Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kreszjogsi

    újonc

    válasz NeoPampalini #14208 üzenetére

    Mielőtt bárkiben kétely merülne fel...

    Közlekedési szakértő vélemény szerint:

    Azt meg kell hagyni, hogy szakmai szempontból nem túl szerencsés ez a forgalomszervezés, nem is beszélve az alkalmazott útburkolati jelek szakmaiságáról. Viszont nyilván előfordulhat ilyen helyzet a gyakorlati életben, ahol a járművezetőnek biztonságosan - és a hatályos jogszabályoknak megfelelően - kell a kialakult szituációt megoldania, annak ellenére, hogy egyértelműen érezhető a forgalomszervezési harmónia hiánya. Összességében tehát az alkalmazott jelzések alapján az elsőbbség a személygépkocsié, tekintettel arra, hogy noha a forgalomirányító fényjelző készülék jelzése mindkét jármű részére szabad áthaladási lehetőséget biztosít, viszont a kanyarodási szabály alapján az egyenesen haladót illeti meg az elsőbbség. Mindennek a jogi alapját a közúti közlekedés szabályairól szóló 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (a továbbiakban: KRESZ) 9. § (9) bekezdésében leírtak jelentik, mely szerint ha a forgalmat fényjelző készülék irányítja, akkor a "Főútvonal" jelzőtábla, valamint az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák jelzései nem irányadóak. Még egyszer hangsúlyozom, hogy az ábrázolt forgalomszervezési megoldás nem szerencsés, messze nem szolgálja a közúti közlekedés biztonságát, többek között azért sem, mert nehezen képzelhető el az a forgalmi igény, amely indokolná, hogy a főútvonal forgalmát és jogi státuszát alá kellene rendelni - vagy egyenértékűvé tenni - az alárendelt út helyzetének. Mert amennyiben ez az igény fennállna, akkor teljes mértékben indokolatlan a kanyarodó főútvonal ábrázolt kialakítása. Ez a forgalmi rend kialakítás - ide értve az egyéb jelzések alkalmazásának anomáliáit is - nélkülözi a forgalmi szakmai indokoltságot.

Új hozzászólás Aktív témák