Hirdetés
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
egy kis pragmatizmus: a 9600GT egy kiherélt G92 lesz (hasonlóan a G80/G84 esethez), a G92 meg egy mérsékelten optimalizált G80 die shrink, úgyhogy nagy csodákra nem kell számítani.
a +90% a 8600GTS-hez képest azt jelenti, hogy a 64 shader kb. 1300MHz-en fog futni, a core clock meg valahol 500 és 600MHz körül várható. érdekes lehet még a memória - nem lepne meg, ha nem 256-bites lenne...egyébiránt ahhoz, hogy a 9600GT lenyomja a 8800GTX-et, 3GHz körüli shader clock és 1.2GHz körüli core clock kellene - szerintem az nVidia lehetőségeit nem haladja meg egy ilyen kártya, csak éppen most nem erre gyúrnak.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Igen, tényleg jól hangzanak ezek a számok, bár a cikkben kissé furcsállom, hogy D9M-ként hivatkoznak a kártyára, eddig D9P néven volt róla szó. És így vagy 225%-on áll a 8600GTS-hez képest, ami éppenséggel nem baj
no mindegy. 1 hónap és kiderül... de lehet, hogy csak 2 hét
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
rááadásul akár egy 2x gyorsabb kártyával pont senki nem lesz beljebb... mind a HD3850, mind az állítólagos 8800GS gyorsabb lesz nála, azt meg kétlem, hogy 30e FT-os áron jönne. de ne legyen igazam
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
én jót röhögtem a 8800GS-en, már nem tudtak mit kitalálni a teljesítmény csökkentésére, ezért lett 192-bites a busz
ha tényleg ezek lesznek a számok, akkor a 9600GT AA nélkül mélyen a 3850 és a 8800GS alatt lesz, AA-val viszont nagyjából pariban lehet velük - ilyen kombinációt még nem láttamPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
igen, tudom, én azon derülök, hogy azon kínlódnak, hogy nehogy túl gyors legyen a kártya, és olcsó alternatíva legyen a 8800GT-nek
néha amúgy felmerül bennem a gondolat, hogy az nVidia esetleg pénzügyileg nem kis bakot lőtt a 8800GT-vel, mert semmi drámaival jobb nem jön utána, és bye-bye 600 dolláros csúcskártyák...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
csökkenteni nem fogják, inkább az a kérdés, hogy a 8800GT-hez hasonlóan nem növelték-e meg az utolsó pillanatban (mer'hogy ez már múltidő ). 64SP-vel (és 16 textúrázóval) várhatóan kevés lesz a 3850 ellen, ezért a kérdőjelek.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
persze hogy 32, csak újabban rosszul megy a fejben számolás szembe kell nézzek vele, hogy egy vén f*** vagyok, holnap megyek veszek egy járókeretet
RECSKA max. egy LN2-es hűtéssel tudod addig húzni a 8600GTS-t (és a memória miatt még akkor sem biztos), hogy valamennyire megközelítse a 3850-et, de az itt most hadd ne játsszon. a duplaannyi SP meg távolról sem jelent duplaannyi FPS-t, még akkor sem, ha kb. egyformák lesznek az órajelek (két verzió van, 650 VS 500 core, én az utóbbit tartom valószínűbbnek).
[ Szerkesztve ]
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
nem a kártyának kell 26A, hanem az egész gépre min. ilyen tápot javasolnak. amúgy ez az nVidia ajánlása.
RECSKA: jó középkategóriás kártya lesz, mint pl. a 7600GT, viszont a 3850 felső-középkategóriás (ld. 1950Pro). ettől még lehetne közel a teljesítményük, de sztem a 9600GT-vel az nVidia árban az ATI alá akar menni, és akkor tudják a 3800-as családot két irányból darálni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
korcsi: értelek... ezzel a kártyával az a legidegesítőbb, hogy öt helyen találkoztam az 500MHz-es core clockkal és kb. ugyanannyin a 650-nel, pedig az marhára nem lesz mindegy...
RECSKA: kicsit mosva vannak a kategóriák, nem mindegyiket egyszerű beazonosíani, de a 3850 az semmiképpen nem midrange kártya. esetleg lehet felül 3 kategória (felső közép, high end, ultra high end).
lamavok: DX10.1-hez kell HW tudás is, nem is elhanyagolható (nem véletlen nincs a G9x-es kártyákban).
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ó, a jó öreg fuad... már megint olyasmit ír, amiben van valami részigazság, de azért egészében mégiscsak BS... annyiban valóban cut down G92 a 9600GT, hogy a G94-re épül, ami ugyanaz az architektúra, csak feleannyi TP/SP clusterrel
az expreview-s teszt viszont, bevallom, kicsit meglepett. a nagy meglepődéssel még megvárok tényleges játékteszteketemre33: a G92-t valóban nem véletlenül nevezték el 8800-nak - konkrétan azért, mert a 8800GTX / Ultra 1 éve tartó dominanciájának köszönhetően a névnek iszonyú piaci ereje van. ezt még az nVidia meg fogja azzal fejelni, hogy a két G92-ből összerakott SLI-in-1 kártyáját 9800GX2-nek nevezi el (a G94-et, meg 9600GT-nek), és teljes is lesz a káosz.
dx10.1: pletykák szerint G100-ban lesz. de amúgy Ti hallottatok már olyan játékról, aminél várható 10.1-es path?
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
eeegen, ezért várok még egy kicsit a nagy meglepődéssel. mondjuk azért az hozzátartozik a dologhoz, hogy a fillrate-tel ugyan semmire sem megy, viszont a 16 ROP + 256bites busz kombinációval MSAA-ban elég jó lehet. Az viszont a valós teljesítményén is látszani fog.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
szerintem a 8800GT-nél majdnem pont el van találva a memóriasávszél, általában csak 16x12 + AA-tól kezd leszakadni a GTX-től, és többnyire ott sem jelentős (ill. van, ahol a memória mennyisége a kevés).
ezzel szemben a 9600GT messze nem fogja tudni kihasználni a 256-bitet, rég be fog halni shader fronton, mire a memória lenne a szűk keresztmetszet.btw. 8800GS-ről van valami újabb info? kezd olyan szellem-feelingje lenni a dolognak
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ha a jelenleg ismert paraméterek maradnak, akkor az a furcsaság lesz vele, hogy szűrőkkel relatíve sokkal gyorsabb lesz, mint szűrők nélkül. a 16xAF eleve meg sem kottyan a G8x/G92 kártyáknak, és a 16 ROP miatt 4xMSAA-ban is várhatóan erős lesz. viszont a shader teljesítménye az újabb játékokhoz némileg kevés lesz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
pl. azzal magyarázom, hogy ebben a szummázott fps-ben az összes CPU limites eset is benne van
amúgy gyakorlatban a két kártya között átlagosan egy 3x különbség van, elég konzekvensen ezt hozzák a játéktesztek.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Bundás22 #101 üzenetére
amit linkeltél, abban GTX volt, nem GT. amúgy a pH! tesztek ilyen összehasonlításra nem alkalmasak, mert az E6700 mellett 10x7-ben és 12x10-ben erősen CPU limitesek a GTX és GT eredmények.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Pl. erre gondolsz?
Textura szűrés sebessége:
9600GT: 20800 Mbilerp/s
3850: 10688 Mbilerp/sDe ettől függetlenül, a teszt kamu vagy amatőr, nagyon alacsonyak mind a 3850, mind a 8800GT fps-ek. Pl. a Crysis 12x10-ben 0xAA 0xAF mellett vagy CPU-limit, vagy very high módban lehet kb. ennyi fps - utóbbi eset erősen az ALU limit felé hajlik, ott a 64SP labdába sem rúg a többi kártya mellett.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz VaniliásRönk #142 üzenetére
hol?
igen, Neked, és a hsz első felét veheted tárgytalannak
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz VaniliásRönk #144 üzenetére
na ja, de én mérnök vagyok, úgyhogy létszükséglet a tudományos magyarázat
egyébként ha 4xAA-t írtak volna a tesztek mellé, akkor már nem is lenne ekkora BS...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Kis adalék a 9600GT elhelyezéséhez.
Ezen elég jól látszik, hogy a 9600GT az összes kritikus teljesítmény-paraméterben a 8800GTS környékére van lőve, maximum 15%-kal marad le. Ebből az következik, hogy a gyakorlatban legrosszabb esetben is átlag 5-10%-kal lesz lassabb, mint a GTS, de a kicsit tuningolt architektúra miatt akár gyorsabb is lehet. Vagyis, egyáltalán nem science fiction összevetni a 3850-nel, egyes esetekben könnyen lehet, hogy gyorsabb is lesz.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
3850/3870 között is láttam súlyos különbségeket, bár tény, hogy kevesebb esetben. a legnagyobb baj egyébként az, hogy a mai játékok többsége jóval több videomemóriát használ a 256-nál, csak miután streamelik a textúrákat, ez ELVILEG nem észrevehető. gyakorlatilag számos alaplap + VGA kombinációnál ez nem olyan sebességgel megy, mint ahogy elvárható lenne (kórság tudja, miért), és ilyenkor akadozik veszettül. Ezt ráadásul a tesztekben sem fogod látni.
A Crysis nekem úgy tűnik, hogy az ALU-k belét tapossa ki, abból meg nem áll annyival rosszabbul a GF-család sem.
dare2live: ld. itt.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
... AA nélkül
abban igazad van, hogy a Crysis-t ennyire nem lehet egyértelműen besorolni - megnéztem pár tesztet, és nem láttam kettőt, ami hasonló eredményeket mutatna úgy tűnik, hogy high beállítások esetén az ATI kártyák TEX limitáltak, a GF-ek pedig teszttől függően hol CPU, hol BW, hol ALU, hol pedig setup engine (?!). ezért lesz majd biztosan olyan teszt, amiben a 9600GT jól fog szerepelni, de érdemes lesz majd jól megnézni a részleteket, nehogy pofára essen a vásárló...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
ne tréfáljatok már ezzel a Call of Juarez-zel, az utóbbi időszak bughalmazai között is előkelő helyen áll...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
csak menet közben kipottyant 1-2 dolog a DX10-ből. pl. DX10.1 4xAA-ra vonatkozó követelménye eredetileg a 10-ben is benne volt, viszont az nVidia képtelen volt megcsinálni (gyanítom, hogy most is emiatt szabotálják a 10.1-et).
VaniliásRönk: tippeld meg, ki fog szívni egyfelől sajnálom őket, másrészt az utóbbi időben olyan makacsul ragaszkodtak 1-2 elb***ott döntésükhöz (kiemelve az ALU:TEX arányt - miből állt volna az RV670-ben megduplázni a textúraszűrőket?), hogy néha már nem is tudok együttérző lenni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
Persze, csak ezeknek a dolgoknak a feleslegességéről nem hirdeti tele a világot az nV, míg a SBAA-ra folyamatosan kiabálnak kígyót & békát.
Crysis téma: miből gondolod, hogy bármelyik nVidia kártya TEX limitbe ütközik? A teszteredmények alapján külső viszonyítási pont nélkül nem igazán lehet megkülönböztetni a TEX és az ALU limitet azon az architektúrán. AA-val már 12x10-ben is legerősebben a memória-sávszél limit érződik, AA nélkül meg egy nagy káosz az egész, minden elméletre fél perc alatt lehet cáfolatot találni
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
a 8800GT ára folyamatosan csökken, ahogy ez megszokott, de drámai esésre valóban nem lehet számítani, már csak azért sem, mert az nVidia erősen alulárazta a kártyát, hogy alátegyen a konkurenciának.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
jól? hol? amit én láttam, ott a 8600GTS szépen becsülettel a 8800GTX 1/3-a körül teljesített - ennyit is várnék tőle.
viszont feltűnt egy érdekes dolog (ezen a teszten látszik legjobban, de máshol is belefutottam). mind a Crysis-ben, mind a többi frissebb játékban a 4 "erős" 8800-as kártya (Ultra, GTX, GTS-512, GT) szinte egyformán teljesít, amíg a nagyobb felbontások + AA szét nem rázzák őket - itt dominál a GTX és az Ultra nagyobb sávszélessége. viszont a többi esetben mi lehet a fő bottleneck? miután a GT és a GTS-512 általában a core clock arányában térnek el egymástól, és AA nélkül a ROP-okra nem gyanakodnék, marad a setup / dispatch részleg. viszont ha jó a következtetés, akkor a 9600GT eddigi meglepő számai lehetnek reálisak is - nem fogja a GT-t utolérni, mert előbb kifogy alóla a shader-erő, de valahol alatta 15-20%-kal megállhat. hmmmm. érdekes lenne.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Bundás22 #273 üzenetére
(sóhaj) még egyszer leírom, a Tom's Hardware kumulált táblában rengeteg CPU-limites eset van, nem reális a két kártya összehasonlításához. nézd meg a #267-ben linkelt tesztet, ott egy 3.6-ra húzott X6800 a CPU, az jobban mutatja a 8600GTS és a 8800GTX viszonyát.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Bundás22 #277 üzenetére
szörnyű gyanúm támadt... tudod egyáltalán, mi az a CPU limit? ennyivel belinkelhetnél 640x480-as teszteket, ott valószínűleg utoléri a 86GTS a 88GTX-et...
amúgy terhelésben 1440x900 = 1280x1024 (számolj utána). ez pont azért jó összehasonlítási alap, mert ezen a felbontáson a pH!-s tesztek többsége CPU limitált 2.66GHz-en, míg a 3.6-os processzor már nem fogja vissza a VGA-t.
na részemről ennyi, ha ez sem megy át, akkor feladom...
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
megnéztem pár egyéb tesztet (pH!, firingsquad, computerbase.de), többé-kevésbé mind ezt mutatja. ennek két fontos következménye lehet:
- a 3870X2 és a 9800GX2 igazából jó irány, ha csak taktikailag is - ha megfelelően felturbózzák az AFR-t a driverekben, akkor jól fognak skálázódni, és pont ezt a problémát oldják meg
- nem veszek 8800GT-tPedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
-
nagyúr
pl. 9800GS? de amúgy a 8800GT nem olyan nagy költség, tekintve, hogy alig készül belőle - ebben a formában kiválóan fenntartható...
az órajelet (core+mem) meg veszélyes lenne növelni, mert el találna húzni az összes 8800-as kártya mellett, azt meg nem biztos, hogy a nV szeretné.Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Sgt.Dexter #312 üzenetére
nem lenne topic, ha ez nem folyna amúgy nem haszontalan a dolog, ha a kártya paraméterei valósak (márpedig az utóbbi időben ennyi idővel a megjelenés előtt általában azok szoktak lenni), akkor már egész jól látható, hová fog érkezni teljesítményben. én pl. pont erre alapozva nem vettem most se 8800GT-t, se 3850-et - nem sürgős, és a 9600GT sokkal jobb vételnek ígérkezik.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Tuco Ramirez #318 üzenetére
igen, a 8800GT alá 15-20%-kal várom, ill. AA-val akár még ennél is jobb lehet (kicsit feljebb leírtam, mire alapozom), és csodálkoznék, ha márciusban nem lehetne 40 alatt megkapni.
abu85: miért kellene gyorsabb? majdnem annyival kraftosabb a 8800GT, mint amennyivel drágább, szerintem teljesen OK.
a másikban igazad van - csak tapossák is, nagyon el vannak lustulva...Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Tuco Ramirez #322 üzenetére
ha igen, akkor az főleg a 9600GT jobb ár/teljesímény viszonyának lesz köszönhető, mert a 38x0 kártyákhoz képest pont jó ára van, és a 3870X2 meg a 9800GX2 azért sokkal fölé fognak jönni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
-
nagyúr
válasz Csiborbogár #370 üzenetére
lesz az 80%, csak figyelj valamivel a 640-es GTS felett fog teljesíteni.
Pedro... amigo mio... ma is konzervvért iszunk! Kár lenne ezért a tehetséges gyerekért...
Új hozzászólás Aktív témák
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- GoPro Topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Mini-ITX
- Telekom mobilszolgáltatások
- Direct One (műholdas és online TV)
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- DIGI műholdas TV
- LG LCD és LED TV-k
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen