- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Hobby elektronika
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- 3D nyomtatás
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- Androidos tablet topic
- Autós kamerák
- Gaming notebook topik
Hirdetés
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
Aktív témák
-
nagyúr
válasz becuszabi #11090 üzenetére
A súlya nem volt vészes, 2.980 gramm nem rossz 200 mm úthoz, ám abszolút nem használtam ki, és egyenesen még csak-csak elnyammog vele az ember, de a 64 fokos fejcsőszög kb. kizárja a felfelé haladást. Émmeg ahogy örexem, egyre többet haladnék felfelé. Az új villával kapcsolatos feltételek a következők voltak:
- mozogjon legalább 180 mm-t
- PM-es tárcsafék-felfogatása legyen (a FOX-on botrány az IS), lehetőleg alapból 8"-os
- legyen levegős
- legyen szimplavállas
- legyen 1.5-ös nyaka
- legyen állítható az útja
- a beépítési magassága elviselhető fejcsőszöget és monoblokkház magasságot eredményezzen
- legyen széééép''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Valszeg ki van tágulva, max ráragasztani tudod, de utána a következő szerelésnél kuka. Javasolt valahonnan szerezni, bontott gépről, törött agyról, iesmi. Sajnos elég kicsi az esélye, de egy próbát megér.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz raczger #11121 üzenetére
Valszeg felmegyünk Beggel vasárnap meginni egy pofa sört, ha minden igaz, természetesen kipróbálhatod, bár szentem nem vagyunk egy súlyban, így sokat nem fogsz tudni megállapítani a mozgásából. Egyébként 2008-as Marzocchi 66 ATA RC3-as a teló 140-180 mm úttal.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A linkelt képen látható bringa csapágyai szinte biztosan kónuszos kialakításúak, vagyis nem, tudod őket egyben cserélni, mint a mélyhornyú golyóscsapágyas (ejtsd: "iparis") rendszereket. Míg az utóbbi esetben rendszerint szabványos csapágyakról van szó, melyet bármelyik csapágyboltban be tudsz szerezni, a hagyományos, kónuszos kialakítás hátránya (a nehézkes beállításon kívül), hogy ha a kónusz kopik el, cserélni kell a tengelyt vagy az agyat is.
Amit az agyaknál meg kell nézned az az, hogy hogy futnak a kerekek. Adnak-e ki vmien hangot, darálnak-e, stb. Ha szétszeded, nézd meg, hogy megvan-e az összes csapágygolyó, vagyis kitöltik-e a rendelkezésre álló helyet, kopottak-e. A kónuszt ellenőrizd, hogy nincs-e rajta golyók vájta bemélyedés, berágódás. Ha réginek, koszosnak tűnik, vagy a golyókkal gond van, csapágyboltban jó eséllyel tudod pótolni, ha viszel mintát. Ha a kónusz sérült, az nagyobb gond lehet a fent leírtak miatt. Ha okés a dolog, esetleg cseréltél golyókat, akkor szépen kitakarítod, aztán zsírt nekik, és lehet összerakni, megkontrázni, beállítani.
A középcsapágy jó eséllyel szintén nem monoblokk kialakítású, hanem hagyományos, csapágyas megoldás, itt az agyaknál leírt módszert javasolt követni.
A kormánycsapágynál ellenőrizd még összeszerelve, hogy a kormány a teljes tartományban akadálytalanul elfordítható-e, nem akad-e valahol, nincs-e ütésből származó berágódás. A képen látható rendszer 1"-os, menetes kialakítású, tehát a felső csavart kilazítod, ekkor a nyakban levő ékes dió összeül, és ki tudod húzni a kormányszárat. A csapágyat a nyakban nagyméretű anyák tartják, ezeket kell kilazítani, hogy a csapágyhoz férhess. A csapágy vagy golyós, vagy golyókosaras kialakítású lesz, ez esetben is az agyaknál leírt módszer javasolt. Ellenőrzés, takarítás, ha kell golyó-pótlás, zsír, és lehet összeszerelni, beállítgatni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Jó eséllyel tudsz beletenni monoblokkot, egész jó áron már kaphatók. Előnyük, hogy nehezebben koszolódnak, és nem kell őket beállítani. Ha cseréled a középcsapágyat, akkor már monoblokkra célszerű cserélni. Igen, az egész középrészt cserélni kell. A hajtómű négyszögtengelyes, így négyszögtengelyes monoblokkot kell majd venned. Itt egy példa. A monoblokkok alapvetően 63 mm-es csapágyházhoz készülnek, eltérő tengelyhosszal. Ez utóbbi fontos paraméter, mivel ez határozza meg a hajtás láncvonalát, ezért ezt javasolt szervizben intézni, így nem fogsz rossz tengelyhosszúságú monoblokkot venni.
A rugós stucnit személy szerint hanyagolnám. Teleszkópot elvileg találhatsz apróhirdetések között, de meglehetősen ritka a menetes, 1"-os nyakkal rendelkező teleszkóp, arról nem is beszélve, hogy ezek általában meglehetősen alacsony színvonalat képviselnek a maiakhoz képest. Javaslom, hogy nézz szét néhány, használt cuccokkal is foglalkozó szervizben, boltban, hátha van nekik elfekvőben, bringából bontva, cserélve, stb.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Hajtóműnek hívják, a lánctányérokból és a hajtókarokból áll, mely utóbbiakba tekered bele a pedálokat. Csak akkor kell a hajtóművet cserélni, ha megkopott a tengelyhez kapcsolódó végük, és elkezdenek lelazulni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #11140 üzenetére
Hogy érted azt, hogy nem láttál radikális mozgás korlátozást? Ha lock-ol, akkor lock-ol, tehát nem mozog, max 1-2 mm-t. Ha van service manual-od, szerszámod, bátorságod, akkor megnézheted magad is, de szentem vidd el Salához, had melózzon a szőröske.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Ferdzsoo #11147 üzenetére
Nem mondta, látta. Gondolom knifemaster látott már életében LX tárcsaféket, és a szórólapot megnézve megállapította, hogy azon bizony nem az adott fék szerepel. Az Deore-LX-es kérdésed számomra nem teljesen világos.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Az ígért, normális képek. (Katt a nagyításért!)
Fotók: Atom.
Alkatrészek alább.Váz : Yeti AS-X 150-190mm
Rugóstag : 5th Element + titán rugó
Villa : Marzocchi 66 ATA RC-3 140-180 mm
Kormány : Ritchey Rizer 670 mm
Kormányszár : Spank 1-Timer
Első váltókar: Shimano XTR
Hátsó váltókar: Shimano XTR
Első váltó: Shimano XTR
Hátsó váltó: Shimano Saint
Fékek : Hayes Mag, 200-as tárcsa
Hajtómű: Shimano Saint 44-32-22
Lánc: Sram PC-991
Fogaskeréksor: Sram PG-990
Felnik: Mavic EX729
Első agy: Shimano Saint
Hátsó agy: Shimano Saint
Külsők: Specialized Enduro Pro
Nyeregcső: Thomson Elite
Nyereg: WTB
Pedál : Shimano PD-M545[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz rootkiller #11242 üzenetére
Így van. A váz útja állítható 150 és 190 mm között. A kis himba pedig azért van ott, hogy a megindulás könnyű legyen, a rugóút vége pedig felkeményedjen, így biztosítva a megfelelő progresszív rugózási karakterisztikát az endurozáshoz.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Horbal #11266 üzenetére
Dánke!
Engem is zavar, és le is lesz vágva természetesen, de most fogok fejcsapágyat cserélni, és amíg nem tudom, hogy az új csapágy csészéi pontosan mennyivel emelnek nagyobbat a jelenlegi félintegráltnál, nem szeretném megvágni - minek dolgozzak kétszer, nemde?''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #11268 üzenetére
A 180-as tárcsa tényleg sok lenne rá. Hiába teszel rá 180-as tárcsát a nagyobb fékerő reményében, a rugalmas láb bőven csavarodik annyit, hogy ezt a pluszt, sőt többet is simán elnyeljen. Én személy szerint legfeljebb 160-es tárcsát tennék egy SID-re. Anno Vizdák úr gépén a 140-es tárcsa is igen csúnyán tekerte a SID-et, ami jelentősen csökkentette a fékerőt.
SID garis? Fox garis?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Manitou #11245 üzenetére
Köszi!
Szeretem őket, ez már a második garnitúra. Tetszik a dual compoud, tehát, hogy az oldalsó bütykök puha keverékből, a futóél pedig keményebből készült, így egyszerre ad a méretéhez képest alacsony gördülési ellenállást, és megfelelő kanyarstabilitást. Jó súlyban van, kevláros és még nem sikerült felütnöm, ami igen jó jel. Sajnos kicsit gyorsan kopik, cserébe jól tapad.
Jelen pillanatban egyébként 3 szett külsőt használok a Yetin.
- Continental Vertical Pro 2.3-as - ha túlnyomórészt felfelé haladós, vagy sok betonos téma van
- Specialized Enduro Pro 2.4-es - vegyes, zúzós felhasználásra
- Michelin DH 32 AT 2.8-as - hegyről, lefelé[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Horbal #11320 üzenetére
Három típusú a-headset-es fejcsapágy van. Hagyományos (conventional), félintegrált (semi-integrated, vagy internal), és integált (integrated).
A hagyományosnál a csészék a fejcsövön kívülre esnek, így jobban kiemelik a vázat (nekem pont emiatt kell cserélnem a félintegráltat), valamivel magasabb kormánypozíciót, néhány fokkal eltérő geot adva a gépnek; a csapágyak a csészékben futnak. (Katt a nagyításhoz!)
A félintegrált esetében a csészék a fejcsövön belülre esnek, így kevésbé emelik ki a vázat, alacsonyabb kormánypozíció, eltérő geometria, stb; ám a csapágyak itt is a csapágycsészékben futnak a fejcső belsejében.
Az integrált csapágyak nem rendelkeznek hagyományos csapágycsészékkel, magukat a csapágyakat közvetlenül a fejcsőben kialakított helyükre kell beütni. Geometriai szempontból nagyjából ugyanazt hozzák, mint a félintegrált fejcsapágyak, csak ugye elvileg nehezebben nyírják ki a fejcsövet, tartósabbak.
Értelemszerűen a hagyományos és a félintegrált csapágyak kompatibilisek egymással, tehát a körülményeknek, felhasználási területnek, geometriának, ízlésnek, akárminek megfelelően cserélgethetők. Azonban - ahogy az ábrákon is látszik - integrált fejcsapágyhoz készült vázba csak integrált csapágyat lehet tenni.
Egy szemléletes ábra a 3 féle csapágyról.
Képek: http://www.chrisking.com
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Horbal #11327 üzenetére
Nem konkrétan neked írtam az egészet, csak ha van időm éppen, szoktam ien postokat tolni ábrákkal, kulcsszavakkal, hogy rá lehessen majd keresni a későbbiekben, ha vkinek épp a fejcsapágyak fajtái hiányoznak az elméleti ismeretei közül.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz knifemaster #11339 üzenetére
Városba elég lehet a 160-as tárcsa, de 105 kg-val ne akarj lejtőzni vele. És persze mindenképpen vmi mokányabb, minőségi cuccot válassz, ha tudsz, mert az alsó kategóriás tárcsafékeknél simán jobb fékerőben egy-egy jobb v-fék.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz knifemaster #11343 üzenetére
Hegyre-völgyre minimum neked a 180/160 mm-es felállás ajánlott, ha belefér a villa gyári ajánlásába.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz knifemaster #11346 üzenetére
Arra mehet simán. De pl. RS Dart-ra max 160-as tárcsát ajánl a gyártó. Ien korlátozásra gondoltam.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Merevebbek, kevésbé csavarodnak, így nagyobb rúgóttal rendelkezhetnek, emellett kímélik a fejcsövet, és nyúzzák a vázat a fejcső és alsócső találkozásánál. Nehezebbek, mint szimplavállas társaik, és nehéz velük x-up-ot nyomni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Akkor nem a súlyoddal lesz gond. Ha keményíteni szeretnéd, és max előfeszítéssel is puha még, akkor két dolgot tehetsz. 1., cseréled a rugót keményebbre (ez egy rendes telónál nem lenne gond, felmész a gyártó honlapjára, kiválasztod a megfelelő keménységű kitet, kattintasz, és jön 2 nap múlva a postás; tekintve azonban, hogy ez egy alap teló, így nehezebb lesz beszerezni keményebbet, főleg, hogy nem is nagyon jelölik a különböző keménységű rugókat) ez ügyben apróhirdetéseket érdemes feltúrni, hátha van vhol hasonló RST törött vállal, vagy iesmi, ahonnan rugót lehetne szerezni, végső esetben rugókováccsal is lehet készíttetni, de ezek nem túl tartósak. 2., kitömöd egy kcsit a villát MCU-val, vagyis elasztomerrel. Ez könnyű, habosított gumiszerű műanyag, méretre lehet kapni, van otthon pár darab, azt oda tudom adni, ha jó a villába. Ebből teszel pár karikát a nyomrúd és a rugó közé, ami által valamelyest csökken ugyan a rugóút, ám a villa útja keményebb lesz. Az is megoldás, ha a rugó belsejébe teszel MCU-t, ienem is van otthon egy kis darab. Az MCU-nak azonban megvan az a hátránya, hogy hidegben megdermed, szal télen nem fog nagyon mozogni. Tovább, ha bekeményíted, akkor ugyan nem fog olyan hevesen bólogatni, illetve nem ül be annyit, nem esel fejre vele a lépcsőn, de kevésbé lesz érzékeny az egyenetlenségekre, és kevésbé fog finoman mozogni, stb., stb.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Émmeg beszereztem a villához passzoló új nyergemet.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Én csak olyan dolog miatt szervizbe a gépet, amihez spéci, drága szerszám kellene, és mivel évente max egyszer használnám, nem éri meg beszerezni. Most mondjuk csak egy ien művelet jut eszembe, ami miatt vasárnap megyek Pedalomanba, ez pedig a fejcsapágy behúzása.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
A vállat nem kell birizgálnod. Az alsó csavarok a nyomórudakat rögzítik, rugócseréhez nem kell ezekkel sem foglalkoznod. A szárak tetején levő kupakokat kitekered, a villát lenyomod, és máris ki fog látszani a bele kb. az MCU-ig, onnan meg már könnyű kipecázni a rugót. MCU-ból szerezhetsz bele keményebbet, vagy tehetsz bele hosszabbat, esetleg a rugó belsejébe tehetsz kisebb átmérőjű elasztomert.
Csak tartsd normális állapotban, és szedd szét gyakran, mivel a gyenge minőségű szimmeringek miatt könnyen el tud koszolódni. Ebből nem lesz komolyabb XC teló, és ugrálni sem javallott vele.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Valahol igazat adok neked, nap mint nap, mikor a városban tekerek számtalan alkalommal előfordul, hogy csak rajtam, a szerencsén, vagy centiken múlik, hogy nem vasalnak ki, taposnak el, löknek fel, stb. Bevágnak elém, nem adják meg az elsőbbséget, rámhúzzák a kormányt, és még sorolhatnám. Tegnap este a bringaúton egy csöves lépett be elém hirtelen a bokorból, annyi időm volt, hogy megszorítsam a kormányt, megfeszítsem a vállam, és várjam az ütközést. A csöves szerintem azóta sem tudja, mitől repült vissza a bokorba. Közvetlenül utána egy nő akart kivasalni a Golfjával, mikoris nem adta meg a jobbkezet, és még ő állt neki magyarázni. Szerencsére dolgozott a férjében az életösztön, úgyhogy nem volt további konfliktus.
Ezekhez a helyzetekhez hozzá lehet szokni, helyesebben meg lehet tanulni velük együtt élni, amellett, hogy tisztában van az ember a kockázatokkal. Ugyanakkor, ha olyanokkal tekerek, akikről tudom, hogy havonta kétszer pattannak nyeregbe, hogy kitekerjenek a Margitszigetre fagyizni, mindig izzadok és izgulok, ha mögöttem jönnek, hogy vajon ők hogy fogják megoldani a sajnos mindennaposnak számító szituációkat, amik a tapasztaltabbak rutinból kezelnek. Arról nem is beszélve, ha a barátnőmmel bringázok a városban nagy ritkán...... én sokkal jobban félek, elhiheted.
Tehát azt kell mondjam, tapasztalatlan, kezdő bringásnak rendkívül veszélyes a városi közlekedés, ám a rutinos kerékpárosokra kell azért haragudni, amiért ezeket megszokták, kezelik, és nem feltétlenül érzik át mindig a dolog veszélyes mivoltját.
És persze nem a "17-es váltó" a lényeg, hanem a bringa. Nem csak általánosságban, hanem itt a topicban sem ez a jellemző, sajnálom, ha ez jönne le abból, hogy túlnyomórészt technikai kérdésekben foglalunk állást, adunk tanácsot, stb.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz knifemaster #11705 üzenetére
A himba a lengőkar mozgási karakterisztikáját módosítja. Az út elején könnyen megindul, így megfelelően beállított SAG mellett kellő mértékű negatív rugóutat biztosít, amellett, hogy érzékeny, így finoman követi az egyenetlenségeket. Ehhez persze pro pedal-lal, SPV-vel, vagy ahhoz hasonló funkcióval rendelkező tag kell, hogy a tekerésből eredő mozgásokra ne reagáljon a lengőkar, vagyis ne pogózzon felesleges, elnyelve a tekerési energia jelentős részét. Ahogy a lengőkar jobban bemozdul egy hirtelen ütésre, tehát mondjuk leugrasz valahonnan, akkor a tag szelepe old természetesen. Ekkor a himba miatt a lengőkar hátsó felfogatási pontja miatt már nem egyenesen fogja nyomni a tagot, hanem lefelé, így az út vége felkeményedik, vagyis a karakterisztikája progresszív, ami az enduro, FR gépek sajátossága. A DH gépeknél ugye épp a lineáris karakterisztika a kívánatos, hogy a rugóút teljes hosszán egyenletes legyen a mozgás.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Aktív témák
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Hobby elektronika
- Politika
- Diablo IV
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- LG C3: egy középkategóriás OLED tévé tesztje
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- További aktív témák...
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest