- Computex 2024: monstrumhűtő a DeepCoolnál (videóval!)
- Computex 2024: szimpatikus Montech billentyűzetek a porondon
- Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
- Computex 2024: kompakt AIO-k és tápegységek a Montech receptje alapján
- Computex 2024: a Ducky klaviatúrái sem restek felülni az analóg vonatra
- Computex 2024: bemutatkozott a Biostar alaplapok AMD-s zászlóshajója
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Apple notebookok
- Computex 2024: feltárta a Lunar Lake-et az Intel
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- Bluetooth hangszórók
- Milyen monitort vegyek?
Hirdetés
-
Filléres Redmi érkezett
ma Az A3x nem kapott nagy bemutatót, egyszer csak felbukkant.
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
Frissítve! Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
gp A show késő este kezdődik, de utána az összes trailert összegyűjtjük egy helyre.
Új hozzászólás Aktív témák
-
jerry311
nagyúr
válasz F_Gergely #13502 üzenetére
Régen volt, ma már nincs külön korlát.
Annyi van amennyi mindig is benne volt a KRESZben: az út és látási viszonyoknak megfelelő sebességgel kell megközelíteni. Ebbe az is beletartozik, hogy ha a terepviszonyok miatt nem lehet belátni rendesen a vasúti átjárót, akkor olyan sebességre kell lassíts, hogy amikor már megláthatod, hogy jön a vonat, akkor is meg tudj állni az átjáró előtt. -
jerry311
nagyúr
válasz Mela Kehes #13509 üzenetére
Mert mindenki más is annyival megy.
-
jerry311
nagyúr
válasz F_Gergely #13512 üzenetére
Nagyon "okos" döntés, ami egyáltalán nem kockázatmentes.
Ha valami aranyos kis két tonnás SUV-val mennek mögötted akkor le van rólad is a gond. Ha másért nem, akkor azért mert olyat lendül a fejed hátra, hogy nyaktól lebénulsz vagy csak simán kilök az útról egy fának, oszlopnak, be az árokba, stb.
De hát jobb esetben a világ nagy része jól jár: egyet fizet kettő megy a levesbe. -
jerry311
nagyúr
válasz SUPREME7 #13567 üzenetére
Nálam csak minimálisan fordult elő B kategórián. Nem késett, de előfordult, hogy ide-oda elmentünk a gépjárművezető oktatással kapcsolatos papírokat leadni/felvenni. Viszont egyik ilyen megállónál sem vártam rá többet 10-12 percnél. Nem ideális, de pont mert nekem is jól ment a vezetés, nem nagyon érdekelt, hogy az a pár perc kimaradt.
C kategórián meg egyáltalán nem volt ilyen. Odamentem, elindultunk, megtettük a vizsgakört, kiszálltam. -
jerry311
nagyúr
válasz sityupityu #13576 üzenetére
Altalanossagban elmondhato, hogy 1 ora vezetest 45 percnek tekintenek, mint az iskolai tanorakat. Tehat a 2 oras vezetesed igazabol csak 1.5 ora. Ebben nincs semmi meglepo.
A masik fele: Sok iskola tart intenziv (esetleg szuperintenziv) tanfolyamokat. Ezek jellemzoen dragabbak, mint a normal menetuek. Itt is ervenyes, ami nagyon sok mas agazatban, ha gyorsan es rovid ido alatt akarod, akkor tobbet kell fizetni.
Nyilvan kisebb terheltsegu sikolaknal, oktatoknal ez kb. mindegy mert mindenhogy van idopont. -
jerry311
nagyúr
válasz sityupityu #13578 üzenetére
Hat igen, Budapesten sok autosiskola van es megtobb tanulo.
Vizsgakra siman lehet 1 honapos a varolista, van amikor az elmeleti vizsga es a gyakorlati orak megkezdese kozt is eltelik 4-6 het (vagy tobb). Igy itt az emberek hajlamosak tobbet fizetni a gyorsabb jogositvanyert. -
jerry311
nagyúr
válasz sityupityu #13582 üzenetére
Ez igaz, csak annyi az ügyfél, hogy megfordult a világ és ezt el lehet játszani. Akkora a kereslet, hogy bármilyen kritikán aluli szolgáltatást elfogadnak az ügyfelek és még várnak is rá.
Meg kb. minden autósiskola ezt ilyen Budapesten, szóval aki elmegy az egyik szar iskolától, az megy a másikhoz és fordítva. -
jerry311
nagyúr
válasz Garada #13585 üzenetére
Menjél csak télen, legalább nem úgy mész bele a következő teledbe, hogy előtte még nem láttál havat és jeget.
Meg amúgy is hasznos az eső és a hó, ha nem látszik rendesen a vonal, akkor azért húznak hibát a vizsgabiztosok.
Meg egyébként is tavasszal, nyáron többen akarnak vezetni tanulni. -
jerry311
nagyúr
válasz sityupityu #13592 üzenetére
Kék vödör?
-
jerry311
nagyúr
válasz thEndeR #13600 üzenetére
Attól függ mit szeretnél és hol.
Ha mondjuk van autód és hajlandó vagy lenyomni mondjuk +100-150 km-t, hogy hazaérj miután leraktad a kamiont pár napra, akkor hamarabb is találhatsz.
Ezen a csoportos tájékoztatón (ha jól emlékszem) ott vannak a cégek is és jelentkezhetsz a neked szimpatikusaknál, hogy mennél hozzájuk dolgozni.
Apám kb. 2 hét után kapott szándéknyilatkozatot, hogy a nemtommelyik ceglédi cég alkalmazza ha X dátumig megszerzi az összes szükséges papírt, jogsit, stb.
Ezzel lehet továbblépni, azaz jelentkezni PÁV vizsgára.sityupityu
Köszönjük a hozzászólást, bizonyítottad, hogy fogalmad sincs az OFA-s teherautó/kamion sofőr képzésről. Mivel állambácsi és az alkalmazó cégek közösen fizetik az oktatást és vizsgákat, ezért nem vesznek zsákbamacskát. Tehát a PÁV az első léc amit meg kell ugrani, mert anélkül nem lesz hivatásos sofőr senkiből. Ha ez megvan, akkor lehet menni vezetni tanulni.C után azonnal lehet menni E-re, ha megvannak a korhatári feltételek (talán E-re nincs is) és legalább két év eltelt az első kategória megszerzése óta, tehát már nem számít kezdő vezetőnek a tanuló.
-
jerry311
nagyúr
válasz sityupityu #13606 üzenetére
Ennek ellenére egy OFA képzésről szóló hozzászólásra válaszként beírtad, hogy mindegy a sorrend.
-
jerry311
nagyúr
válasz sityupityu #13629 üzenetére
Már mondtam, kereslet-kínálat.
És még mindig nem éri meg vidékre utazgatni egy jogosítványért., legalábbis pénzügyileg.- -
jerry311
nagyúr
válasz sityupityu #13631 üzenetére
Sajnos ez van pesten.
Hugom is váltott oktatót, mert az is egy idióta barom volt, meg még az olyan órákat is felszámolta, ahol hugom várt rá 1 órát, de az oktató nem jelent meg. Egyébként ez volt az utolsó csepp oktatóváltás előtt.
Sokszor még a taxisoknál is rosszabbak. A taxis legalább csak átbasz a tarifával, de ha fizetsz, akkor nem üvölti le a fejed.
Nekem szerencsém volt, B és C kategórián is értelmes oktatókat fogtam ki.Ja, és hugom sztorija kb. 10 évvel ezelőtti... nem mostanában kezdődött ez, de nem is az elmúlt 1-2 évben.
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
válasz sityupityu #13680 üzenetére
Annyira azért nem kell messzire menni, kontaktlencse látható ha elég közelről nézi az ember. Meg ilyenkor még mindig lehet kötekedni a kötelező pót szemüveggel. Nem tudom a pót kontaktlencse pár elfogadott-e már.
-
-
jerry311
nagyúr
válasz Apollo17hu #13707 üzenetére
Szvsz ezért külön szólni kellett volna, mert a biorobotok nem sokat gondolkodnak az okmányirodában.
-
jerry311
nagyúr
Jaaa, hogy automata, akkor az annyira nem bonyolult, ott inkább csak a forgalomra kell koncentrálni.
Ez egy parkoló ami mindig üres, lehet még egy-két bólyát is hagyott ott valamelyik oktató.
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
válasz sityupityu #13753 üzenetére
Egy mai autóban ha bármi komolyabb elromlik az k. drága, mert sok részegységhez nincs alkatrész, csak egyben az egész. Pl. elektromos kormányszervók többsége néhányezer forintos érzékelők cseréjével javítható lenne, de csak egyben kapható az egész. Ha nem automata váltós az autó, akkor ott van a kettős tömegű lendkerék, ami nem olcsó. Vagy pl a BMW örvénycsappantyús szívósora, ami kis egyszerűsítéssel egy darab műanyag és kb. 130k HUF. Maguk a csappantyúk cserélhetők lennének pár ezresből, csak nem gyártják külön. alapvetően ott tartunk, hogy az autógyártókat az első (és talán a második) vásárló érdekli. Nekik ne legyen gondjuk az autóval. A második vásárló az is csak azért, hogy az első vásárló értelmes áron eltudja adni a garancia vége felé az autóját és vegyen újat megint.
A vezetési élmény rétegigény.
Ismerőseim közt kb. van 3 ember, akit érdekel a vezetés élménye. Abból egynek van hozzá rendes autója (S2000), a másik kettő a "kommersz" tizenkettő egy tucat autójában élvezi a vezetést amennyire lehet.
Az összes többi vesz/vett valamit, ami remélhetőleg tartós és kényelmesen elviszi egyik helyről a másikra. Van aki azért vezet mert muszáj, tömegközlekedéssel 3x idő alatt tudná megoldani a munkába járást. Ő vett egy Prius 3-at és boldogabb mint valaha volt a kézi váltós Zafirájával.Ez a vezetési élmény, meg egyebek kb. olyan itt mint amikor más topikokban erőltetik az ilyen olyan hardvereket, mert az mennyivel többet tud, mint amit a hülye fórumozó meg akar venni. Anyámat az érdekli hogy menjen a Facebook, a flash játékok, meg a youtube és kész. Egyáltalán nem hozza lázba, hogy hány FPS-t tud a GTX 1080 BF1-ben, az sem érdekli, hogy IPS vagy TN+Film a moitor és fogalma sincs mi az a RAM.
-
jerry311
nagyúr
válasz sityupityu #13758 üzenetére
Még mindig nem sikerült felfognod/elfogadnod, hogy az emberek többségének teljesen mindegy, hogy mit csinál az autója, hány lóerős, milyen sebességi fokozatban van, hogy be tud-e venni egy kanyart 100-zal vagy csak a megengedett 60-nal. (úgysem megy gyorsabban, mert szabálykövető, meg minek?) Nekik az autózás nem élvezet, hanem a napi rutin része, a kötelező etap, hogy beérjenek a melóhelyre kenyeret keresni.
Én szeretek vezetni, ha nem sietek, akkor inkább megyek kis utakon kanyarogva, mint autópályán. Ettől függetlenül ha olyan helyen dolgoztam, ahova értelmesen lehetett menni tömegközlekedéssel, akkor letettem az autót. Metrón nincs dugó, utazás közben tudok olvasni, sorozatot nézni, akármit. Aztán ha olyan kedvem volt/van akkor hétvégén mentem/megyek egy Budapest-Dobogókő kört vagy hasonlót.
Ha megengedhetném, hogy legyen 2 autóm, akkor az MX-5 mellé vennék valami hibridet vagy tisztán villanyost. Naponta munkába járni, bevásárolni sokkal előnyösebb lenne: csendes, kényelmes, kb. karbantartásmentes, jár hozzá ingyen parkolás, kevesebb rá az adó.
Amikor Izlandon autóztunk négyen csomagokkal, ott sem érdekelt senkit a 4 emberből, hogy mit csinál az autó. 2.5 turbodiesel, automata, összkerékhajtás, tempomat aztán menjünk 4000 km-t kényelmesen.
Genfben ugyanez, csak ott nem mentünk annyit mint Izlandon. Mondjuk, az 1.2 (vagy 1,4?) TSI-nek aztán marhára mindegy volt, hogy hegyről lefelé milyen fokozatban van, mert 6 személlyel megtömött VW-en nem fogott semmit a motorfék, hiába húztam vissza az DSG-t kisebb fokozatba. Viszont ha menni kellett, akkor legalább ment.Nem értem, hogy honnan jön a lóerő kérdés, mert azt nem említettem sehol. Az S2000-ben sem a 200+ lóerő a lényeg, sokkal fontosabb, hogy könnyű és van egy fasza futóműve.
-
jerry311
nagyúr
-
jerry311
nagyúr
Ez csak úgy szembe jött velem a neten.
-
jerry311
nagyúr
válasz NeoPampalini #14880 üzenetére
Nyugi, majd elmulik. - mondta egy teherauto sofor.
Es valoban, egy ido utan elmult, nem kommentalom a forgalmat, nem is idegesitem magam rajta. -
jerry311
nagyúr
Vagy megbuksz, vagy nem. 50-50%.
A lenyeg, hogy tudd kezelni akar a bukast is erzelmileg is es sajat tudasod megiteleseben is. En elsore atmentem B-n, ugyhogy hasonlora szamitottam kesobb is. C csak harmadikra lett meg, az elsot beneztem, a masodiknal szopatott a vizsgabiztos, a harmadik siman meglett.
Mindket bukasnal megertettem, hogy miert (en hibam / nem az en hibam, technikai gond, figyelem problmea, stb), illetve az oktato is ugyanazon a velemnyen volt mint en mindket bukasommal kapcsolatban. -
jerry311
nagyúr
válasz NeoPampalini #14914 üzenetére
sikeres vizsga után vezess, amennyit csak tudsz
Ezzel nalunk nem volt gond, amint a kezemben volt a jogsi fater mar adta is a kulcsot. Addig o vezetett es en soroztem. Most en vezetek es o froccsozget.
Szep vilag -
jerry311
nagyúr
válasz NeoPampalini #14916 üzenetére
Mi mindig a leheto legkevesebb autoval megyunk, egy vezet, a tobbi iszik.
-
jerry311
nagyúr
válasz Speccy #14932 üzenetére
Ez olyasmi, mint amikor haverom lengyel kollégái elmennek egy hét szabadságra a hazájukba és visszajönnek C+E jogsival. Minimum érdekes.
Országúti, hegyvidéki, esti vezetés a B-s jogsihoz is kellene. (vagy legalább is régen kellett) Teherautóval sem sokkal másabb, annyi hogy van még bubu vagy retarder.
Visszatérve a kérdésre: nekem ezekből csak az országúti volt meg, az is csak 1 óra. -
jerry311
nagyúr
Szerintem túl lassú, de igazából az számít, hogy neked ez mennyire jó vagy sem.
-
jerry311
nagyúr
válasz GeneraL_XTX #14999 üzenetére
Szerintem erről a vizsgahelyet kérdezd, ők tudják a legjobban.
-
-
jerry311
nagyúr
Tetőzés??
Hagyjuk ezt a hülyeséget, hogy tetőzés.
Májusban majd hirtelen kevésbé lesz fertőző? Vagy addigra többen átesnek, mint ahányan még nem kapták el?
Abban a pillanatban, amikor feloldják a korlátozásokat, meg fog ugrani az új fertőzöttek száma, mert biztos, hogy lesznek még betegek, vagy legalább fertőzőképes állapotban lévők.Szvsz, akkor beszélhetünk tetőzésről, ha van hatásos kezelés vagy oltás.
[ Szerkesztve ]
-
jerry311
nagyúr
válasz Carasc0 #15040 üzenetére
Alapvetően nem kell mindent tudni.
Olvasd el, hogy legyen róla fogalmad, told a teszteket. Ami kérdést elrontasz, olvasd végig a hozzá tartozó fejezetet újra.
Illetve az elsőbbségi szabályok olyanok, mint a matematikai műveleti sorrend: készségszinten tudni kell, különben semmi sem fog menni.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
- Autós topik
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Xbox Series X|S
- SGF24 - Megjelenési dátumot kapott a Dragon Ball: Sparking! Zero
- Milyen légkondit a lakásba?
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Summer Game Fest 2024 - Az összes bejelentés egy helyen!
- Bakancslista Route 66 Chicagótól Los Angelesig 3.
- Az iPhone 15 frissítésgaranciát, a 16 szép rendereket kapott
- SGF24 - Érkezik a No More Room In Hell 2
- További aktív témák...
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Suzuki Swift 2005 1.3 GLX CD AC - AndroidAuto & CarPlay
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs