Hirdetés
-
Végre pontos megjelenési dátumot kapott a Visions of Mana
gp A készítők tisztázták azt is, hogy PlayStation 4-re megjelenik-e a végső kiadás.
-
Honor 200 Lite - nem százas a kétszázas
ma A jóval drágább és többet tudó testvérek farvizén próbál a Honor 200 Lite vásárlókat behúzni, a független piacon most sem versenyképes.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
PROHARDVER!
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Quetz
őstag
válasz alphamooncam #171587 üzenetére
Kaptál linket, látom később te is használtad. Ha ezen felül nem találtál információt R.C. Bonerről, akkor vagy nincs elérhető anyag róla, vagy rosszul kerestél. Vedd figyelembe, hogy 60 évvel ezelőtti kutatásokról van szó. Az AES keresője 12 találatot ad ki, de a hozzáféréshez tagnak kell lenned, vagy fizetni a cikkekért.
-
Quetz
őstag
válasz alphamooncam #171605 üzenetére
Én egy hometheaterhifi cikkre hivatkoztam és abból idéztem. A cikk érdekes volt, mert történelmi áttekintést adott arról valójában miért is alakult ki a mozis X-curve. Amennyiben ma is használják, akkor releváns, ha nem, akkor pedig nem.
-
Quetz
őstag
válasz BIGi75 #171696 üzenetére
Egy normálisan megépített mélynyomó 18mm-es MDF-ből készül, dupla előlappal és belső merevítéssel. Az említett ládák méretében ez 6-8kg. Ehhez adódik a hangszóró és a végfok súlya. Egy minőségi, de nem neodímium mágnessel készült 12"-os hangszóró súlya kb 10kg. Szóval úgy 20kg-tól mondhatod azt, hogy nem spórolták ki az anyagot belőle.
-
Quetz
őstag
válasz mettek #172028 üzenetére
JTR Captivator RS1, RS2
De gyakorlatilag 18"-es mélynyomó(k)-ra lesz szükséged.
Egy ultimax 18" kb. 350k-ból jön ki végfokkkal, és asztalos munkával. Nem szokásom a DiY-t mint olcsóbb megoldás hírdetni, mert sokszor nem olcsóbb, csak pont olyan inkább mint amire szüksége van az embernek, de ebben az esetben tényleg még olcsóbb is. Egy SVS áráért két ütős szubot kap az ember, akár DSP-vel együtt.
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #172026 üzenetére
Az Audioholics tesztjeit valóban jónak tartom, mindenki megtalálhatja bennük azt, amit fontosnak tart. Objektív mérések és szubjektív vélemény meghallgatás után. Le is írják, hogy a zárt ládák egy szoba mérettel kisebb helységbe valók, mint a reflexes társaik. Természetesen, ha egy zárt láda eléri az extreme minősítést, akkor a reflexes társa is abban a kategóriában fog végezni.
A közölt mérések azért becsapósak, mert normális esetben egy mező közepén végzik, ezért azokat az értékeket konvertálják és az így kapott számok alapján adják a meg a kategóriát. A egész folyamat itt van dokumentálva: https://www.audioholics.com/loudspeaker-design/subwoofer-room-size
Az SVS mélynyomóira ha kritikát kellene megfogalmaznom, akkor a lassúságuk lenne:
[ Szerkesztve ]
-
Quetz
őstag
válasz mettek #172044 üzenetére
Nem hiszem, hogy miután az asztalos megcsinálta a ládát, olyan bonyolult lenne becsavarozni a hangszórót, de persze átérzem a problémát. Nem tudod előre meghallgatni, nincs garancia a minőségre és nem kevés pénz egy minőségi hangszóró.
Egy kedves fórumtárs az Audiosciencereview-n csinált egy giga subwoofer összehasonlító táblázatot: Subwoofer Comparison napokig lehet böngészni, ahogy nézem.
-
Quetz
őstag
válasz spiky03 #172070 üzenetére
Összeraktam a center + LFE grafikonodat, az LFE-t fázis illesztettem a centerhez, majd trace arithmetik opcióval generáltam belőle egy "új mérést", a fázis 10.7ms késleltetést igényelne a center csatornán:
EQ-val bele lehet simítani az LFE-t a centerbe. A 200Hz feletti résszel nem foglalkoznék, mert azt úgyis a helyszínen kell belőni, ez pedig már hipotetikus kisérletezgetés.
-
Quetz
őstag
válasz rudi77 #172129 üzenetére
Minden AVR dokumentáció és nyilvános guide a 85dB referencia szintet említi, amikor az a cineplex mozitermekre alkalmazandó. Az otthoni kis szobákra 79-80dB az irányadó.
A fülfájást tapasztalatim szerint nem a mélyek, hanem a magashangok okozzák, mióta a csúcsok nálam úgy alakulnak, hogy 100dB bed layer, 115dB LFE, nincs problémám a hangerővel.
Amit senki sem említett, hogy a 115dB LFE mellé még rájön a bass management által a mélynyomóra kevert hanganyag. A legrosszabb esetben, amikor ugyanaz a jel jelenik meg mind a hét hangfalon, akkor 125dB csúcs hangnyomás megy a mélynyomóra. Ha pedig a kalibrációnk mondjuk 4 méter távolságban követelné meg ezt, akkor....
-
Quetz
őstag
válasz spiky03 #172165 üzenetére
A tesztelő marhaságot írt, nem első alkalommal. Tökéletes akusztikai környezetben nincs szükséged korrekciós algoritmusokra, hiszen már tökéletes az akusztikád.
Úgy írt JTR Captivator tesztet, hogy a képeket az AVSforum-ról kölcsönözte, majd képes volt egy mono hangsugárzót így jellemezni: "Kiterjedt színpadkép, nagyon pontos frekvenciaátvitel, alacsony torzítás, hatalmas kimeneti teljesítmény jellemzi az eszközt. ".
[ Szerkesztve ]
-
Quetz
őstag
válasz Dudee #172183 üzenetére
Marantz support válasza:
Response By Email (NJ Customer Service & Support) (10/11/2016 12:08 PM)
Hi Michael,
When ECO Mode is used, voltage for the amp stage decreases about 1/3 and amplifier stage energy loss decreases about 1/6 compared to ECO Mode being OFF.
It is recommend when using external amplification to leave ECO Mode set to ON. This will reduce power consumption to less than 70W.
When using ECO Mode ON at lower volume levels (under 45 Absolute) power consumption is about 1/2 as compared to leaving ECO Mode OFF. This is useful if using the AVR at night and you do not want to disturb others.
When using ECO Mode Auto, the circuit will control the power supply voltage by a relay. If the volume level is more than 45 Absolute the circuit will cut off. If the volume is less than 45 Absolute the circuit will switch on automatically. If listening at the threshold level (45) you will hear the relay clicking on and off frequently. Voltage for the amp stage does not change here, so power consumption would be the same as normal.
Thank You,
D+M Custom Install
Gyakorlati hatása, megadott hangerőn:
No source playing: ON/AUTO = 58W; OFF = 92W
-40db: ON/AUTO = 61W; OFF = 95W
-20db: ON = 61W; AUTO/OFF = 95W
-10db: ON = 63W; AUTO/OFF = 97WHa csökkenteni akarod a melegedést, akkor ezt teheted:
- Használj külső végfokot és kapcsold be az ECO módot, mert annak nincs hatása a pre-out feszültségre
- Kapcsolj ki minden video/HDMI processzálást. -
Quetz
őstag
válasz skoos #172436 üzenetére
Az audio ugyanazokon a vezetékeken közlekedik a HDMI kábelben, amelyiken a video jel.
A HDMI extraktor analóg illetve spdif kimenettel rendelkezik, spdf pedig nem tud lossless multichannel hangot továbbítani. Ez mondjuk nem is fontos, mert streaming szolgáltatók nem küldenek HD hangot. -
Quetz
őstag
Lemaradtam, mi a crossover meg LFE sub? Ez a kérdés még a google-n is kifogott.
-
-
Quetz
őstag
válasz ctrlaltdel13 #172725 üzenetére
"Mindegy" hova rakod a frontokat. Az ideális, ha baffle wallban vannak, ekkor nincs SBIR, minden más esetben két problémád lesz:
- Távolságtól függő időzítési probléma, minden AVR-ben tudod korrigálni
- SBIR, ami különböző frekvenciákon fog kioltást okozni. A frekvenciákat ki tudod számolni, vagy hallgatással tesztelni.Egy a sok kalkulátor közül: http://tripp.com.au/sbir.htm
[ Szerkesztve ]
-
Quetz
őstag
Két külön dologról beszéltek, az egyik egy kikapcsolhatatlan 6dB/oktáv HPF 20Hz-től, a másik pedig a felhasználó által állítható HPF, melynek alsó határfrekvenciája 30Hz, a meredeksége pedig 24dB/oktáv. Ez utóbbi tetszőlegesen ki/be kapcsolható.
Fentiek miatt mindkettőtöknek igaza van -
Quetz
őstag
válasz konigjanos #172909 üzenetére
Pedig vehetnél egy ilyet: AUDIOPHONICS HPA-Q250NC Power Amplifier 4 channel Class D NCore 4x250W 4 Ohm
Ez elvinné a front hangfalakat és a VOG-t és ennél jobb minőséget nem kapsz máshol. -
Quetz
őstag
válasz ada19 #172916 üzenetére
Az EQ-zott hang kisebb hangerőn szólal meg, mert az EQ lesimítja a csúcsokat. Ez csak úgy lehetséges, ha a membrán kevesebbet tér ki, ami kitérés a feszültséggel arányos, tehát az AVR kisebb teljesítményt ad le Eq-zott hang esetén, változatlan MV állás mellett.
Azt javaslom mérd meg, mert a cavern nem egy frekvencián nyúl bele a hangba, te fülre állítasz utána, tehát a fene sem tudja, mi történik.
-
Quetz
őstag
válasz Vicarious1 #172946 üzenetére
Az Aria-kat kellett volna elküldeni
-
Quetz
őstag
Akinek van minidsp eszköze, ezbeq: https://youtu.be/tse9XmsNhkE
-
Quetz
őstag
válasz Dorian #173050 üzenetére
Nem tudok róla, hogy a zenei életben lenne olyan szabvány/ajánlás mint a filmiparban. Ergo bárki bármilyen felszereléssel és bármilyen beállítással keverhet zenét. Ha például elfogy a mixer stúdiójában a mély 30Hz-en, akkor meg sem hallja, ha bent hagy valamit 10-20Hz között. Ez a frekvencia tartomány viszont simán kijöhet egy normálisabb házimozi rendszeren és okozhat anomáliákat.
Ugyanakkor a filmes hangsávokat szigorú követelmények szerint épített stúdiókban keverik. Nem csak a hangerő, hanem az első falhoz viszonyított távolság, lecsengési idő, frekvencia átmenet, stb is szabályozva van, utóbbiak ráadásul a keverőpult teljes szélességére. Voidxs talán tud is információval szolgálni, mennyi időt töltenek a Dolby mérnökei ezeknek a paramétereknek az ellenőrzésével.
[ Szerkesztve ]
-
Quetz
őstag
Doriannak es neked sincs teljesen igazad. Relatív hangerőt használva egy rendesen kalibrált rendszer ugyanolyan hangosan kell szóljon mindenhol. Értem ez alatt, hogy megvolt az EQ, ugyanaz a mérőprogram és a mikrofon, illetve a teszt hang külső forrásból jön és ezért átmegy a DSP-n.
A referencia hangerő tekintetében sajnos van egy közkeletű tévedés, amit valamilyen okból a gyártók nem igyekeznek rendbe tenni. Ez pedig: a rendszert 85dB folyamatos hangnyomásra kell kalibrálni -20dB mérőjellel, ami azt fogja eredményezni, hogy a dinamika csúcs 105dB lesz.
A probléma csupán annyi, hogy ez az IMAX méretű termekre igaz, nem pedig a 20nm-es nappalira. Oda már csak 80dB-re kellene kalibrálni, vagy ha 85dB-re kalibráltunk, akkor hangerőt -5-re állítani.
Hogy legyen némi összehasonlítás alapunk a kívánt teljesítményről, tegyük fel a következőket:
- A hangfal érzékenysége 89dB/w/m
- A hallgatói távolság 3m
- A kalibrálás 85dB-n történt, -20dB mérőjellel
Ekkor a teljesítményszükséglet a hangerő függvényében:
+---------+-----------------+
| Hangerő | Teljesítmény(W) |
+---------+-----------------+
| 0 | 358 |
+---------+-----------------+
| -5 | 113 |
+---------+-----------------+
| -10 | 36 |
+---------+-----------------+Jól látszik, hogy -10-es hangerőt már bármilyen AVR teljesíteni tudja, míg a -5 már határeset.
Viszont ha figyelembe vesszük, hogy a hagnyomás csökkenésére használt képlet üres térre vonatkozik, ahol a távolság duplázása 6dB-vel csökkenti a mért hangnyomást, a valóságban pedig csak inkább 4dB-vel csökken a hangnyomás, akkor még a -5 sem tűnik elérhetetlennek. -
Quetz
őstag
Ki lett mérve, hogy nem ugyanúgy kalibrálnak. A grafikonokat erről már többször be is másoltam egy AVSforums gtg topicból. Nem véletlenül írtam, hogy ugyanazzal a mikrofonnal és merőprogrammal - pl rew + umik-1 - kell után állítani a kalibrációt.
Az eltérés egyik oka az lehet, hogy a hangerőt még a korrekciós filterek elött állítják be, ami okozhatja a korrekció utáni nagy eltéréseket. A D+M eszközeiről ismert, hogy a beépített teszthang megkerüli a Audyssey-t, tehát külső hanggenerátor hiányában mindig félre kalibrálunk. Más gyártók esetén nem tudom, mi a helyzet, de valószínűsítem, hogy ugyanez.
-
Quetz
őstag
válasz achilleuss #173429 üzenetére
Neked a Kaleidescape Strato S Movie Player + Server ami kell, 5k euro körül indul az ára, plusz a filmek költsége. Cserébe kapsz egy 4k lejátszót, 6TB kapacitást és sokszor 4k Bluray-nál jobb minőséget.
-
Quetz
őstag
válasz BBéci #173444 üzenetére
A "The master handbook of acoustics" című könyv első kiadása 1981-ben jelent meg. Most a 6. kiadásnál tartunk, folyamatosan bővülő tartalommal. Szobanövények viszont még mindig nem képezik részét.
Elszomorító, hogy a magukat high-end gyártóknak tartó cégek az elmúlt negyven évben nem vették a fáradtságot, hogy tanulmányozzák a témát, vagy csak megbízzanak egy hozzáértő szakembert a kiállítás idejére.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen