Hirdetés
-
Infravörös kamerákkal vagánykodik az Umidigi
ma Az előlapra is került az éjszakai arcfelismeréshez, és a hátlapra is fotózáshoz.
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
Napvihar miatt akadoznak a SpaceX Starlink műholdak
it Az elmúlt két évtized legnagyobb geomágneses vihara miatt csak gyengébb szolgáltatást képes nyújtani a SpaceX Starlink szolgálatása. Musk szerint pedig hamarosan újra repül a Starship.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Primőr
aktív tag
Ma meglett az elméleti vizsgám!!!! 3 hp
A pessszimista csak azért lát feketén, hogy túlélje a szürkét.
-
föccer
nagyúr
Grat.
Én meg el is felejtettem beírni nektek, hogy kedden kézhezkaptam a jogsimat
Ha valaki eljut oda, hogy mehet a vizsgaigazolással az okmányirodában, akkor már nincs sok hátra a szenvedésből (bár én élveztem az oktatás majd minden percét (az a köcsög a bmw terepjáróban, meg megérdemelné, hogy most elszáljon a klímája ).
Szóval már csak 3 óra sorbanállás az okmányirodában, egy fotó, - 4k a pénztárcában, és csak a postást kell várni
Nekem 1 hét alatt kiküldték. (pénteken voltam okmányirodában, és hétfőn kaptam az értesítőt, hogy megjött.
Szóval retteghet mindenki
üdv.: föccerÉpítésztechnikus. Építőmérnök.
-
janshy
csendes tag
Sziasztok!
Július 28.án töltöm a 16. életévemetm, és szeretném megkérdezni, hogy mikor tudom a leghamarabb elkezdeni megszerezni a B-s jogsimat? és hogy pontosan most hogy működik ez? kb. mennyi idő telik el a jogsim kézhezkapásáig, ha minden jól megy? hallottam egy-két tévhitet miszerint az új törvény már csak 21. évtől engedélyezi a jogsit. igaz ez?
köszi üdv, -
jerry311
nagyúr
16 évesen akkor lehet jogsid, ha autószerelő suliba jársz.
Legkorábban korkedvezménnyel 17 évesen vezethetsz, ha egyáltalán létezik még a korengedményes jogsi.
A-tól Z-ig a jogsi pár hónap. Persze megfelelő felárakkal, megoldható pár hét alatt is.
Hogyan működik:
- elméleti képzés
- elméleti vizsga
- rutin oktatás
- rutin vizsga
- forgalom oktatás
- forgalmi vizsga
Sok esetben a rutin és a forgalom oktatás egybeolvad, mert sok oktató bevállalja, hogy rutinvizsga előtt is vezetsz már forgalomban. Fentiekkel párhuzamosan bármikor elvégezheted az elsősegélynyújtó tanfolyamot és leteheted belőle a vizsgát. Kell még orvosi alkalmassági. Aztán megszerzed az igazolólapot, elmész okmányirodába és egyszercsak kipostázzák a jogosítványodat. -
Mr X
veterán
Sziasztok!
Csak jöttem szólni, hogy kezdhettek reszketni! Ma voltam szerződést kötni, jövő hét szerdán kezdem a ''B'' kategóriás tanfolyamot. -
Taybor
tag
Sziasztok!
Tudnátok nekem tanácsot adni abban hogy hol kezdjem el a jogosítványt?
Igazából eddig két céget néztem a csigajogsit amiről azt olvastam hogy állítolag a legolcsobb a többi közül. Nem tudom nincs valami buktatoja az ajánlatuknak ami csak akkor derül ki amikor már rég nyomod náluk a vezetést?
A másik egy 11. kerületi kisebb cég [link] ezt az egyik ismerősöm ajánlotta, és az áraik sem túl magasak.
Más egyébként mire kell figyelni hol lehet átvágás (ha egyáltalán lehet) az árakban vagy bármi másban...
Várom válaszaitokat! -
jerry311
nagyúr
válasz jerry311 #2207 üzenetére
No. Kész. Kezdhettek rettegni, illetve mégsem, mert még kell egy kis idő, mire az okmányiroda megcsinálja a teherautós jogsimat.
Mondjuk kicsit megijedtem, amikor mondták, hogy jobbra a benzinkút parkolójában álljak meg, de csak a vizsgabiztos akarta feltölteni a mobil egyenlegét. Hát LoL.
Jövőre jön a D meg az E
Aztán meg mondjuk targonca vagy daru.
UI: csiga jó, náluk csináltam B meg C is.
[Szerkesztve] -
Xantomas
őstag
válasz jerry311 #2216 üzenetére
Menj el hivatásos katonának, és legyél te is páncélos söfőr
A vizsgához grat. Ahhoz meg kifejezetten, hogy csúszópénz nélkül.
Nagyapám anno mesélt fura dolgokat az akkori vizsgákról. A biztosok még direkt képtelen helyeken is leállítatták a furgont, kamiont, ahol nem szabad. Aztán jól megbuktatták a ''nebulót'' ha megállt. Egy jó példa, mikor a híd közepén szólt, hogy álljon félre, mert rosszul van."Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
jerry311
nagyúr
válasz Xantomas #2217 üzenetére
Na igen...
Most is vannak még ''köcsögök'', pl a második vizsgámon...
Na mindegy, ez most jól jött ki. Csúszópénzről annyit, hogy az oktatótól kapott egy üveg jeges vizet a kedves vizsgabiztos, hogy jobban bírja a meleget.
Az se lenne rossz, elmenni hivatásosnak és kékvillogós határőr buszt vezetni. -
AMD Power
titán
Én már csak nyaralás után októberben megyek megint vizsgázni. De akkor már át fogok menni ez Biztos.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tusi74
őstag
Van valakinek tapasztalata IGO-val való vezetésre. Mi az optimális beállítás, hogy ne zavarjon a vezetében?
Annyit már megcsináltam, hogy a sebességre vonatkozó figyiket kikapcsoltam, mert az idegesített. Nehéz még idegen terepen, hogy 100 m-re balra, aztán úgy túlmegyek, mint a sicc. Holott már olyan 800 m-re is figyelmeztet.
[Szerkesztve] -
tbs
addikt
100m balra..? Túlmész..? Lehet a sebességes üziket bekapcsolva kéne hagynod...
Komolyan: én pl. minden ismeretlen helyre indulás előtt átnézem, hogy merre is vinne az iGo maca... Utána könnyebb. Vakon elég gáz lehet.
És hidd el, nagyon nem szégyen, ha félreáll valaki, hogy megnézze merre is kell mennie. Inkább álj félre, mint hogy fura manőverekkel és/vagy tötymörgéssel borzold a közlekedés többi résztvevőjének idegeit.
Másik megoldás, hogy a gps-ed nem igazán jól van beállítva, így nem 100m-nél szól valójában, hanem 50-nél. Egyszer én is lepődtem meg ilyenen, aszongya 50m, de már el is suhantam a luk mellett... Szóval az a 100m biztosan 100m..? -
tusi74
őstag
Még nem tapasztaltam ki igazán. Pár napja van meg. Amíg nem ismerem ki rendesen, addig olyan helyekre megyek, ahová egyébként is eltalálok. Hát érdekes volt az előbb is. Dunaharaszti-Dél-Pesti kórház parkolója. Ez lett volna a mai cél. Eredmény. Mindenáron el akart vinni Vecsés felé ki a 4-esre!!! Többször letértem, hisz tudtam, hogy a Dél-Pest Pesterzsébeten van. Kiderült, hogy tegnap poénból beírtam egy Monori címet, és ő oda akart vinni. Én meg annyira megzavarodtam, hogy teljesen kezdő szinten vezettem. 1-szer elé is kanyarodtam valaminek. Amíg nem tanulok meg rendesen menni vele, addig elég balesetveszélyes. Még Soroksáron, ahol már nagyon közel voltam a célhöz, is mindenáron visszafelé akart irányítani, akkor esett le, hogy lehet nem is jó felé visz. Újra be a címet, és akkor az irány jó volt. Hiába, tanulni, gyakorolni, gyakorolni, amíg nem megy rendesen.
-
tbs
addikt
Hajajj... Hát szoktam is nézni rendesen az ilyen tévelygő marhákat (már megbocsáss)... Nem vagy egyedül, de ezért ne ez legyen a mérce...
Tényleg javaslom, hogy elindulás előtt nézd végig az útvonalat, sokat segít. Pl. a köztes célok hamar kiderülnek... És rohadtul mellékesen érdekeljen, hogy mit gagyog az iGo, amit meg mutat, az meg pláne ne érdekeljen vezetés közben... -
tusi74
őstag
''Hajajj... Hát szoktam is nézni rendesen az ilyen tévelygő marhákat.''
Mondjak valamit, annak is éreztem magam. De nem adom fel. Gyakorlok vele menni, gyakorlok, lehet először csak itt Dunaharasztin, Taksonyban kis forgalmú utakon.
Ha más megtanulta, én is megfogom. De amíg nem megy 100%-on soha többet autópályára, városba nem megyek vele. Pedig elvileg nekem Budapestre kellene.
Van egy saját tapasztalatom. Webbolt, személyes átvétel. 10-ből 9-szer Újpest, 13. kerület, ami nekem teljesen ismeretlen terep. De minek fizessek 2000 Ft futárdíjat, ha be tudok érte menni. Vagyis be tudnék, HA odatalálnék. Eddig úgy csináltam, hogy bementem egy metró megálló közeli parkolóba leraktam az autót, metróval tovább. De a jegy is egy vagyon! meg akkor soha nem tanulom meg! -
-
jerry311
nagyúr
Szvsz jobban jársz ha otthagyod az autót egy metró közeli parkolóban.
Tudom a jegy 2 x 230 HUF, de még mindig kevesebb mint amit jó eséllyel elfüstölnél, ha autóval mennél. Igaz a metrón esetleg állni kell, meg légkondi sincs, meg cipelni kell a cucot visszafelé... Ettől függetlenül én pl csak akkor megyek be a városba kocsival, ha szükség van az autóra. Legalábbis napközben... -
czappa
aktív tag
Ehh ma - illetve már tegnap - megbuktam rutinból.
Az a vicc, hogy nem azért buktam mert nem ment, hanem mert én stresszelős típus vagyok, és persze, hogy hibáztam. És mit? Hát azt amit gyakorlás során soha: a szlalomot.
Külön móka, hogy a köv. heti vizsgára nem tud az oktatóm bejelenteni (valószínüleg ahhoz már késő), utána ő megy egy hét szabira, így lehet h legkorábban aug 17-én lesz a következő vizsgám, ekkor meg mát nyáron esélytelen lesz befejezzem ezt a jogsi témát.
Ehhez lenne egy kérdésem:
Van arra vmi megkötés, hogy mennyi idő alatt kell letenni a vizsgákat? Úgy értem, hogy pl. a kresz vizsga utáni első évben kell-e befejezni, mert ha nem lehet előről kezdeni, van ilyen?
Mert ha nincs lehet, hogy a nyáron még megcsinálom az elsősegélyt, és mellette - remélhetőleg... - a rutint. Forgalmit, meg halasztom jövő nyárra, ugyanis fősuli mellett nincs sok ''kedvem'' a jogsival is foglalkozni. -
lorcsi
veterán
tesóm most jár vezetni. kresz megvolt, holnap lesz az egészségügyi. Közben meg rutinozik.
Itt a rutinnal lenne problámám
valahogy nem értem, hogy miért fizetünk 2 órát és csak egyet vezet (ergo a kötelező 10 valójában csak 5)
állítólag így kell bekönyvelni
nálatok is így van\volt?
a 2ó mennyi?
2x45 perc vagy 2x60?
[Szerkesztve] -
Grass
aktív tag
Minden óra végén alá kell írni egy ilyen kis könyvet, hogy aznap hány órát vezettél. A könyvre pedig rá is van írva hogy egy tanóra 45 perc (vagy talán 50 már nem emlékszem).
A legjobb, ha az autósiskolánál rákérdeztek, hogy akkor hogy is megy ez. Nem kell hagyni hogy átbasszon a tanár."Ne vedd készpénznek mások gondolatait" - Good Will Hunting
-
czappa
aktív tag
Erre hétre már nem tudott bejelenteni, következő héten szabin lesz, így 17-én próbálkozhatok legközelebb.
mod.: Tulajdonképpen szeptember közepéig még így is befejezhetem, de akkor megkell dumáljam vele, hogy ne heti két alkalommal menjek (4 óra, azaz 20 órához 5 hét kellene), hanem pl. heti háromszor, így három hét alatt lemenne, a 3.-on már vizsgázhatnék, a fősuli úgy is szept. közepén szokott kezdődni.
[Szerkesztve] -
Xantomas
őstag
Nekem a rutin általában ~2x 35-40 perc volt. Volt, hogy csak beszélgetés, napi első teendők alapos vizsgálata, elvégzése, biztosok szemétségének kivédése céljából. Emiatt itt hőbörögtem is. Forgalom már kicsit máshogy megy. Ha Olyanja van az oktatómnak, vagy látja rajtam, hogy a pokolba kívánom a dolgot, akkor 1,5, ha beugrunk valahova akkor 2, ha meg utolsó vagyok, vagy nincs követlenül utánnam senki jól megy, figyelek mindenre, akkor volt hogy 3,5 órát vezettem, egyhuzamban, cirka 90Km-t.
Tegnap vezettem két órácskát. Katasztrófa volt. Nem is volt kedvem hozzá, fáradt voltam, fájt a bokám, a bal tenyeremen a bőr a sittől, maltertól és vakolattól be volt repedezve. Rajta egy vödör Atrix. Csúszik, izzad a tenyerem, legalább a kormányvédőn megmarad.
Pályáról ki, alig mentem 300métert a második kereszteződésnél egy kamion index nélkül ~20-szal fordult be jobbról, amíg a STOP táblánál várakoztam. Ha az oktatóm nem reagál, szerintem levitte volna a Yaris elejét.
A stadionoknál, a szőnyeget valahogy sikerült begyűrnöm ''S'' alakban a kuplung pedálra, a fék alá, és a gázra. (le van csavarozva, ezért nagy szó) Félre akartam húzódni, kapkodtam, bepánikoltam, azt se tudtam hol a fejem. Ki is ment a fejemből, hogy ezért van mellettem az oktató, hogy ilyenkor segítsen. Elakadásjelző ki, ő kezeli a pedálokat, én meg húztam vissza a szőnyeget.
Utánna elrontottam egy hátrafele parkolást, elfelejtettem a tükröt lenyomni, és úgy beállni, valamint, későn kezdtem visszafele tekerni a kormányt. Nem figyeltem, hogy bokrok mellé állunk, és nem 30 cm-t kell hagyni a padkától, hanem jóval többet. Drága a fényezés, félig kiáltam kezdtem újra. Utánna meg a tükröt felejtettem el visszaállítani.
Volt két lámpás indulásom is. Egyes 12ig, kettes 38-ig, négyes. Oktatóm csak fogja a fejét, én meg a kormányt. Oktató sohajt. Én is. Másik lámpa, hármasban, motorfékkel gurulok, 36-ról, elöttem sor. Zöld, megindulnak az autók, szépen távolodnak, leváltok kettesbe 29-nél.
Csodálom az oktatóm türelmét, hogy ennyire higgadtan tudja kezelni a hülyeségeim.
Igaz, kapom a leszúrásokat, hogy lasabban váltsak. Pontosabban csak azután nyomjam a gázt, hogy a kuplungot felengedtem. Megfigyeltem, hogy miután teljesen leveszem a lábam a pedálról, egy jó fél centit, még lassan, (kb egy másodperc alatt) feljön magától. A folymatos bokasérüléseimtől, a bal bokám fölfele, egy jó 5°-kal kevesebbet mozog mint a jobb. Lehet, itt jön ki a baj. Ahol kényelmes a lábamnak, ott túl alacsonyan ülök, és nem érzem a kocsi sarkait. Ha csak 3cm-t hátrébb lehetne húzni az ülést...
Csak a 45°-os emelkedőkön való kézifékes, lábfékkel segített elindulás, és a magas padkás parkolások a mumusok. (emelkedőn, pont a bal lábam miatt néha benyomom a féket, ami miatt roszabb esetben lefullad a motor) Na meg egy kicsit a forgalmas, lámpa nélküli kereszteződések, ahol senki nem tartja be az előírásokat. 60 fele kell figyelni, óvni a kocsit, gyalogosokat, és bicikliseket.
Mod:
Grass: 50 van a papírra írva, de iskolai órával számolnak.
[Szerkesztve]"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
D4rkm4n
őstag
Én minden vizsgámra úgy mentem el, hogy ''Leszarom mi lesz!''. Pedig én fizettem magamnak a tanfolyam és a vizsgák árát is, szóval nagyon nem babra ment a játék.
Annak ellenére, hogy a KRESZ sem ment valami jól, hibátlan vizsgát sikerült csinálnom. Ez a gyakorlás folyamán egyszer sem sikerült.
A rutinon a saroktolatást húztam. Az is hibátlanul sikerült. (Mázlim is volt, mert nem ez a legnehezebb gyakorlat.)
A forgalmira pedig úgy mentem el, hogy az - amúgy nagyon rendes - oktatóm mondta, hogy vegyek még minimum öt plussz órát. Én meg kijelentettem neki, hogy nem, elmegyek vizsgázni és ha nem sikerült akkor mehet a +5 óra.
Hibapont nélküli vizsgát csináltam."If you only do what you can do, you will never be more than you are now."
-
D4rkm4n
őstag
Engem az érdekelne, hogy egy 'C'-s jogsi manapság mennyibe fáj? Természetesen ha minden vizsga elsőre sikerül.
Rákerestem pár oldalon, de nagyon kuszán írják le, szóval nem nagyon sikerült kibogozni belőlük az eszmei mondanivalót.
Tehát a kérdés: hány HUF?"If you only do what you can do, you will never be more than you are now."
-
I_Am
veterán
-
dragonfx
veterán
válasz D4rkm4n #2240 üzenetére
Nehiggy egyik oldalnak se, 120 alatt nem lehet kihozni szerintem.
Hirtelen bele gondoltam,a bimmerrel hogy vitelzném ki azt a szlalomot... ....előtte mondnaám kösse be magát és kapaszkodjon, meg a gyorsítás 50re...loll..melyik fokozatban szeretné?"Ha valami túl szép, hogy igaz legyen, akkor az valószínűleg nem is igaz"--Logout 2014
-
-
Primőr
aktív tag
Mekkora baromság ez az egészségügy.. gyakorlatokat csináltunk, de abszolút nem érzem, hogy tudnám, ráadásul nem sok értelme van a kötözésnek se..
A pessszimista csak azért lát feketén, hogy túlélje a szürkét.
-
Xantomas
őstag
Majd ha átéled életed első komoly balesetét, és megmentesz egy életet, mondjuk valamelyik rokonodét, hidd el, megérted a lényegét.
Mondjuk több értelmét látnám annak, hogy inkább műszaki mentésről is esne szó az oktatáson. Egy mukk nem volt arról, hogy mit kell csinálni akkor ha egy ütközést látsz, vagy csak vagány Pisitike beleszáll egy fába.
Tényleg, ki mit csinálna, és milyen sorrendben?"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
czappa
aktív tag
Azoktól kérdeznék, akik már túl vannak az elsősegélyen:
A stabil oldalfekvést, amikor csinálod, előtte ellenőrizni kell a vizsgán a ''sérültet''?
Csak azért kérdem, mert nálunk a tanfolyamon az oktató amikor megmutogatta hogyan kell, akkor végig tapogatta az illetőt - persze nőt hívott ki - végtagok, bordák épsége medence csont, majd azt mondta h nincs törés mehet a stabil oldalfekvés és megcsinálta.
Viszont az elsősegély tankönyv ezt írja:
''Amennyiben az alábbi nyilvánvaló sérüléseket észleljük, válasszuk a légút szabadon tartását más módon:
-combcsonttörés, stb''
Tehát a kérdésem az, hogy vizsgán ''tapizzak'', vagy nézzek rá, hümmögjek kettőt (''Úgy tűnik nincs sérülése''), majd mehet a stabil?
Csütörtökön vizsgázok, kérlek mondjátok el hogyan kell majd csinálni.
Előre is köszi. -
jerry311
nagyúr
válasz D4rkm4n #2240 üzenetére
120-150k HUF. Attól függ milyen vizsgabiztost kapsz...
Szigorúak, nem kicsit... Mondjuk meg tudom érteni, 3.5 t feletti járgányokkal (bár már 3.5 t-val is) elég csúnya dolgokat lehet művelni. Teherautó vs gyalogos általában halál. Teherautó vs személyautó is sokszor. Szóval megszeretni nehezebb, mint B kategóriát, viszont ha már megvan...
Épp valami városi közlekedésre alkalmas IFA-t keresek.
Új hozzászólás Aktív témák
A topicban jogvédett szellemi termékeket (szkennelt szervízkönyv, stb.) megosztani szigorúan tilos!
Aki mégis megteszi, azt figyelmeztetés nélkül véglegesen kitiltjuk.
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen