Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • bambanya

    csendes tag

    Két sztori, hogy miért érdemes vevőnek lenni az Ebayen!
    Én sajnos ezt eladóként éltem meg, tehát nem kevés anyagi veszteséggel járt ez a tapasztalat!

    Aki mostanában postáz az USA-ba tudja, hogy nagyon lassan érnek ki a csomagok. (A kerestetésre válaszban azt írták hogy az időjárás/hó miatt, személyesen a postán azt mondták, hogy az amerikai vámhivatal ül rajtuk sokáig.)
    Vevő case-t nyit, megírom neki, hogy max. 30 munkanap is lehet a szállítás, várjon. Visszaír pénteken hogy OK, majd kedden eszkalálja a case-t, amire természetesen visszakapta a pénzét.
    Pár nap múlva (26. munkanapon) a csomag megérkezett az országba. Írtam neki, ha már nincs szüksége a táskára, ne vegye át, majd visszaküldik, de ha még mindig kell neki, akkor utalja vissza a pénzt. Átvette, megígérte hogy fizet. Azóta eltelt egy hónap és semmi… Többször írtam neki, nem válaszolt! (Utólag belegondolva direkt ingyen cuccra játszott, nagyon jól tudta, hogy innen tehetetlen vagyok.)
    Elméletileg van fellebbezési lehetőség ha bizonyíthatóan átvették a csomagot (ez megtörtént), erre többször is írtam, az ebay egyszer sem válaszolt!
    Máshova is írtam az üfsz-nak, arra azt válaszolták, hogy a case-t lezárták, ők már nem tudnak és nem is akarnak semmit tenni, így jártam! (-340$)
    Ezután az összes pénzt visszautaltam a pp számláról a biztonság kedvéért...

    Második sztori…
    Vevő case-t nyit hogy nem érkezett meg a csomag. Pár nap múlva átvette, a vitát bezárta, majd pozitív értékelést adott (Item perfectly described).
    Két hét múlva(!) nyit egy return-t, hogy vissza akarja küldeni, mert sérült a táska. Fotót küldött, viszont ilyen szakadás biztos nem volt rajta.
    Közben véletlenül megtaláltam a már eladott táskámat egy másik eladónál a saját leírásommal és a saját fotóimmal, csak jóval magasabb áron! A vevő tagadta hogy az ő lenne, pedig az item location ugyanaz volt, ráadásul több terméket is találtam, amit megvett, majd drágábban eladta.
    Mivel nem akartam visszavenni, átadta az ügyet döntésre az ebaynek.
    Közben az a másik eladó (= vevőm) megkapta a pozitív visszajelzését az eladott táská(m)ra!
    Jeleztem az ebaynek, hogy a reklamáló vevő nem tudja visszaküldeni a táskát, mivel már bizonyíthatóan eladta, már nincs a birtokában!
    Nemrég kaptam meg a döntést, miszerint a vevőnek visszafizették az összeget (544$) és még a terméket sem kell visszaküldenie!
    Tehát az ember eladta a terméket jó pénzért és még tőlem is visszakapta a teljes vételárat!
    Most a pp számlám negatívban van. Tudja valaki, hogy ilyenkor mi fog történni?

    Egyébként megírta valamelyik okos az ügyfélszolgálattól no reply mailben, hogy ne is számítsak semmi jóra, mivel mindenféleképp a vevőnek adnak igazat, mert belőlük él az ebay!
    Összegezve, hiába vagyok becsületes, hiába bizonyíthatóan hazug csaló a vevő, akkor sem nyerhetek soha eladóként!
    Részemről az ebay-jel befejeztem, sajnos nem tehetem meg, hogy ingyen küldözgessek drága cuccokat az amerikaiaknak, akiknél ténylegesen mindig a vevőnek van igaza, még akkor is ha nem!

  • bambanya

    csendes tag

    válasz radi8tor #52595 üzenetére

    Az első egy Fendi, a második egy Burberry utazótáska.
    Csak úgy ingyenbe megkapták az ebay hathatós közbenjárásával. Vitának, jogorvoslatnak helye nincs.
    Megérte, kifizetődő volt a hazugság és a becstelenség!
    Legalábbis nekik!

  • bambanya

    csendes tag

    válasz radi8tor #52597 üzenetére

    Úgy látszik, ez a kiváltság csak az USA állampolgárságú vevőknek jár, nekik állandóan igazuk van!
    Ha már reklamálnak, 100% hogy visszakapják a pénzüket. Erre mérget lehet venni, ezt meg is írták nekem!

    Azt hallottam már, hogy ott nagyon a vevők érdekeit nézik, de nem gondoltam volna, hogy ilyen egyértelmű esetekben sem hajlandóak az eladó pártjára állni, vagy legalább segíteni abban, hogy visszakapja a jogosan visszajáró pénzét, amit ráadásul az ebay vett el!
    Megírták, hogy látják hogy a vevő átvette a csomagot, de akkor sem csinálnak semmit, részükről az ügyet lezárták. Kértem őket, hogy legalább szólítsák fel, hogy legyen kedves rendezze a tartozását, de még ebben sem segítettek.

    Simán megtehetnek bármit, mivel innen Európából úgysem tudunk mit csinálni, úgyhogy tojnak az egészre magasról. :((

  • bambanya

    csendes tag

    válasz radi8tor #52599 üzenetére

    Ááá, egyelőre elég volt, szerintem érthető hogy miért. :)
    Ha ingyen akarok valamit odaadni, inkább a Máltaiaknak adakozok... És még a többezer forintos postaköltséget is megspórolom. :)

    Most van egy friss sztori, kíváncsi leszek mit dönt az ebay, bár ezek után sajnos nincs kétségem.
    Amúgy már nem is nagyon érdekel, minden eladásom töröltem, a pp számlám már minuszos, még egy refund nem oszt, nem szoroz.
    Jan. 5-én(!) elküldtem a csomagot Braziliába, most nyitott egy case-t, hogy nem kapta meg.
    Igaz, hogy nem vette át (legalábbis nem regisztrálták az átvételt), de a brazil posta honlapjának információja alapján a csomag jan. 26. óta áll az ország valamelyik városában.
    Még arra sem képes a nyomoronc, hogy utánajárjon hogy mi van a vásárolt/kifizetett cuccával, inkább reklamál, és természetesen kéri vissza a pénzét!

    Nagyon elegem van már az ilyenekből.
    Sajnos elég rosszul viselem az igazságtalanságot, nekem ez az egész nem ér ennyit! :(

  • bambanya

    csendes tag

    válasz havri1 #52601 üzenetére

    Ez biztató, hogy más is bűncselekménynek látja.
    Az ebaynek ezt is megírtam, de ezzel sem foglalkoznak. Leráznak azzal (ha egyáltalán válaszolnak), hogy az ügyet lezárták és kész!

    Innen Mo-ról nem sok esélyem van, ezért írtam pár amerikai-magyar ügyvédnek.
    Kettő válaszolt, az első kérdésük az volt, hogy mekkora összegről van szó, megéri-e vele foglalkozni.
    Az egyiknek megírtam, hogy nekem ez kb. egy havi fizetésem volt (nemhiába adogatom el a dolgaim), és valószínűleg egy fizetési felszólításnál meg is állna a dolog....
    Nagyon rendes volt, felajánlotta hogy elküldi a felszólítást.
    Azóta a "vevő" az ügyvéd javaslatára kapott még 10 nap haladékot (valami olyasmit írt az ügyvéd neki, hogy háromszoros kártérítésért + ügyvédi költségért lehet perelni).
    Az utolsó napon visszaírt ugyan, de fizetni nem akar, mivel szerinte 2,5 hónapra (feladás: 01.16, átvétel: 02.26) kapta meg a csomagot és már nem is kell neki. :)
    Nem részletezem, de bizonyíthatóan hazudozik össze-vissza.

    Az üzeneteiből az jön le, hogy nem vesz komolyan, ezért nagyon remélem, hogy egy ügyvéd által küldött "hivatalos" felszólítás majd észhez téríti.

    A másik ügyben írtam egy fellebbezést, de az ebay hozzáállását ismerve, semmi jóra nem számítok, pedig az is 100%-osan bizonyítható, hogy csaló volt a user!

  • bambanya

    csendes tag

    válasz havri1 #52605 üzenetére

    Amerikai rendőrségnél? Ki ellen? Ebay? Vevő?
    Nem tudom mennyire vennének komolyan egy Mo-ról kapott feljelentést, de ha van valami ötlet, szívesen veszem, mert úgy érzem, vesztenivalóm nincs.

  • bambanya

    csendes tag

    válasz Xes #52606 üzenetére

    Akkor úgy látszik, tényleg ennyire működik az amerikai vevők védelme!
    Azoknak nem kell visszafizetni semmit, még akkor sem, ha bizonyíthatóan náluk van a vásárolt termék!
    Ez ajándék, amit szerintük megérdemelnek, mert késett a szállítás!

    Mivel az USA-ba ment a csomag, az USPS oldalán látszik perc pontossággal, mikor vették át a küldeményt. Ennél hivatalosabb bizonyíték nem hiszem hogy lenne. :)
    Ezt természetesen elküldtem az ebaynek, mondták hogy látják, de ennek ellenére is részükről az ügyet lezártnak tekintik!

    A "vevő" az ebaynél nyitott case-t, nem a paypalnál, így náluk reklamáltam.
    Bár egy üzenetet még megér, hogy a pp is tudjon az ügyről.

    Tényleg kezdem úgy érezni, hogy diszkriminálva vagyok.
    Eladó vagyok, ráadásul nem is amerikai, így alapból hátrányos helyzetből indulok, soha nem lehet igazam.
    Nagyon jól tudják, hogy kevesen fognak/tudnak lépni ellenük, ezért bármit megtehetnek, és ahogy a két példa is jól mutatja, bizony meg is teszik. Mit tudok csinálni???
    Mindkét esetben bizonyíthatóan hazudtak, átvertek, mégis én húztam a rövidebbet, ezzel nem kevés anyagi kárt okozva!

    Természetesen jelentettem mindkét usert, de ezek után semmi értelmét nem látom.

  • bambanya

    csendes tag

    válasz havri1 #52615 üzenetére

    Jól értem, hogy itt Mo-on menjek be a rendőrségre feljelentést tenni egy amerikai ellen?
    Őszintén, ez eszembe sem jutott, mert valahogy nem tudom elképzelni, hogy innen tudnának bármit is intézni.
    Viszont a tettes nem ismeretlen, mivel elismerte hogy átvette és nála van.

    Az ügyvéd annyit vállalt, hogy elküldi a fizetési felszólítást. Talán az is elég lesz, hogy komolyan vegyen.
    Ezt is szivességből teszi, nem hiszem hogy sokkal többet rászánna erre az egészre.
    (Bár most a második ügy kapcsán rákérdezek, hogy mennyi esélyt lát egy sikeres kiemenetelű perre az ebay ellen.)
    Sajnos ami itt egy havi fizetés, ott nekik ez egy munkaóra díja, úgyhogy nagyon nem ugrálhatok.

  • bambanya

    csendes tag

    válasz Xes #52620 üzenetére

    Írtam pp-nak, annyit írtak vissza, hogy mivel az ebayen nyitották/zárták a vitát, ők nem bírálhatják felül az ott meghozott döntést, írjak az ebaynek. :D

    A telefont feleslegesnek tartom (pláne mivel nem rendelkezem perfekt angollal), de már anno leírták párszor, hogy az ügyet lezárták, nem tudnak és nem is akarnak ezzel tovább foglalkozni, így döntöttek, így jártam, nagyon sajnálják, fogadjam el, ennyi!

    Erről a feljelentésről írnál picivel többet?
    Bementél a magyar rendőrségre, hogy külföldről küldtek neked egy üres borítékot és átvertek? Feljelentést tettél ismeretlen tettes ellen, vagy aki a borítékot küldte?
    Utána mit tudnak vajon csinálni? Van azóta valami fejlemény a feljelentéssel kapcsolatban?
    Tegyük fel, hogy "kinyomozzák" hogy tényleg csalás történt mindkét esetemben, hogy tudok érvényt szerezni a követelésemnek?
    Hogy kapom vissza a pénzem? Mert a pp az ebayre mutogat, az ebay meg csak a vevők érdekeit nézi, akik meg dörzsölik a tenyerüket az ingyen áruk és a tehetetlen eladó miatt, hogy milyen jól jártak!
    Mehetek én bárhova... Nem kevés pénzem nyúlták le, amit soha nem kapok vissza, mivel már válaszra sem méltatnak! Bár ha írnának, ugyanazt kopiznák be, előbbre azzal sem vagyok!

    Max. itt leírom a tapasztalataimat, hogy óvatosan az ebayes eladásokkal, még óvatosabban a vevőkkel (mert léteznek ilyen gátlástalan mocsadékok is, akik az ebay felügyeletével szabadon bármit megtehetnek), és senki ne tartson pénzt a pp számláján, mert bármikor simán leemelhetik az ilyen aljas emberek kitalációi miatt!
    Azt nem tudja esetleg valaki véletlenül, hogy negatív egyenlegnél, mit csinálnak majd? Mire készüljek? A pp topicba írtam, de ott sehol senki.

  • bambanya

    csendes tag

    válasz gerii #52626 üzenetére

    Még annyit intéztem, hogy pár amerikai fogyasztóvédelmi fórumra elküldtem az első sztorit. (Majd megy a második is.)
    Az egyiktől visszaírtak, hogy átadták az ügyet egy illetékesnek, majd jelentkezik.

    Tényleg nem tudom, hogy innen magyar ügyvéd mit tudna (pláne angolul) intézni.
    Azért majd próbálkozom, jó kis precedens per lenne valakinek.
    Jól átgondolva, szerintetek van értelme itthonról próbálkozni? Esetleg valakinek ismerőse bevállalná?

    (#52627) havri1: Minuszosról nem lehet leválasztani, se bankkártyát, se számlát! Ki van ez találva. :)
    Egyetlen lehetőséged van, feltölteni a negatív egyenleget!
    Ezért írtam, hogy senki ne tartson ott pénzt (pláne ha eladó), mert ha már vitát nyitott a vevő, a pénzt abban a pillanatban zárolják, így utólag már semmit nem lehet tenni!
    Viszont az a bankszámla leürítve, bankkártya majd letilt. Aztán próbálgassák csak vonogatni.
    Emiatt kérdeztem, hogy mit tudnak vajon csinálni? Behajtó, végrehajtás, bármi?
    Senkinek nem volt még ilyen tapasztalata?

  • bambanya

    csendes tag

    válasz V/ #55857 üzenetére

    Én com-os regisztrációval árulok a UK oldalon.
    Az eladási limit dollárban van megadva, az áraimat GBP-ről átkonvertálják.
    Eladás esetén rákérdez a PP, hogy fontban vagy dollárban akarod-e megkapni a termék árát.

  • bambanya

    csendes tag

    válasz V/ #55866 üzenetére

    100% hogy com-os a regisztrációm.
    Ezzel léptem be a UK-s oldalra, majd ott kezdtem el termékeket feltölteni. Első eladásaim...
    Az árakat fontban adtam meg, átszámolják dollárra és ezt vonják le az eladásra megadott limitből.
    (Amíg először sikerült beleférnem a limitbe, a következő újralistázásnál - ugyanezeknél a termékeknél - az átváltás miatt már nem, tehát szerintem érdemesebb UK-s regisztrációt csinálni emiatt.)
    Természetesen a com-os oldalon is tudnék eladni, de ott nem akarok, máshol nem próbáltam.

  • bambanya

    csendes tag

    válasz V/ #55870 üzenetére

    Kb. két hete adtam el valamit, fontban kértem az összeget a PP-ra (még zárolva).
    (Ezt megbántam, mivel a com-ról szoktam vásárolni, így az átváltás miatt nemigazán volt szerencsés a választásom.)
    Ha megkapom a számlát, megírom honnan jött.

  • bambanya

    csendes tag

    válasz V/ #55870 üzenetére

    Megjött a számla - dollárban.

    Mondjuk ezek után nem volt meglepő:
    Your fees will be converted to your billing currency using the daily exchange rate.
    Listing Currency: Pound Sterling
    Billing Currency: U.S. dollar

    A termék listázásánál már tájékoztattak róla, csak nem figyeltem anno.

  • bambanya

    csendes tag

    válasz V/ #56024 üzenetére

    Ha meg indul a licit az eladó nem utasíthat el.
    A Vaterával ellentétben itt az eladó simán törölheti a licitet (indokolni kell), utána pedig tiltólistára tehető az, aki szórakozik.

  • bambanya

    csendes tag

    válasz radi8tor #56030 üzenetére

    Az eladó törölhet licitet.
    Tapasztalatból mondom, nem egyszer megcsináltam már aznap regisztráltaknál.

  • bambanya

    csendes tag

    válasz V/ #56032 üzenetére

    Persze, ez természetes. Ha megnyerte (bárki - bármennyiért), hadd vigye!

    Viszont ha szépen érthetően kiírom, hogy a 10 alatti értékeléssel rendelkezők legyenek kedvesek üzenni mielőtt licitálnak különben törlöm a licitjüket, akkor aki ezt semmibeveszi (pláne aznapi regis), azzal nemigazán tudok mit kezdeni.
    Ha kell a cucc, írjon pár szót, mint ahogy én is megtettem anno amikor még 0-ás voltam, és láttam az eladó ugyanerre vonatkozó kérését!
    Ha nem tetszenek a feltételek (ár, szállítási idő, bármi), akkor nem kell licitálni. Ha pedig licitálok, akkor azzal elfogadom az eladó által leírtakat. Ez ilyen egyszerű!

    Egy időben csak ilyenek találtak meg, így kénytelen voltam tenni ezek ellen, mivel - ha jól emlékszem - min. 6 napig várni a fizetésre case nyitása esetén, ezalatt pedig lehet hogy más megvenné, sőt ki is fizetné.

    Honnan veszed, hogy milyen aukciókról írtam???
    Nem 0.99$-ről indítottam, hanem mindennek megvolt a korrekt kikiáltási/fix ára! Ha pénzbe került akkor is, nem biztos hogy magadból kellene kiindulni!

    Párszáz dolláros termékeknél kimondottan idegesítő ha licitálnak, vársz majdnem egy hetet és mégsem fizetik ki, majd ezt egymás után eljátszák veled 2-3szor! Ugyanannál a terméknél!
    A pénznek nincs szaga, ezért nekem bárkié megteszi, de hidd el, ha téged is folyamatosan átvernének a frissen regisztrált nullás linkócik, nem hiszem hogy nem szakad el a cérna az ötödik ilyen eset után!
    Mint írtam, kitapasztaltam kik szórakoznak az időmmel, pénzemmel és azokat tiltottam le.
    Ja igen, volt akinek még írtam is és cseszett válaszolni az üzeneteimre. Gondolod, hogy az ilyen fizetni fog??? Na, persze!

  • bambanya

    csendes tag

    válasz V/ #56034 üzenetére

    Sajnos elég sokan magasról tesznek a szabályokra. :((

    Min. 2 nap múlva lehet case-t nyitni nemfizetés esetén, de leghamarabb csak 4 nap múlva zárhatod, így ez már összesen min. 6 nap várakozás a semmire...

    Azt mutasd meg nekem lécci, hogy nullásokat hol lehet blokkolni, mivel velük volt a legtöbb probléma.
    Előre is köszi!

  • bambanya

    csendes tag

    válasz mackosajt #56761 üzenetére

    Nem vásároltál már véletlenül ettől az eladótól előző nap?
    Csak mert nálam is volt már hasonló eset, hogy nem engedett a PP fizetni (a pontos hibaüzenetre nem emlékszem, de valami ilyesmi volt).
    Rákérdeztem az eladóra, hogy mi van a PP-jával, azt válaszolta, semmi probléma nincs vele, más tudott nála fizetni.
    Megpróbáltam másnap fizetni (24 órán túl), akkor már engedte, nem volt gond.
    Ezt eljátszottam ugyanezzel az eladóval jópárszor, utána már automatikusan 1 nap múlva fizettem, sikeresen.
    Nem tudom ez milyen beállítás, de ilyen is volt.

  • bambanya

    csendes tag

    válasz SUPREME7 #56872 üzenetére

    Nekem pont most van ilyen eltűnési ügyem.

    3 db elsőbbségi ajánlott UK-ba, tehát nem a világ végére mentek volna.
    Szept. 14-én elhagyták az országot, azóta semmi hír róluk.
    Szept. 29-én beadtam a tudakozványokat. Egy még kérdőjeles, erre írták pár napja, hogy a külföldi kerestetés akár 3 hónapig(!) is eltarthat, így várjak türelemmel.

    A másik két levelet ma kaptam meg, hogy a küldemények elvesztek. (Pontosan 30 napra válaszoltak.)
    Csatoltak melléjük egy "kupont", amin az ajánlott nélküli feladási díj volt.
    Ezzel be kellett menni a postára, ahol azonnal ki is fizették (az ajánlottat NEM! -810.-), és kitöltöttek egy nyomtatványt, hogy kártérítést kérek.

    Nekem még a múltkor azt mondták, hogy kb. 10ezer a kártérítés automatice.
    Most összeget kértek, és majd elbírálják 30 nap alatt, hogy jogos-e.

    Nagyjából így megy...

  • bambanya

    csendes tag

    válasz gorje #56879 üzenetére

    Ebben is van tapasztalatom. :)

    Én is úgy voltam vele, hogy legalább egy megérkezik.
    Vártam a nagy csomagokat tele tollkabáttal, és kaptam sorra a pici, lapos borítékokat. :)
    Volt amelyik üres volt, volt amelyikben egy csini karkötő, gyöngysor, filléres apróságok...
    Természetesen a tracking stimmelt.

    Ha már egy ilyen eladót törölnek, szerencsére nem nagyon kell bizonygatni hogy egy 10x9-es borítékban nem jöhetett a megrendelt kabát. Case megnyit, fotó a borítékról (ragszámmal együtt) elküld, és már adják is vissza a vételárat.
    Lesz pár károsult, az biztos.

    Én is nézegettem ilyen kabátokat, de mivel párszor már megjártam ezekkel az üres borítékokkal, már óvatosabb vagyok.
    Úgy látszik a helyzet változatlan, minden télen eljátszák ugyanezt. :(((

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák