- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Soundbar, soundplate, hangprojektor
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
- Gaming notebook topik
- Vezetékes FÜLhallgatók
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
Hirdetés
-
Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
ma A 300 eurós ár mellé kifejezetten igényes megjelenés társulhat.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Broken Roads teszt
gp Azt, hogy mi történt az atomháborút követően Amerikában, jól ismerjük a Falloutokból. A Broken Roads e történetet ausztrál szempontból meséli el – igencsak hasonló eszközökkel.
Aktív témák
-
-
nagyúr
válasz becuszabi #8103 üzenetére
Annyira nem zavaros, mivel azoknál a gépeknél, amik a montiból származnak, a nyeregvázcső hosszt adják meg collban, azoknál pedig, amelyek az outiból származnak, a vízszintes/normál felsőcsőhosszt centiméterben. Erre persze remek ellenpélda a Gepida Alboin 700, ami épp nálam van, mivel trekking gép, mégis a felsőcsőhosszt adják meg centiben.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz stargazer #8143 üzenetére
Nagyon. Konkrétan mire gondolsz? Mellesleg leginkább a vázaknak van geometriájuk, melyet a további felszerelések némiképp módosíthatnak.
Egyébként túl sokat nem kell törnöd rajta a fejed, mert az adott felhasználási területre tervezett gép geometriája nagy valószínűség szerint megfelel az adott területnek. tehát, ha egy gépet CC felhasználásra ajánlanak, akkor annak a geoja CC-re alkalmas lesz. Ha 4x gépnek árulják, akkor az meg 4x-re lesz alkalmas. Azon belül persze, hogy egy gép túrára tervezett geoval készül, még a minimálisen eltérő felsőcső-, láncvilla- stb. hosszokban rejlik, hogy Neked személy szerint kényelmes lesz-e. Ez utóbbira nincs biztos recept, mint ahogy nincs 2 bimetrikus értelemben vett egyforma bringás.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz stargazer #8143 üzenetére
Természetesen biometrikus-t szerettem volna írni.
Egyébként én első körben visszavinném a boltba a gépet, és megpróbálnám megbeszélni velük, hogy nem igazán iet szerettem volna, és hát, ha nyomott áron is, vagy amortizációval csökkentett áron, de legyenek olyan kedvesek beszámítani egy másik gépbe. Erre persze nem kötelezi őket semmi, de első körön biztos megpróbálnám. Sokkal olcsóbban kijöhetsz a dologból, mintha használtként próbálnád értékesíteni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz stargazer #8151 üzenetére
Ezek függvényében is fenntartom az álláspontom. Kötsz egy rakás kompromisszumot, és elkezdesz rákölteni egy rakás pénzt - feleslegesen - hogy egy frankó 4x gépből túragépet varázsolj, ellenben a gép alapja változatlan marad, tehát igazi sosem lesz, főleg, hogy még jó magas is vagy az aprócska vázhoz. Ennél sokkal egyszerűbb és olcsóbb, ha eladod (vagy a boltban beszámíttatod, ha sikerül) és keresel egy olyan gépet, ami maradéktalanul megfelel az elképzeléseidnek.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz stargazer #8166 üzenetére
A gumi mindegy, ha nem tetszik, vehetsz betonra pár ezerért sclicket vagy semi-slicket, ha meg erdőbe vágysz, feldobod a gyáriakat, és annyi. Az Asgard jó választás ennyiért, ha van a boltban, vagy hoznak neked. A fékekkel lehet, hogy lesznek gondjaid, sajnos az új HFX-ekkel előfordulnak problémák, de az ugye 1 évig garis, szal nem kell aggódni miattuk egyelőre. Mivel 190 fölött vagy, simán kelleni fog az 56-os.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Bringánál a minimális felület miatt nincs aquaplanning. Tech infó a témában. Itt pedig a teljes anyag .pdf-ben. Hasznos és érdekes olvasmány egyébként, tánlázatokkal, ábrákkal.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz stargazer #8192 üzenetére
Bikelandnál 200k a Kona Stuff, 220k-ért pedig már P3-as Specit árulnak, szal olyan 150k körül kérhetsz érte reálisan, de úgy sem fognak kapkodni érte. Az, hogy 1 hetes, senkit sem érdekel, kb. olyan, mintha fél éves lenne, vagy "újszerű". Persze bármikor beeshet egy vevő, akinek erre van szükséges pont, és legyen is így, mindössze nem valószínű.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz #25954560 #8216 üzenetére
Ezek speciel speed/fitness gépek, és nagyon jó választás lehet a T1! Persze a T3 még jobb. Ami miatt megéri - ha van rá keret/hajlandóság - az az integrált csapis Gossamer, az Avid SD 5R-jei, a Mavic felnik, az R44 és persze az Ultegra. A T2 azonban nem a legjobb választás, mivel felszereltségét tekintve nem jobb 30k-val a T1-nél. Szal, ha ezek közül választasz, akkor vagy szánj rá 190-et a T3-ra, vagy vedd meg a T1-et!
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Ariadne #8271 üzenetére
Bár nem vagyok CC-s, de a ~100k-s árszegmens, és az 1.650 - 1.700 grammos tömeg egy ésszerű kompromisszum. Példának okáért egy 1.500 grammos Mavic Crossmax SL már 150k körül van (100 gramm mínusz 50.000-ért) , vagy az 1.400 grammos Mavic Crossmax SLR már 170k körüli áron jön (200 gramm mínusz 70.000-ért).
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz golyani #8309 üzenetére
Ezt érezni kéne, de a legtöbb villán érezhető némi minimális kottyanás, Marzoknál alap, nem csak az olcsó telóiknál.
Ja, Matyi is eltörte az újságtól kapott karbon Meridát. Rájár a rúd a szénszálas vázakra mostanában.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz stargazer #8328 üzenetére
- Nem egy nagy szám az 485-ös, de a Promaxnál jobb.
- A Gepida annyira magyar, mint mondjuk a Magellan. Persze ettől függetlenül ugyanúgy katalógusból rendelik a vázaikat.
- Ariadne a Fogy.védnél dolgozik.
- felrakhatsz váltóvédőt, megvédi a váltó valamelyest, ha pont rá fektetnéd a gépet egy esésnél, bár hülyén néz ki.
- a mellényes kérdésre rétisün válaszolt. (Én mondjuk fel nem vennék egy gumi mellényt a lélegző öltözetemre.)[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Ennél azért összetettebb a dolog. Mivel közérdekű infó a topicban, nem árt, ha bemásolom, és kereshető is.
A jelenleg hatályos KRESZ a láthatóságról, emigyen rendelkezik:
54. § (6) A kerékpárt éjszaka és korlátozott látási viszonyok között a külön jogszabályban meghatározott lámpákkal kell kivilágítani és a kerékpárt hajtó személynek - lakott területen kívül - fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.A hivatkozott 6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet pedig némi mérnöki vénát feltételez...
A kerékpárra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni
a) könnyen kezelhető, megbízható kormányberendezéssel,
b) két, egymástól függetlenül működtethető fékszerkezettel, melyek közül az egyik az első, a másik a hátsó kerékre hat,
c) hangjelző berendezéssel, amely csak csengő lehet,
d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,
e) egy hátra piros fényt adó, sötétben, tiszta időben legalább 150 méter távolságról látható helyzetjelző lámpával,
f) hátul egy vagy két, szimmetrikusan elhelyezett, nem háromszög alakú, piros színű fényvisszaverővel,
g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).
A g) pontban előírt fényvisszaverőt a kerékpárokra 1991. évi december hó 31. napjáig kell felszerelni.
(2) A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárga
fényvisszaverővel, továbbá a kerékpár bal oldalán elhelyezett szélességjelzővel, amely előre fehér, hátra piros színű fényvisszaverőt tartalmaz.
(3) A kerékpárra felszerelt fényvisszaverőknek sötétben, tiszta időben - olyan járműből, amelynek távolsági fényszórója azt megvilágítja - 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük.
(4) A kettőnél több kerekű és 0,80 méternél szélesebb kerékpárt mindkét oldalon fel kell szerelni az (1) bekezdés d)-f) pontjában említett világító, illetőleg fényjelző berendezésekkel. Ezek a berendezések a jármű legszélső pontjától 0,15 méternél távolabb, egymáshoz pedig 0,60 méternél közelebb nem lehetnek.
(5) A kerékpárra gyermekülés oly módon szerelhető fel, hogy az ülés és a rajta ülő gyermek a vezetőt a kilátásban és a vezetésben ne akadályozza, a kerékpár világító- és jelzőberendezéseit ne takarja. Az üléshez kapaszkodót és lábtartót is fel kell szerelni. Az ülés, a kapaszkodó és a lábtartó nem lehet összefüggésben a kormányzott kerékkel, illetőleg az azzal együtt elforduló szerkezettel.
(6) A kerékpárhoz kapcsolható legfeljebb 0,70 méter széles és legfeljebb 70 kilogramm össztömegű, egytengelyű, két nyomon futó vontatmány (kerékpár utánfutó).
(7) A kerékpár utánfutót fel kell szerelni
a) hátul egy, az utánfutó középsíkjában, vagy attól balra, az úttest szintje felett legalább 0,35 méter és legfeljebb 0,60 méter magasságban elhelyezett piros színű, háromszög alakú - a pótkocsira előírt - fényvisszaverővel,
b) a kerékpárra előírt hátsó helyzetjelző lámpával. A kerékpár utánfutó hátsó helyzetjelző lámpája elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy bekapcsolása a kerékpár hátsó helyzetjelző lámpáját kikapcsolja.
(8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.
(9) A kerékpár világító és fényjelző berendezéseit a következőképpen kell elhelyezni:
a) Az (1) bekezdés
- d) pontjában említett lámpát,
- e) pontjában említett hátsó (piros színű) helyzetjelző lámpát és
- f) pontjában említett hátsó (piros színű) fényvisszaverő(ke)t,
valamint a (2) bekezdésben említett első (fehér) fényvisszaverőt a kerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjában úgy, hogy
- az úttesthez 0,35 méternél közelebb,
- a lámpák az úttesttől 0,90 méternél távolabb,
- a fényvisszaverők az úttesttől 0,60 méternél távolabb ne legyenek.
b) Az (1) bekezdés g) pontjában említett, kerékre oldalsó (borostyánsárga színű) fényvisszaverőt (küllőprizmát) úgy, hogy annak távolsága a kerékabroncstól 0,10-0,15 méter legyen.
c) A (2) bekezdésben említett szélességjelzőt úgy, hogy az a kerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjától balra 0,30-0,40 méterre és az úttest szintjétől 0,35-0,60 méterre legyen.Figyeljük meg, hogy haladnak a korral, például kivették a névtáblát. Na, de a kérdésre visszatérve, a kerékpár műszaki nem megfelelőssége is ugyanolyan kihágás lehet, mint a mellény mellőzése, ily módon pedig 10 bringásból 9-et elő lehetne venni.
A bringás nacinál általában a kis cédulán megadják a derék-+ vagy csípőméretet -tól-ig, szal, ha nem szeretnél vagy nem tudsz próbálni, akkor ezt az adatot mérd le otthon.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz rétisün #8374 üzenetére
Mien hajtóműről van szó? Outi? MTB? Micro-drive, SIS? Mekkora a két tányér, ami fent van? Mien a láncvonal?
A legnagyobb és legkisebb tányér közötti maximális fogszám-különbséget az átdobó határozza meg.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
QST: Quick Safety Turn, a Polisport rögzítési eljárása, melynek során a gyermekülés a nyeregvázcsőre rögzül gyorsan, és biztonságosan.
CFS: Carrier Fixation System, szintén a Polisport rögzítési eljárása, mellyel a gyermekülés a kerékpár csomagtartójára rögzíthető.(Ezeket persze nem ők használják kizárólagosan, mindössze ők így hívják ezeket a technológiákat.)
A karos (QST) rögzítésű gyermekülés előnye, hogy nagyobb súlyhatárig használható, a gyermeknek jobb kilátást biztosít, valamint, hogy az acélrudazat, amin az ülés elhelyezkedik, biztosít 8-10 cm rugóutat, így a gyermek kevésbé érzi meg az út egyenetlenségeit. Ugyanakkor magasabban lesz a gép súlypontja, plusz a rugalmas rudazat némi oldalirányú elmozdulást is lehetővé tesz, tehát kilenghet, amit az irányításnál figyelembe kell venni. Felszereléskor fontos, hogy 10-12 cm hely legyen a kerék (vagy a csomagtartó/sárvédő) és a gyermekülés között, hogy ha szükséges, tudjon rugózni.
A csomagtartós (CFS) verzió előnye, hogy kevésbé szól bele a gép irányításába a fix rögzítés és az alacsonyabbra kerülő súlypont miatt, azonban kisebb súlyhatárig használhatók általában, a gyermek garantáltan nem fog sok mindent látni, és a fix rögzítés miatt az útegyenetlenségeket is sokkal jobban meg fogja érezni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #8398 üzenetére
Én az Andrássyn éltem át hasonlót, csak épp a bringasávon. Megyek kényelmesen 15-tel a parkoló autók mellett, mikor egyszercsak nyílik egy ajtó. Mivel az autó hátsó ajtajánál volt az első kerék, sokat nem tehettem az ütközés elkerülése érdekében. Szépen be is tört a Focus oldalsó kesztyűtartója, vagymiaz ott a kocsikon az ajtóban. A vétkesekben dolgozott az életösztön, úgyhogy sűrű bocsánatkérések közepette érdeklődtek hogylétem felől.
Szerk: jaham, most látom, hogy említed is az Andrássyt.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz bmx powa #8435 üzenetére
PD-M970-re gondolsz? Király. Mint általában a felső kategóriás Shimano cuccok. Ugyanakkor szentem nem éri meg. A csapágyozása mondjuk tömítés szempontjából kifogástalan, és a kis karmok is spéci bevonatot kaptak, hogy minél kopásállóbbak legyenek. Asszem talán fluor bevonatúak. Namost ugye a pedál 30k körül van, és 320 gramm. Szemben ezzel egy PD-M540-es annyiban különbözik, hogy kicsit gyengébb a csapágyak tömítése, és anodizált az egész pedál - a karmok külön nem. A súlya 350 gramm, és 12k körül már hozzá lehet jutni, nekem nem érné meg az XTR a két és félszeres árat.
Egyébként te nem outizol?
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #8440 üzenetére
Érdekesek. A terralogic lényege, hogy egy kis úszó súllyal oldották meg a teló "intelligens" zárását, vagyis, hogy tényleg csak az alulról jövő ütésekre reagáll aktív állapotban, tehát sima betonon hiába nyomkodod, nem mozdul. Ha CC-s lennék, minden bizonnyal élvezném a dolgot, de elég furcsa, hogy ugye alapból zárva van, így az első göröngy elég nagyot üt az - akkor még - merev villán. Ha teheted, próbáld ki, nekem vegyes élményeim vannak róla. Amúgy a helyedben egy régebbi RLC-t vennék, olcsóbban, az tud mindent, és te döntöd el, hogy lezárod-e a telót, vagy sem.
Tűszelepet kb. bármelyik sportboltban vehetsz, pár száz Ft-ért. Így néz ki ugye.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #8446 üzenetére
Inkább úgy mondanám, hogy nekem nem jött be a terralogic, de ez nem sokat jelent, sosem voltam nagy CC-s.
Állapottól függ, de azért a Fox a csúcs a telók között, nem sokat szoktak veszíteni a teljesítményükből, ha nincsenek szétverve.
Egyébként jól mondták a Nellások, ilyen teló, hogy Rock Shox Judy XC Air tényleg nem volt. Olyan volt, hogy 2002-es Judy XC, ami történetesen levegős volt. Itt a manualja, ahol kitérnek a tűszelepre is.
Olyan volt már nekem is, hogy kihúztam a hajtómű tengelyét, és kidőlt vagy 3 deci víz a vázból.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz becuszabi #8471 üzenetére
Betartott szervizintervallumokkal? Mert ugye a manualban le van írva, hogy 5 óránként, 10 óránként, 50 óránként, 100 óránként miket kell cserélni, karbantartani rajtuk. Üzemóráról van természetesen szó. Az enyim kenőolajból például 7 üzemóránként kér cserét. Mondjuk tényleg könnyen koszolódik az a rész alulról, tehát érthető. 25 óránként szét kell szedni, becsúszókat, perselyeket megtisztítani, stb. A csillapítóegységben ellenben csak 200 óránként kell olajat csencselni, lévén zárt rendszer.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
Itt a gumid. 40-584, más néven 26 x 1 1/2. Itt pedig találsz hozzá való belsőt is, tetszés szerinti szeleppel. Rubena motyók a nagyobb boltokban vannak raktáron, de nagykerből bármeik boltos tud hozatni.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Aktív témák
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs