Keresés

Hirdetés

Aktív témák

  • Jancsi

    aktív tag

    Meg is feledkeztem a nagy hírröl, elkészült a kis biciklilámpám. Előre is bocs a képek miőségért, egy telefontol ennyire futotta.
    Lámpa nélkül
    Lámpával
    Szemböl
    Szemböl, bekapcsolva(ennyire nem vakít amúgy)
    Akksi
    A végleges verzióban nem ez az akksi lesz hanem 4db li-ion cella mint a lap-top-okban, ez csak a béta verzió, erröl a 2,5kg-os szörnyetegröl 20 órán át üzelemne.
    Kedden volt tesztelve erdőben, nagyon jól vizsgázott, csak néhány alkalommal kellett lassítani mert nem láttam mi van az éles kanyarban, viszont sikerült két futót eléggé megrémíteni (nem tudom milyen idióta futhat korom sötétben az erdőben, lámpa nélkül). Lehet a hétvégére össze kellene szervezni valami esti tekerést, csak ne legyen túl hideg. :DDD

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Monya78 #11898 üzenetére

    Városi használatra ez a legjobb szerintem [link]. Az agyváltó általad semmi karbantartást nem igényel, 2 évente kell kb szervízbe vinni egy takarításra és kenyésre, 3 sebsség síkra bőven elég. Ha ledobod a csomagtartót, és a hajlított kormányt egyenesre cseréled még aránylag montis is lesz a kinézete. Vanak már egész korrekt 28-as gumik terepre pl.: [link] [link] [link] [link]
    De ha nem akarsz szinte semmi költeni a biciklire akkor egyesebességest veszel, a tenntartási kötésége kb gumi és fékpofa.
    Az új bicikli mellé pedig vegyél egy U-lakatot, 5k-ért már van Kryptonite, annak nem esnek neki inkább keresnek egy sodronnyal kikötöttet.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Monya78 #11902 üzenetére

    Örülök hogy az oldal legaláb jó, nem ismerem őket csak a google dobta ki.
    Kérdés mennyivel jobb dagonyára 21 sebesség ami nem vált esetleg még ugál is sárban mint 3 ami akkor is műkődik ha betonba öntöd :)
    Egy vélrbeli monti alsóhangon is 150-200k-nál kezdődik, de egy erős kompromisszumos megoldás sem kevesebb mint 80k.
    Amúgy amikor nem volt működőképes a montim fixivel mászkáltam terepen 23mm-es országúti gumival, amikor száraz volt gyönyörűen gurult csak eléggé rázott, amikor sár volt akkor monitval is szívás, 2 óra tekerés után 2 óra takarítás.
    Ha nagyon montizni akarsz akkor vegyél egy "ünneplős" montit kirándulgatni, városba pedig valami szakadt kinézetű de jó műszaki állapotú használt gépet. Pl 28-as Csepelt feljavítasz egy trekking merevvillával, raksz előre egy V-féket és kész a tökéletes városi gép, maximum 10k-bol kijön.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Monya78 #11904 üzenetére

    A Hydra-n aszem 52-14 volt a legnagyobb áttétel és a legkisebb talán 28-28, egy komolyabb motin ezek 44-11 és 22-32, sokkal nagyobb illetve kisebb mint Hydra-d áttételei. Az Alföldön a kistányért kapásbol el lehet felejteni, 32-16-nál kisebb áttéteélre nem nagyon lesz sükség, városban 44-14 maximum szerintem ami kellhet használni, a 3 sbesség egy 1,8 2,5 3,1 leosztásban tökéletes lenne.
    Na jó nem győzködlek tovább az agyváltórol, az SS pedig inkább nem is említem. :)
    A Hydra amúgy még mindig egész jó vásár, annyi negatívuma van talán hogy nem monoblokkal szerelik hanem golyókosaras középrésszel, az RST 191-es teló nem éppen a legjobb, de mozog, még ha csillapítva nincs is, abban az árkategóriában talán a legjobb vétel, a merevvilla után :DDD
    Nem csak a magasságod számít, meghatározobb az hogy, hogy olszik meg a törzsed és a lábad között. Mérd meg a lábad belső hosszát azalapján már lehet nagyjábol ki lehet számolni a szűkséges nyeregmagasságot.

    Amúgy azért ajánlottam a 3 sebességes agyváltot, mert egysebsséges géppel rohangászok és eddig nem éreztem szükségességét válótnak, de a legtöbb ember elborzad ha egysebességes gépet ajnálanék neki, plusz kínálat sem nagyon van. :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz norbee2244 #11915 üzenetére

    Keress szerintem pár tömeg adatot acél alu és karbon villákrol ( nem feltétlenül könnyebb minden karbon villa mint az alu vagy cél), ha ezzel a géppel is fogsz edzeni lehet nem éri meg 50-60gramm miatt egy sokkal sérülékenyebbet betenni.
    Nem tudom ki mondta, hogy 17 évesen kell kezdeni, az ismerettségi körömben 8 évesen kezdenek el edzeni a triatlonosok és országútisok, egy 9 éves srác az idén végigcsinálta a Bükk TT 80km-es távját, és nem is ment olyan rosszul, elég sok felnőtt montist ott hagyott a kis országútijával. De ha csak saját örömödre akarsz tekerni azt simán lehet kezdeni 17 évesen, de akkor nem kell alád karbonvilla :)

  • Jancsi

    aktív tag

    Pénteken megjött a táskám :DD Bagaboo Teenage Dirtbag L-es, sokkal szebb és jobb mint amilyennek gondoltam, 7k-t simán megért egy egyedi és ilyen minőségű táska. Minden elfér benne amit egy egyetemista naponta hurcol. A képen lévők mellé még simá befért volna plusz 2-3 füzet és két zsömle. [link] [link] [link]
    Vele szaggatom a város aszfaltját, sajnos a színét nem adja vissza a kép, pedig a valóságban igazi méregzöld, fényes fekte villával: [link]

    Norbee2244

    A sporthoz én úgy állok hozzá hogy a profik teljesítménye megdöbbentő, de az amatőröké tiszteltreméltó. Anno én is komolyabban akartam foglalkozni monti versenyzéssel, ami az Alföldön nehezebb mint elsőre gondoltam :) Aztán persze lettem 19 mire összejött egy olyan bringa amivel már ki lehetett menni terepre, csak 13,5 kiló volt, így meg még szép hogy otthagynak egy 10 kilós géppel. Inkább letettem a dologrol, ugyanúgy regeteget tekerek mint előtte, de baromira nem hiányzik hogy egy csirkelábú szeroidokkal teletömött marha arcoskodjon nekem, hogy 8 kilós biciklivel rámver x percet.
    XC helyett pedig inkább Maratonozok, abbol is hosszútáv ott annyira már nem ütközik ki, hogy mi van alattad, plusz a nevezésidíjért cserébe majdnem egy napos program mire végigérek 80-100km-en :DDD
    Nem akartam elvenni a kedved a dologrol, jó dolog tekerni és versenyezni is, csak arra akartam rávilágítani hogy inkább azért tekerj mert örömet okoz és ne azért mert első akarj lenni.
    A váltókar a bringán van? Ha nem akkor húzd a kijövő bowdent és akkor vált a másik irányban is :) Ha bringán van akkor vedd le és szedd szét, valószínűleg valami szennyeződés juthatot bele vagy egy rugó akadhatott ki.

    Venember83

    Valószínűleg menthető a dolog, csak ne kezd el hajtogatni a papucsot és a váltót. Szereld le a váltót és a papucsot, a papucsot aránylag egyszerű helyrehozni, csak laposnak kell lennie, egy satu, fogó és kalapács elég a művelethez. Ha nem sokat hajlott akkor a váló tengelyét rogzítő csavarba tegyél be egy masszívabb imbuszkulcsot, majd az imbuszkulcsot és a váltófület megfogva óvatosan tudod hajlítani. Ha a fül már elég egyenes (ellenőríd váltó nélkül is, ha kell vedd le a fület és fektesd fel valamire az egyenességeének ellenörzésére) a váltót kell kiegyengetni, próbáld úgy megfogni hogy a két fgoáspont között csak a hajított rész legyen (ne úgy hogy fent van a váltó a fülön és csak megtekered a kanalat). Valószínűleg a kanált hajolahtott meg, azt szét lehet a legtöbb váltó esetén szedni, a két fél már fel tudod valamire fektetni hogy ellenőzíd az egyeneségüket és ha kell korrigáld őket. Ha tudsz csinálj egy képet a váltórol hátulrol és oldarol is hogy meglássuk mekkora a baj.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz becuszabi #11922 üzenetére

    A WD-40 sokmindenre jó de leginkább semmire, nem tisztít és nem is ken rendesen, plusz a váltóba finom zsír kell. Szét kell szedni, kimosni sebbenzinnel és finoman meg zsírozni. A bowdenházat a legegyszerűbb kidobni ha szorul, egy darab bowdenház cseréje megvan pátszáz Ft-bol, nem éri meg játszani vele.

    Dave93

    Nem kell arra led, táblaboltban fillérekért, vagy ingyen is adnak kimaradt fényvisszaverő fólia darabokat, a legtöbb ismerős olyat ragasztott a bukójára. Elég messzurö jól látszik és nem kell bele elem :) A bukóba épített lámpa nem pótolj a kerékpáron lévőt, a kresz szerint, de a valóságban sem.

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz becuszabi #11926 üzenetére

    Letakarítani nem csak a darabossát kell hanem az előző kenőanyag maradványait is, nyom nélkül nem fog eltünni a felületröl, sürgősségi megoldásnak jó, de néhány esetben még árthat is ha belemossa az oldalt kirakódott mocskot a mechanikába.

    Dave93

    A rovarháló a sisak elején van, néhány esetben felül is. Minél több nyilás annál jobb, 15k körül a letöbb bukó már elég szellős. A 15k-s sisak annyival jobb az 5k-snál hogy kényelmesebb, könnyebb, jobban beállíthatóbb. Érdemesebb kicsit többet áldozni rá, egy egyszerűbb bukót általában nem lehet annyira beállítani mint egy komolyabbat. Az első 3k-s fapados bukóm után kész megváltás volt a Giro Transfer. :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz venember83 #11931 üzenetére

    Elég sok váltó lötyög ott, valamelyik már gyárilag valamelyik idővel kopik ki. Minimális lötyögés még nem befolyásolja a működésést, ha hézagmérővel mérhető a rés akkor már gond van.
    Jobbulást!

    Ariadne

    Pofás az a bukó, nem tudod ki a forgalmazója?

    Norbee2244

    Kezdésnek érdemes felkeresni pár kisebb egyesületet, átalában minimális tagdíjért kapsz szakmai segítséget és útmutatást az edésekhez.
    Nem vagyok tulzottan képben az országúti gépek terén, de annyit tudok hogy fékváltókar = drága mulatság, ha gond van vele ne vedd meg a bringát, egy pár fékváltókar 25k-nál kezdődik.

    Még a bukórol jut eszembe, követeljétek meg a csapat többi tagjátol is hogy viseljék, baromi rossz érzés várni a mentőt egy szemétlen barátod mellett.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #11933 üzenetére

    Ne fejlámpaként használd, ha a kormányon van sokkal jobban be tuda világítani az utat és jobban látod a szintkülönbségeket árnyék formájában. Hétfőn voltam tekerni fejlámpával, szerdán ugyanazzal a lámpával, csak a kormányn volt, sokkal jobb volt az utóbbi, 2-3 szor erősebbnek tűnik a lámpa és kormányrol nem is vakítja el a szembejövőket.
    A Zöld Pont nekem kissé messze van, de ha Bp.-n járok lehet benézek, a kis Giro-m lassan már csereérett lesz.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Xantomas #11936 üzenetére

    Brigeciol-t még nem használtam, nem tudom mit tud, egy alapos sebbenzines mosás után viszont simán ennék e felületröl :)

    Ariadne

    Hozé lámpjárol még csak hallottam ide a vad keletre nem sok jutot belöle. Eleve a fejlámpa kostrució nem az igazi, tul nagy szögben esik be a fény az útra, nem csinál árnyékot, hogy érzékeld a mélységet. (az autónál sem véletlenül vannak lent a lámpák) Próbáld ki majd valamikor hogy felteszed a bukóra az 520-asod, kevesebbet fogsz vele látni mint a kormányon. A fejlámpának talán annyi előnye van csak hogy nem kell neki konzolt csinálni a kormányra és helyet találni az akksinak :)
    Az ideális az lenne szerintem hogy egy erős kb 10-12 fokos lámpa a kormányon és egy gyengébb de keskeny a bukón, hogy tudj pásztázni és benézni a kanyarba.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz venember83 #11940 üzenetére

    A papucs szépen megajlott, de menthető, elég vastg aluból van hogy kibírjon pár perc kalpálást. (csak legközlebb könyebben fog hajlani) A kanál minimálisan hajlott csak, nekem úgy tünik mintha meg is csavarodott volna egy picit, nem valószínű hogy komolyabb hajlítgatást igényelne, lehet nem is kell vele foglalkozni (ember nincs akinek egyenes a váltója 2-3 év után és a legtöbben észre sem veszik :) )
    Ha nem boldogulnál a fül egyengetéssel akkor küldj egy jópár képet és méreteket róla, megpróbálok neked szerezni egyet, Pocsajig vagy Biharkeresztesig szívesen le is viszem, ha jó lesz az idő.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz norbee2244 #11944 üzenetére

    Egy kicsit olyan ez mint a nőkkel, belezúgsz és tudod hogy van egy csomó hibája, de neked akkor is ő kell. Nézd a jobbik oldalát nem hagy ott egy másikért, és javíthatóak a hibái :DDD
    Sajnos székesfehérvári klubot nem ismerek, eddig csak a vasútállomását láttam.

    Bici

    Neten nem sok infót találtam róluk. Evlielg 17mm-es ATB felnik azaz kb város+enyhébb terep felahsználásra lettek kitalálva. Ha kopottak és sérültek inkább cseréld le őket, az összeszakadó kerék igencsak árt az arcbőrnek.
    Ezek egész barátságos árban vannak, kérdés milyen széles a felni és milyen küllőkkel fűzték [link] [link]
    Autószelepesre kifúrni nyugodtan ki lehet, nem sokat számít az a kevéske anyag.
    A kerámiabevonatot ne szedd le róla, alatta valószínűleg már nincs annyi anyag hogy kophasson fékezés közben, így elég hamar le fog majd szakadni az oldala.

    Ariadne

    Legrosszabb esetben varratni is lehet egy zsákot a bringának ponyvábol. Csak ötletem sincs ki vállalhat ilyet. :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #11958 üzenetére

    Az XT alkatrészek már elég jó miőségűek, ha karba voltak rendesen tarva akkor nem, meg kell őket jó alaposan nézni nincs-e bennök kopás vagy bemaródás. Személyszerint én nem csípem a kónuszos agyakat, sok velük a nyűg, de tény hogy szebben gurul egy jó kónuszos mint egy iparis.
    Lehet olcsóbban jön ki a komplett kerék, bár be kell valljam hogy amit linkletem, még nem láttam élőben, a felni annyira nem lehet rossz viszint a küllőzet kérdéses. Ha csak felnit akarsz cserélni az min. 3k, küllők 1k, fűzés 1,5-2k, egy minőségibb felnivel és DT küllővel, 8-9k/kerék.

    Ngabor2

    Próbálj rétegesen öltözni, atélta, póló, egy vastagabb ing, pulcsi, széldzseki. Idén még nem volt rajtam kabát, de nem -2-3 fok fölött nem is veszem fel, inkább két pucsi.

    Norbee2244

    Egyhelyben biciklizés, alkoholmentes sör, guminő.... hová jut így ez a világ, már semmiböl sem jó az igazi? :D

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #11964 üzenetére

    Ha a mostani külőidre gondolsz, akkor más profilú felnihez lehet nem fog passzolni, de ha keresel olyat ami nagyon hasonló méretre akkor nem lesz gond. Bár én személy szerint nem fűznék szét majd össze egy kereket közel 10 éves küllőkkel. Ha már áldozol a dolgora ne sajnáld a pénzt DT küllőre, 1 év alatt visszajön az ára mert nem kell centírozni hordani a kereket :)

    Norbee2244

    És ha még defektet is kap, jó hozzá a biciklis gumijavító szett :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz koxx #12047 üzenetére

    Az adatlap alapján[link] Bearings: QRM+ [link] ami zárt iparicsapágyat takar. Hogy azon belül mi van arra csak tippelni tudok :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz koxx #12049 üzenetére

    Ha a csapágy lötyög benne, akkor azon csak a csere segít, állítani nem lehet rajta. Ha szabványos méretű benne a csapágy akkor 1k-ból meg lehet úszni az újat, SKF-ből kb 3k a pár.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz norbee2244 #12054 üzenetére

    [link]

    Koxx

    Ha jólrémlik 850Ft-ot fizettem két darabért, a Novatec hátsóagyamba. Csapágyere előtt nézzétek át azért, hogy biztos az kotyog-e, nem tudom a Mavic milyen csapágyat használ, de nekem 10k km aránylag kemény használat után nem lett volna indukolt a csere.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz norbee2244 #12057 üzenetére

    Ha valami speckó kell ugrálni akkor ajánlom ezt[link] :D Van egy pár elég fura megoldása ennek a cégnek, érdemes átnézni a kínálatukat (csak vigyázni kell a billentyűzetre, erőteljes nyálcsorgatás várható :DDD ), Freeride tandem, szíjhajtású bringa, összecsukható összetelós... [link]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #12073 üzenetére

    Az első váltók kompatibilisek egymással, mehet Sram kar mellé Shimano váltó. Nagyon hosszútávú tapasztalatot nem tudok neked mondani, júliusban volt 3 éves az X-9-es szettem, semmi baj nincs vele. Egy minimális kotyogása van a hátsóváltónak, de 15k km után ez nem meglepő (kb negyedét elég sárban futotta), szerencsére a váltást nem befolyásolja.
    Szerintem a Sram Trigger váltókarai kényelmesebbek mint a Shimano Rapid fire megoldása, előbbinél csak a hüvelyk ujjad kell a váltáshoz, utóbbinál a kisebb lánckerékre váltás a mutató ujjaddal történik.
    A hajtómű nem befolyásolja a dolgot, feltéve ha 9 sebességes rendszerhez való.

    A retro cuccok engem is vonzanak, csak mindig elgondolkozok rajta, hogy mennyire avultak el műszakilag, pl anno négyszöges XTR hajtómű, most az Octalink-es Alivio valószínűleg merevebb nála.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #12076 üzenetére

    Nem, csak hüvelyk ujjas, mind a két kis kart felfelé kell tolnod a hüvelyk ujjaddal hogy váltson. Rázós terepen szerintem sokkal kényelmesebb és biztosabb váltás közben a kormány fogása, arról nem is beszélve hogy váltás közben is fékezhetsz.
    A Rapid Fire Plus-t még nem próbáltam, így képek alapján nem tűnik rossznak, de az X-9-esemet maximum XTR-re cserélném le. :DDD

  • Jancsi

    aktív tag

    Ti hogy tudtok városban tekerni ilyen esős latyakos időben? A multhéten egyszer tömegközlekedéssel mentem az egyetemre, 3-szor annyi idő volt mint biciklivel plusz úgy is eláztam.
    Létezik valami esőgyatya amit rá tudnék húzni a nadrágomra hogy ne csapjanak fel oldalro?

    Monya78
    Nem volt rájuk írva, hogy fogaszthatók a csomagolástól számított 3 napig? :DDD

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz tr00p3r #12092 üzenetére

    Nem rossz gatya, lényegesen jobb hétköznapi használatra mint a cicanaci. Én valami olyasmire gondoltam mint az esőkabát, csak a nadrágomra húzom, mert hiába van sárvédőm, az autó csak felcsapnak oldalról.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz tr00p3r #12098 üzenetére

    Úgy néz ki hülyébb vagyok mint a sokéves átlag, mivel nem közvetlen volt a link, kerestem az oldalon és egy normál gatyát találtam, de most meglett az amire te gondoltál :D Ez már szimpatikus, csak az ára húzós egy cseppet.

    amargo
    Nem rossz, de az 55 font-os ár...

    Igazából jó lenne nekem egy sima nylon cucc is, nem kell lélegzőnek, 10 perc alatt laza tempóba nem párlok be annyira, csak ne úgy érkezzek meg mint a disznó.

    becuszabi
    Nyitvatartom a szemem Debrecenben.

  • Jancsi

    aktív tag

    A kis ződem téliesítve, a fene se gondolta volna, hogy 2 óra felszerelni egy pár sárvédőt, de mostmár legalább nem ázik be a valagam. :))

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bikeman #12247 üzenetére

    Szerintem mezei 6 csavarossal, CenterLock-os agyra csak Shimano tárcsát tehetsz, amiböl nincs akkora választék. Nem lesz kevés az a 24 küllő? :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bikeman #12249 üzenetére

    XC-re bőven jó.
    Nekem a Center Lock nem túl szimpi, nem szívesen dobom el magamtól a váltás lehetőségét.
    Ha féket vennék biztos ezt venném [link], most Juicy 3-asom van, már az is elég jól fog.
    Váltóból érdemes szerintem elgondolkozni a Sram-on, az utóbbi időben elég sok ismerős váltott és az én X-9-esemre sincs semmi panasz.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bikeman #12271 üzenetére

    180-as tárcsa szerintem nagy CC-re, hacsak nem vagy mázsa fölött, de ha a villa és a váz elbírja és pont az van akcióban akkor csak pár plusz gramm. :)
    Azt mondják, hogy érdemesebb a Trail-t venni mert abba nagyobb a pofa és erősebb, de az pedig már annyiba kerül tárcsa és adapter nélkül, mint egy komplett Juicy 5-ös.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bikeman #12274 üzenetére

    A képen nem Avid CleanSweep féktrácsák vannak, hanem Avid Polygon, árban kb 2 k a differencia/db. Ugyan ilyen kar van a 2007-es vagy 2008-as Juicy 3-asomhoz, a féktest csak hasonlít. Szerintem nem rossz fék.
    Alád akkor már nem árt előre egy 185-ös tárcsa.
    A tárcsák kopására ne nagyon építs, baromi sokáig barják, intenzív használat mellett is min 2-3 év, plusz ha más mértű tárcsát akarsz akkor adaptert is kell cserélni mi kb 2k. 185+160-as tárcsa+két adapter 14-15k, 20k-ért pedig van vadonatúj komplett fék...
    A Reba nem gyenge villa de a 203-as tárcsa sok lenne neki.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #12341 üzenetére

    CC-re ami eddig nekem bevált az a Ritchey Z-Max, IRC Mythos XC, IRC Notos XC.
    Z-Max-bol 1,95-öst használtam, az annyira nem volt ballonos, ellenben elég jó volt az úttartása, létezik belöle 2,3-as méret is az biztos elég ballonos már.
    Mythos XC-böl csak csak az elsővel van hosszabbtávú tapasztalatom, az 1,95-ös is elég ballomos már, rettenetesen jól tapad mindehol mégis könnymű megindítani, hátránya hogy magas a minta és így eléggé tud rázni aszfalton.
    Notoc XC ezt vettem elgutóbb, 2,5k--ért nem tudtam otthagyni, 2,1-es de csak 590 gramm, nagyon ballonos, iszonyatosan jól tapad mindenhol, köveken kanyarban hajlamos talán kicsit sodródni, nem vészesen, de 30-40 centivel kijebb érkezek mint gondoltam ( valószínűleg fel sem tünne ha nem lett volna előtte egy Continental Traction Pro-m, az volt eddig az abszolút csúcs, iszonyatosan gyors és még a falra is fel lehet vele menni úgy tapad, de már nem gyártáják :O ), a magas minta miatt ennek is megvan az a hátránya viszonylag hangos.

    Ariadne

    Olcsóbb kategória 7-8k alatt? :)
    8k-ból általában egy pár gumit veszek ( így visszagondolva még nem is vettem egy pár gumit, mindig került innen onnan haveroktol levedlett régebbi komolyabb darab, így csak 1-1 darabot kellett venni :) ) Érdemes figyelni az akciókat és a szekrény tetején vagy az ágy alatt bespájzolni egy párat, sok helyen féláron adják az akicós vagy kifutó darabokat.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #12352 üzenetére

    Bocs, elírtam Notos XC. :B

    Ariadne

    Land Cruiser-et én is használtam egy darabig montin, elég jól megy terepen is de az a 800 grammos tömeg... Nekem az ideális gumi kb 1,95-2,1 és 550-600 gramm, akkor még fél bele anyag is és minta is akad rajta. Fél kiló alatt többnyire alig van minta a gumikon, vagy olyan véknyak hogy merevfalúba könnyen fel lehet ütni őket.

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    Nem rég értem haza a tekerésböl, Debrecen körül nagyon kellemes az idő, inden le van fagyva, szépen lehet haladni az erdőben. Csak kissé érdekes látvány voltam, városi géppel, 5 réteg ruhában bakkancsban, sajnos kiderült hogy a téli ruhatáram teljesen használhatatlan, a kamáslim szétszakadt, a cicanacit és a felsőmet pedig kinőttem :(((

    Bici

    Nem kell össztelós az ugráláshoz, vegyél valami erősebb merevvázat. Ezek a vázak amiket nézegettél teljesen alkalmatlanok arra hogy ugrálj velük.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #12426 üzenetére

    Eleve nem erre tervezték így vagy bíjra vagy nem. Levegős tag nem a legjobb választás ugrálni, a légkamra óriási igénybevételt kapna egy érkezésnél, egy tekercsrugó jobban el tudja nyelni azt az erőt. A forgápont így első ránézésre nagy és masszív, de ki tudja milyen csapágy és tengely van benne, arrol nem is beszélve hogy egy kicsit ferdébb érkezésnél ő kapja az összes terhelést.
    Nézd mit találtam neked [link], ezzel már lehet ugrálni is, de egy 90-100mm-es villával mászni is.
    A géped többi alkatrésze hogy viszonyul az ugáláshoz, lehet nem csak a vázat kell majd cserélned.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz TexT-BoY #12456 üzenetére

    Black-el street-elni, merész... :DDD
    Ha csak kicsit mozogni akarsz vegyél egy merevfarút, azon többet kell mozogni és olcsóbban is úszod meg, ha pedig megunod nem egy halom pénzed áll benne.

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz TexT-BoY #12458 üzenetére

    A merevet csak azért ajánlottam mert nem részletezted pontosan mit is szeretnél, tekerni azt is lehet. :)
    Black RTWD jó kis villa, csak street-re talán kevés benne az anyag.
    Nagyon könnyű gépem még nem volt, csak a városi, az kb 10kiló, de acél vázas és az van rajta ami a montirol leesett.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #12540 üzenetére

    Akkor nem használj olyan széles gumit :)
    Nem tudom ez valójában milyen széles lehet, de lazább terepre szerintem bőven elég [link]
    Ha jól látom valami régebbi Wiemann fék-ed van, én azt úgy alakítottam át hogy nem fentröl húz a bowden hanem, a két oldalt húz össze, így elég korrekt fékerőt el lehet vele érni. [link]
    Az a pár dolog cseréje kb. 4-szer annyiba lesz mint amennyiért vetted a gép :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #12544 üzenetére

    Miért kell akkora gumi? Már a 37-es is majdnem 1,5", hacsak nem a dagonyázás a mindened szerintem elég egy 37-es gumi.
    Pipával is meg lehet oldani, én is azzal gondoltam először, de nálam abból mindig hiány van. Ennek a megoldásnak annyi talán az előnye hogy kevesebb a nyúló rész, hátránya viszont hogy tekeri kissé a féket.
    Ha ilyen kedves neked ez a gép akkor szerintem ne hegesztess rá V-fék konzolt, biztos hogy nyitogatni fogja a vázat ha fékezel mert nem készítették fel a vázat az olyan irányú terhelsére. Az első villát viszont ki lehe cserélni V-fékesre, kb 2,5k újonan egy 28"-as V-fékes acélvilla.
    Szerintem inkább mondj le egy kis terepjáró képeségröl (amúgy sem lesz túl kényelmes terepen a gép) és hagyj meg minél több eredeti alkatrészt (természetesen csak akkor ha rendesen működnek), kicsit átdörgölöd őket sidol-al és fiatalodnak vagy 10 évet.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #12546 üzenetére

    Ha csak túrázni kell és munkábajárni elég a 30-35mm is, én 23mm-essel mászkálok városban és a környékbeli földutakon.
    A villát szerintem ne cseréld le, szép darab, jó lesz ez a mostani fékekkl, csak vegyél bele egy pá jó pofát.
    Egysbességes lesz vagy meghagyod a váltót?

    Xantomas

    Nem zavart kanyarodásnál, fixin amúgyis baromira kellett figyelni :)
    Így nézett ki a fékkarral együtt [link] Ez a megoldás még updat-elve lett egyszer , de arról most nem találok képet. A lénye az volt a dolognak hogy a fékkar fordítva kűködött, a kar rész kb középen megfúrtam oda csatlakozott a bowdenház, és a fékkar tetején volt, ahol rendesen csatlakozott volna be a bowdenház ott volna a bowden vége a kis gömbel, nem a bowdent húta hanem a házat tolta.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #12549 üzenetére

    Kizártnak tartom, hogy keskeny lenne 32-35mm, gyárilag sem volt a gépen nagyobb, annyi a lényeg a gumival kapcsolatban, hogy passzoljon a felni szélességéhez. [link] Kicsit retro-s kinézetet ad a gépnek a fehér fényvisszaverős oldaldalú gumi is, ráadásul még biztonságos is [link] Egy nagyobb kép [link]

    Debrecenben tudok egy helyet ahol szintereznek, 2k-ból megcsinálták a vázat és a villát, igaz foszfátozás nem volt és fémtisztán maszkolva vittem mindent.
    A több színt talán úgy a legegyszerűbb megcsinálni hogy szinterezés után felérdesíted a felületet majd müanyagra való alapozó és lefested valamivel a kívánt rész, de nem tudom mennyire tarthat ez a megoldás, egy festékboltan biztos tudnak ajánlani valami megoldást.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #12559 üzenetére

    Hosszanti szállas Jagwire és Aligator van most nekem panasz nincs rájuk, az Aligator-ba nagyon pozitívan csalódtam, a leggagyibb 300Ft-os bowdennel is majdnem olyan jól csúszik mint a Borsodi világos :) , de azért érdemesebb rászánni azt a +200-300Ft-ot és köszörült bowdent venni. Bowdenvégböl nekem ez vált be [link] hosszan megvezeti a házat így nem törik meg, a koszt is elég jól távoltartja.
    Házból csak hosszantiszálast és olyat vegyél aminek a belsejében van egy kis müanyga csövecske, nem lesz túl olcsó (2-3k/m), de nem kell 1 méternél több egy biciklire, az olcsóbbak már újkorukban is szorolni fognak és csak rosszabbodni fog a dolog az idő múlásával.
    A szettel és a neten rendeléssel bowdenháznál csak annyi a probléma hogy nem olyan könnyű ezeket szépen és sérülésmentesen méretrevágni, jobb ha az ember leméri mennyi kell majd elmegy a boltba ahol levágják neki a megeflelő darabokat.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #12563 üzenetére

    "JAGWIRE fék és/vagy váltó bowden, házzal" Ez nem éppen jó jel, a fék és a váltó bowdenek átmérője más, nem csereszabatosak. Kérdezz rá hogy biztos fékhez való-e, de a hosszábol annak tűnik.
    Csígőfogóval az a baj hogy összenyomja a házat, én egy multi tool picike korongjával vágom, igaz ennél meg a melegedésre kell figyelni, bowdenhez jó a csipőfogó is.
    Amúgy nem rossz ez a szett, de ha már össztelós és tárcsafékes, lehet érdemes rászánni az a 4-5k-t egy komolyabb szettért.

    A bringaszerelés egész jól megy, de mindjárt kiderül hogy ebéd nélkül maradok mert nem tudom megfőzni a tésztát :DDD

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #12565 üzenetére

    Akkor nincs biznisz, én szeretek élni a gumós zápfogam adta lehetőséegekkel, főleg ha olyan finomak :D

    becuszabi

    Akkor mostmár értem miért kérdezgették tölem többen is, hogy honnan szereztem ilyet. ( 2-3 éve megvannak)

    Sikerült végül megfőzni a spagettitésztát, még szépen szállanéknt áll, vacsira viszont lehet késsel villával kell enni.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #12568 üzenetére

    Biztos nem rossz, de egy olyan felszereltségű géphez illene már valami komolyabb, viszont 2k-t simán megér. Szerintem rakd fel nyugodtan, legrosszabb esetben is kihúz 1-2 évet.
    Ha a bowdenházon akarsz spórolni akkor csak annyit kell tenned hogy ne zártan vidd végig, a felsőcsövön simán mehet nyitottan, de talán még a támvillán is.

    Ariadne

    Akkor áll a biznisz :) Az elejtésre én sem szívesen vállakoznék, bár a disznóöléseknek mindig jó hangulata volt :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #12571 üzenetére

    Ha kistányéron van a bowden még akkor is feszes? Ha igen akkor engedni kell rajta egy kicsit, annyit hogy a végállás csavar tartsa meg, az L jelű, azt pedig úgy kell beállítani hogy pont jó állásba legyen a váltó a kistányéron. Utána nagy tányérra célszű váltani és beállítani annak is a végállás csavarját. Végül a bowden feszességét kell úgy beállítani hogy minden sebesség jó helyre essen.
    Koszos bowden esetén inkább a nagytányérra nem lehetne váltani, megnyúlt esetén pedig mindig kicsit surlódna.
    A dual pull azt jelenti, hogy alsó és felső húzásúként is lehet használni.

    Bici

    Nem rossz az, de lehet nála jobbat is találni. Csak kérdés hogy mennyiért.

    [ Szerkesztve ]

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #12579 üzenetére

    26-osban használtam montin, elég jól tart terepen, aszfalton pedig gyors a középső futóél miatt, nagyon jó kis gumi, talán csak a súlyába lehetne belekötni, de azt kompenzálja az ára. :)

    Bikeman

    Még nem próbáltam.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz BITBOYS #12596 üzenetére

    Ilyekor érzdem azt milyen messze is vagyunk Európától, itt még a környező falvakból sem lehet bejárni bicniklivel nem, hogy ilyen komoly biciklis túrautak legyenek.
    Így belegondolva szerintem életemben összesen nem láttam 340km-nyi kerékpárutat, nem hogy egyben. :)

    Bici

    Egy keskeny országúti gumihoz képest biztos, hogy lomhább már a töméböl adódóan is, de keményrefújva tényleg fürge. Én ilyenen gurulok [link] nagyon gyors, nagyon tart kanyarban, csak koszos út a nyengéje.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Bici #12617 üzenetére

    Ez már némileg jobb mint az eddigiek. Garancia mennyi van rá?
    Egy új rugóstag alsóhangon 30k [link] A végére vagy 80k-nál fogsz járni, azt pedig már kicsivel megtoldva komoly vázat is vehetsz taggal együtt, igaz azok használtak.

    Meme

    Mégis hogy túrázik egy ilyen vázzal? Vertikálisan? :DDD Ez egy freeride váz, 15cm rugóúttal.

    GhostLead

    Azt ne mond neked nem lenne jó ha nem pattogna a hátsókerék a köveken mászáskor. Jó az össztelós, kemény terepen még mászás nélkül is jobban lehet vele haladni mint a merevvel.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz g4dg3t #12639 üzenetére

    Azt lenne fontos tudni hogy az a 182cm hogy oszlik meg. Mérd le a lábad belső oldalának hosszát, az alapán el tudod dönteni milyen magasságú váz kell. A nyeregnek olyan magasan kell lennie, hogy a sarkaddal elérd a pedált a nyeregben ülve.

    pl.: tegyük fel 90cm hosszú a labad és a váz 20"-as
    Akkor van egyszer a váz ami durván 50cm magas, ehhez jön a hajtókar hossza ami 17 vagy 17,5cm szokott lenni, a nyeregcső feje és a nyereg még durván 5-7cm-et a magassághoz, a nyeregcsövet akkor kb 16-18cm-re kellene kihúzni, ami telejsen korrekt. De csak hogy bonyolítsam a dolgot 18-as vázzal is "csak" 21-23cm-re ami megoldható egy 350mm-es nyeregcsővel, 85-90kg alatt.
    Ekkor jön be hogy milyen hosszú a karod, 20-as váznál messzebb leszel a kormánytól, mint egy 18-ason, itt a nyereg tologatásával lehet játszani néhány centit. Az adatlap szerint 26mm különbség van a 18-as és 20-as között a felsőcső hosszban. [link]
    Az én karom kb 56-57cm, a csuklómtól a vállam csúcsági, ha előre nyújtom, ültem már 18-18,5-ös Magellan Pyxis vázon (kb 570mm lehet a felsőcső hossza) és nem volt elvilehetetlenül rossz ( leszámítva hogy kicsit diótörő volt a deszka keménységű nyereg ) a kormány kicsit messze volt, de egy 100-110mm hosszú kormányszár volt a gépen, aránylag hátrébb tolt nyereggel, ha nagyon akartam volna be tudtam volna állítani kényelmesre a 174 centimhez, maximum lecserélem a kormányszárat egy 80-asra.
    A 20"-as Kona Lanai felsőcsöve 613mm, ahogy nézem a képeket a kormányzára 80mm-es lehet és a kormánya jól meg van hajlítva.
    Ha a lábad 90cm és a karod is megvan 62-63cm akkor inkább 20-as.
    Amúgy attol is függ mit hajtottál 10 éve, ha kempinget, akkor lehet jobb a 18-es, a kicsit egyenesebb üléspizició miatt, ha montit akkor a 20-as.
    A gép ára amúgy elég baráti így, bár az alkatrészektöl nem kell csodát várni, de 10 év kihagyás után úgy sem tünik fel, hogy kicsit lassú a váltó és nem olyan merev a hajtómű.

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz Ariadne #12696 üzenetére

    "váratlanul szembejön majd velem egy kerékpáros" ez valami eszméletlen jó. Térben vagy időben utaznak a kerékpárosok hogy egyszer csak váratlanul szembejött? :D
    Azért kíávncsi lennék hogy tőlünk nyugatabbra mint kapna a jómadár, egy ilyen mutatványért, nem lepődnék meg ha kétszer is lejárna a zöldkártyára mire újra vezethetne, de lehet még némi hűsöléssel is jutalmaznák.
    Amúgy hihetletlen, hogy mennyi talpló van, pár hónapja ment neki haver egy másik kocsinak, soförnek első szava, k_rv_ _ny_d atvagom a torlod, plusz még hasonlók amíg ki nem szálltunk négyen a kocsibol, természetesen a felesége vérző feje a legkevésbé sem érdekelte inkább a kocsiját vizsgálgatta.

    Amúgy azt hogy a birngás szabálytalán leginkább életösztön, az erős jobbratartás kivitelezhetetlen, a kar kirakása kanyarban megint, kanyar előtt kiteszem, de kanyarban fogom a kormány, mert a kanyarok sem kátyumentesek.

    Az viszont pozitív, hogy az utóbbi időben semmi komolyabb gondom nem volt az autósokkal. :)

  • Jancsi

    aktív tag

    válasz GhostLead #12705 üzenetére

    Nekem eddig legjobban a piros Tioga és Ritchey vált be. Most a városi gépemen van piros Ritchey hoban, fagyban, esőben is fog :)

Aktív témák