javasolt azért szervizben behúzatni. Házi körülmények között messze nem biztos a siker, főleg, ha nincs célszerszám és/vagy tapasztalat. A villa beépítéséről (pontosabban cseréjéről, de a lényeg azért leszűrhető) itten írtam anno néhány sort.
Monoblokkot nem kell kenni, mivel nem tudod szétszedni. Az csak úgy van.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #17014 üzenetére
20"-as. A mértékegység inch, ami 2.54 cm, simán elosztod az 51-et 2.54-gyel, és annyi. Nem kell táblázat. Outiknál a felsőcső alapján méretezik a vázakat.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Hasaggymeg #17033 üzenetére
Típus?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Dirtyz #17104 üzenetére
Mennyi a max pulzusod, és mien csapásszámmal mész? Én, ha hosszabb etapokat tekerek, igyekszem 160-162 között tartani a pulzusom, nekem az a még épp kényelmesen fenntartható zóna állóképességi szempont alapján. A 170 már nekem necces lenne 3 órán át szentem. A nyugalmi pulzusom egyébként 56, a max 198.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Ariadne #17442 üzenetére
Saintből nem csak rövid kanalas verzió van. Én is hosszúkanalast használok, mivel elöl 3 tányér van fent. Egyébként az SGS a hosszúkanalas, a GS a középkanalas és az SS a rövidkanalas verzió. XT-ből csak SGS és GS, míg az új Saintből csak GS és SS van. A korábbi szettnél mindhárom verzióval kijött a gyártó.
Egyébként itt írtam a váltók paramétereiről. Annyit helyesbítenék, hogy a GS középkanalas természetesen, nem rövidkanalas.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A régebbi Saint hátsó váltóhoz spéci agy kell (Hone vagy Saint), mert a tengelyen rögzül. Az újabb szett váltója hagyományosan a papucson került rögzítésre, ezért engem nem is nagyon győzött meg arról, hogy túléli az olyan csapásokat, amiket mondjuk az én váltóm simán kibírt.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Gőzborotvát kerülni célszerű. A forgó/mozgó alkatrészekből jó eséllyel kimossa a kenőanyagot, a vázról/telóról leszedi a nem lakk alatti matricákat, stb.
Geometriáról itt olvashatsz bővebben.
S-bend némi rugalmasságot ad a hátsó háromszögnek, a bringás tömegétől függően. Van, aki szereti, van, aki nem. Én speciel nem.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz amargo #17496 üzenetére
Logikus lépés, ha lehetővé teszi a váltókarod, tehát pl. nincs kijelzője, vagy a kijelző elfér a fékkar bilincse fölött. Nekem az XTR karok a kijelző miatt nem férnek el a fékkar fölött, ezért kompletten beljebb kellett tolnom őket, hogy egy ujjamra essen a fékkar. Igaz, így kicsit beljebb esnek a rapidfire karjai is, de szerencsére hosszú ujjaim vannak.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz CyB0RG #17503 üzenetére
Köszi! Nem kifejezetten DH-ra használom, nem is lenne rá alkalmas igazán, mivel a váz mozgási karakterisztikája progresszív, 3 tányér van elöl, illetve állítható az első teló útja, plusz félig-meddig levegős is. Szal ez egy FR masina, amivel felfelé és lefelé is lehet haladni, bár az előbbit csak némi kompromisszumos hatákonysággal.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz szatocs #17505 üzenetére
Autószelepesnek tűnik, tehát a fej jó részét használod, ha a nagyobbikkal próbáltad. Valszeg jobban rá kell tolni a szelepre. Ha teljesen lapos a kerék, akkor célszerű a másik oldalról megnyomni a köpenyt, hogy a szelep ne süllyedjen be a felnibe. A szelepnek adott mélységig kell benyomódnia a fejbe, ez aeros, és magas profilú felniknél gondot okozhat, javasolt a fenti módszert alkalmazni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz CyB0RG #17519 üzenetére
Az, hogy a rugóstag függőlegesen áll, még csak azt jelenti, hogy valszeg 4 forgáspontos vázról van szó, vagy horst link-esről. Ez magában nem előny, csupán az egyik legelterjedtebb felfüggesztés, az UMF illetve a Kona használja leginkább. A különféle felfüggesztési rendszerekről itt olvashatsz bővebben.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz picur220 #17573 üzenetére
A kék csavarokat lazítsd, és úgy próbáld belőni. Egyébként csirkelábú, gyz-s telóknál gyakori jelenség, hogy terhelés hatására hajlik annyit a villa/tengely kapcsolat, hogy a tárcsa beleérjen a féktestbe/pofába.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz picur220 #17583 üzenetére
Ez akkor lehet megoldás, ha az a problémád, mint Rétisünnek. Először nézd meg, hogy nem lehet-e jobban beállítani. Ha nem, akkor nézd meg, mi ér bele. Ha a csavar, ahogy Rétisünnél, akkor alátét.
Nem mondtam, hogy cseréld le a telót, csak megjegyeztem, hogy az ien telóknál bizony előáll néha ciripelés. De ez nem jelent semmit, 200-as tárcsával egy 38-as becsúszójú, bolt-on tengelyes villa is jó eséllyel ciripelni fog mondjuk kanyarban.
A patentpedál marhajó. Igazából már nem szeretek nélküle menni, sokkal kevésbé érzem a bringát platformmal. Könnyebb irányítani a gépet, jobb a hajtáshatékonyság (miután megszoktad a körkörös tekerést), és ami nekem fontos, hogy jöhetnek akármekkora sziklák, semmi sem rázza le a lábad a pedálról. Mondjuk meg kell szokni, de ha ez megvolt, utána csak patentpedállal akarsz majd menni. (Kivéve persze, ha dörtös, BMX-es, Slope Style-os vgy nyilván.)
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz venember83 #17648 üzenetére
Miután felvásároltak egy rakás gyártót, azért nem olyan nehéz a dolguk. Ugyanakkor dicséretes a különböző gyártók (Sram, RS, Truva, Avid) különböző termékeinek egységes szettbe rendezése.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Aktív témák
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Azonnali VGA-s kérdések órája
- Ukrajnai háború
- Nem indul és mi a baja a gépemnek topik
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
- Fotók, videók mobillal
- Milyen légkondit a lakásba?
- ASUS routerek
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest