Hirdetés
-
Letartóztatták, mert AI segítségével csalt az egyetemi vizsgán
it A török hatóságok letartóztattak egy diákot, amiért egy egyetem felvételi vizsgáján AI segítségével válaszolt a kérdésekre.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Az üzleti szférának szól a SmartThings Pro
ma A kütyüket összefogó megoldásból irodák, üzletek és hotelek is profitálhatnak.
-
PROHARDVER!
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
válasz powerup2 #160066 üzenetére
Van még a minidsp is, de akkor 3 tagu láncod lesz: dekoder - minidsp - végfok.
Itt találsz Anthem, Nad, Denon, Yamaha méréseket: https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?forums/home-theater-forum.35/
Finoman szólva nincsenek elragadtatva egyiktől sem. Viszont az is igaz, hogy a mérések a lehető leg dsp mentesebb módon készültek.
-
Quetz
őstag
válasz robi-k #160088 üzenetére
Nektek nem lehet a kedvetekre tenni. Eddig mindenki hangoztatta, hogy a sztereó az igazi minőség, esetleg dedikált végfok/dac kombinációval. Most, hogy a mérések egyértelműen bizonyítják is ezt, ismét csak ellenkeztek.
Amúgy a női párhuzam megállja a helyét. A fenti grafikonon a NAD a sminkelt és retusált modell, a Denon pedig ugyanaz a csaj egy vasárnapi lazítós fotón... -
Quetz
őstag
Én azért nem értem az ASR-el szembeni ellenérzéseket, mert ez most tényleg nem az "occsó a jó" site. Nem ismerem a DAC márkákat, de az Oppo 205 ott van a top 5-ben, ahogy a jól teljesítők közt van Auralic, Linn, stb...
Ha valaki veszi a fáradtságot, és nem csak write only üzemmódban reagál egy grafikonra, akkor olvashatja, hogy a NAD pl 0dB hangerőn produkálta a pocsék eredményeket. Amikor visszavette Amir a jelszintet -6dB-re, akkor máris 89dB SINAD-t mért. De úgy meg nem lehet összehasonlítani, hogy mindenkit 0dB-n mérünk, kivéve a gyevi bírót.
-
Quetz
őstag
válasz Hohocali #160098 üzenetére
A probléma a fent említett NAD-al, hogy a minőségromlás a DAC-on lett mérve. Azaz digitális bemenet és erősítetlen kimenet között, PURE DIRECT-nek megfelelő kapcsoljunk ki mindent amit lehet módban.
Amire te gondolsz, az az átlagos érzékenységű hangfalak és a nem túl combos AVR végfokok témaköre.
-
Quetz
őstag
válasz powerup2 #160167 üzenetére
Sajnos nem egész pontosak... Archaea's Auto room EQ/AVR comparison G2G - November 8, 2014 - Kansas City
Well, with eight different systems here is what was captured by omnimic for each as post calibration results. We followed instructions to let each auto processor optimize the room. The ONLY change we allowed post calibration was setting speakers to small and crossover to 80hz when the processor/AVR allowed. To capture the post calibration frequency response plots shown here I simply turned each AVR to -12dB on the main volume knob and played track 2 of the omnimic disk from the HTPC to the processor. The results are ridiculous. But that is the tested state of variance in these processors. -
Quetz
őstag
válasz Dorian #160196 üzenetére
A 20Hz hullámhossza 17m, a 40Hz-é pedig 8.57. Ezzel az erővel senki se használjon otthon mélynyomót mert kicsi a szoba...
ctrlaltdel13-nek igaza van, a szivacsok nem a leghatékonyabbak a mélyhangok kezelésére. Általános szabály, hogy a kezelni kívánt frekvencia 1/4 hullámhosszának megfelelő vastagságú elnyelő anyagot kell használni, ráadásul ott kellene elhelyezni, ahol a levegő molekuláknak sebesség maximuma van az adott frekvencián.Ez nem jelenti azt, hogy lehetetlen kezelni az otthoni szobákat, csak a megfelelő eszközöket kell használni hozzá.
-
Quetz
őstag
Ezeket a mélyhangokra találták ki, az egyik leírásában ott is van, milyen frekvenciát hogyan kezel.
A tvshop reklámokban pedig videóval is illusztrálják, hogy napi öt perc a gépükkel adoniszi testet eredményez Még ha igaz is amit mérési diagramot oda raknak, azt nem szokták leírni, hogy mennyi panelt is kell kirakni, hogy a kívánt eredményt elérd. Vagy mit csinálj akkor, ha a mélyek már rendben vannak, de közben más frekvenciákon túlcsillapítottad a szobád.A lényeg, hozzáértés és előtte/utána mérés hiányában olyan lesz az akusztikai kezelés, mintha rulett kereket pörgetnél.
Első körben javasolnám, hogy olvasd el ezt a könyvet, legalább is a rád vonatkozó részeit:
-
Quetz
őstag
válasz Jegesmaci81 #160227 üzenetére
Érdemes megnézni, hogy mennyivel rosszabbul teljesítenek az AVR ha csak DAC-ként használják őket, azaz pre-out kimeneten továbbítjuk a jelet egy végfok fele.
- Review and Measurements of Anthem MRX 520 AVR
- Denon AVR-X3500H AVR ReviewMinden tesztben van egy táblázat, amiben a többi AVR illetve DAC értékei is megtalálhatók.
-
Quetz
őstag
válasz devil-k #160261 üzenetére
Igazad van, nem véletlen, hogy akik tényleg komolyan csinálják, azok figyelmen kívül hagyják a voodoo-t. Pont most jött ki a hónap mozija, benne: The Beast, Unleashed
A pénz nem volt akadály, még sincs benne semmi ilyesmi. -
Quetz
őstag
Kijött a home theater gurus csatornáján a hogyan kezeljük szobánkat akusztikailag:
- Ep. 21 -Part 1 of 4. Do you really need room treatments for your Home Theater?
- Ep. 22 - Room Treatments Part 2 of 4! The Real Home Theater Upgrade!
- Ep. 23 - Room Treatments Part 3 of 4. Diffusion and Combo Panels.
- Ep. 24 - Room Treatments Part 4 of 4. Place Acoustic Panels for Maximum Focus and Spaciousness!Be is lehetne rakni az összefoglalóba.
-
Quetz
őstag
-
Quetz
őstag
válasz djhalasz #160429 üzenetére
Új áron 200-300k az ára azoknak a 5.0 hangfalszetteknek, amik normálisan szólnak. Ha sokallod, akkor gondolj bele, hogy az anyagköltség kb ötöde a végfelhasználói árnak.
Szóval elköltesz 300K-t, és még nincs se mélynyomód se erősítőd. Azokra még számolhatsz újabb 300K-t legalább. Segít ha használtat vásárolsz, de ott meg nincs befolyásod arra, hogy mikor fog szembejönni veled az, amire vágysz , vagy amire szükséged van. -
Quetz
őstag
válasz Callisto #160501 üzenetére
Régebben volt trial verzió, pont azért mert drága. Meg kellene nézned, él-e még ez a lehetőség. Ha jól emlékszem, akkor a 350USD volt az olcsóbb, sztereó verzió, a sokcsatornásért már 700 felett kellett fizetni.
Trükközni viszont nem fogsz tudni, akkor már jobban jársz ha a megtanulod használni az REW-t. Az nem is mondom, hogy venned kell egy UMIK-1 mikrofont, mert az alap, hogy a Dirac-hoz már megvetted.
-
Quetz
őstag
válasz ctrlaltdel13 #160504 üzenetére
Nekem ez HDMI CEC-nek hibának tünik. Amikor leállítom a projektort, akkor lekapcsol a Denon, mondjuk ez szándékos. Próbáld ki, hogy HDMI vezérléshez kapcsolódó dolgokat letiltod az AVR-ben.
-
Quetz
őstag
válasz mettek #160528 üzenetére
A Yamaha YPAO rendelkezik manuális parametric EQ-val. Ott be tudod állítani azokat a filtereket, amiket a REW generál neked. Ha jól tudom, a frekvenciák kötöttek, de a Q érték nem, tehát REW-el kell majd játszanod, hogy azokat a frekvenciákat használja, amik a rendelkezésedre állnak.
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #160543 üzenetére
Szerintem elég egyértelműen le van írva a Yamaha manualban, hogy lehet parametrikus EQ-t alkalmazni:
To fine-adjust the center frequency, Q factor (bandwidth) or gain, use the cursor keys to select an item.
Freq.: Use the cursor keys to adjust the center frequency of the selected band.
Q: Use the cursor keys to adjust the Q factor (bandwidth) of the selected band.
Gain: Use the cursor keys to adjust the gain of the selected band.Setting range
Center frequency: 15.6 Hz to 16.0 kHz (15.6 Hz to 250.0 Hz for subwoofer)
Q factor: 0.500 to 10.080
Gain: -20.0 dB to +6.0 dBA REW pont ezeket a filtereket számolja ki neked: Frekvency, Gain, Q...
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #160567 üzenetére
A hivatalos REW dokumentáció alapján nincs igazad:
The EQ Window is used to determine what EQ filters to apply to a response and to see the effect those filters would have on both the frequency and time domain behaviour. It always shows the response currently selected in the main REW window, which can be changed from the REW main window or by pressing ALT + a measurement number (e.g. Alt+3 selects the third measurement) or using ALT+UP/ALT+DOWN to move through the measurements.
The window has 3 main areas: a "Filter Adjust" graph of frequency responses, a second graph area showing the impulse response and waterfall, and a panel on the right with various settings related to the EQ functions and modal analysis. The right hand panel can be hidden/shown using the button at the top of the scroll bar. -
Quetz
őstag
válasz BBéci #160574 üzenetére
Nincs olyan, hogy a REW-nél, mert az egy egyszemélyes projekt.
John has more than 25 years’ experience in the development of high technology products and the management of technology companies, in sectors ranging from avionics and automotive electronics to high end audio and broadcast. In the audio arena John was the Technical Director of TAG McLaren Audio, with responsibility for the development of McLaren’s award-winning range of Home Theater components. He is also the author of REW (Room EQ Wizard), a comprehensive acoustic measurement and analysis package.
Az angol szöveg elutasítása több problémát is felvet:
- Jelenleg angol nyelven nagyságrendekkel több minőségi információ érhető el, mint magyarul. Gyakorlatilag az összes szakmai fórum angol. Amíg ott olyan emberek segítenek a közösségnek, mint Anthony Grimani, Dennis Erskine, Floyd Toole... addig itthon hallgatnak a szakértők.
- Mivel a REW nem rendelkezik magyar nyelvű fordítással, így csak megnehezítenénk mások dolgát, ha vissza akarnák keresni, hogy miről is beszélünk. Hiába írnám azt, hogy harang szűrő (már ha tényleg ez a magyar megnevezés), azt elég nehéz visszafordítani peak filterre. -
Quetz
őstag
válasz alphamooncam #160593 üzenetére
Sok mindenhez értek, de szakfordító nem vagyok, az egy külön műfaj. Tetszik vagy sem, én inkább meghagyom, hogy mindenki magának fordítsa félre a dolgokat.
Amúgy mindketten nagyon jól tudjuk, hogy nem az angol a probléma, hanem, hogy ki írta a hozzászólást. Ha magyarra fordítanék bármit is, akkor rossz lenne a fordításom... Sajnos ez van, amikor a tényeken alapuló kommunikáció fölött átveszi az uralmat a tekintélyelvűség. -
Quetz
őstag
Erről egyik kedvenc "mesém" jutott az eszembe, egy rövid részletet idézek, nem linkelek és szigorúan magyarul
"Hallott elődei sorsáról a harmadik rabló: a Kvarclovag, aki nappal átlátszó volt, mint egy csiszolt lencse, éjjel pedig visszatükrözte a csillagokat. Ő nem félt, hogy tagjaiban megdermed az olaj, hiszen olaj nem volt benne; attól sem félt, hogy lába alatt elolvad a jég, mert olyan hideggé tudott válni, amilyenné akart. Csak a gondolkodástól kellett óvakodnia, mert az felhevíti kvarcagyát, és vesztét okozhatja. El is tökélte, hogy egy fikarcnyit se fog gondolkodni, akkor nem eshetik baja, és vígan legyőzi a krionidákat. Míg a bolygó felé repült, úgy átfagyott a hosszú úton, az örök galaktikus éjszakában, hogy a röptében mellének ütköző vasmeteorok csörömpölve törtek össze, akárcsak az üveg. Átlátszó tükörteste leszállt Kriónia fehér havára, fölé borult az ég, mint egy csillagos, fekete üst. Nosza, tanakodni kezdett, hogy most mihez fogjon, de a hó máris olvadozott és gőzölgött körülötte.
– Hohó – mondta a Kvarclovag –, álljon meg a menet! Gondolkodás níncs, enyém lesz a kincs! Elhatározta, hogy akármi történjék, csak ezt az egy mondatot fogja hajtogatni, mert ez nem igényel szellemi erőfeszítést, tehát nem melegíti fel." -
Quetz
őstag
válasz mettek #160704 üzenetére
Plusz a költségvetésből ne felejtsd ki a kábelezést amivel úgy számolj hogy a kábel métere a frontokhoz és a centerhez kb 2-3.000ft/méter, a hátsókhoz 500-1000ft/méter.
Ilyen drága kábelekhez már kellenek a shakti kövek és a kábel liftek a padlóra, ezeket hogy felejthetted ki?Szóval a realítások talaján maradva 500-1000 Huf/m 2.5mm^2 kábelekkel bőven elvan egy átlagos hazimozis.
-
Quetz
őstag
Volt ma egy kis időm és gondoltam tuningolok a moziszobán. Lógtak a surroundok egy kicsit, úgyhogy fogtam a mellékelt csavarokat és szépen kiegyenesítettem mindet. Íme a hatás:
A viccet félretéve, a következőket lehet látni:
- A vörös grafikon, ami a SUB + Center frekvencia görbéje, van egy csúnya beszakadás 50Hz-en és 80Hz-en, utóbbi a Center crossover pontja, látszik, hogy az Audyssey nem igazán tudta összhangba hozni a két hangsugárzót.
- A kék grafikon már REW EQ utáni állapot. 10dB-vel magasabb a mért hangnyomás, mert ezt az LFE csatornán mértem. Látszik, hogy az 50Hz beszakadás szépen kisimult. Tegnap az IMAX-ban megnéztük a Birds of Prey-t, és ütős, mellbevágó basszust kaptunk. Rájöttem, hogy nem kergetem tovább a 20Hz alatti tartományt, fontosabb számomra az 50-60Hz, ahol a mellbevágás történik. Ezért a 10Hz-es HPF-t átraktam 20Hz/24dB esésűre, ezzel is adva némi tartalékot a rendszernek.
- Zöld grafikon: A távolság variálásával minimalizáltam a crossover tartomány beszakadását. A sub eredeti távolsága 18.1feet volt, ezt 1 feet/mérés változtattam az AVR-ben, és végül 22.1 feet lett amit választottam. a 23.1feet még laposabb átmenetet adott, viszont okozott pár nem kívánt beszakadást 100Hz felett.
Még egy változás történt a rendszerben, már 2db Crown XLS1502 hajtja a mélynyomókat bridge módban. Ez 1500w/4ohm maximális teljesítmény jelent. EQ elött pedig -19dB a minidsp-ben és -4 az AVR-ben, azaz -23dB csillapítás adott 85dB-t a hallgatási pontban. EQ után -7-re változtattam minidsp beállítását. Ezzel 120+dB hangnyomást mértem RTA-val a 60Hz környékén. Megjött az IMAX érzés . -
Quetz
őstag
válasz python1 #160741 üzenetére
RTA méréssel kezdtem az újra kalibrálást. Körbejártam a szobát, miközben TRON klub jelenet ment, ami basszusokban erős. Amikor megtaláltam a mellbevágó pozíciót, megmértem RTA-val. Kijött, hogy 50-60Hz tartományban 115dB csúcsok vannak szinkronban az érzéssel.
Ugyanez a jelenet a hallgató pozícióban 100dB körüli értékeket mutatott. Ez egybevág az angol fórumokkal, ahol szintén azt írják, hogy a mellbevágó érzés az frekvencia és hangnyomás függvénye.A szokatlan egyenes csak azon múlik, hogy van-e elég tartalék a rendszerben. Egy kísérlet volt részemről, hogy megtudom-e csinálni. Szerintem az USA monster subokkal még csúnyábbat is tudnánk
A bridge üzemmód miatt 500W-ról 1500W-ra ugrott a leadható teljesímény, ami ~dB tartalékot jelent. Ez is számít, de szerintem sokkal inkább nyom a latba, hogy megszüntettem a beszakadást parametrikus EQ-val. -
Quetz
őstag
válasz #98221312 #160941 üzenetére
Az a baj, hogy hiába is jó a hangkeverés, utána "mp3-masítják" a codec választással. Azt látom, hogy mostanában már E-AC3 768Kbit/s codeccel tömörítenek, De tavaly még sokszor csak mezei AC3 384Kbit/s volt a hangsáv. Ezeknél nekem pedig tipikusan a basszussal volt problémám.
-
Quetz
őstag
65nm-en két 18"-os reflexes mélynyomó erősen ajánlott.
16nm-en használok két 18"-as zártat... -
Quetz
őstag
válasz zsistvan #161071 üzenetére
Akkora a tér, amiben moziznál, hogy az Elac 2050 elveszne benne. Még akkor is ha négyet veszel.
Neked 2db reflexes mélynyomóra van szükséged, a legjobban akkor járnál, ha DIY úton csinálnád. Egy Dayton ultimax 18"-as 420 euro. Még ha csináltatod is, két 18"-as hangszóró, munka és anyagköltség + végfok kijön 2 Elac árából, az eredmény amit kapsz az meg állva hagyja azokat. -
Quetz
őstag
válasz Dorian #161076 üzenetére
Mekkora SPL-t mértetek?
Azért kérdezem, mert kiszámolták, hogy 'legrosszabb esetben' a THX ajánlást követve a következő hangnyomás szükséges(itt a kalkulátor):
- LCR vagy surround csatorna: 105dB
- LFE: 115dBEddig ok, most jön a fekete leves:
- LFE + 5 csatorna átirányított basszus tartománya: 123dB
- LFE + 7 csatorna átirányított basszus tartománya: 125dBMindezt 3-4 méterre a mélynyomótól, azaz durván 8dB-t még rá kell dobni. Ha sarokba rakod, akkor nyersz 12dB-t, azaz 121dB-t kell tudnia leadni a mélynyomónak.
Természetesen nem mindenki akarja ilyen hangosan hallgatni a rendszert, de én már csak ilyen vagyok, szeretek maximumra tervezni
-
Quetz
őstag
válasz ctrlaltdel13 #161079 üzenetére
Én nem átlagról beszélek, hanem csúcs értékekről. A THX ajánlás is 85dB átlag + 20dB tartalékról szól. Nekem úgy tűnik, hogy ti arra gondoltok, aki referencia alatt 10-20dB-vel mozizik.
Én azt az érzést kerestem, amikor koncerten mellbe ver a lábdob. Ezt 50-60Hz tartományban 110+ dB hangnyomással kaptam meg. -
Quetz
őstag
válasz Tamoo #161085 üzenetére
Ezt egyébként rengetegszer félremagyarázzák, mintha az egész film alatt ez menne:
Ha valaki megnézi a Driver c. film bankrablós jelentét, ahol sokáig csak egy óra ketyegést hallani, hogy aztán hirtelen a másodperc tört része alatt 30dB-t ugorjon a hangerő... ez teljesítmény leadásban 1000x szorzót jelent. Ha valaki megteheti, akkor ezekre a dinamika csúcsokra érdemes tervezni. Ez olyan mintha a vidámparkban ülnél a hullámvasúton.
-
Quetz
őstag
Ez állítólag egy Dayton 18" sub
-
Quetz
őstag
Szerintem is ezen az árszintem már nem érdemes AVR-t venni, azok sosem fogják tudni kihozni a maximumot a rendszerből. kivéve talán ha ilyesmi hangszórókat használunk:
- Factory Tour of JTR Headquarters with President Jeff Permanian
- The most EPIC Home Theater I have EVER Experienced! JTR with DBOX Cinema
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen