Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VoidXs

    Topikgazda

    válasz arcitec #14247 üzenetére

    A tévékemper nép mindig is rinyált, ha a beszéd hangerejével bármi egy szintre mert kerülni, és nem akarnak ezért "szar a szinkron" jelzőt kapni a szinkronrendezők, szóval ez a parancs. A tévé meg eleve -13 dB-re van normalizálva (bár lehet, hogy keverem a reklámok szintjével), szóval ott a beszédet megölné az, hogy összenyomják a sávot.

    Egyébként nem csak a szinkron, de már az eredeti sávok is problémásak kezdenek lenni. Nézd meg például a Serenityt, olyan dinamikus hangja már nincs egy filmnek sem. Van egy olyan dolog, hogy loudness war. A filmkészítők úgy gondolják (különösen a Disney-nél), hogy az ő filmjük kell legyen a leghangosabb, szóval mixeléskor lehalkítják a stúdiót. Így feljebb kerül az alapszint, a film hangosabb lesz, ezért a nézők panasza miatt lehalkítják, erre a stúdió úgy reagál, hogy a következő filmjében az alapszintet még feljebb tolja. Ott tartunk, hogy a szabványos 20 dB helyett egy Marvel filmben a dinamika már csak 8. Vannak normális hangmérnökök, akik nem szeretnék, ha elveszne a headroom, de azt sem, hogy a lehalkított mozikban suttogjon a filmjük. Így például a Saul fia hangjának 91 dB az alapja, és 105 a teteje.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

Új hozzászólás Aktív témák