Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • sityupityu

    veterán

    válasz jerry311 #13757 üzenetére

    Amit leírtál, hogy mi mennyibe kerül azzal nem lehet vitatkozni mert ezek tények, van némi rálátásom a dolgokra nekem is. Én sem 20 éves vagyok már. Eredetileg autószerelő végzettségemmel (amit bevallok, nem sokáig gyakoroltam, legalább is munka szinten) a szállítmányozásban dolgozom és megszállott motoros vagyok, tehát majdnem minden téren van valami fogalmam, hogy mi mennyibe kerül. Viszont akkor sem értek veled egyet. Automata váltóügyben nem is kell nagyon elmenni messzire, drága autók fele meg végképp nem.
    Van két mérnök barátom akik a hazánkban gyártott népautó üzemben (Suzuki) dolgoznak. Történetesen az S Cross és a Vitara automata váltójáról van szó. Már az S Cross váltója is viszonylag egy túlbonyolított szerkezet volt, de a Vitara-nál ezt még csak fokozták. Persze mind két típusnál az automata váltón belül is több verzió létezik már (kb mindegyikkel mentem). A lényeg, hogy ezek a barátaim az utolsó csavarig ismerik ezeket a váltókat (persze csak a rajzok alapján, mert nem itt rakják össze őket, de nekik ez is elég), és még amikor bejöttek már akkor mondták, hogy kíváncsiak lesznek arra, hogy ha ezekkel valami probléma lesz akkor a Suzuki szervizekben az ott dolgozó emberek hogyan fogják megoldani ezeket. Konkrétan sem a Suzuki szervizek sem pedig az ott dolgozók nincsenek felkészülve ezekre a szerkezetekre. Egyébként már a megjelenéskor volt meghibásodás amit egyszerűen úgy orvosoltak, hogy (mivel még a kezdeti periódusban történt) a szalon kihozatott a gyárból egy másik autót. Tehát igenis van hátránya az automata váltónak kivéve az egyesek számára oly fontos kényelmet leszámítva. Drágább, és a szervizelése is drága egy hagyományos váltóhoz képest! Ezek tények, mindig is drágábbak voltak kár is vitatkozni ezzel.
    És akkor a vezetési élmény: Nem kell ahhoz nem tudom hány lóerős autót vezetni, hogy vezetési élmény legyen! Én nem erről beszéltem! Én csak simán arról az élvezetről, amit csak egy hagyományos váltó tud nyújtani a velejáró kuplungolásokkal egybevéve. Az a dolog, hogy én határozom meg, hogy a motor mit mikor csinál. Csak ennyiről van szó, ennyiről beszéltem semmi egyébről.
    Nem rég volt alkalmam egy felújított 2T Trabant-al menni ami igazán nagy élvezet volt a számomra, amihez nem kis mértékben hozzájárult a kormányváltója is . Utoljára valamikor suttyó koromban mentem Trabantal, nekem hatalmas érzés volt.
    Mint ahogy a motorosok is értékelik a régebbi, akár a szoci motorokat is, legyen az pl egy 250-es ETZ. Az a lényeg, hogy én váltsak és kuplungoljak, semmi több! Ezt neveztem vezetési élménynek amihez nem feltétlen kell kimagasló teljesítmény.
    Én elfogadom, hogy sokaknál - különösen a nők között - kedvelt az automata váltó, de hazánkban a legtöbb ember még mindig a hagyományos váltót preferálja szerencsére. Legalább is az én férfi ismerőseim között 20-ból 20-nak manuális váltós autója van a legkülönbféle teljesítményekkel megáldva.
    Téma részemről lezárva.

    [ Szerkesztve ]

    --albán bérgyilkosok, nürnbergi gengszter... na hagyjál már!--

Új hozzászólás Aktív témák