- Beszáll a kézikonzolok világába a PC-s házairól elhíresült az Antec
- Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
- Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Szinte bankkkártya méretű a LattePanda x86-os SBC-je
Hirdetés
-
Q, mint Quiet: új változat született a Chieftec Apexből
ph A E-ATX lapokat is fogadni képes torony új verziója zajcsillapító paneleket és teli előlapot kapott a némaság érdekében.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Közönségkedvenc Galaxy vált One UI 6.1-re
ma Ezen a héten sem tétlenkedett a Samsung szoftverfejlesztő csapata.
Aktív témák
-
nagyúr
válasz becuszabi #6286 üzenetére
Az enyimet például könnyedén lehet nyitni, könnyedén lehet zárni, a nyeregcső azonban nem mozdul sehova, még akkor sem, ha a 108 kilómmal egy benézett letörés után no foot-üzemmódban a nyeregre huppanok.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
válasz becuszabi #6294 üzenetére
Itthon csak a Hope-nak van forgalmazója sajnos, de nem tart semeddig sem rendelni.
A Salsa Flip-lock titán verziója cseppet borsos a 20k körüli árával, de a normál verzió már 8-9k körül elérhető, az IRD és Hope bilincsek egyaránt 6-7k körülre jönnek ki.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz becuszabi #6296 üzenetére
Az csak a Ti miatt drága, ugyanazt megkapod aluból 8-9k-ért, ami egy jó minőségű bilincsért tulajdonképpen... nem is tudom... hát, szóval szerintem nem sok. (Bár óvatosan igyexem fogalmazni, mert párszor már megkaptam a magamét laikus ismerősöktől, amikor analizálni kezdtem a havonta egyszer előkapott rémséges kétkerekűjüket. Valahogy sosem értik meg, hogy az egyszerű, fekete (ez nekik vmiért szempont ) felnim darbaja miért kerül többe, mint a komplett bringájuk.)
Szóval no, 5-6k-t illik szánni egy bilincsre.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
-
nagyúr
Nyálka van kint, ahogy elnézem, akkor mai tekerés helyett megyek gyúrni. Az is valami.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Használtam anno motorbelsőt, de ahhoz 3"-os gumi kellett. Nem kaptam defektet, igaz, gurulni sem gurult.
Egyébként inkább vmi jobb külsőt kellene venned, amiben van oldalfal védelem, felütés elleni védelem, szúrásos defekt elleni védelem, és ilyesmik. Milyen méretű külsőt használsz?''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Első körön szúrásos defekt ellen egy iet megpróbálhatsz. Azon belül, hogy 2.1-es, mit lehet róla tudni? Ha jól vettem ki, főleg váűrosban tolod, így vmi slick vagy semi-slick gumit tudok párosítani az avatarodhoz.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Dani_kp #6340 üzenetére
Nem értem a kérdést. Egyértelműen Prodigy. Az, hogy itthon eddig nem forgalmazták, nem jelent semmit. Keress rá Pinkbike-on, hány képet látsz róla. Plusz új, garis, és jobb, mint az UMF. Plusz nincs minden második öcsisajtnak ilyen a városban. Szal egyértelműen Prodigy.
És, jah kifejezetten túrás itt mindenki.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
-
nagyúr
válasz dragonfx #6393 üzenetére
Szinte mindegyik épkézláb birngára műanyag taposó pedált tesznek gyárilag, ami arra jó, hogy hazatekersz vele, majd felteszed az általánosságban használt pedálodat, vagy eleve olyannal rendeled, amivel szeretnéd. Lássuk be, felesleges lenne egy Mallet C-vel szerelni egy gépet, ha te SPD-vel szeretnéd használni, nyilván nem szeretnéd kifizetni a 25k-s pedált. Ugyanígy, hiába szerelik vmi szuper SPD pedállal a gépet, ha te platformmal szeretnéd használni, megintcsak nem fogsz örülni a plusz felesleges kiadásnak. Ebből a megfontolásból csak egy 500 Ft-os műanyag akármit tesznek rá, aztán a tulaj majd eldönti, hogy mivel fogja használni.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Patrick #6395 üzenetére
A fék és a teló az ipari hulladék kategória, nem javasolt.
Ha az 56k drága egy komplett bringára, akkor ne erőltesd a tárcsaféket, mert egy épkézláb tárcsafék szett már helyből 40k. És akkor az még ugye a belépő szint, fogni még csak mérsékelten fog. Ez az Asses vagymi egy vicc.
Telók terén szintén 30-40k egy belépő szintű, használható teló, ez a Zoom megintcsak a nem ajánlott kategória, mozogni és csillapítani nem nagyon fog, ellenben elkoszolódik hamar.Egy már használhatónak minősülő telós, tárcsafékes gép messze 100k fölött kezdődik. Azért sem javasolt ilyen furcsa dolgokat venni, mert csak a bosszúság lesz vele.
Írod, hogy nem nagyon fogsz terepre menni. Ebben az esetben nem javasolt a monti, célszerűbb vmi krossz gépet venni, egy esgyszerűbb telóval, és jó minőségű V-fékekkel. Használtan 50k körül már egész jókat lehet találni.
Bár látom a többiek már elmondták a lényeget.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #6431 üzenetére
Borzasztó drága, borzasztó merev (nyúlásmentes mármint), borzasztó könnyű, és borzasztó kúl. Ha rászánsz 30k-t a komplett bovdenezésre, biztosan nem fogsz benne csalódni.
Ugyanakkor szerintem egy mezei XTR szett is bőven megteszi és azt megúszod 9k-ból.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Ariadne #6438 üzenetére
Ugyan.
Egyébként ha vki tanácsot kér tőlem bringavásárlás terén, és nincs kifejezetten határozott elképzelése a feéhasználási területet illetően, vagy úgy határozza meg azt, hogy aszfaltos túrák, föld út, enyhe terep, akkor szinte kivétel nélkül vmi jóféle krosszgépet ajánlok neki, esetleg többféle külsőgumi-opcióval. A sláger ilyen szempontból nálam az általad is említett Kellys Axis és a Magellan Corvus. Jó felszereltség, barátságos ár és súly.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Ariadne #6446 üzenetére
A Stroker fékerőben elég jó kis fék, kb., mint a régebbi Mag-ok, csak a teljesen új dugattyú-elrendezés miatt közvetlenebb a fékkarban levő dugattyúk terhelése (a Mag-ban a fékkar egy kis himbás áttétellel nyomta a dugattyút), így kisebb fékkarra irányuló erővel nagyobb fékhatást lehet elérni, ami mérhető fékerő-növekedést is jelent, az alábbi ábra szerint.
A féknyergen túl sok újítás nem található. A Mag szériahibája volt a folyton kilazuló kombinált nyomáspont- és fékkartávolság-állító csavar, amit egy 2-es imbusszal kellett mindig utánhúzni, ha nem akarta ez ember elhagyni (bár nekem nem volt vele gondom, egy csepp menetrerögzítő évekre orvosolta a problémát). Ezt nagyon szépen kiküszöbölték a Strokernél a fékkaron elhelyezett állító csavarral. A Mag nagy előnye ugyanakkor itt elveszett az új túlfolyótartály kialakításával. Ez persze átlagos felhasználót feltételezve kb. mindegy is, mivel légteleníteni, olajat cserélni nem mindenki szokott otthon. Ennél a műveletnél ugyanis csak kilazítottad a Mag bilincsét, elfordítottad a kormányon, így felülre esett a túlfolyótartály fedele, lecsavaroztad, és már mehetett is be a plusz/új olaj. A Stroker esetében ez a fedél oldalra esik, így egy esetleges karbantartásnál vagy a bringát kell elfektetni, vagy le kell szedni a fékkart a kormányról. Nem sokat lehet tudni gyakorlati tapasztalatokról, mivel a Stroker széria még elég új. Anno az El Camino volt a Hayes csúcs féke a Mag-ok után, ám nem nagyon vált, be, sok hiba volt velük, és fékerőben is elmaradtak az elvárt szinttől.
A 90 fokos kialakításból nem igazán származnak további előnyök, hátrányok, ám vannak olyan elképzelések, melyek szerint minél kisebb a fékkar frontális felülete, annál kisebb az esélye, hogy eltörjön, de én nem osztom ezeket a véleményeket. Ilyen szempontból ugye direkt rossz a Mag kialakítása, ám nem tudom elképzelni a szituációt, amikor maga a fékkar törik el egy esetleges ütközéskor. Esetleg, ha egy sorompónak megy neki a rider, vagy hasonló, mindenesetre nem életszerű a szituáció. Én már sokszor estem keltem a bringámmal, sokszor volt olyan, hogy a sziklákon nemes egyszerűséggel legurítottam, de még csak az olajvezeték sem látta kárát ennek, nemhogy az igen masszív fékkar.
Így néz ki egyébként a 90 fokos dugattyú a fékkarban:
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
-
nagyúr
Szinte biztos, hogy kompatibilis, egyébként a gyártó a váltó leírásánál megadja, hogy mekkora fogszámot tud átváltani. Ez általában 22 fog "Total Capacity 22T". Vagyis 22-es kistányér esetében max. 44-es nagytányért tehetsz fel.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #6528 üzenetére
1. Általánosságban a 3 közül a 2 "vékonyban" kellene futni a váltóbovdeneknek - a felsőcső fölött szabadon -, a "vastagabb" pedig a fékcsőnek van fenntartva, nyilván tárcsaféket feltételezve. Tehát a válasz: igen.
2. Van spéci bovdenolaj, az első összeszerelésnél célszerű azt használni. A gépzsír kerülendő, ha összeszed némi port, jelentősen rontja a bovdenezés - és ezáltal a váltás/fékezés - hatásfokát. Nem feltétlenül kell használni egyébként ezt a bovdenolaj sprét, egy teflonos szet enélkül is jól el van, mindössze javasolt.
3. Minden bovdennek 2 vége van. (Bocs. ) Egyébként persze tudom, mire gondolsz, a vékonyabb outikhoz van, a vastagabbik montikhoz.
Köszöntsd fel Salát, ha gondolod, tegnap volt a szülinapja, meg is látogattuk Budakalászon tegnap a boltban, mert ott készítettük az Omszk-i tónál a rekus cikkhez az alkatrészfotókat.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #6535 üzenetére
Alapvetően egy teflonos bovden, a hozzá való bovdenházban nem igényel plusz kenést. Továbbá vannak olajok, amelyek oldják a teflonos bevonatot, talán emiatt írhatták a dolgot. Ezek azonban nem a kifejezetten lánc- és bovdenkenésre szolgáló sprék. Ettől függetlenül a teflonos bovden alapvetően viszonylag hamar elhagyja a bevontatot magától is.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz becuszabi #6550 üzenetére
Nekem jelenleg épp ilyen van a bringámban, mivel ilyet adott a Hope a fejcsapihoz. Sokat nem válogathattam mondjuk, mivel nekem spéci, szűkítős csapágy kell, merthogy a Yetim fejcsöve 1.5"-os, a Fox nyaka meg 1.1/8"-as. Namost ezel a szerkentyűvel egy duplavállas villát képtelenség összehúzni, folyton kicsúszott a nyakból, úgyhogy head-lockkal húztam össze, és állítottam be, majd visszaraktam dísznek, mégse lehessen lelátni a kerékig a nyakon át. A rózsát, ha jól beütötted a nyakba, igen jól meg lehetett cibálni, előbb szakadt meg benne a menet, minthogy elmozdult volna felfelé.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz tr00p3r #6559 üzenetére
Fixire igazából nem is kell fék, mivel ez direkt hajtást jelent, magyarán a hátsó agy nem szabadonfutós, hanem örökhajtós. Fékezni úgy lehet, hogy lassabban tekersz, vagy megállítod a lábat, amire ugye azonnal blokkol a kerék. Az első féket a kezdők, vagy biztosra menők szokták feltenni, az igazi trendi futár arcok, városi bringások nem használnak féket.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Pinya007 #6597 üzenetére
Az alapvetés az, hogy minél nagyobb ívben kanyarodjon a ház (minél kevésbé törjön meg), és maradjon benne elég tartalék egy kormánypörihez. Ha azonos oldalon vezeted a felső- vagy alsócsőre, ezek nem minden esetben teljesülnek, plusz egy keskenyebb kormányon ez kb. kivitelezhetetlen, mivel a bovdenház a fék elhagyása után már majdnem visszafelé indulna el.
Ezeket szem előtt tartva azonban ízlés kérdése, hogy ki hogyan vezeti a kábeleit, de ugye ezt alapvetően meghatározza a vázon található bovdenszemek elhelyezkedése.Én pl. hiába is próbálnám a fejcső másik oldalán vezetni a hátsó váltó bovdenjét, mivel az alsócső jobb oldalán van kialakítva neki a szem. Tehát ő egy viszonylag éles fordulóval a fejcső jobb oldalán fut le.
A hátsó fék kábelét ellenben csak a fejcső bal oldalán tudom vezetni, mert neki meg ott van kialakítva a szem.
Az első váltó kábelét megintcsak a fejcső átellenes oldalán tudom vezetni, mert ott van neki a helye.Az látszik a képen is, hogy lágyabb ívekben fordulnak a házak, ha a fejcső másik oldalán vezetjük őket, plusz nem kell túl nagy hurkokat rajzolniuk, ha nem szeretnénk túl rövidre szabni őket. Az is látható, hogy a kényszerűségből a fejcső azonos oldalán vezetett hátsó váltó bovdenháza milyen élesen fordul. Hozzávéve, hogy ez egy 680 mm-es kormány, el lehet képzelni, milyen szögben fordulna egy 500 mm-es CC kormányon.
Mindent összevetve, én a Bikeman által leírtakat szoktam alkalmazni és javasolni, ám ez nem zárja ki az ellenkezőjét, mivel nincs aranyszabály, vagy kötelező előírás. Shaldon Brown is csupán a fenti szabályok betartását javasolja:
"The Four Commandments of Cable Routing:
1.) The handlebars must be able to turn as far as they can in both directions without being limited by a cable pulling taut. Instead, the turning limit must be set by the handlebar bumping into the top tube or by the brake arm or reflector bracket bumping into the down tube.2.) No wrong direction bends.
3.) The bends that cannot be avoided should be made as wide (gradual) as possible.
4.) Cable housings should be as short as they can be without violating the above rules."
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
Acél vázzal kb bárhova. Mármint bármelyik hegesztőhöz. Elég sok ilyen szaki van, persze nem a vázhegesztés a profiljuk, de ehhez nem kell különleges felszerelés, gáz és anyag, mint az aluvázakhoz.
Nekem is tört el anno acélvázam, és a szaki 5 perc alatt 800Ft-ért megheftölte.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Aktív témák
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude E5470 - i7-6820HQ I 16GB I 256GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- Retro Ramok Egyben
- ASUS X99 + E5 2680 V4 + 64 GB DDR4 + Vega64
- Intel Xeon E3-1265Lv2 (SR0PB) 4c/8t 2.50/3.50GHz turbo LGA1151 processzor (HP Microserver Gen8)
- Bomba ár! HP EliteBook 745 G6 - Ryzen PRO 5 I 8-16GB I 256SSD I Radeon I 14" FHD I Cam I W11 I Gari!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs