- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Gaming notebook topik
- Milyen TV-t vegyek?
- Projektor topic
- Milyen videókártyát?
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Apple notebookok
- TCL LCD és LED TV-k
Hirdetés
-
Honor 200 Pro - mobilportré
ma AI portrémóddal támad a Honor, csúcskategóriába kúszott árazással.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Elden Ring - Túl a 25 millión
gp Nagyon sokan beszerezték a játék a megjelenés óta, alig egy hét múlva pedig végre befut a várva várt DLC is.
Aktív témák
-
Jancsi
aktív tag
Elég egzotikus csapágyak szoktak lenni a monoblokkokban, még ha valami csoda folytán sikerülne is beszerezni őket akkor sem biztos hogy jobban megérné mint venni egy új monoblokkot.
Ha nem akarsz egy típustol függeni, vegyél egy sima ISIS-es hajtóművet, ahhoz elég sok gyártó csinál monoblokkot, 4-5k-tól a csilalgos égig. Talán monbolokkból nagyobb is a választék mint hajtóműböl, nagyon divatos lett mostanában az integrált, minden gyártó azokat tolja.Meme
Szépek, külön örömlátni bennük azt a pár Black-et
-
Jancsi
aktív tag
36mm-es felni?
Én 30mm széleset használok, aminek a belsõ szélessége 23mm, már ez is bõven extrém felhasználásra való a maga kis 595 grammjával. Erre min 1,95-ös gumi kell, én inkább 2,1-est raktam fel mert szeretek bedölni kanyarban, 1,95-ösröl aránylag könnyû lefutni.Tudni kellene milyen rendszerû a racsni, vannak olyan megoldások aminek egyáltalán nincs hangjuk.
-
Jancsi
aktív tag
A Kelly's Magnus jobban fel van szerelve, a kettő közzül az a jobb választás, egyetlen negatívumaként az Alivio elsőváltót lehetne csak kiemelni, anno nekem a 2004-es sárban egyáltalán nem váltott, de gondolom már javítottak rajta, ha nem akkor is lehet már 5k-ért venni egy Deore elsőváltót. Hasonló árban van tárcsafékes Magellan Polaris is.
Hétvégi erdőbejáráshoz mind a kettő bőven jó, városba ha A-ból B-be akarsz jutni majd ott letenni a biciklit már nem annyira, az ilyen komolyabb gépek elég kapósak.
Használtatok a Bikemag Apróban érdemes nézni, azok árára érdemes állapottól függően párezer forintot rászámolni a kopó alkatrészek cseréjére. -
Jancsi
aktív tag
Ha nem ragaszkodsz az országúti agyakhoz akkor bármilyen menetes megteszi. Újonan szinte már lehetetlen normális áron találni menetes hátsóagyat, előre be lehet tenni egy új gyorszáras országúti agyat.
Nézd mit találtam [link] nem éppen országúti és a hírdetés sem friss, de egy e-mail-t megér van-e esetleg még belöle, vagy tudnak-e szerezni. Azt nem részletezi hány sebességes, de nem hiszem hogy túl sok különbség lenne szélességre egy 5 és egy 6 sebességes racsni között.Ezzel a villával mi a probléma, azon kívül hogy egy festés ráférne? [link]
Mod.:
Monoblokk... le kellene mérni milyen van benne, nekem 68-as kellett eddig minden vázamba. De ilyen régi darabnál az sem kizárt hogy még a meneteemelkedés sem stimmel, így csak óvatosan a betekergetéssel
A láncvonalat le kellene mérni az eredeti hajtással és a méretek figyelemebevételével új hajtást venni, rengeteg méretű monoblokk létezik, biztos hogy megtalálod a megfelelő éretűt, bár kényelmesebb ha szervízbe viszed erre a procedúrára és nem vásárolsz be 10 féle méret monoblokkot[ Szerkesztve ]
-
Jancsi
aktív tag
Nem annyira vaskos mint amiyennek a képen látszik, olyan 1kiló körül lehet, kb mint az eredeti villa. Az én gépembe is mindenbizonnyal ilyen villa van. [link]
De tuti hogy jobban illene a géphez egy pár nagy belógású országúti fék. Azt érdemes lenne már az elején eldönteni, hogy milyenre szeretnéd a gépet építeni, retro legyen vagy inkább funkcioális és bírja a napi nyúzást. -
Jancsi
aktív tag
Az agyak feljetősek, a felni nehéz, küllőböl a Bikepositive nem nagy szám.
Dirt/street-re elég erős maga a kerék, kérdés mennyi időnként darálódna be a nem túl miőségi kónusz, és mennyire erősek a Bikepositive küllők, nekem 2mm-essel van fűzve egy kerék itthon, a 2mm-es DT fényévekkel merevebb.
Szerintem nagyon nem érdemes ilyen kereket venni, a hatalmas súly, és erőteljesen megkérdőjelezhető minőség miatt. Inkább egy pár iparis agy és DT küllők. -
Jancsi
aktív tag
Noddy
Némi szerencsével párezer forintért hozzá lehet jutni egy ilyen acélvázhoz és villához, csak nem cyclocros-ként fogják árulni hanem trekking-ként. Részben használt cuccokból, de új kopóalkatrészekkel építve, egy új Merida árának feléböl harmadából meg lehet úszni egy ilyen gépet némi utánajárással, természetesen nem Thomson nyeregcsővel mint a képen -
Jancsi
aktív tag
válasz bmx powa #12900 üzenetére
Ha komolyabban akarja az ember minden mm számít, de lehet kapából nem 100k-ért akar vázat venni.
Kicsit méregettem a vázamon amit trekking-nek vettem, szögeket nem tudok mérni, de a hosszadatok nem sokban térnek el a Rétisün által linkelt gépekétől (általában a Kona és a Meria értékei között volt az enyém), a tengelytáv hosszabb 4 centivel mint a cyclocross gépeké mert hajlított a villa benne, ami ráadásul még 15mm-el hosszabb is mint a cyclocross-ban szokásos, kis szerencsével lehet közel olyan geometriájú acél trekkinget találni mint ezek. Csak vásárláshoz vinni kell egy mérőszallagot. -
Jancsi
aktív tag
Noddy
Ha aránylag olcsón akarod megúszni a dolgot akkor keress valami komplett országúti, kerék és váz és fék csere után már kész is a bringád. Darabonként mindig többe kerül egy bicikli mint egybe.Rétisün
A fecskébe azthiszem belemegy még egy 35-ös gumi, csak találjon az ember elég széles és nagy belógású féket hozzá.Szerinttek fekete Bikepositive vagy sima DT-vel fűzzem majd a kerekem a városiba?
-
Jancsi
aktív tag
Elsőkörben szerintem egy acél trekking-et vegyél, használtan néhány ezer Forint és elég sokat bírnak, igaz 2,5 kiló körül van egy váz.
Válótnál azt érdemes először eldönteni, hogy mekkora tartományban akarsz váltani, terepre szerintem az átlag országútis áttételek nagyok, lehet érdemesebb egy rövidkanalas MTB váltóban godnolkodni.Xantomas
Sajnos ez csak egy Solomon páka, de itthoni gányolásra megteszi. ( Ültettem már be vele TSSOP-t is )
1,8-as küllő tuti nem lesz a kerékben, drágább és gyengébb mint a 2mm-es, 2,3mm-es küllő max DH gépre, a montim kerekeit 2mm-es DT-vel fűzték, Bikepositive Zero felnivel, finoman szólva is elpusztítatatlan darabok.
Agyak már van így ezek fixek link , Renak a keletnémet csoda, 77mm-es küllőperemmel, ami még a tetején is 3,5mm, az első 200 a hátsó 350 gramm. Csak azt nem tudom még mikorra készülnek el a kerekek, úgy volt hogy a mostani hátsókerék menetsérülése miatt lesznek újak, de azt még asználható, így tuti fognak ezek porosodni egy kicsit.Bikeman
Szép darab, a csillagon és a kupakon is legalább 30 grammot meg tudsz majd spórolni a karbon nyakkal. Milyen váz lesz ennek méltó társa?
-
Jancsi
aktív tag
36 küllős esetén már majdnem mindegy a felni, ha nem mázsa fölött vagy és nem izomból akarsz felmenni egy útpatkán. Én teljes menetfelszereléssel sem vagyok több mint 75 kiló, így Rigida szimplafalú felnit használok, 1,5k/db, nem hiszem, hogy több lenne mint 450 gramm, hátránya hogy elég gyorsan kopik az oldalfalfa.
Küllőböl természetesen 2mm-es DT, esetleg 1,8 ha megér pár gramm küllőnként plusz 100Ft-ot.
Ilyen felnit használtam 559-es méretben montin, aránylag tartós az oldalfala.
Könnyűnek elsőkeréknél 800 gramm alatt számít, hátsónál 1000gramm alatt montinál. (szerintem) -
Jancsi
aktív tag
válasz szikszi_tama #13041 üzenetére
Street-re sok az a 120mm is, gyárilag 80mm-es villával szerelték, aminek a beépítésimagassága 460mm, rugóútban el lehet térni, de a beépítésimagasságban nem érdemes.
Elbírni elfog 100 esetleg 120mm-rt a váz, de street-re kevébé lesz alkalmas.
Az 55 amúgy is inkább freeride/enduro villa, street-re Dirt Jumper, Gold Label vagy Argyle való, olyan 60-70k-tól indulnak felfelé. -
Jancsi
aktív tag
A belsőségei bínák, inkább a lábat féletném, egy freerie villa ideális esetben csak minimális lábra merőleges terelést kap, street esetén pedig bőven merőleges terhelést is. Az is elgondolkdtató hogy egy 80-100mm-rt mozgó street villa egysúlyban van egy 160mm-rt mozgó freeride villával.
-
Jancsi
aktív tag
Igazából nem a megtett táv teszi tönkre a monoblokkokat hanem inkább a víz és a sár. Ha sokat tekersz vízben és sárban akkor nincs az a monoblokk ami kibírna neked 1 évnél többet.
Négyszöges hajtóműnek megvan az az előnye hogy vehetsz hozzá egy jó golyókosaras középrészt ami megfelelő karbantartás mellett sokáig kiszolgál. Ha monoblokkban gondolkozol akkor négyszögeshez már nehéz megfizethető, de jó monoblokkot kapni, vannak az alsókategóriásak és a prémium a kettő között pedig egy nagyságrend árban.
Az Octalink és az ISIS sokkal merevebb, az ISIS-nél megvan az az előny is hogy több gyártó közül választhatsz.
A felsoroltak közül az Octalink-re szavaznék, merevebb és az érétkét is jobban tartja. -
Jancsi
aktív tag
Nem lesz egyszerű/olcsó eset a lefaragás, semmi kirívóan nehéz nincs a gépen ellenben mindenen lehetne spórolni 10-15%-ot.
Amin érdemes lenne először spórolni az a gumik, bár nem találtam infót róluk, gyanítom nem a legkönyebbek, a páron 200-300 gramm simán összjöhet mínuszban.
Kormányon nem tudsz majd spórolni ha lecseréled az egyenest hajlítottra, kb 50-100 gramm lehet a többlet. A kormánybefogón maximum 50-60 grammot lehet spórolni, azután már irreálisan sokba kerülnek, nyeregcső is 50-60 gramm, bár ha most 400mm hosszú és elég neked egy 300-as akkor lehet kicsit több.
A nyergen sokat lehet viszont spórolni anno amikor a Bikepositive Comfort lecserélem 200 grammot nyertem. (Igaz a régi 410 gramm volt ami nem kevés)
A villán viszont lazán meg lehetne takarítani 500 grammot, igaz az nem kis összegbe kerülne.
Nagyon drága mulatság grammozás, én most gondolkodok a kerekek lecserélésén könyebbre mert anno elég jól bevásároltam egy pár elpusztíthatatlan, de elég nehéz kerékkel, 420-425 gramm lefaragása 40k-ba fog fájni. -
Jancsi
aktív tag
Nincs valami ötletetek könnyű és olcsó tárcsás kerékszettre?
Egy [ilyennel] ki lennék békülve, csak kicsit drága, olyan 25-30k-m lenne majd a dologra.
Manitou
Beugrott egy a bevásrlókocsiba az Ottakringer mellé.
Jól fog jönni majd a tavaszi záporok idején.[ Szerkesztve ]
-
Jancsi
aktív tag
Igazából nem ragaszkodom a húzott küllőkhöz, a DT Champion bőven megfelel az igényeimnek és a tömege sem vészes.
A Novatec agyak szimpik, most is olyan van hátul, csak közel fél kilós.Meme
Erre az összeállításra gondoltam én is, csak a pár agy 21k, a két felni 9k és hol van még a 64 küllő, küllőanya és a fűzés...Csak azt nem tudom hogy hová fogom lepasszolni a mostani kerekeimet, simán jók lennének akár tandembe is
-
Jancsi
aktív tag
Meme
Ha midnen összejön akkor szavadon foglak pár héten belül
Az eddigi kerekeim ilyennel lettek fűzve [link] kb 50-55Ft volt darabja, de ilyen dobozban kaptam, akkor ez lenne az OEM?Arni
Ki lehet, a linkelt leírásban ott is van, hogy Y-1FM98110 Chainring 48T azaz van hozzá még gyári 48-as lánctányér is, de tehetsz rá más gyártótól származót is, ami 4 karos és 104mm a lyukköre. -
-
Jancsi
aktív tag
Gondolom tapasztalata még senkinek sincs a BTS [link] agyakkal, de esetleg látta már valaki?
Az XC PRO egész korrektnek tûnik árban, bár az elsõ kicsit nehéz, de a színük nagyon bejön. 50-55gramm pluszt jelentene a Novetec Lite agyakhoz képeset, alu külllõanyákkal már csak 10-15-öt.
És a legnagyobb dilemmám piros vagy zöld a szebb -
Jancsi
aktív tag
válasz tzimash #13454 üzenetére
A Manitou Splice Super nagyon jó üzlet ennyiért és még új is, anno és 54k-ért vettem 4 éve, azthiszem akkor 82-84k-ról akciózták le mert évvégi raktárkisöprés volt. Elnyűhetetlen, ha rendesen karbatartod, egyik szárban félig nyilt kívülröl állítható oda-visszaút csillapítás, a másik szárban egy tekercsrugó.
Amit ír hogy most Slate néven fut a villa az hülyegség, a Splice Super lényegében egy Black acél becsúszókkal, a nyakam nem tenném rá de nekem valami 1950 gramm rémlik a súlyára.
Ha valóban új akkor vedd meg nyugodtan.Bici
Tapasztalatból mondom hogy komolyabb lámpát nem lehet fillérekböl építeni, drága a Power LED a meghajtóáramkörök, az akksi és a burkolat + hűtőborda legyártás.
De ha komolyabban érdekel a dolog akkor írok róla részletesebben.Fejlámpa
Ugye tudjátok hogy a fejlámpát forgalomban nem éppen jót ötlet használni? Ha valakire ránézel csak egy vakító foltot fog látni és körülötte teljes sötétséget. Pár hét teljesítményledekkel töltött játszadozás után azt szűrtem le, hogy a kormányon lévő lámpával sokkal jobban lehet látni az utatni ami előttem van, igyaz kicsit nyűgösebb benézni a kanyarba. Terepre vagy nagyon erős fejlámpa vagy egy erősebb lámpa akormányra és egy kis keskenyebb fénysugár a fejre, a kanyarokohoz.
-
Jancsi
aktív tag
-
Jancsi
aktív tag
Szerintetek létezik olyan hogy egy SPD pedál annyira el legyen kopva, hogy csak akkor oldjon ki ha a sarkam befelé fordítom, kifelé fordítani nem is bírom. A stoplin és a pedálon látszik némi kopás, de az maximum 0,2-0,3mm.
Pedálból mit éri meg venni maximum 12-13k magasságában, ennyiért Egg Beater C -t láttam és 540 -es Shimano -t.
Kaptam havertól képeket a BTS hátsóagyakról nem is rossz, de az XC Elite-ben csak egy sor racsni van az XC PRO két sorával szemben. Lehet csak a kép csalóka, de az XC Elite-ben elég impozáns nagy átmérőjű kis falvastagsáú tengely van, mint a komolyabb agyaknál.Meme
Szerencsére a mi életünkböl ez eddig kimaradt, de miután egyszer kétszer elég jót kellett sprintelni a vonathoz azóta mindenkinél van lámpa, arra az esetra ha mint mindig eltévedünk és késében vagyunk.
-
Jancsi
aktív tag
válasz Azazello- #13522 üzenetére
Ha lowcost megoldás kell akkor azt is el lehet játszani, hogy csak letekered a racsnit és a helyére felteszed a lánckereket, elméletileg lesz elég hely a korntraanyának is, amely célra tökéletes a régi golyókosaras monoblokk kontraanyája Ennek a megoldásnak annyi hátulütője van, hogy a kerékben a hézagolókat eléggé át kell rendezni és a felnit középrehúzni és nem használhatsz 14-15-ösnél kissebb lánckerekt mert a kontraanya megemelné a láncot.
Az igazi viszont egy pár régi pályaagy, vagy ezek [link] pár napja tapogattam meg őket élőben, elég meggyőzőek, szépen forognak, csak ki a fene ad ki 15k-t egy pár fixi agyra... -
Jancsi
aktív tag
válasz Lejszi #13591 üzenetére
Az ilyen gagyi fékeket lényegében lehetetlen beállítani, ha valami csoda folytán mégis sikerülne megoldani, hogy ne súroljon be tekerés közben, akkor sem biztos, hogy meg is lehet majd vele állni. Pótalkatrész olyan szinten nincs hozzá hogy jó esélyel még a fékpofákat sem tudod majd benne cserélni.
Ha csak arra kell hogy A-ból B-be juss akkor bőven elég egy merevvázas, merevvillás kerékpár is.
Ha kimondottan városi gép kell itt érdemes nézelődni [link] -
Jancsi
aktív tag
válasz Lejszi #13595 üzenetére
Bár ott lenne az a bicikli műszakilag mint a ford focus... Sajnos kitívóan rossz, müanyag fékkarok, vékony lemezböl hajtogatott váltó, a tesco-snál jobb, de még mindig nem az amit használni is lehetne.
Ide oda elmászkáláshoz szeritnem ez a legjobb [link] egyszerű mint a faék, és túl sok karbantartást sem igényel.
A Hervis-el óvatosan, ott is akad hulladék dögivel, de néha komolyabb gépek is vannak barátságos áron. -
Jancsi
aktív tag
válasz KaraDani #13722 üzenetére
Nem úgy rangsorolódnak árszeirnt a gépek, hogy boltbajrós, CC, maraton, drit FR, DH. Minden kategóriában mások az elvárások, az átjárhatóság pedig minimális. Egy jó CC gép közel annyiba kerül mint egy DH.
Nem rossz a géped amúgy, de a C51-es váltóval és a bonthatatlan hajtóművel kellene először valamit kezdeni szerintem és nem a kormányra pakolni 30k-ért computert. Amúgyis minek kell tudni hogy mennyivel mész? Az elmult kb 20.000 km-en nem tudtam mennyivel mentem, de nem is érdekelt.
De ha még nincs, akkor bukót és lámpát vegyél inkább computer helyett, azoknak több hasznuk van. -
Jancsi
aktív tag
Sztori, miért ne biciklizzünk járdán. Haverral történt az eset, teker szépen nyugodt tempóba járdán, pihenőövezetben. Néz balra néz jobbra gurulna át a zebrán, kb 50-el csapták el, úgy hogy a féknyom a zebra után kezdődött. Eredmény: kulcscsont törés, agyrázkódás, 110k kár a bicikliben, kb 500k az autóban. (az autó sebességét jól jellemzi hogy a bűtőrács, a motorháztető, a szélvédő betört, és még a tető is meghorpadt) Annyi szerencséje volt a srácnak, hogy a kocsin maradt meg a bukó nyoma és nem a fején a kocsié. Természetesen árhúzták a dolgot.
Az ilyen ügyek miatt is érdemes belépni a Magyar Kerékpárosklub, jogi segítség + felelősségbiztosítás.
KaraDani
Szerintem nem a későbbi csere az elsődleges probléma, hanem az hogy cserélhető tányéros hajrómű esetén a lánckerekekig vastag aluminium karok nyúlnak fel és azokon van a merev, alu esetleg acél lánckerék. Minden egybe megoldásoknál vékony lemezből készülnek a lánckerekek amik , és így nagyon könnyen elhajlanak.
-
Jancsi
aktív tag
-
Jancsi
aktív tag
válasz knifemaster #13775 üzenetére
Szerintem lemerült benne az elem, az ilyen kijelzők kontrasztját egy feszültségosztóval szokták beállítani, ha kicsit lecsökken az elem feszültsége (a világításhoz aránylag nagy áramot vesz fel a cucc) akkor elcsúszik a feszültségósztón a fesz, így a kontraszt is.
-
Jancsi
aktív tag
Eladóak a kerekeim [link] PH!-sok vihetik 23k-ért
-
Jancsi
aktív tag
válasz rankesz #13885 üzenetére
Több lehetséges hibaforrás is lehet, hullámos a tárcsa, a fék kicsit elferdült valamerre, kopott és ezért lötyög a pofa.
Ha a tárcsa nem hullámos akkor érdemes megnézni a pofákat, párhuzamosan állnak-e, ha nem akkor ki kell őket venni, megtisztítani az esetleges szennyeződésektöl, ha szükséges kiegyengetni köztük a rugót és visszatenni, elvileg akkor pontosan bepattannak a helyükre és párhuzamosak lesznek.
Ha a fék áll kicsit keresztben akkor az egyik csavart meglazítva kicsit lehet rajta igazítani. Ha nagyon keresztben áll és mind a két csavart szükséges lazítani akkor is csak egyszerre lehetőleg egyet lazíts, ha kilazítod mind a kettőt, lényegében a nulláról kell beállítanod a féket, ami első alkalommal simán lehet jópár perc.
Arra figyelj, hogy ha nincs a fékpofák között a tárcsa akkor ne húzd be a fékkart, különben kint maradnak a munka hengerek.
Nekem is ilyen fékem van elöl és be lehet állítani ciripelés mentesre.
Próbáld meg egy másik szervízben hátha ott jobban értenek hozzá vagy több időt szánnak rá. -
Jancsi
aktív tag
válasz raczger #13980 üzenetére
Komolyabb tisztítást nem igényel sem a tárcsa sem a pofa. Zsírtalanítani kell őket, erre kiváló a sebbenzin, egy vattát átitatsz benzinnel, végigtörlöd vele a tárcsát és a pofákat, már kész is.
Ha külső behatás okozta egyenetlenséget találsz ( pl felverődő kő mélyebben megkarcolta a tárcsát ) akkor azt csiszolópapírral érdemes kicsit medörzsölni, hogy ne legyen kiálló él ami összekaristolhatja a pofát.
A pofákat szerintem nem érdemes csiszolni, a csiszolás után újra össze kell kopnia a tárcsának és a pofának, így lehet hogy csak jóval a csiszolás után lesz újra a régi a fékerő.
Túl sok időt nem érdemes amúgy a dologra szánni, hacsak nem tekersz sokat nagyon mocskos, olajos helyeken akkor bőven elég 1000-2000km-enként tisztítani a pofát és a tárcsát sebbenzinnel. -
Jancsi
aktív tag
-
Jancsi
aktív tag
válasz koenig #14032 üzenetére
Az ebike-on ez a legjobb vétel ha komplett bicikli kell [link] A 15"-os méret még jó is neked, ha már nem nősz.
A KTM '09 Ultra Fire egész jó felteszeltségét tekintve, de a fékek és a kerékagyak kilógnak a sorból, azok egy szintel lejjekk vannak mint a többi alkatérsz.Ha darabonként akarod összerakni, akkor arra érdemes figyelni, hogy lehetőleg Deore vagy X-7 alatti alkatrész ne legyen rajta, teleszkópot csak a nevesebb gyártóktól érdemes venni (Rock Shox, Manitou, Marzocchi, Fox), RST, SR Suntour és a többi másodvonal beli gyártónak lényegében nincs itthon terméktámogatása, még a kopóalkatrészeket sem lehet beszerezni. Kerekekböl én az iparicsapágyasokat favorizálom, több évet is gond nélkül futnak és egy 1-2000Ft-os csapágycsere után olyanok mint ha újak lennének. Kiegészítőkböl érdemes Bikepositive-ot venni, elég jó miőségűek és olcsók. Érdemes figyelni neten az akciókat egy nagyobb raktárkisöprés alkalmával simán meg lehet kapni sokmindent akár 30%-al olcsóbban is.
-
Jancsi
aktív tag
válasz JColee #14037 üzenetére
Amire figyelned kell a villa vásárlásnál az az hogy megfelelő legyen a beépítési magasság és a kormányszár rögzítése, manapság a leg elerjedtebb villa szabvány az A-HEAD, itt a villa nyakára kell ráhúzni a kormányszárat majd mehúzni a kormányszár oldalán a csavarokat, így néz ki az ilyen sucni [link] Az ilyen villanyakak rendszerint 1 1/8 "-osak, régebben használtak 1"-osat és újonnabban keményebb felhasználásra 1,5"-os nyakú villákat, de ilyenbe belefutni minimális esélyel lehet. A másik szabvány a menetes nyakú villa, ennél csak a kormányszár tetején van egy csavar, így néz ki [link] ennél 1" a nyak átmérője és van rajta menet.
Eléggé konyhanyelven és nem is teljesen pontosan írtam le mi a különbség, de azthiszem arra elég, hogy el tudd dönteni milyen villád van most.
Amit linkeltél amúgy az 1 1/8"-os A-HEAD
Ha csak ideiglenesen kell a merevvilla akkor érdemesebb elmenni valami közeli boltba és venni egy magellan villát, nincs 3k, igaz viszont van vagy 1200 gramm -
Jancsi
aktív tag
válasz Digital #14040 üzenetére
A teleszkóp miatt nem nagyon lehet alátámasztani, ha olyan kosár kell amibe bele lehet pakolni pár kilót akkor hátulra érdemes tenni egyet a csomagtartóra.
JColee
Ha amúgy sem mozog valami jól a teló lehet jobban jársz egy merevvillával, a Kona biztos nem könyebb annyival mint amennyivel többe kerül mint a Magellan.
Hosszú aszfaltos túrára egy pár slick gumit vegyél, pl Continental Sport Contact nagyon kicsi a gördülési ellenállása.
Kerékböl lényegében mindegy mit velszel, én a városi gépemen 1500Ft-os szimplafalú felniket használok és inkább kinerülöm a kátyukat.
Felninek pl jó a Sun CR18, hegyen is sokan mennek vele, az aszatot bőven bírni fogja, elsőagynak Novatec AO21SB vagy BikePositive Travel hátura ezek párja, 32db minőségi, pl DT küllúvel, jó triót fognak alkotni, kérdés szánsz-e kb 30k-t egy pár kerékre. -
Jancsi
aktív tag
válasz Overlocker #14046 üzenetére
Ha újat szeretnél venni akkor a Magellan Polarx Manual Comp-ot ajánlom, igaz az 95k, az alatt nem igazán érdemes újat venni, és még az is V-fékes, merev a villája és egysebességes.
Használtat a Bikemag Aprón-n érdemes nézni, de egy ilyen extrém felhasználásra szánt gépet jól át kell nézni/nézetni. Nem kis terhelést kapnak az alkatrészek még jól sikerült trükkök esetén sem, a rosszaknál pedig...
Ha csak ugrabugrálni kell a bringa akkor érdemes lenne szétnézned a BMX-ek között pl itt -
Jancsi
aktív tag
válasz szatocs #14087 üzenetére
Típusonként változó, szerintem átleg olyan 1-2 deci olaj kell egy telóba. Motorex-ből van 1 literes kiszrelés is, az olyan 3k körül van. Ha bringaboltban nem találsz, akkor kérdezz rá motoros boltban, én is onnan vettem legutóbb, lehet ott még ki is mérnek neked 2 decit.
Az olaj viszkozitására nagyon figyelj majd, ha elégedett van a mostani csillapítással a telóban akkor ugyan olyat vegyél mint ami benne volt, ha nagyobb csillapítás kell akkor nagyobb számút, ha kisebb akkkor kisebb számú olajat tegyél bele, általában 5-ös vagy 7.5-es olaj szokott lenni gyárilag a telókban. -
Jancsi
aktív tag
válasz #27070592 #14098 üzenetére
Kimondottan teleszkópba való olajat kell venni, az nem károsítja a müanyag és gumi alkatrészeket. Nincs kimondottan téli és nyári olaj, de a viszkozitása minimálisan változik a hőmérsklet függvényében.
Azt jó lenne tudni milyen a telód, mert vannak olyan típusok amik zsíros kenésűek és csak a csillapítórendszerükben van olaj, és vannak olyan típusok is amiknél a kenést is olaj végzi, de nem biztos hogy ugyan az ami a csillapítórendszerben is van.
Lehet kapni gumiharangot, Manitou alkatrészként legalábbis tuti azt hiszem 1,5k/db, amúgy modern jó minőségű villákat nem kell annyira félteni, szinte semmi szennyeződés nem jut be a szimeringnél, ha pedig nem sárban tekersz akkor úgy is illendő sűrőbben takarítani. -
Jancsi
aktív tag
Összeállt az idei konfiguráció [link] Több kisebb logisztikai csoda után. Még ma délelőtt lett légtelenítve a fék, most délután sikerült beszereznem két méltán híres külsőt, IRC Mytos XC Front-ot előre és Continental Traction Pro-t hátulra. Délelőtt befutottak a Meme mester által fűzött szép kis kerekek is [link]
Holnap 6-kor már a vonaton fogok ülni és robogni a Zemplén felé, 4 napig se, meló, se tanulás, se net, és még telefon is csak néhanéha. -
Jancsi
aktív tag
válasz rétisün #14330 üzenetére
Ne eröltesd a gyaloglást SPD-ben, multhét szombaton kénytelen voltam leszállni a bringáról és 1km-rt tolni hegynek fel, sikerült elég szépen meghúzni egy a lábfejem felé futó szallagot (az könnyeben nyult, mint a cípő hajlott).
Igazából nem a cipőt kellene félteni hanem inkább a lábad, egy merevtalpú cipő elég keményen terheli az izületeket és a szallagokat. -
Jancsi
aktív tag
válasz ludsimon #14798 üzenetére
A biztonságiöv is felesleges városban...
Ha már valaki komolyan gondolja a biciklizést akkor húzzon fel egy kesztyűt és vegyen fel egy sisakot. Eséseknél úgy is kézzel tömpít az ember, az pedig nem vicces hogy több centi hosszan hasíthajta fel a tenyerét a legkisebb kavics is."Majd ha durvulok, és ha az autók közé kényszerülök." Azt ne mond hogy a járdán tekersz, a járdák és autóutak kereszteződősénél messze legnagyob a baleset esélye.
Ha biztonságosan akarsz közlekedni vársban akkor, kesztyű, bukó, U-lakat és húzódj be a sáv 1/3-áig és persze egy pár lámpa.
Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Computex 2024: jóvágású Gigabyte alaplap Threadripperek alá
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Synology NAS
- Filmvilág
- Honor 90 - modellalkat
- Politika
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Anime filmek és sorozatok
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy S23 128gb - Makulátlan, akár beszámítással
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/1TB FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- Bontatlan Új BOSE QuietComfort Ultra Headphones, bézs-aranyLimitált kiadás
- ASUS TUF Gaming FX505DU Ryzen 7 3750H GTX 1660 Ti 6GB 16GB DDR4 512GB SSD + 1TB HDD 120Hz Full HD