Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz ludsimon #21570 üzenetére

    A fix fókusz sem egy tragédia ha 10 és 20 fok között van.
    Nem rossz a video alapján, de szobában elég csalókák a lámpák, a fal éa a bútorok nagyon sok fényt vernek vissza.
    A lámpát én építettem, a burkolatot leszámítva, 3db Cree XR-E LED van benne, fejenként 1,25W-al meghajtva, 2db 10 és egy 18 fokos optikvával. 5 órát működik egy 6V-os 4,5Ah-s zselés akksiról, ami majd le lesz cserélve egy 4 cellás li-ion-ra, ami nem 800 gramm, csak 200, elenben négyszer ennyibe kerül.

  • Jancsi

    aktív tag

    Közérdekű közlemény!
    2009. szeptember 19. Bükk Kerékpáros teljesítménytúra
    [link]

    Ha van kedvetek gyertek, nagyon jó szokott lenni, baráti a hangulat, szép a táj, fincsi a tea és a zsíroskenyér. Én tuti ott leszek a 110-es távon.

    ludsimon

    Köszi. Hívott haver fél 1-kor, hogy a körideje nem változott a nappalihoz képest és 5-en érdeklődtek a lámpa után. :D

    spartan1

    Gyere el a Bükk TT-re, igaz elég messze van, de a hangulat nagyon jó.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #21691 üzenetére

    Azért csak a városi kerékpározással foglalkozik az MK mert csak erre van kapacitása, 5 főállású munkatársuk van csak, a többiek csak a szabadidejükben segítenek be a munkába.
    CM-ből csak a debrecei helyzetet ismerem, minden évben felvetődik, hogy csak az egyiket tartsuk meg, de végülis mindig meg lett tartva az őszi és a tavaszi is. Egyrészröl már van egyfajta igény is rá, sokan kérdezgetik már szeptember közepén hogy ugye idén is lesz, és hogy a szokásos időben és útvonalon megyünk-e. Másfelöl meg kell mutatni, hogy sok kerékpáros van a városban és számolni kell velük. Debrecen esetében, 200.000 fős városban 2.000 főt tudtunk megmozgatni, amit nem hogy demonstáció, de még kulturális rendezvény sem köröz le egykönnyen.
    Az utóbbi időben pedig a városvezetés is rájött, hogy igény van a kerékpáros infrastrutúrára, így próbál tenni is a fejlesztéséért és évröl évre több a biciklis.

    Saját véleményem, de szerintem maximum az erdészeti utakon fogják engedélyezni valaha is a kerékpározását, a keskeny kanyargós túristautakon veszélyes lenne.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #21698 üzenetére

    Saját érdekképviselet helyett szerintem inkább keresd meg a MK-t és mond meg, hogy te ezzel szeretnél foglalkozni a klub keretein belül, ha teljes egészében felvállalod a dolgot, biztos nem mondanak nemet. A saját édekképviselettel csak annyi a baj, hogy kellene egy pár év és párszáz támogató, hogy számítson a szavad.
    Amúgy nem csak az út ami le van aszfaltozva, a zemplén maraton végig erdészeti utakon halad mégis az a sportág.

  • Jancsi

    aktív tag

    A szombati Bükk TT-re senki sem jön?

    ludsimon

    A helyedben annyira nem ragaszkodnék az AA akksihoz, nem túl nagy egy olyan cella kapacitása.
    Ha még se akksid se töltőd nincs, érdemesebb elgondolkozni li-ion-os lámpán szerintem, nagyobb a kapacitása azonos tömeg, illetve méret mellett, hamarabb feltöltődik, lehet rátölteni és az ebay-en meglehetősen olcsón hozzá lehet jutni.
    A legtöbb lámpa amit linkeltél Cree XR-E Q4 vagy Q5 LED-re épül, csak a tápban és annak hatásfokában lehet eltérés, de nem hinném hogy 5%-nál több.
    Érdemes lenned meghatározni, hogy mekkora üzemidőre és fényerősségre van szükséged. Amikor az első lámpákat terveztem és építettem akkor az volt a cél, hogy menjen 3-4 órát és haver hazajusson sötétben, országúton, arra elég volt 70-80lm is. Egy Q4 vagy Q5-ös led-el szerelt lámpa 4db 2Ah-s ceruzaakksival tudja biztosítani ezt a fényt kb. 8 órán át ( ha jól megcsinálják a tápot).
    Aszfalton elég lesz szerintem 100lm és egy 20 fok körüli optika. Csak érdemes figyelni a vetítési képre is. Nagyon erős körben 10-20 fokban világító lámpákkal az a baj, hogy valakit mindenféleképpen elvakít, vagy a szembejövőt vagy téged vakít vissza az aszfalt. Ez utóbbi miatt érdemes külön biciklire való lámpákat nézni, az jóesélyel nem vakít el senkit mégis lehet vele látni.
    Az "izomból" világítás csak erődben használható ahol senkit sem zavar a nagy fény.

    Megtaláltam havert aki az én lámpámmal ment [link], sajnos a fénycsóvából semmi sem látszik a képen. :(

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz golyani #21875 üzenetére

    Akkor lehet összefutunk, bár én csak 9 körül fogok megérkezni a rajthoz és hosszún indulok ( remélem azon is futok be ). Majd az ő hátán leszek [link]

    WD40

    Hidd el megéri azt az 1-2k-t ha régóta a vázban van jóesélyel igencsak belerohadt már.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz golyani #21895 üzenetére

    Nekem a 110 volt meg, igaz a második mászásnál 4-szer kellett megállni 2-3 percre szusszanni egyet. A vasútállomások megjárásával együtt 140km és 1500 méter szint kb 6,5 óra alatt durván 21,5-ös átlaggal, összesen kötel 6 óra vonatozással.
    Egyenesen már nem tudok megállni csak imbolygok, de azért jó volt :D

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz ludsimon #22134 üzenetére

    Ha a kettő közzé szorul be az a valószínűbb, hogy bonthatatlan hajtómű és hajlanak szét a tányérok. Vagy néhány naponta összenyomogatod a tányérokat és óvatosan váltasz, vagy lecseréled, egy bonthatóra, azon már nem hajlanak el egykönnyen a tányérok. pl valami ilyesmire [link], esetleg ez, bár ez sem bontható, de a nagy lánctányért fent, szegecseléssel rögzítették, kérdés a középsőhöz, rögzítve van-e [link]

    Narancs

    A felninek a belső szélessége számít, egy 30mm külső szélességű felni belül kb 23mm lehet. 23mm-esre 1,5"-os gumit fel lehet tenni, kanyarba nagyon kell vigyázni, de nagyjából használható, ha szereted dönteni a bringát akkorr minimum 1,95", de inkább 2,3" ajánlott, bár erőseb függ attól hogy értelmezi a gyártó a méretet és milyen a minta.
    Alma helyett lehet jobban járnál egy pár keskeny felnivel és valami olcsóbb gumival, 3k-ért már korrekt felnit adnak.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #22593 üzenetére

    Nem plusz másfél kiló. Nem a táskába viszed bónuszban hanem használod. Számold ki milyen tömegű egy normál hajtáslánc és egy agyváltós.
    agy 300
    kazetta 300
    3 lánctányér 200
    e váltó 150
    h váltó 200
    karok 250
    összesen 1400
    És akkor még aránylag könnyű dolgokat számoltam. Agyváltó esetén kell egy tányér és egy váltókar ami összesen kb. 250 gramm.
    Az agyváltóval annyi baj van csak, hogy terhelés alatt nem szeret váltani és baromi drága. XC-re kimondottan jó lenne szerintem mivel lényegében nem igényel karbantartást és brutális a sártűrése.
    Átlagos kb. Deore szintű cuccok esetén a hajtás tömege.(acél tányérok estén)
    agy 400
    kazetta 350
    3 lánctányér 400
    e váltó 200
    h váltó 250
    karok 250
    összesen 1850

    Szerk.: egy Rohloff CC agyváltó 1700g kb 200-300 gramm töbnlet lenne.

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Klemens #22710 üzenetére

    A Pyxis igazi CC váz, elnyújtott testhelyzeben ülsz rajta. A Polaris rövidebb, nem kell rajta annyira nyújtózkodni. Ugrálni egyiket sem ajánlanám, hacsak nem vagy 30 kiló. A Polaris talán még pár kisebb ugrást kibí, de a Pyxis egyáltalán nem. A patkáról meg nem kell leugrani, fel sem kell rá menni. :D

    Tamoo

    Nem kell azt kenegetni, főleg nem TF2-vel, a TF2 feloldja és lemossa az összes kenőanyagot a villába. A becsúszókat és a szimeringeket csak le kell törölgetni. Indulás előtt célszerű feje állítani a bringát is kicsit megmozgatni a telót, hogy menjen fel a tetejébe egy kis kenőanyag.
    Ha ezek után sem mozog rendesen akkor célszerű szétszedni, kitakarítani és megkenni. Ezt amúgy célszerű 50-100 óra használat után megtenni.

  • Jancsi

    aktív tag

    Nincs ötltetek egy maraton vázra, kb 17-18,5" között?
    Olyan váz kellene ami:
    - kicsit elnyúlós, de hosszú távon is kényelmes
    - hajtás irányban merev ( nem kell beton merevnek lenni, de a 2004-es Polarisnál jó lenne ha merevebb lenne)
    - 460-470mm-es beépítési magasságú villára optimalizált, esetleg több
    - inkább meredekebb fejcsőszög
    - ne legyen túl nagy a tengelytávja
    - legyen rajta tárcsafékkonzol
    - tömegben 1,8kg a felső határ
    Legkritikusabb pont az ár, igazából csak valami használt jöhet számításba, mivel kb 25k-m lenne a dolgora.

    Tothgera30

    A videon nem az a váz van, a nyakam nem tenném rá, de szerintem az egy 4 forgáspontos össztelós és amúgy sem így nézne ki az a váz, egy duplavállas telóval.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Hasaggymeg #24239 üzenetére

    3-5000 km mióta táv? Az én gépem rosszabb évben fut 2-3000km-rt, jobbakban 6-7000-et. Az elmult 5 éveben beletapostam már kb 20-25000 km-rt. Igaz nem sok alkatrész volt velem egész úton, talán csak a váz maradt meg az eredeti bicikliböl, de az utolsó 15000km-en már csak a kopó alkatrészeket cseréltem.
    Egy 10000km-rt futott XT váltó is jobban vált mint egy új Acera, fékkel ugyanez a helyzet.
    Én ikább vennék egy 3-5000km-rt futott XT-t mint egy 100-at futott Acera-t.

    Amúgy attol is függ mire kell a bringa, városban mászkálni, vagy esetleg kirádulni kicsit enyhe terepen. Arra végülis mindegy, hogy új Alivio vagy használt XT, komolyabb használat esetén jön elő a különbség.

    Undoroid

    Valami ilyesmit vegyél rá [link] nem csúcskategóriás, de mégis magasabb szint mint az előző. De ezt sem árt 2-3 évente cserélni.

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Hasaggymeg #24264 üzenetére

    Éppen ez az, hogy nem megy szét. 3 éve van ugyanaz a bowden és bowdenház a bringámon, futott vagy 10-15.000km-rt, semmi baja. Egy XT agy megfelelő karbantartás mellett elég sokáig húzza, de egy ipari csapágyas agyat 2 vagy 4db 500Ft-os csapággyal szinte teljesen újá lehet varázsnolni. A felni csak akkor kopik ha felni féket használ az ember, de úgy is kibír egy felni 20.000km-rt, nyolcast pedig 50 méteren is lehet bele csinálni. A tengelyekkel ilyen kategóriában már nem szokott gond lenni.
    Egyszer nézz meg majd egy komolyabb 4-5 éves bringát és lehetőségszerint hajtsd is meg egyböl rá fogsz jönni miért ajánlják sokan a használt bringákat.
    Ha nem használod ki akkor felesleges XT-t venni még újat is.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Dirtyz #24231 üzenetére

    Szép darab, használd egészséggel!
    A 35-ös gumi nem lassú az aszfalon? ( tudom, tudom, nem aszfaltra való ez a bringa :) )

    ludsimon

    Azzal számolj, hogy ami 1W teljesítményt felvesz, az nem működik sokáig elemröl.
    Ha csak tudod használd a hátsólámát villogó üzemmódban, ha bekerülsz két fényszóró közzé nem, hogy egy bicikli hátsólámpa, de még egy autóé se nagyon látszik.

    A vegállás csavarokkal állítsd arra a tányérra az elősváltót amelyiken leginkább használni szoktad.

    Gondolom el is dől az egyik irányba a V-fék, a fékek alján lévő csavarral tudod állítani a rugóerőt. Ha szemböl nézve jobbra borulnak a fékek akkor, a jobb fék csavarján lazítasz, vagy a baloldalién húzól, attól függően, hogy melyik melyik végálláshoz áll közelebb. Ha ez sem segít a dolgon akkor nézd meg a féktüskéket, elforog-e rendesen rajta a fék. Ha nem akkor tisztítsd le és zsírozd kicsit meg.

    Undoroid

    Hogy biztos ne legyen meglepi, intenzív használat érdemes kb 2 évente cserélni a nyeregcsövet. Vagy akkor cserélni ha már libeg alattad, ezt vagy érzed ( én nem szoktam :) ), vagy a melletted haladó látja hogy halik előre hátra a nyereg.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Xantomas #24363 üzenetére

    Hol veszitek és mibe kerül a Zetex ZXLD1366 driver, nincs esetleg valami step-up rokona? :)
    A kormányra sok szerintem a 40 fokos optika ( illetve csak akkor jó ha van mellette még 1-2 20-as is), inkább 20-25 fokos kellene oda ( nekem két 18-as és egy 9-es van, a 9-es messzire világít nagyon, a két 18-as rendben van), főleg ha van mellé egy fejlámpa is. ( oda jó a 10-25 fok).
    Ilyen fényerejű lámpát villogtatni nem szép szép dolog. :P A legkisebb helyigényű megoldás PWM-re az egy ATtiny10. (árat csak egy kicsit nagyobbhoz találtam, de ez is aránylag pici még ATtiny13 ) Esetleg a jóöreg NE555. :)
    Házból olyat tervezzetek aminek sík a teteje, és tegyek a tetejére egy 3-5fokban lefelé álló tükröt, legalább 10-15%-ot dob a lámpa teljesítményén, és nem is vakítja így annyira a szembejövőket.
    Ezeket a LED-eket nem ismerem, milyen a hatásfokuk és a színhőmérsékletük?

    Ha minden jól megy szeptembertől Kandós leszek :D

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Xantomas #24384 üzenetére

    Már majdnem arra gondoltam kipróbálom ezt a driver-t, még jó hogy megláttam az árakat... Elég kellemetlen az ára, én ezzel odottam meg a LED-ek meghajtását link, egyszerű mint a faék, olcsó és bárhol beszerezhető.

    AVR-hez szerintem a legjobb feljesztőkörnyezet a WinAVR, két gombot plusz egy PWM csatornát legrosabb esetben is egy délután alatt össze lehet benne hozni.

    A poti ötletét én hamar elvetettem mivel elég nehéz megoldani a vízszigetelését. Inkább nyomógombok, egy fóliabillentyűzet elég nehzen ázik be.

    Annyira nem mindegy a LED, mert lehet akár 50% differencia is hatásfokban a típusok között.
    Én is Cree LED-böl építkeztem, milyen új csuda LED-re gondolsz? Az XP-G-t még külföldön se nagyon árulják, az CREE MX6-hoz pedig még nincs optika. Amihez optika van és beszerezhető az az XR-E és az MC-E, bár utóbbi elég borsos árú.
    Ha nem sietős a dolog akkor érdemes lenne kivárnod az XP-G LED-et elég csábító a 132-139lm/W, a legjobb XR-E is csak 107-114-et tud még.

    Hogy legyen már szó bringáról is, lassan csak elkészül a fixim, már csak kereket kell fűzni és pedált karbantartani. :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Undoroid #24430 üzenetére

    Bízom benne, hogy az utolsó is. :)
    Szerencsére engem eddig elkerültek a törések, egy kormány repedt meg csak és egy pár dolog meghajlott.

    ludsimon

    Nem akarlak megbántani, de amíg sokkal komolyabb gépek vannak kikötve egyszáll sodronnyal nem kell féltened a Neuzer-t. Többnyire inkább izomból dolgoznak a tolvajok, a zárakat nem piszkálják, az U-lakat már önmagában is elég elrettentő, főleg egy olcsóbb gépen.
    Amúgy pedig a tolvaj sem annyira hülye talán, hogy ha már ellopni nem tudta elkezdi szétverni hátha azt észerevezik ha már a próbálkozását nem.
    Ilyen U-lakatot használok, még meg sem próbálták piszkálni, mindenhol ott merem vele hagyni, erővágónak túl nagy és ígyekszem úgy feltenni hogy a zárhoz ne lehessen odaférni. Igaz debreceni vagyok, de itt is visznek mindent ami nincs lebetonozva.
    Mielőtt 20k-ért lakatot vennél lehet édemesebb elgondolkozni egy 15k-s rohangáló biciklin és egy 5k-s lakton. Én és a legöbb haverom is így csinálja akinek van egy komolyabb vagy egy jobban a szívéheznőtt gépe.

    Tothgera30

    Ősz végére, tél elejére általában ki szoktak ürülni a raktárak. Az utolsó megmaradat pár bringát pedig általában jelentős árengedménnyel adják el, legyen hely a jövőévi modelleknek, de azok csak tél végén fognak megérkezni.
    Ha nem ragaszkodsz feltétlenül a Schwinn Csepel-hez akkor érdemes figyelni a frogalmazók oldalait az akciók miatt.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Xantomas #24440 üzenetére

    Már rég nem azt a zárszerkezdetet használják. Már valami bemarások vannak a kulcson, a zár eleje pedig lemez, ami elforodul, így felfúrni nem nagyon lehet. Egyetlen gyenge pontja talán ha összenyomják, de ahhoz nem kis erő kell és hozzá se nagyon lehet férni.

    Szerencsére egy szakadt egysebi némi patinával az utolsók között lennie amit elvisznek a tárolóból. :)

    Hogy halad a lámpa? :)

    ludsimon

    Elhiheted eléggé hozzá tud nőni az emeberhez, aminek csak az alkatrészeiért 70-80km-rt tekert. A vázat 25km-röl hozta haza a hátán biciklivel majd az erkélyen kromofágozta, az alkatrészek felét a haveroktól szedte össze sörért, saját maga szerelte össze és még sz@rni is azzal jár. De hidd el másnak nem ér annyit ha nem rugózik eleje, hátulja és még váltó sincs rajta.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz amargo #24779 üzenetére

    Kutyával nem érdemes versenyezi, egyszer 40-nél előzött meg egy és ment át előttem balról a jobb oldalamra, csak centikkel a kerék előtt. Azóta ha kutya kerget inkább lelassítok, de továbbra is folyamatosan tekerek és sűrűn nézegetek hátra.
    Ha szépen nyugodtan mész tovább akkor nem fog veled kekeckedni, de ha rátekersz akkor megmutatod megmutatod neki, hogy félsz tőle és ő a főnök.
    Egy haverral tekertem egyszer, jött két kutya, haver megijjedt, elkezdett sprintelni, én szépen lassítottam, mellettem elfutva mind a két kutya az ő nyomába eredt.
    Célszerű legalább az egyik pedálból kilépni, ha már nagyon közel van, arra az esetre ha a kerekek közzé akadna a blöki, de legtöbbször már a kilépés csattanására is hátrahőkölnek.

  • Jancsi

    aktív tag

    Ebbe a szépidőbe tekertem egy jót. Ki Józsára terepen kb 10km, majd aszfalton haza, 15km. Az erdőben meglepően jól járhatóak az utak, valami szép nagy erdészeti gép lenyomtat a havat, hazafelé már viccesebb volt a biciklúton, majdnem egybefüggő jégpáncélon. Nehezítés képpen 4-kor indultam és majdnem 6-ra értem haza, amikor inudltam -10 fok volt mire hazaértem -15. Megérte, nagyon szép volt az erődben a hó, ahogy csillogott a lámpa fényében, tisztára mint valami rajzfilmben.
    Mire hazaértem telis-tele lett a teló picike kis jégkirtályokkal, nem valami jól adják vissz a képek, de mire előkerestem volna a nagyítót tuti elovadnak.

    Jut eszembe, nagyon büszke vagyok magamra mivel csak kétszer csúztam meg, egyszer egy lefagyott kocsibehajtóra akartam felmenni, köveltkező alkalommal az erőbe egy nyomvájúba. :D
    Majdnem sikerült nekimennem egy srácnak a bicikliúton, miböl gondolja valaki, hogy pont a menetirányszerniti baloldalt kell azon haladni? Vagy ha már próbálják kikerülni, akkor miért pont elé kell menni. Szegény nagyon megrémült, a V-fékei csak csikorogtak, de nem lassították szinte semennyit, csak repesztett felém kiabálva, hogy bocsánat bocsánat. Így utólag már viccesnek tűnik, bár akkor nem voltam biztos benne hogy kit udom kerülni. :DDD

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz body007 #25804 üzenetére

    Autózni könnyű, nekem a láujjaim lehettek 23 fokosak. :) Bár lehet annyira mégsem, Józsa szélén egy szép nagy BMW, félig az árokban volt és messze tőle egy másik autó is, nem tudom egyenesbe hogy hozták ezt össze, de legalább nem törték nagyon össze magukat.
    A chilib-en nem a te skareb-edet láttam aminek a perselyéröl leszakadt a teflon?

    Xantomas

    Egy ideje tervbe van véve egy fényképezőgép, azzal szép képeket lehett volna róla csinálni, sok sok kis tüske érdekesen mutatott a villán.

    Jó lett a gumi. :)
    A sufnituning szögesgumi általában nem bír ki annyi használatot amennyi ideig készül. Tervbe volt tavaj hogy készítünk egy párat, rozsdamentes acél szegecsekkel mert azok jól bírják, de többe lett volna mintha készen megveszi az ember.

    Tamoo

    Leginkáb régi, ez egy 2004-es Polaris.

    amargo

    A csillapítórendszertöl függ, nekem a TCP nem keményedett fel, pedig elég hűvös volt, viszont lényegsen lelassult. Az 5W-s olaj miatt talán kicsit gyorsabb is melegben mint kellene, így nem volt gond, hogy lassabb volt hidegben, bár állíthattam volna rajta.
    Ilyen időbe a V-féknek aza titka, hogy sűrűn kell használni, akkor nem fagy le a felni és ha lehet puha pofával, mert az ha még megkeményedik is a hidegben, akkor sem lesz annyira kemény hogy ne fogna.
    Amúgy sem a felni sem a pofa nem fogyik kemény fagyokba gyorsabban, a víztöl és a kosztól fogynak gyorsabban, amikor olvad a hó.

    ludsimon

    Télire szerintem kicsit lassíts, elég 16-18km/h, valami kisebb áttétellel. Afölött már necces megállni jégen, és nagyot is lehet esni.
    Jól lehet haladni a Land Cruiser-el a fútóél miatt, lényegesen jobban mint egy 500grammos 1,95-ös terepgumival, csak sokkal kevésbé gyorsítható a tömege miatt, viszont ha egyszer már megindult nincs vele baj. Csak ne próbálj vele szűken kanyarodni ha széles a felni mert könnyen le lehet futni a mintájáról és nagyon ciki elvágódni. :D

    venember83

    Hacsak nem levehető (elég ritka), akkor sehogy, a féktüskéket tudod belöle kitekerni csak. Úgy fog akkor kinézni mint az enyém az előző hozzászólásban. Annak érdemes jó minőségű villáskolcsal nekiesni mert menetrögzítő tartja.

    KaraDani

    Hacsak le nem betegedek, megyek nemsokára megint és akkor próbálok szerezni egy fényképezőégpet.

  • Jancsi

    aktív tag

    Végre sikerült update-elni a városi gépem, kapott új hátsókereket, hajtóművet, stucnit és még egy pár fékpofát is. Végre ismét fixi lett, sose gondoltam, hogy ennyire nyűgös a clip, bár lehet nem bakancsal kellene kezdeni az ismerkedést vele.
    Ebböl lett a hátsókerék kép csak feldobtam egy aluszínű "küllőperemmel" kép
    Kép
    [link]

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Manitou #33325 üzenetére

    Nem tudod, hogy a Bodaszőlő felé veztő úttal mi lesz a 4-es elkerülő miatt?
    Pénteken akartam csinálni egy Pallag, Boda, Zelemér, Józsa kört terepen, de nem tudtam lekanyarodni Boda felé, mert volt egy kis domb kereszbe az úton, gondolom, hogy ne hajtsanak be. Így Józsa után tettem Nagymacs felé egy kitérő, hogy meg legyen a táv. :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Manitou #33366 üzenetére

    Igen ott, nem egyenesen be az erdőbe, hanem az erdő melett egy jómiőségű döngölt út. Azon végig, majd a házak előtt lefordulni balra, majd végig egyenesen és Bodán lyukadsz ki.

    Ariadne

    Fél szemmel azért rá rá nézek néha a fórumra, csak hozzászólást írni van ritkán időm. Még azt sem írtam meg, hogy múlt héten merre tekertem. 3 napot egy barátomnál tölöttem Bp.-en. Szenendréröl felmentünk a Hubetus házhoz, majd onnan át Dobogókőre, rövidítve egy egyenes úton (sípályán, amin még tolni is kegyetlen volt felfelé a biciklit nem hogy hajtani ). Másnap azt hiszem János-hegy, és valami másik hegy aminek a tetején engem egy tyúkólra emlékeztető kilátó van ( hát no vidéki gyerek vagyok :) ) párhuzamos lécekböl áll az oldalfala amik között kb ugyanannyi rés van, mint amilyen széles a léc, 4 vagy 5 szintes és az első szint beton. Kellemes kis évadnyitó tekerés volt, 2 nap alatt 100km, de azért jó lenne a nyár végére olyan formába jönni, hogy egy nap alatt le bírjam ezt tekerni :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #33378 üzenetére

    Talált, süllyedt! :)
    A Csergezán kilátóban voltunk, azután Nagykovácsiérintésével még voltunk valami kiálló sziklánál ahonnan nagyon szép volt a kilátás, és a kéken jöttünk vissza.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Meme #35092 üzenetére

    Szeritned milyen telót érdemes manapság venni maraton felhasználásra? 100mm úttal, oda visszaút csillapítással, lehetőleg rugósat.
    Most egy Manitou Splice Super-em van, átalakítva olaj kenésűre, nagyon meg vagyok vele elégdve, de nem éppen egy könnyű darab a maga durván két kilójával.
    Valami könnyebb jobb lenne, csak nem tudom mi, elvileg az RS és a Manitou minősége se olyan már mint régen, bár a Minute és az R7 nagyon tetszetős.

    Mr.Csizmás

    A saját árkategóriájukban a Bikepositive cuccok jónak számítanak szerintem, alapjába véve azért sok a panasz velük mivel, mindenki a legolcsóbbat akarja, így inkább az alja fogyik. Volt Bikepositive kormányom, stucnim, monoblokkom, nyeregcsövem, fékem, kerékagyam, fékkarom, nyergem, pedálom egyikel sem volt gond. Mindegyik hozta azt a színvonalat amit az áráért el lehet várni.

    Vasinger!

    Próbálj egyszer ki egy Sram váltórendszert, esetleg egy pár Avid féket, egyáltalán nem rosszak, lassan kezd megint felzárkózni a Sunrace is a nagyok mellé.
    Amúgy leginkább az adott modell és a felhasználás módja határozza meg a véleményt, hasznátlam elég kemény terepen Alivio váltószettet, amíg nem lett sáros még csak csak működött, de amit sáros lett, nem nagyon akart váltani. Természetesen a Sram X-9 vált midnen körülmények között mint a kisangyal, igaz kb az XT-vel van egyárban.
    A RST Capa T6 csak annyi a baj, hogy nincs benne csillapítás, így gyorsabb rázósabb részeken nemes egyszerűséggel az ember az út fölött pattog vele.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz venember83 #35161 üzenetére

    A Reba dual air szumpi lenne, de több ismerőstöl is hallottam, hogy összeült alattuk, mert átszökött egyik kamrából a másikba a levegő, így a maraton végére lett 3-4cm rugóútjuk a 10-böl. Talán egy régebbi solo air, de azok nem mozognak úgy, és még mindig drágán mérik őket.

    Manitou

    Leginkább még csak terepszemlét tartok, amúgy a Manitou Splice Super + 20-30k. Bár fogalmam sincs mit érhet most ez a villa.

    Eddig használtaban gondokodtam, de az ebay-en már szállítással ~$-330-350-ért van új R7. Az itthoni 100k fölötti árhoz képest nem is rossz.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Manitou #35182 üzenetére

    SID egy kicsit tulzás lenne, a jelenlegi cuccaim mellé, plusz valahol 70k körül húznám meg a lélktani határt, hogy telóért annál többet nem. Ha már 100k, akkor inkább egy Fox32. :D Lehet egy Marzocchi Marathon-t kellene nézni használtan, de azok már elég öregek.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #35184 üzenetére

    Az is 1750-1800g körül van levegős kivitelben, a rugós pedig még nehezebb mint a mostani villám.
    Ha már nem rugós akkor legalább könnyű legyen, 1500-1600g-vel már ki lennék békülve, az kb fél kilóval kevesebb lenne mint a jelenlegi villám.
    Igazából az a legnagyobb gondom, hogy a használt telóknak 1-2 típust leszámítva semmi értéke nincs, hiába volt 5 éve több mint 80k és van tiptop állapotban.

    Manitou

    Elsősorban valami használtban gondokodok, de ahoz is el kellene adni a jelenlegit. Új majd csak valamikor ősszel, vagy télen jöhet szóba amikor lesz munka.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Manitou #35188 üzenetére

    A bikemag aprót gyorsan átfutva, 50-70k között láttam a Reba-kat, Fox-ot 85-100k-ért, egy Splice Super-t pedig 25-30k-ért. Érdekes hogy anno az új áruk között lehett vagy 30-40% különbség, használtan pedig már 100-200% is van.

    Ariadne

    Nem két évente kell karbantartani a telót, hanem évente kétszer :)

    Ba cy lus

    Szerintem hirtelen nem fog törni semmi, nekem akko a mezei alukormányom montin, elrepedt harmradáig majd recsegni kezdett, heteken át nem tudtam mi recseg. Csak később vettem észre, hogy a kormány, nem nézett ki valami bizalomgerjesztően, de nem tört el kapásból. De azért illendő 2 évente cserélni a kormányt és a nyeregcsövet, annyira nem nagy kiadás, de kellemetlen ha törik.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Xantomas #40920 üzenetére

    Egy MC-E pedig megfelel 4db XP-E-nek :)
    Ha jó hatásfokú lámpát akarsz akkor használj XP-G-t.
    Ha pedig brutális fény kell akkor MC-E vagy SSC P7, csak azokhoz már komoly hűtőborda is kell, vagy hővédelem.
    A tápellátás annyira nem vészes és beépített védelemmel rendelkező li-ion cellákból kötöttem kettőt párhuzamosan. Így lett egy kb 4,5Ah-s pakkom, amit egy LM2673-assal töltök kb 2,2A-el, 10 és 20 V között bármilyen feszültséggel.
    A LED-eket a legyszerűbben amúgy egy passzív low drop stabilizátorral lehet meghajtani. Csináltam erre egy egyszerű kapcsolást, csak sajnos van egy kb 15%-os feszülségfügése. De amúgy még építeni sem kell a meghajtót ott van az AMC7135 IC 350mA-es stabilizátor, párhozamosan köthető, olyan pici áramot vesz fel, hogy akár közvetlenül rá lehet kötni a mikrokontroller lábára és azon keresztül ki-be kapcsolni.
    Ha minden jól megy a 24 órásra megépül az MC-E-s lámpám :)

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Xantomas #40931 üzenetére

    3db MC-E már nem semmi,az már meg van 2000lm, bár annál inkább már a hűtőfelület lehet a szűk keresztmetszet nem is a vezérlés.
    Ha PWM alatt kapcsolóüzemű tápot értesz, akkor nem biztos, hogy jobb a hatásfoka. Egy az, hogy kapcsolóüzemű tápnak kell egy jókora különbség a be és a ki menet között, ha külön-külön vannak hajtva a led-ek akkor kell a tápnak min 6-7V, ami már min 2 li-ion cella, amihez balanszeres töltő illik.
    Kapcsolóüzemű táppal se nagyon tudsz 90%-os hatásfok fölé menni. A passzív tápom hatásfoka 4,16V-os akkufesz mellett úgy, hogy 3,4V esik a leden 81% és minél lejjebb esik a feszültség annál jobb, egészen 3,5-3,55V-ig ahol már a közbeszól a 100-120mV drop.
    Én is régebben kapcsolóüzemben gondolkodtam, de rájöttem nem éri meg, drága egy balanszeres töltő+ a kapcsolóüzemű táp is, passzív táppal egy cella elég egy led meghajtásához, ha pedig nagyobb kapacitás kell akkor párhuzamosan kell kapcsolni a cellákat ( noti akksikban is szemrebbenés nélkül párhuzamosan kapcsolnak 2-3 cellát, de ha profi megoldás kell akkor 1-1 fet kell közzéjük és külön külön tölteni őket, akár egy szimpla lm317-essel, természetesen egy kapcsolóüzemű előstabilizálás után, hogy ne fűtsenek olyan sokat)
    Ha nem vagyok indiszkrét akkor honnan és mennyiért sikerült szerezni az LM2673-ast?

    Vasinger!

    Az is lehet egy megoldás, hogy veszel valami kínai minél több ledes lámpát, a lényeg csak az, hogy 4db ceruzaelem menjen bele, majd kicseréled benne a ledeket, 80-100Ft körül már adnak jó miőségű 5mm-es led-t. Így lesz egy aránylag használható lámpád.

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz ludsimon #40939 üzenetére

    A meghajtóáramkör, a hőleadó felület és a ledek tokozása. Plusz az, hogy mennyire tudsz forrasztani, de elég sok gyártó árul átalakítókészleteket, így csak a led-et tartalmazó kis panelt kell kicserélni, forrasztás nélkül, esetleg minimális forrasztással.
    Ha jól tippelek akkor a lámpádban most egy R2-es Cree XP-E led van, annak a hatásfoka 114lm/W, ezt le lehet cserélni forrasztással egy R5-ös Cree XP-G ledre, ami méretben teljesen megegyezik vele, de a hatásfoka 139lm/W. Azaz kb 21%-al nagyobb fény produkál ugyanakkora teljesítményfelvétel mellett. Itt árulnak XP-G-vel szerelt modult, táppal együtt kérdés belemegy-e a lámpádba, és hogy megéri-e neked az $15. [link]
    A Cree led-et már csak hivatalosan a Farnell forgalmaz, de a ChipCAD-ben még akad elfekvő készlet.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Vasinger! #40953 üzenetére

    Foglalata nincs a ledeknek, ezek sima 5 mm-es huzallábas ledek, 2,54 mm es lábtávolsággal. Régi kiforraszt, új beforraszt és már kész is. Lehet esetleg még babrálni az áramkorlátozó ellenállással, hogy nagyobb áram folyjon, de ha ezt nem piszkáljuk akkor biztos bírni fogja az elektronika. Igazából a led cserének az az értelme, hogy ne kékes zölden pislákoljon a lámpa a rossz minőségű rossz hatásfokú ledek miatt, hanem szépen fehéren, fényesen a jobb minőségű, jobb hatásfokú ledek miatt.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz tzimash #42018 üzenetére

    Ezt a táblázatot érdemes használni a gumi méretezéshez[link] lehetőleg pici ráhagyással, ezek az adatok csak azt mutatják meg, hogy biztonsággal megáll-e rajta a külső. Egy mérettel negatívba neccesen még el lehet térni, de akkor nagyon nyűgös lesz a fel és a leszerelése a külsőnek, plusz nagyobb eséllyel ütöd fel.
    Ha a guminak van mintája akkor érdemes bőven ráhagyni méretben, ha szeretsz bedőlni kanyarban. Anno 23 mm széles felnivel és az 1,95"-s Land Cruiser lefutottam a mintáról egy kanyarban.
    Gondolom ilyen keskeny gumikon minta nem nagyon van, így választhatod a táblázat által megengedett legkisebb méretet, ami 25 és 28 mm között van, ha minden igaz 18 mm széles a felni. Az 1,25"-el tuti nem lesz gond, neccesen talán be lehet vállalni a egy colost is, de azt jobb lenne először felpróbálni.
    Ha száguldozni szeretnél akkor nagy kerékkel egyszerűbb lenne. :)

    ludsimon

    A próbálással járnál a legjobban, igazából lehet számolgatni, hogy belső comb hossz-hajókar-nyeregcsőfeje-nyereg magassága és ha marad 80-120 mm nyeregcsőnek akkor jó. De sokat lehet változtatni amúgy geometriáján egy kormányszárral, vagy csak a nyereg tologatásával is.

    Ariadne

    Ha hozzád van beállítva a teló akkor nem csoda, hogy másnak nem tetszik a mozgása. Az én telómra, az ismerősök többsége azt mondja, hogy túl lágy, nagyon függ attól milyen stílusban teker az ember, plusz hogy mekkora a tömege. Tekergess kicsit a csillapításon, emelkedőre a befeléútra rá lehet kicsit tekerni, hogy kicsit nehezebben indoljon meg mászáskor. De a pattogás az inkább a visszút kevésségére utal szerintem.

    mod.: ha álló helyzetben lendületből teljes testtömeggel lenyomva kimozogja a teló az útjának 3/4-ét vagy le is koppan, na rakj bele puhább rugót. Esetleg puhább rugó+ több befeléút csillapítás is egy megoldás lehet

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Blabcsi #42042 üzenetére

    A paprikás boltban voltál a Csapó utcán?

Aktív témák