Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz katt777 #10896 üzenetére

    Csak nálad aránytalanul sok hiba van minden termékben. Persze aztán kiderül, hogy csak azt nem érted, miért működik úgy, a vélt hiba. :)
    Az órajeles dolognál nem fogod fel, hogy az AMD és az NV, amilyen megoldásokat választott a fogyasztás mérséklésére, azokat okkal választotta. Nekik megvannak a műszereik a működés monitorozására, így ők képesek eldönteni, hogy neked mi a jó. Márpedig neked nagyon nem jó, ha nem zár le az órajelkapu, utalva az ATT megoldására. :))
    Na de, hogy világos legyen leírom, hogy miért működik úgy az AMD és az NV terméke. Mindkettő alapja, hogy a zárás meglegyen. Az NV megvalósítása teljesen hardveres, vagyis a tápellátás megfutásából érzékeli a kártya, hogy aktivizálni kell magát. Nyilván ilyenkor ugrik az órajel. Mivel nincs szoftveres rásegítés, így az órajel csak késleltetve áll vissza, ami a hardverben megszabott időhatár alapján megy végbe. Nyilván itt az NV azokra az esetekre gondol, amikor a GPU a játék alatt nem annyira terhelt. Ez azért kell, mert a zárás csak bizonyos terhelés mellett aktív. Az AMD lényegében ugyanezt csinálja, csak szoftverből intézi a zárást, és az alkalmazás bezárása után azonnal megy a 2D-s parancs, az órajelekre. Ez egyfajta mixelt megoldás, hardveres alapokon, de szoftveres rásegítéssel.
    A nagyra becsült ATT teljesen szoftveres megoldást használ, ami nem az OverDrive modulon keresztül működik. Ez a rendszer képtelen zárni, azaz a szoftver fogja eldönteni, hogy az órajel mekkora lesz. Hogy minek a függvényében, az nagy kérdés. Mivel alkalmazáshoz nem köti a rendszer az aktivitást, így a terhelés vizsgálata az elsődleges kiindulási alap, de mi van ha a játékban a GPU terhelése leesik, no akkor jön a leváltás, majd felváltás. Mindezt játék közben, szép kis mikroakadással. :))

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák