Hirdetés
-
Mesterportrékkal érkezett a Honor 200 Pro
ma A Honor AI a Studio Harcourt módszerén edzett, a Pro mellett befutott a Honor 200 is.
-
Fejlesztői videón a The Casting of Frank Stone
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás a tervek szerint még idén elérhető lesz PC-re és konzolokra.
-
Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
it A jelenlegi technológiával teljesen megszüntethető lenne a gyorshajtás, mégis az ellenkező irányba megyünk. A jelentések szerint azonban a vezetők zöme részéről nagy igény van a gyorshajtás-ellenes technológiákra.
-
PROHARDVER!
A Microsoft Excel topic célja segítséget kérni és nyújtani Excellel kapcsolatos problémákra.
Kérdés felvetése előtt olvasd el, ha még nem tetted.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Mutt
aktív tag
válasz Vladek83 #15769 üzenetére
Az A1 cella tartalmaz érvényesítési listát (pl.: alma, körte), most ha elfogy valamelyik, akkor üres cellát kell, hogy adjon, viszont szeretném továbbra is a listából kiválasztani az adott gyümölcsöt
Remélem jól értettem, hogy mire van szükséged. Itt megnézheted, hogy mire jutottam.
A megoldás nem egyszerű, de itt vannak a lépések. Én Validation-ként neveztem el a lapot, amelyen ezeket kell csinálnod:
1. Az eredeti lista (pl. alma, körte stb. ABC sorrendben). Az elemek A2-es cellától indulva vannak felsorolva.
2. Az A1-es cella legyen üres.
3. Jelöld ki az A1:Axx cellákat (xx az utolsó sor ahol van még elemed) és ezt a tartományt nevezd el, én "original"-nak hívtam.
4. B1 cellába másold be ezt a képletet: =DARAB2(A:A)
vagyis megszámoljuk, hogy hány elemet vittél be az A-oszlopba, ezt még használni fogjuk később.
5. B2-be írd be ezt:
=HA(C2="";"";DARABTELI(ELTOLÁS($C$2;0;0;$B$1);"<="&C2))
ez a függvény majd abban segít hogy az érvényesítésnél ABC sorrendbe tesszük a megmaradt elemeket
6. B2-beli függvényt húzd le (másold) legalább annyi sorig ahány elemed van.
7. C2-be menjen ez: =HA(HIBÁS(HOL.VAN(A2;[B]Data!A:A[/B];0));A2;"")
ez megkeresi hogy a Data fülön (a képletben ezt javítsd a saját névre) ahol kiválasztod a termékeket, már megtalálható-e valamelyik eleme
8. C2-beli függvényt húzd le (másold) legalább annyi sorig ahány elemed van.
9. D2-be kell ez:
=HAHIBA(FKERES(KICSI(ELTOLÁS($B$2;0;0;$B$1);SOR()-1);ELTOLÁS($B$2;0;0;$B$1;2);2;0);"")
ez a képlet ABC sorba rendezi azokat az elemeket, amelyeket még nem használtál a Data fülön
10. D2-beli függvényt húzd le (másold) legalább annyi sorig ahány elemed van.
11. E1-be tedd ezt: =DARABTELI(D:D;">""")
egyszerűen megnézzük hogy hány elemet kell majd az érvényesítésnél használniMár csak 1 képlet maradt! Amit a Képletek -> Névkezelőben kell megadnod. A neve legyen mondjuk "valasztas".
12. A hivatkozásba pedig menjen ez:
=HA(Validation!$E$1=0;original;ELTOLÁS(Validation!$D$2;0;0;Validation!$E$1))
Ez kiválasztja a maradék elemeket, vagy ha már mindent elhasználtál akkor az eredeti listát.Kész is vagy, már csak a Data fülön kell az érvényesítést használnod. Válaszd a lista opciót és forrásnak ezt írd be: =valasztas
Vége.
Ps.
Ahogy látod többször használom a dinamikus tartományokat (ELTOLÁS függvény kombinálva a DARAB függ-nel), amelyek főleg érvényesítésnél tudnak jók lenni.
Ezen az oldalon nagyon profin leírják, hogy még miként lehet érvényesítésnél dinamikus tartományokat használni.[ Szerkesztve ]
A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel
-
Delila_1
Topikgazda
válasz Vladek83 #15813 üzenetére
Arra gondolsz, hogy ha egy cellába beírod, hogy "zár", akkor az első szinteket mutatja, a "nyit" beírására a másodikakat is? Erre írtam egy makrót, ami a H1 cella tartalmának a változására végrehajtja a fentieket. A makrót a laphoz kell rendelned.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$H$1" Then
If Target = "nyit" Then
ActiveSheet.Outline.ShowLevels RowLevels:=2
ElseIf Target = "zár" Then
ActiveSheet.Outline.ShowLevels RowLevels:=1
End If
End If
End SubA H1 cellában alkalmazhatsz érvényesítést.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz Vladek83 #15816 üzenetére
Az A1-re, vagy A16-ra duplán klikkelve tűnnek el, vagy jelennek meg a címhez tartozó sorok.
További Case utasításokkal bővítheted.Private Sub Worksheet_BeforeDoubleClick(ByVal Target As Range, Cancel As Boolean)
Select Case Target.Address
Case "$A$1"
If Rows("2:15").Hidden = True Then
Rows("2:15").Hidden = False
Else
Rows("2:15").Hidden = True
End If
Case "$A$16"
If Rows("17:25").Hidden = True Then
Rows("17:25").Hidden = False
Else
Rows("17:25").Hidden = True
End If
End Select
End SubProgramozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz Vladek83 #15818 üzenetére
Szívesen.
Nem ismerem ezeket a könyveket. Nekem 2 majdnem azonos című könyvem van, az egyiket Krizsák László, a másikat Kovalcsik Géza írta. Cím: Az Excel (verziószám) programozása.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz Vladek83 #15830 üzenetére
Érvényesítésben add meg a diagramok nevét, innen választhatod ki, melyiket szeretnéd látni. Nálam ez az A14 cellában van.
Sub diagram()
Dim nev$, d As Integer, dnev
nev$ = Range("A14")
For d = 1 To ActiveSheet.ChartObjects.Count
dnev = "Diagram " & d
If dnev = nev$ Then
ActiveSheet.ChartObjects(dnev).Visible = True
Else
ActiveSheet.ChartObjects(dnev).Visible = False
End If
Next
End SubMegteheted, hogy egy eseményvezérlésbe teszed be a makrót, akkor a választás után nem kell külön indítani, azonnal a kedvenc diagramod lesz látható. Ezt a makrót a laphoz kell rendelned.
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$A$14" Then
Dim nev$, d As Integer, dnev
nev$ = Range("A14")
For d = 1 To ActiveSheet.ChartObjects.Count
dnev = "Diagram " & d
If dnev = nev$ Then
ActiveSheet.ChartObjects(dnev).Visible = True
Else
ActiveSheet.ChartObjects(dnev).Visible = False
End If
Next
End If
End SubMindkét makrónál figyelj arra, hogy az Excel milyen nevet adott a diagramjaidnak. Nálam 'Diagram 1', 'Diagram 2', stb. Érdemes megtartani (ebben az esetben) ezeket az automatikusan generált neveket, hogy a for-next ciklusban egyszerűen utalhass rájuk.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Mutt
aktív tag
válasz Vladek83 #16452 üzenetére
Hello,
...csak egy adott lapot szeretnék menteni, egy megadott helyre ( képleteket nem, csak értékeket ..
Csináltam egy általánosat, amelyet könnyen tudsz magadnak beállítani.
Sub Masolat()
Dim FileExt As String 'aktuális fájl kiterjesztése
Dim FileName As String 'aktuális fájl neve
Dim FileExtension
Const BackupLocation As String = "C:\Archive" 'ebbe a mappába mentjük
Const masolando As String = "Sheet1" 'ezen nevű munkalapot mentjük
If MsgBox("Szeretnél másolatot készíteni?", vbYesNo, "Másolat") = vbYes Then
'összes cella másolása
Sheets(masolando).Cells.Copy
'új munkafüzet létrehozása
Workbooks.Add
'értékek másolása
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteValues
'felkészülés a mentésre
'megnézzük hogy létezik-e a célkönyvtár, ha nem akkor létrehozzuk
If Dir(BackupLocation, vbDirectory) = "" Then
MkDir BackupLocation
End If
'filekiterjesztés meghatározása
FileExtension = Split(ThisWorkbook.Name, ".")
FileExt = FileExtension(UBound(FileExtension))
'az aktuális fájlnévet használjuk mentendőhöz
FileName = Left(ThisWorkbook.Name, Len(ThisWorkbook.Name) - Len(FileExt) - 1)
'és még kiegészítjük a mai dátummal
FileName = FileName & "_" & Format(Date, "YYYYMMDD")
'mentés XLSX formátumban (a többi típus a súgóban vagy http://msdn.microsoft.com/en-us/library/office/ff198017.aspx)
ActiveWorkbook.SaveAs FileName:=BackupLocation & "\" & FileName, FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook
'bezárjuk az új ablakot
ActiveWindow.Close
Call MsgBox("Fájl elmentve " & FileName & " névvel.", vbOKOnly, "Mentés")
End If
End Subüdv.
A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel
-
poffsoft
addikt
válasz Vladek83 #16479 üzenetére
Delila megoldását kell kombinálnod az irányított beillesztéssel(másolat létrehozása a lapról új munkafüzetben, majd a teljes lapod másolása, irányított beillesztése(értéket) ), ha jól értem a kérést.
A nevekre meg az előző pár hsz-ben is van példa.
[ Szerkesztve ]
[ Szerkesztve ]
-
Mutt
aktív tag
válasz Vladek83 #16479 üzenetére
Hello,
Formázásokat átviszi, ha a kódban az értékek másolása elé mégberakod, hogy:
'formátumok másolása is
Selection.PasteSpecial Paste:=xlPasteAllUsingSourceThemeAzonban ezzel nem biztos hogy tényleg mindent másol amire neked sükséged van, ezért inkább egy sima másolat készítését javasolnám. Ebben már a fájlneve kérdés is benne van.
Sub Masolat2()
Dim FileExt As String 'aktuális fájl kiterjesztése
Dim FileName As String 'aktuális fájl neve
Dim inputFileName As String 'felhasználó által megadott név
Dim FileExtension
Const BackupLocation As String = "C:\Temp" 'ebbe a mappába mentjük
Const masolando As String = "Sheet1" 'ezen nevű munkalapot mentjük
If MsgBox("Szeretnél másolatot készíteni?", vbYesNo, "Másolat") = vbYes Then
'kiterjesztés meghatározása
FileExtension = Split(ThisWorkbook.Name, ".")
FileExt = "." & FileExtension(UBound(FileExtension))
'az aktuális fájlnévet javasoljuk alapértelmezettnek
FileName = Left(ThisWorkbook.Name, Len(ThisWorkbook.Name) - Len(FileExt))
'és még kiegészítjük a mai dátummal
FileName = FileName & "_" & Format(Date, "YYYYMMDD")
'bekérjük a nevet
inputFileName = InputBox("Kérlek add meg a fájlnevét:", "Mentés másként", FileName)
'mentünk ha van név
If inputFileName <> "" Then
'megnézzük hogy létezik-e a célkönyvtár, ha nem akkor létrehozzuk
If Dir(BackupLocation, vbDirectory) = "" Then
MkDir BackupLocation
End If
'mentünk ha még nincs ilyen névvel fájl
If Dir(BackupLocation & "\" & inputFileName & FileExt) = "" Then
'mentünk
ActiveWorkbook.SaveCopyAs BackupLocation & "\" & inputFileName & FileExt
Call MsgBox("Fájl elmentve " & inputFileName & " névvel.", vbOKOnly, "Mentés")
Else
Call MsgBox(inputFileName & " már létezik!", vbExclamation, "Hiba")
End If
End If
End If
End Subüdv.
A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel
-
poffsoft
addikt
válasz Vladek83 #16491 üzenetére
Próbáld ezt a módosítást.
"Sheet1" a munkalap neve, amit menteni akarsz.....
'mentünk ha még nincs ilyen névvel fájl
If Dir(BackupLocation & "\" & inputFileName & FileExt) = "" Then
'mentünk
Sheets("Sheet1").Copy
ActiveWorkbook.SaveAs BackupLocation & "\" & inputFileName & FileExt
Call MsgBox("Fájl elmentve " & inputFileName & " névvel.", vbOKOnly, "Mentés")
Else
...[ Szerkesztve ]
[ Szerkesztve ]
-
Excelbarat
tag
válasz Vladek83 #16649 üzenetére
Hi!
A makróval semmi probléma, esetleg annyi hogy még hivatkozhatsz egy adott cellára és akkor talán nem lesz ilyen. (De lehetséges hogy maga a munkalap le van kódolva)
Egyébként a munkafüzeten belüli navigálás makró nélkül is meg lehet oldani!
Rajzolsz egy téglalapot - Hivatkozás hozzáadása - Balra kiválasztod a dokumentum egy adott pontja - beírod hogy melyik cella!
Természetesen Useform-al is meg lehet oldani ahogy te csináltad
Private Sub OptionButton1_Click()
Sheets("Munka1").Select
Range("A1").Select
Kezdolap.Hide
End SubLehet a kódodban valahol bent vagy egy felesleges karakter mert bemásolva nálam sem működött de ha meg magam írtam meg akkor lefutott!
[ Szerkesztve ]
-
Excelbarat
tag
válasz Vladek83 #16697 üzenetére
Megszültem
Forrás de még így is kemény meló volt
Sub elohivo()
'ha katt egy bombra akkor ez a makro indul
Dim lastrow As Integer
Dim rng As Range
Dim r As Range
Dim b As Integer
lastrow = Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Row
Set rng = Munka1.Range(Munka1.Cells(2, 1), Munka1.Cells(lastrow, 1))
Set rng = rng.SpecialCells(xlCellTypeVisible)
'beállítottuk hogy az rng rangeben csak az láthatókat vegye figyelembe
b = WorksheetFunction.CountA(rng)
b = b - 1
'létrehozzuk a listát
ReDim rTab(0 To b, 1 To 2)
i = 0
For Each r In rng
rTab(i, 1) = r.Offset(, 1)
i = i + 1
Next
'az adatokat beimportáljuk
UserForm1.ListBox1.List = rTab
'megjelenítjük a useformot (ürlapot)
UserForm1.Show
End SubAmelyik gombbal előhívod az Űrlapot abba a makróba illeszd be
Ez azt feltételezi hogy az első sorban rovatfejek vannak és hogy a listában a "B" oszlop szűrt adatait szeretnéd látni
A useform-ba ne állíts be rowsource-t mivel a makró vége az hogy "beimportálja" a szűrt adatokat![ Szerkesztve ]
-
Mutt
aktív tag
válasz Vladek83 #16700 üzenetére
Hali,
Csináltam én is egy változatot, innen le tudod tölteni.
A kód pedig:
Private Sub UserForm_Initialize()
Dim cella
Dim elso As Boolean
'kijelöljük a filter tartományt
Range(ActiveSheet.AutoFilter.Range.Address).Select
'több oszlopos listbox-hoz tudnunk kell hogy melyik oszlopot töltjük éppen
elso = True
'a kijelölés elemeit elkezdjük feldolgozni
For Each cella In Selection
'csak a látható (el nem rejtett) cellák érdekelnek minket
If cella.EntireRow.Hidden = False Then
'hozzáadjuk a cella értékét a listához
If elso Then
ListBox2.AddItem CStr(cella.Value)
elso = False
Else
ListBox2.List(ListBox2.ListCount - 1, 1) = CStr(cella.Value)
elso = True
End If
End If
Next cella
End Subüdv.
A tanácsaimat ingyen adom. Ha nem tetszik, akkor kérlek ne kritizáld! / https://github.com/viszi/codes/tree/master/Excel
-
Delila_1
Topikgazda
válasz Vladek83 #17955 üzenetére
A ListBox1 bemenete nálam a Munka1!A:E oszlopában van, a Listbox2-é a G:I-ben.
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim usor As Integer, nev As Variant, WF As WorksheetFunction, WS As Worksheet
Set WF = WorksheetFunction
Set WS = Sheets("Munka1")
usor = Sheets("Munka1").Range("G" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
nev = ListBox1.Value
WS.Cells(usor, "G") = nev
WS.Cells(usor, "H") = WF.VLookup(nev, WS.Range("A:E"), 3, 0)
WS.Cells(usor, "I") = WF.VLookup(nev, WS.Range("A:E"), 4, 0)
End SubAhhoz, hogy a kiválasztás és a CommandButton1 működtetése után a bevitt adatok meg is jelenjenek a ListBox2-ben, újra kell inicializálnod.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz Vladek83 #17955 üzenetére
Lehet, hogy nem jól értelmeztem a kérdést, és a ListBox2-ben csak az éppen kiválasztott rekord 3 adatának kell megjelennie, nem egy növekvő lista utolsó sorának a 3 adata. Ebben az esetben a makró
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim nev As Variant, WF As WorksheetFunction
Dim WS As Worksheet
Set WF = WorksheetFunction
Set WS = Sheets("Munka1")
nev = ListBox1.Value
WS.Cells(2, 7) = nev
WS.Cells(2, 8) = WF.VLookup(nev, WS.Range("A:E"), 3, 0)
WS.Cells(2, 9) = WF.VLookup(nev, WS.Range("A:E"), 4, 0)
ListBox2.RowSource = "G2:I2"
End SubAzért a G2:I2-be teszem az adatokat, mert az első a címsor, amit a ListBox2-ben megjelenítek (ColumnHeads=True).
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz Vladek83 #17957 üzenetére
Melyik változat jó? Növelje a ListBox2 tartományát, vagy csak az éppen kiválasztott adatok jelenjenek meg benne?
Ha az első, akkor a makró utolsó sora legyenListBox2.RowSource = "G2:I" & usor
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz Vladek83 #17960 üzenetére
Nézd meg az előző hsz-t.
Én pont fordítva gondoltam a leírásodból. Van az ListBox1, ami 5 oszlopos. Ebből kiválasztasz 1 rekordot, aminek 3 adatát bemásol a ListBox2-be. Nem ez a tartomány növekedik?
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz Vladek83 #17962 üzenetére
Átírtam.
Private Sub CommandButton1_Click()
Dim usor As Integer, nev As Variant, WF As WorksheetFunction
Dim WS As Worksheet
Set WF = WorksheetFunction
Set WS = Sheets("Munka1")
usor = WS.Range("A" & Rows.Count).End(xlUp).Row + 1
nev = ListBox2.Value
WS.Cells(usor, "A") = nev
WS.Cells(usor, "C") = WF.VLookup(nev, WS.Range("G:I"), 2, 0)
WS.Cells(usor, "D") = WF.VLookup(nev, WS.Range("G:I"), 3, 0)
ListBox1.RowSource = "A2:E" & usor
End Sub[ Szerkesztve ]
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Delila_1
Topikgazda
-
bteebi
veterán
válasz Vladek83 #20844 üzenetére
Nem kellene a vlookup elé az, hogy WorksheetFunction? Az 'A' az A oszlop, vagy egy elnevezett tartomány akar lenni? Mondjuk ha nem jelzett rá hibát, akkor gondolom jó, de ha az A oszlop, akkor én "A:A"-ként írnám.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Fferi50
őstag
válasz Vladek83 #22649 üzenetére
Szia!
Mit szeretnél?
Ha a combobox listáját szeretnéd frissíteni, azt a rowsource tulajdonság átírásával tudod.
combobox1.rowsource="Munka1!A1:A5"
Ha változik a forrás akkor az egyenlőségjel után az új forrástartomány címét írod.
A forrás átírását ahhoz az eseményhez kell rendelned, amelyik megváltoztatja (frissíti) az adatokat.Üdv.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz Vladek83 #22649 üzenetére
Kicsit többet kellene tudni a dologról.
Feltételezem, hogy a megjelenítendő adatok egy tartományban vannak, és a tartomány mérete változó. Legyen ez pl. a Z oszlopban, Z1-től valameddig.
Nevet adsz a tartománynak, legyen a név a példában Név (nagyon szellemes, igaz?). A forráshoz az ofszet (2010-től eltolás) függvénnyel add meg a az adatokat.
=ofszet($z$1;0;0;darab2($z:$z);1)Ha címsor van a Z1-ben, akkor
=ofszet($z$1;0;0;darab2($z:$z)-1;1)A combobox rowsource értéke: lapnév!Név
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Fferi50
őstag
válasz Vladek83 #22826 üzenetére
Szia!
A listboxhoz kapcsolódó adatokat oszlopokba kellene rendezned (kvázi "rekordokat" kellene képezned).
Ezt vagy az adott munkalap átalakításával, vagy az adatok új területre másolásával érheted el.
Vagyis lenne egy terület/vagy munkalap, ahol az első sor a fejléc:
Tételszám, termék, stb.
A többi sorba pedig az eredeti munkalapon (munkafüzetben) alatta szereplő adatok kerülnek.Üdv.
-
Fferi50
őstag
válasz Vladek83 #26924 üzenetére
Szia!
1. Autoszűrő beindítása. Az adott oszlopban lenyíló lenyitva, kívánt érték kiválasztva.
2. Speciális / irányított szűrő: Az adatoktól elkülönítve beírni a szűrendő oszlop fejlécét, alá a szűrendő értéket. A menüpont kiválasztása után a párbeszédablakban kijelölni a két oszlopot a szűrendő tartománynak, a kritérium tartománynak a fejléc+alatta levő sort. Helyben szűrés OK.
Ha ezt egyszer megcsinálod, utána a paraméterekre emlékezni fog, csak "le kell okézni" a párbeszéd ablakot.Minimális felhasználói beavatkozás kell hozzá, automatikusan nem megy makró nélkül szerintem.
Üdv.
-
Fferi50
őstag
válasz Vladek83 #26927 üzenetére
Szia!
Több oszlop keresésére? Az előbb még két oszlopról volt szó és egy feltételről.... Na mindegy.
Aztán szerintem azt is tudni kellene, hogy a libreoffice milyen fajta makrót "eszik meg" (én nem foglalkoztam vele).A "legfavágóbb" megoldás, hogy végigmész az oszlop celláin és amennyiben nem egyezik az értéke a keresett értékkel, akkor az egész sort elrejted (Pl. range("C2").entirerow.hidden=true). Ha másik feltétel is van, akkor ahhoz is hasonlítod, mielőtt az elrejtésről döntesz.
Kicsit lassú, de talán műxik a libreben is.
De lehet a keresést (range.find metódus) is használni a megtaláláshoz (bár mégegyszer, nem tudom, libre mit szól hozzá).
Üdv.
-
Fferi50
őstag
válasz Vladek83 #26932 üzenetére
Szia!
Gyúrjuk még egy kicsit ezt a feladatot....
Van két oszlopod adatokkal, van egy textbox.
Mi történjen akkor, ha a felhasználó a textboxba beütötte az "a" betűt. Mely sorok látszódjanak, azok amelyiknél mindkét oszlopban van "a" betű a cellában, vagy azok, amelynél vagy az egyik vagy a másik oszlopban van "a" betű.Mi történik, ha leüt egy következő betűt?
Tulajdonképpen mit szeretnél keresni és milyen jellegű adatokban?
Üdv.
-
Fferi50
őstag
válasz Vladek83 #26934 üzenetére
Szia!
Ide feltettem egy mintát. Ebben van egy textbox, ha elkezdesz írni bele, akkor kiválogatja a megfelelő sorokat.
Az irányított /2007-től speciális/ szűrőt használja.
A szűrési paraméterek a H1:I3 cellákba kerülnek. Ezeket lehet láthatatlan betűkkel is írni, vagy eltenni a munkalap nem látható részére.
Ha módosítod a helyüket, akkor a makróban is át kell írni.Remélem, valami ilyesmire gondoltál.
Üdv.
-
Delila_1
Topikgazda
válasz Vladek83 #27809 üzenetére
Abból, amit leírtál, azt veszem ki, hogy az A1 cella értékéből a választás szerint az A10, vagy A15 (esetleg más cella) értékét kell kivonni. A képlet erre az esetre jó, bármelyik verzióban.
Lehet, hogy nem jól értem a kérdést.
Programozó: hibás programok megírására és kijavítására kiképzett szakember. Többet ésszel, mint ész nélkül.
-
Delila_1
Topikgazda
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Futás, futópályák
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- EAFC 24
- Autós topik
- Revolut
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sh4d0w: Windows Recall
- kraftxld: Diáklaptop - Dell Latitude 3140 - Királyunk ajándéka
- További aktív témák...