- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Egérpad topik
- Átlátszó OLED kijelzőket építenek az ablakok helyére a koreai metróban
- Módosít a memória sebességének jelzésén a Microsoft
- Micro Four Thirds
- Aranyszínű, fémburkolatos Kingston pendrive a felfűzhető fajtából
- Gaming notebook topik
- iPad topik
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Milyen processzort vegyek?
Hirdetés
-
Redmi Turbo 3-ból készül a Poco F6, megvan a start dátuma
ma Bejelentette a Xiaomi, hogy mikor esedékes a Poco F6 és F6 Pro premierje, a fotón pedig egyértelműen látszik, melyik Redmiből készül az új modell.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Anyagi katasztrófára figyelmezteti az Apple-t a brit média
it AI-alapú adatvédelmi funkciót (reklámblokkolót) kaphat a Safari böngésző az iOS 18-ban, de brit médiacsoportok arra figyelmeztetik az Apple-t, hogy ez anyagi katasztrófát okozhat az ágazatban.
Új hozzászólás Aktív témák
-
katt777
félisten
válasz janos666 #9773 üzenetére
OGL profil kényszerítésével lett élsimításom, és ua. fekete kockás törlést "alkalmazta" a gama, amit Heaven OGL tesztben. Azt én is olvastam, hogy UE3 engine-t használ.
Sejtettem, hogy nem hazavágni akarod, nem is azért írtam. Ha AMD-nél megpróbálsz eltérni a driver ajánlástól, szinte garantáltan hibát fogsz tapasztalni.
Hát a marketing, az megy az AMD-nél, ahogy a 890-es chipset-et is besztárolták USB3-mal meg SATA3-mal, aztán 30-50%-kal van lemaradva az Intel lapjainak sebességétől (PH teszt). De a user megveszi, mert a chipset támogatja a fentieket, és hát igen, tényleg támogatja, még csak át sem b.sztak (ahogy a VGA-d is támogatja a SSAA-t). Csak hát, ugye, hogyan...
Még mindig a 10.6 van fent.
Abu85: Én pont azt írtam, hogy nálam működik a kényszerítés ATT-szal mindegyik meghajtóval.
Ha külön vezérlőprogram kell egy drivernek, akkor élek a gyanúperrel, hogy a meghajtó nem hibátlan, és a hardveres vezérlés hiányosságait szoftveresen oldják meg, ahogy anno a 3870-nél jó fél évet kellett várni, míg végre kijött egy 20% gyorsulást hozó meghajtó, addig szoftveresen foltozgatták a szemét meghajtójukat. Szóval nem kell mentegetni az AMD-t. Tegyék bele a hardveres vezérlést a meghajtóba, szoftveresen meg lehessen felülvezérelni, ha a user úgy kívánja, de amíg ez nem így van, az én véleményem nem változik. Akkor legalább tudni, mit b.sztak el a programozók, és mit az AMD.
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
RpPRO
őstag
válasz janos666 #9853 üzenetére
Ezert huztam ki a kotelezni szot. Az uton is szived joga a bal oldalon hajtani, de elobb-utobb csatt lenne belole.
Amelyik fejleszto meg nem koveti az eloirasokat, az 3 napig terdeljen a sarokban kukorican!
[ Szerkesztve ]
Helló biztos úr. Nem alkohol vagyok befolyásoltsága felett. Néha összeszavakat a keverem.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #11065 üzenetére
OpenGL-re felesleges MLAA, mert nem lehet kimenteni DirectCompute-ba a képet, ami az MLAA-hoz kell. Ergo nem fog működni. A kényszerítés megvan, de az eredmény szar lesz.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
HSM
félisten
válasz janos666 #11069 üzenetére
Ki nem állhatom azt a fajta reménykedést, hogy miután egy termékért kifizettem a komplett vételárat, még reménykedjek is, hogy valaha is fog úgy működni, mint az elvárható lenne....
Ez a feature ebben a formában nem más, mint egyszerű parasztvakítás...[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz janos666 #11119 üzenetére
Áhh, napi build-et kiadni hatalmas hiba lenne... Gondolj bele, mennyi hibára lenne lehetőség! Kiadni csak olyan drivert lehet, amit minimum alapszinten kiteszteltek, hiába "nincs AMD garancia" rá. A kitesztelés pedig időbe telik, és nyilván nem lenne gazdaságos minden egyes belsős build-et egyesével kitesztelgetni....
-
HSM
félisten
válasz janos666 #11129 üzenetére
Na épp ez az... Leokézod a sok warning-ot, aztán meg szidod az AMD-t az elfüstölt kártyád, vagy széthullott oprendszered miatt... A dev cuccok nem veszélytelenek driver szinten.... A hotfixek meg látod, hogy így is jönnek, ha akció/komolyabb hiba van, szinte azonnal...
Én, mint írtam, így is átlagosan 3 havonta frissítek drivert, és eddig nem is volt belőle problémám, ha volt, akkor is tuti volt már rá elérhető hotfix, ami azonnal segített....Én nekem mégis sokkal jobban bejön az AMD driver-rendszere, és frissítési politikája. Az über-tuningos 216-sp-s GTX260-am is a fos drivere miatt repült ki a gépemből, és cserélődött 4890-re 1 hetes korában.... Annyi driverhibát 2 év ATI használat mellett nem tapasztaltam, mint azzal a karival 1 hét alatt...
Amúgy az egy éves életciklus brutális csúsztatás, barátomnak lassan 3 éve megy a gépében a 3870, és elvan vele, most szemez egy 6850-el, hogy cserél rá. Nekem is 1 évig volt meg a 4890, és csak azért adtam el, mert hangos volt és picit többet fogyasztott, mint szerettem volna. Az 5850-em is több, mint fél éves, és még legalább egy évig meg is marad. De ha nem lennék ilyen hardverbuzi, hogy pár játékért is hajlandó vagyok VGA-t venni, hogy ne kelljen mediumra lehúzni, akkor ez a kari is tuti kiszolgálna még 2-3 évet....
[ Szerkesztve ]
-
Habugi
addikt
válasz janos666 #25595 üzenetére
Inkább miért ne? Sokaknál annyira szerencsétlenül megy a Mantle, hogy már a csillagok állását is vizsgálják lassan mielött nekiülnek játszani.
(#25596) Nxn908xxx:
Az ott egy GTX, milyen szempontból illeszthető be a Catalyst topicba a látott adat?
Hol van szó erről a Mantle & Win 8.1 témáról? Tudsz linket adni pls?
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #25603 üzenetére
Tud. Sokkal kevésbé terheli az erőforrásokat a Win 8. Egy olyan API, mint a Mantle erre nagyon érzékeny, mert ~10 ms-mal hamarabb kapod meg a képet, mint DX-nél.
Ettől függetlenül az API működik tovább Win 7-en, csak több procimag illik hozzá.(#25602) MasterMark: Guru3D-n nézd meg.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Habugi
addikt
válasz janos666 #25603 üzenetére
Őszinte válasz: halvány gőzöm sincs róla!
Életemben tán fél tucatszor ültem Win 8.1 előtt és hát őőő, mondjuk úgy hogy egyelőre nagyon nem szimpatizálok vele. Mondjuk amit fentebb írtam lehet bejátszana adott esetben, mármint az optimalizált 8mag használat. Ugye úgy szólt a fáma mielött megjelent a Mantle hogy a CPU válláról vesz le némi terhet, a gyakorlat ezt odáig módosította hogy "máshogy használja a cpu+gpu párost", aminek jelenleg az az eredménye hogy abszulút user függő ugyan, de van akinél a háttérben le kell kapcsolni ezt-azt ami terheli a procit/vgat a játék mellett. Viszont ahogy visszaolvasom amit írok megint kezd elmenni az ezoterika irányába, szóval inkább nem salátázok.
Szerk.: látom közben Abu is válaszolt, nem jártam messze a valóságtól ezek szerint.
[ Szerkesztve ]
..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...
-
-
Obliterátor
tag
válasz janos666 #25656 üzenetére
A Cs valamiért jobban adja ezen a felbontáson , a pontos okát én se tudom de a top játékosok is mind ilyen kis felbontáson játszanak. Én is tapasztaltam h jobban ment a játék ha full hd helyett így játszottam. A BF3 és barátai viszont Full HD-n pörögtek jobban. Set launch parancsba beírtam a freq 144-et remélhetőleg alkalmazza is a játék.
-
Shing
őstag
válasz janos666 #25718 üzenetére
Szerintem most kimaradt az ütemezésből egy WHQL driver, mert az még mantle támogatás nélkül jelent volna meg. Így inkább kihagynak egy drivert, mert ciki lett volna, hogy kb. február végén-március elején mantle nélküli drivert kellett kiadniuk. Így meg elbétázgatnak még.
-
Thrawn
félisten
válasz janos666 #25718 üzenetére
Béta vagy nem béta tökmindegy. Abu egyszer már leírta, hogy csak azért nem WHQL a béta, mert azt a Microsoft nem tesztelte le a saját rendszerein. Cserébe az AMD sokkal többféle tesztet futtat le, ergo túllőnek a MS elvárásain is. De várjátok nyugodtan továbbra is a WHQL-t.
Different songs for different moods. łłł DIII Thrawn#2856 łłł Look! More hidden footprints! łłł D4BAD łłł WoT: s_thrawn łłł
-
InfiniteReality
őstag
-
#67688960
törölt tag
válasz janos666 #25806 üzenetére
azért szerintem nem az a lényeg hogy fogadja-e hanem hogy mit kezd vele
nekem pl. csak csatornánként nativ 8bitem van és ehhez pont elég a fullrgb, bár a vga-m többet tud de szerintem, akkor se lesz több színem a képen 85milliárt színt adok neki, nézegettem hogy látok-e eltérést deep color-nál és nem, nem láttam
én úgy tudom rgb-n csak max csatornánként 8bit van, dvi csatin
hdmi már tud többet is, és a display port is azért kell mert már a sufniban a 10bites cuccok elterjedése ahhoz meg karcsú a dvi
szóval én még elvagyok a jól bevált dvi-vel még jó pár évig
van még hová fejlődni a szemünk kissé több színt lát[ Szerkesztve ]
-
#00137984
törölt tag
válasz janos666 #25811 üzenetére
Már találkoztam 10bites MKV videóval, amit a lejátszó, vagy a monitor nem tudott kezelni. MPC HC video átalakítása képes 10bites RGB videójelet kényszeríteni, ami javitott a képminőségen. Az Asus monitor DVI bemenetén ez miként kerülhet feldolgozásra azt nem tudom. Ezt a 4K masterből készült BD-hez hasonlitom és néhány felsőbbkategóriás asztali DVD lejátszóra, amik 108MHz / 10bites videó DAC-al javitanak fel DVD formátumban kódolt filmeket.
-
#00137984
törölt tag
válasz janos666 #25888 üzenetére
Gondoltam hogy nem... ezért is hoztam fel a két példát. A PC-s videólejátszás évek óta nem fejlődött tovább. A 3D-s Power DVD először jónak igérkezett, majd nem foglalkoztatott az elért 3D-s hatás miatt. A videólejátszók az újabb verziókkal néhol még a régebbieknél is gyérebb videóminőséget produkálnak. 1.5.3.3755 MPC HC-t használok és csiszolgatom, cserélgetem azt a néhány ősszetevőjét amit jobbnak találtam.
-
Aryan
senior tag
válasz janos666 #26006 üzenetére
Nálam nem sikerült értelmes kép arányt kicsalni a tvből, csak zoomokkal de az is botrány volt.
Teljesen igaz amit leírsz, nálam is Pana plazmánál minden kép javító cucc offon van illetve xbmc-ben sincsen belőve semmi (tudom mphc-ból talán jobb képminőséget is kilehetne hozni, de nekem tetszik az xbmc felülete).
-
Aryan
senior tag
válasz janos666 #26011 üzenetére
Benéztem a dolgot, valóban van a16:9-es overscan (csak soha nem használtam ). Többi dolgot úgy használom, ahogy te is leírtad. Sharpness volt 5-ösön, valóban jobban olvasható pl. a szöveg.
CCC-ben Pixel Format-ot kellet átállítanom, a többi úgy volt ahogy leírtad.
Köszönöm a részteles segítséget.
Többet nem offolok !
-
Mian
aktív tag
válasz janos666 #26255 üzenetére
Értem, köszi a kiigazítást!
Azt tudtam, hogy elfut nélküle is csak csíkozódik...de lényeg a lényeg, hogy így most jobb ha fifában azt a beállítást nem használom.
Azért fura, mert nem csak folyt a kép egy picit (Vsync ellenére!) hanem kicsit be-be laggolt is, de most így nélküle talán jobb úgy érzem.[ Szerkesztve ]
-
válasz janos666 #27329 üzenetére
Hmm... Valószínűleg csak nem frissült az előbb, mert most már mindig visszavált 60Hz-hez 10 bitre (és így nem is görgethető már le a 12 bit), 24Hz-hez pedig ismét 12-re (ha egyszer már át lett ott állítva 10-ről 12-re), ahogy várná az ember (a filmlejátszó program kacsolgatja nálam a frissítési frekit). Bár ez új funkció és beta driver, úgyhogy mindkét verzió elképzelhető (az is, ha túllép a szabványon és az is, ha csak mást ír ki, mint amit ténylegesen csinál), de arra tippelnék, hogy csak a kijelzés volt téves a screenshot-on.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
#00137984
törölt tag
válasz janos666 #27332 üzenetére
A Blu-Ray filmekben lekódolt 10 bit-es videószinmélységét a PC monitoroknak kezelni kéne már natívban, átalakitás nélkül. A Házimozi közegben a BD lejátszódat ráteszed a felokosított akár 600Hz-es LCD kijelződre és 10-16 bit szinmélységben megnézed a filmet. A DVD filmeket 8 bit-ben határozták meg és ezt 10 bit-re voltak képesek felskálázni. Ezzel szenben a PC-n a VGA, az OS és lejátszók is alkalmasak a 10 bit-es szinmélységben a filmeket feldolgozni... de itt jőn képbe egy technikailag elmaradott PC periféria: a kijelződ. A jelet DVI Dual Link vagy HDMI 1.4a és Display Port-on keresztűl is eljuttathatod a monitorodra digitális átalakitás nélkül (érintetlenül hagyva a 10bit-es jelet). Az erre való törekvés már elég régóta felmerült a videótechnikában és megoldásra is talált. A régi EURO SCART kapott egy RGB opciót a DVD lejátszóknál, amit a Progressive videófeldolgozásra is képes YPbPr (Y/B-Y/R-Y, Y/Cb/Cr három RCA csatlakozó kábel) csatlakozószabványra cseréltek később. Ez már a Közvetlen vezérlésre képes technika ment át digitálisra a HDMI megjelenésével. A bejövő videójel a vezérlő alaplapban dolgozodik fel és a TCON vezérlőpanelben alakul át képpontonkénti megjelenitésre. A gyártók jelentős pénzeket takaritanak meg az alaplapon a chip-ek méretének, ezzel tudásának lefaragásával. A panelek képesek lehetnének 144 Hz-es képfrissitésre és akár 12 bit-es szinmélység megjelenitésére egyaránt, de ez a meghajtó elektronika tudásán múlik és a gyártók hozzáálásán. Itt a fejlődésben nagy lemaradásba kerültek, mert a jelenlegi elvárásoknak a 120Hz (3D-re és játékra), és a 10bit szinmélység (BD filmnézésre) felelne meg.
-
#00137984
törölt tag
válasz janos666 #27339 üzenetére
A Riddick (2013) 10bit-es VC1 változatát volt alkalmam tesztelni a gépemen. Az alap 8bits YUV 4:2:0 12bpps kódolás nem jelentett akadályt egyik lejátszónak sem, de ezzel a VC1 videóval nem kaptam értékelhető képet, mert nem került jól feldolgozásra. A támogatott szinmélység jelenleg 8bit, ennél többet a kijelződ nem fog megjeleniteni még MPC HC lejátszóban sem, ha az LCD panel meghajtása nem nativan 10bit. Nálam is be van jelőlve a 10bites RGB kimenet és ennek rákényszerítése, de ettől még nem lesz a fent említett videó 10bit, mert ahoz ezen kell kódolni. A játékoknak is ezen elv szerint akár 12-16bit szinmélység megjelenitése sem jelentene akadályt, de gyakorlatban ez közel nincs meg. Gamer monitor kategóriát létrehoztak, de a 8bit standard kitart még egy darabig. Ez is részben érintőleges a drivernek, VGA-nak a videógyorsitás és feldolgozás, átvitel részével. A PC-vel nem csak dolgozunk és játszunk, hanem filmet is nézünk. Igaz az elmaradás nem ezen a területen van.
-
#00137984
törölt tag
válasz janos666 #27344 üzenetére
A Riddick 10bit VC1 egy sample volt, nekem a hagyományos 8bit YUV 4:2:0 AVC H.264 kódolás van meg. Ezt neveztem standardnak, mert streamelésre és műholdas csatornák sugárzásához is ezt a szabványt használják. Az átlagos megvásárolható filmek valóban csak 8bites felbontásban terjedtek el, de a BD szabvány képes 10bites szinmélységre is. Egy kis számolgatás után 8 bit RGB = 24 bit összesen = 256x256x256 = 16.777 millió szín, 10 bit RGB = 30-bit összesen = 1024x1024x1024 = 1,07 milliárd szín, 12 bit RGB = 36-bit összesen = 4096x4096x4096 = 68,71 milliárd szín. A Digital Multiplex filmszinházakban 12bit (10bit 3D) eredeti formában nézheted meg a filmet.
-
válasz janos666 #30063 üzenetére
Ja, és persze egy harmadik (két részletben):
- Ha van a monitornak értelmezhető natív felbontása (tehát gyakorlatilag bármi, csak nem képcsöves CRT, hanem LCD/TFT, PDP vagy OLED megjelenítő, diszkrét képpontokkal), akkor mindenképp az legyen beállítva renderelési felbontásnak a játékban (akkor is, ha úgy nincs gigamegabrutálüberatomanyámFPS a számlálón, butíts bármi mást minimumra csak ne ezt) és ha lehet vele variálni, akkor legyen 1:1 pixel mapping-ra állítva (ne nagyítson vagy kicsinyítsen a képen), illetve letiltva minden "képjavító" (TV esetén legyen bekapcsolva a PC vagy Game mód, ki minden más "okosság").
- CCC-ben legyen kivéve a pipa az "Enable GPU up-scaling" elől (My Digital Flat Panels, Properties), illetve letiltva az "ITC Processing" és a "Scaling Options" (azonos nevű fül és csúszka) 0%-on álljon (ez utóbbi csak HDMI-n szokott elmászni).
Így elvben minimalizálható a megjelenítő beépített kis CPU-ja és a GPU által esetlegesen okozható lag is.
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
PAUBEN
tag
válasz janos666 #30064 üzenetére
benq xl2411 144 hz monitorom van
CCC-ben legyen kivéve a pipa az "Enable GPU up-scaling" elől (My Digital Flat Panels, Properties), illetve letiltva az "ITC Processing" és a "Scaling Options" (azonos nevű fül és csúszka) 0%-on álljon (ez utóbbi csak HDMI-n szokott elmászni).
Ezt a catalystban kellene állitanom? nekem magyar úgy h nem tiszta..bcdedit /set useplatformclock true
Ez mit is csinál pontosan? -
-
#10691584
törölt tag
válasz janos666 #30070 üzenetére
Hallod ember... ég és föld. Azóta dupla olyan pontosan lövök quakelive-ban és stabil a 250FPS még brit lagos szervereken is (úgyhogy 125-ön használtam) Előtte, ha 250-re állítottam a com_maxfps-t, összevissza ugrált 190~230 között. Köszönöm Míg nem szóltál, nem is hallottam róla
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #30074 üzenetére
Technikailag a Mantle-nek van 32 bites verziója, de nincs kimentve a driverbe, szóval jelen formájában csakis 64 bites buildben működik. Az AMD szerint nincs értelme már a 32 bitnek.
Egyébként a BF4-nek nincs optimalizált streamingje, szóval vissza kell venni a textúrák felbontását, hogy beférjen 2 GB-ba.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz janos666 #30076 üzenetére
Akár 1 GB is elég lehet. A low-level API-k sokkal jobb optimalizálásra adnak lehetőséget a VRAM használatánál, mert megoldható a tárolt adatok és pufferek ingyenes törlése. Ma azért nagy a VRAM igény, mert a DX11-ben nagyon drága puffert törölni.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
Új hozzászólás Aktív témák
- BESZÁMÍTÁS! ÚJ AORUS MASTER / ROG STRIX WHITE RTX 4090 24GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- BESZÁMÍTÁS!Bontatlan RTX 4060Ti 16GB / 4070 12GB / 4090 24GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Bontatlan Sapphire PURE RX 7800 XT 16GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- BESZÁMÍTÁS! Bontatlan RADEON RX 6600 8GB / RX 6700 XT 12GB videokártyák számlával 3 év garanciával
- ASUS TUF Nvidia RTX 3070 OC Gaming 8GB
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest