- Karácsonyfaként világíthat a Thermaltake új CPU-hűtője
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Kicsit extrémre sikerült a Hyte belépője a készre szerelt vízhűtések világába
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Gaming notebook topik
- Milyen videókártyát?
- Házimozi haladó szinten
- Milyen TV-t vegyek?
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
Hirdetés
-
Saját Redmi Note 13 Pro+ a világbajnok focicsapatnak (és indiai rajongóiknak)
ma Argentína nemzeti válogatottjának mezével díszítik az új Redmi különkiadást.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
Dragon Ball: Sparking! Zero - Mester és tanítvány
gp Egyelőre még mindig nem kaptunk megjelenési dátumot a játékhoz.
Új hozzászólás Aktív témák
-
bandi0000
nagyúr
mutatott a tanár egy ilyen vackot, nem tudom a nevét, talán globális változó? bár sztem az más
#define "valami" 6
lényege az lenne, hogy amit ott megadok értéket, bármikor ha módosítom, akkor a program többi részében is módosul, ahol ezt a valamit adtam meg "értéknek"
nekem mondjuk átírás után ugyan úgy az előző értékkel dolgozik, valamit én cseszhettem el?
Xbox One: bandymnc
-
erer1000
őstag
sziasztok
nem tudom hogy pontosan hova kéne írnom, ez tűnt a legjobb helynek
egy játék (régi) idításánál hibát dob ki
Microsoft Visual C++ Runtime Library Runtime Error
r6025 pure virtual function call
nem tudom mit tegyek hogy megoldódjon. tudtok segíteni?
Unreal Tournament 2004ről lenne szó W10-alatt
másig itthoni w10-es gépeken semmi hasonló problémaM5A99X-EVO R2.0 , 1050Ti, 4x8GB 1960MHz , FX 8350@4,4GHz, 1x3TB+2x1TB HDD, 120GB+480GB+1TB SSD || HP Pavilion 15-CX0000NH
-
EQMontoya
veterán
bool foo(const std::string& bar)
{
return (!A::B(bar)) ? false : true;
}Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
int stringCompareIgnoreCase(const std::string& str1, const std::string& str2)
{
auto CharDiff = [](char c1, char c2)->int
{ if (::tolower(c1) < ::tolower(c2)) return -1;
if (::tolower(c1) == ::tolower(c2)) return 0;
return 1; };
int diff = 0;
int size = std::min(str1.size(), str2.size());
for (size_t i = 0; i < size && 0 == diff; ++i)
{
diff += CharDiff(str1[i], str2[i]);
}
if (0 != diff) return diff;
if (str2.length() == str1.length()) return 0;
if (str2.length() > str1.length()) return 1;
return -1;
}Műanyagkéssel vagdosom az ereket a karomon keresztbe.
Same rules apply!
-
KREE
csendes tag
Sziasztok,
előre szólok, hogy noob vagyok, de kellene egy kis help turbo c++ fapados megoldásaimhoz..
azt szeretném elérni, hogyha x és r különbsége 10-nél kisebb ÉS ugyanígy y-r különbsége is, akkor v változó értéke módosuljon az alap 0-ról 1-re
x1=r1; y1=r2; v1=0; v2=0;
if (10>(x1-r1||x1-r3||x1-r5)>-10 && 10>(y1-r2||y1-r4||y1-r6)>-10) v1=1;másik megoldás:
if (abs(x2-(r1||r3||r5)<=10) && abs(y2-(r2||r4||r6)<=10)) v2=1;
Egyik esetben se fut le az alábbi v változótól függő if-es parancs.
if (v1==1) {x1=rand() % 635; y1=rand() % 475;};
if (v2==1) {x1=rand() % 635; y1=rand() % 475;};Valaki tudna adni egy kis ötletet? :S
thx!
QUAKE 3 FOREVER!
-
sztanozs
veterán
if (10>(x1-r1||x1-r3||x1-r5)>-10 && 10>(y1-r2||y1-r4||y1-r6)>-10)
Ez biztos nem C++ szintaktika.
Mit értesz az alatt, hogy x és r különbsége? A kódodban van x1 meg y1 meg r1, r2, r3, r4, r5, és r6...Talán így:
if ((min(min(abs(x1-r1), abs(x1-r3)), abs(x1-r5)) < 10) && (min(min(abs(y1-r2), abs(y1-r4)), abs(y1-r6)) < 10))
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
KREE
csendes tag
válasz sztanozs #3711 üzenetére
Annyi akart lenni a lényeg, hogy egyenes kezdőpontjának a távolságait (x1,y1) kellene vizsgálni körök középpontjaitól (r1,r2) ha 10-en belül van, akkor kapjon v1=1 értéket.
Azért raktam 'vagy' || jeleket, mert több kör van, és bármelyiken belülre eshet a vonal kezdőpontja.
(remélem érthetően írtam le )
QUAKE 3 FOREVER!
-
pvt.peter
őstag
válasz sztanozs #3711 üzenetére
if (10>(x1-r1||x1-r3||x1-r5)>-10 && 10>(y1-r2||y1-r4||y1-r6)>-10)
Ez biztos nem C++ szintaktika.Szintaktikailag biztos, hogy helyes, szemantikailag viszont nehezen tudnék olyan helyzetet elképzelni ahova ilyen kód kellene
Mit értesz az alatt, hogy x és r különbsége?
Talán vmi vektorból szeretne kivonogatni, de amúgy én sem értem.@KREE: kérlek jobban specifikáld a problémádat illetve kérdésedet.
Szerkesztés: közben látom megjött pontosítás.
[ Szerkesztve ]
Ez egy .50-es rombolópuska, elég szép visszarúgással.
-
sztanozs
veterán
pvt.peter: teljesen igazad van - szemantikailag
Mondjuk körök középpontját biztos nem önálló r1, r2, r3, ... , rvalami, rvalamipluszegy változókba raknám.
Inkább egyvector<pair<int,int>>
. Azon szépen végig lehet iterálni.Amúgy az
|x-rx| < d & |y-ry| < d
nem adja vissza, hogy az(x,y) pont
tényleg ad sudarú (rx, ry) központú körön
belül van-e. Ezzel azt ellenőrzöd, hogy a(px,py) központú 2d oldalhosszú négyzetben
van-e...Kicsit személetesen:
A piros pont a körben nincs benne, de a feltétel igaz.[ Szerkesztve ]
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
KREE
csendes tag
válasz sztanozs #3714 üzenetére
Oh, tényleg igazad van a négyzettel kapcsolatban
A vektoros dologra gondoltam már, csak előbb nagyon fapados verzióban szeretném életre kelteni, utána meg szépíteni rajta... Már ha lesz rá időm, mert utoljára kb 7-8 éve programoztam (akkor se komolyabban), most meg van 2 hetem megírni egy szakdogát + egy működő progit írni hozzá (meló és 2 gyerek mellett )De akkor elvileg működőképes lenne az a feltétel? (csúnyaságától függetlenül?)
thx a helpet
QUAKE 3 FOREVER!
-
sko
csendes tag
KREE, a C++-ban (OOP-ban) való programozás egyik alaptulajdonsága, hogy nem jó a később majd megszépítjük módszer, már az alapokat is jól kell lerakni. A te feladatod központi problémája két pont távolságának kiszámítása. Először ezt kell C++-ban leprogramozni. Íme itt egy lehetséges implementáció. Remélem minden tiszta benne, ha nem kérdezz nyugodtan! Ha tiszta, akkor innen kell továbblépni a pontok konténerekbe tárolásával és távolságuk kiszámításával.
#include <iostream>
#include <cmath>
using namespace std;
class Point
//If you need to calculate the distances of points, always start with creating a point object type.
{
int x = 0;
int y = 0;
public:
Point(): x(0), y(0) {}
Point(int X, int Y): x(X), y(Y) {}
float operator - (const Point&);
//Overloaded minus operator to calculate the distance of two points.
//This will enormously simplify your work later.
};
float Point::operator - (const Point& other)
{
int X = x - other.x;
int Y = y - other.y;
//No abs() necessary, because we will square the coordinates anyway.
float distance = sqrt(X*X + Y*Y);
//Could be double, long double, whatever you like.
return distance;
//There is no real need for this variable, you could return the result of sqrt() directly. Whatever you like.
}
int main()
{
Point middlepoint(8,-6);
Point endpoint(-5,10);
float dist = middlepoint - endpoint;
//Calculate the distance of these points. It's just that simple.
cout << dist << endl;
return 0;
} -
sztanozs
veterán
Nem működőképes, mert bár szintaktikailag helyes (a program lefut), de egyáltalán nem azt csinálja, amit szeretnél (szemantikailag helytelen).
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
dobragab
addikt
A C++ programozás másik alaptulajdonsága, hogy az operátorokat úgy overload-old, hogy ne legyen kérdéses, ne kelljen rajta gondolkodni, mit is csinál.
Ha két pontot kivonsz egymásból, akkor matematikailag vektort kapsz. Ennek a vektornak a hosszát nem kellene, hogy az operator- kiszámítsa, az a length feladata. Két pont különbsége ugyanis nem egy float. OOP-ban pedig minden tagfv. egyszerre egy dolgot csinál, nem kettőt (különbség + hossz), operator overloadinggal együtt különösen átverős. Pontosan az ilyen operátorok miatt mondják a jávások, hogy az operator overloading olvashatatlan kódot eredményez.
Tudom, tudom, akasszak a tökömre egy lámpát, hogy sötétben is tudjak kaszálni.
-
sko
csendes tag
válasz dobragab #3718 üzenetére
Szívesen!
Nem ismerem a feladat részleteit, de a jó megoldás valószínűleg pont, kör, szakasz, stb. osztályokból állhat össze. A kör/szakasz képes lesz legalább az előre ismert pontjait tartalmazni (középpont, végpontok), esetleg adott pillanatban még ismeretleneket kiszámolni. Egy objektum másiktól való távolsága pedig a pontokon keresztül kerül meghatározásra.
Ha a feladatleírásban olyan jól behatárolható objektumok vannak, mint pont/kör/szakasz, akkor a programban is hasznos lehet leképezni azokat. A program törzse ezeken az objektumokon dolgozik, a háttérmunkát pedig az objektumokhoz rendelt "képességek" végzik el.
Jó kódolást!
-
bandi0000
nagyúr
ha van 1-2 beszédes szellemű ember, az leírná nekem ide, vagy privátba, hogy a munkája során, ami talán programozás, ott mennyire és milyen szinten kell a matek? programtervezőnek is kellene? mert egyedül ahol gondolom kell, az pl játékoknál, ott is a fizikánál...
mert nem igazán tudom, hogy pl egy C++-al mit lehet dolgozni, mit kell vele csinálni
Xbox One: bandymnc
-
KREE
csendes tag
Yo,
kérdésem az lenne, hogy ismer valaki olyan progit, ami átfordítja nekem a Turbo C++-ban megírt kódomat valamilyen windows 7 alatt is használható kódra?
(A problémám abból fakad, hogy a szakdolgozatomhoz írtam egy progit Turbo c++-ban, amiből a lefordított .exe file-t nem tudom futtatni win7-től felfelé. Csak most vettem észre, hogy gond van, mert a gép amin írtam win xp-s, ott pedig gond nélkül mennek ezek a DOS-os progik is).
Sajnos se időm se tudásom nincs ahhoz, hogy átírjam, örülök hogy ennyit sikerült összehozni (kb 100 soros progiról van szó, grafikus megjelenítéssel). Gondolom az ilyen getch() és hasonló dolgokat kellene kicserélgetni...
Létezik erre valami konverter szerűség vagy muszáj leszek máshogyan megoldani? (a dosbox telepítése nem megoldás, mivel szakdolgozatról van szó)
Köszönöm!
QUAKE 3 FOREVER!
-
KREE
csendes tag
válasz dobragab #3727 üzenetére
Hát, sajnos béna vagyok hozzá... :S
Nem tudná esetleg megoldani nekem valaki? Privben átküldném a forráskódot.
150 soros a progi, de 80%-a csak if-es feltétel meg kommentek, viszont grafikus módban íródott Turbo C++-ban. Sztem aki ért vmi Visual studio féle cucchoz annak 5 perc... Pár napon belül le kellene adni a szakdogámat...[ Szerkesztve ]
QUAKE 3 FOREVER!
-
vimes
senior tag
Sziasztok,
Alább látható az általam írt forráskód (a program két mátrixot ad össze, von ki, szoroz össze). A problémám, hogy a main függvényben, mikor az operator overloading-ot szeretném használni, arra a három sorra error-t kapok a fordítótól, de nem értem miért...
(Szerintem elég az operator overloading-os részt elolvasni a kódból, de mivel én nem tudom pontosan hol a hiba, ez nem 100%)#include <iostream>
#include <iomanip>
using namespace std;
class Matrix{
private:
unsigned int sorok;
unsigned int oszlopok;
double** elemek;
public:
Matrix(unsigned int n, unsigned int m, double szam) : sorok(n), oszlopok(m){
elemek = new double*[n];
for(int i = 0; i < n; i++)
{
elemek[i] = new double[m];
}
for(int i = 0; i < n; i++)
{
for(int j = 0; j < m; j++)
{
elemek[i][j] = szam;
}
}
}
Matrix(unsigned int n, unsigned int m) : sorok(n), oszlopok(m){
elemek = new double*[n];
for(int i = 0; i < n; i++)
{
elemek[i] = new double[m];
}
for(int i = 0; i < n; i++)
{
for(int j = 0; j < m; j++)
{
cout << (i+1) << ". sor " << (j+1) << ". oszlop: ";
double ertek;
cin >> ertek;
elemek[i][j] = ertek;
}
}
cout << endl;
}
Matrix(Matrix &masik){
sorok = masik.sorok;
oszlopok = masik.oszlopok;
elemek = new double*[masik.sorok];
for(int i = 0; i < sorok; i++)
{
elemek[i] = new double[oszlopok];
}
for(int i = 0; i < sorok; i++)
{
for(int j = 0; j < oszlopok; j++)
{
elemek[i][j] = masik.elemek[i][j];
}
}
}
~Matrix(){
for(int i = 0; i < sorok; i++){
delete[] elemek[i];
}
delete[] elemek;
}
unsigned int getSorok() const {return sorok;}
unsigned int getOszlopok() const {return oszlopok;}
double getElem(const unsigned int n, const unsigned int m) const {return elemek[n-1][m-1];}
void setElem(const unsigned int n, const unsigned int m, const double szam){
cout << "Mátrix(" << n << "x" << m << ") eleme: " << elemek[n-1][m-1] << endl;
elemek[n-1][m-1] = szam;
cout << "(" << n << "x" << m << ") új értéke: " << elemek[n-1][m-1] << endl;
}
void dispMatrix(){
for(int i = 0; i < sorok; i++)
{
for(int j = 0; i < oszlopok; j++)
{
cout << left << setw(6) << elemek[i][j] << " ";
}
cout << endl;
}
}
Matrix operator+(const Matrix &B){
Matrix C(this->sorok, this->oszlopok, 0);
if((this->sorok == B.sorok) && (this->oszlopok == B.oszlopok)){
for(int i = 0; i < this->sorok; i++){
for(int j = 0; j < this->oszlopok; j++){
C.elemek[i][j] = this->elemek[i][j] + B.elemek[i][j];
}
}
return C;
}
else{
cout << "A mátrixokon a '+' művelet nincs értelmezeve!" << endl;
return C;
}
}
Matrix operator-(const Matrix &B){
Matrix C(this->sorok, this->oszlopok, 0);
if((this->sorok == B.sorok) && (this->oszlopok == B.oszlopok)){
for(int i = 0; i < this->sorok; i++){
for(int j = 0; j < this->oszlopok; j++){
C.elemek[i][j] = this->elemek[i][j] - B.elemek[i][j];
}
}
return C;
}
else{
cout << "A mátrixokon a '-' művelet nincs értelmezeve!" << endl;
return C;
}
}
Matrix operator*(const Matrix &B){
Matrix C(this->sorok, B.oszlopok, 0);
if(this->oszlopok == B.sorok){
for(int i = 0; i < this->sorok; i++){
for(int j = 0; j < B.oszlopok; j++){
int szum = 0;
for(int k = 0; k < this->oszlopok; k++){ // lehetne akár k < B.getSorok() is, hiszen ez a feltétele a mátrixszorzásnak...
szum += this->elemek[i][k] * B.elemek[k][j];
}
C.elemek[i][j] = szum;
}
}
return C;
}
else{
cout << "A mátrixokon a '*' művelet nincs értelmezeve!" << endl;
return C;
}
}
};
int main(){
//konstruktor kipróbálása
Matrix A(3,3);
Matrix B(3,3);
//operator overloading kipróbálása
Matrix C = A + B; //hibás elvileg...
Matrix D = A * B; //hibás elvileg...
Matrix E = A - B; //hibás elvileg...
//dispMatrix(), getSorok(), getOszlopok()...
cout << "C mátrix: A + B" << endl;
C.dispMatrix();
cout << "C mátrix dimenziója: " << C.getSorok() << "x" << C.getOszlopok() << "." << endl;
cout << "D mátrix: A * B" << endl;
D.dispMatrix();
cout << "D mátrix dimenziója: " << D.getSorok() << "x" << D.getOszlopok() << "." << endl;
cout << "E mátrix: A - B" << endl;
E.dispMatrix();
cout << "E mátrix dimenziója: " << E.getSorok() << "x" << E.getOszlopok() << "." << endl;
//getElem(), setElem()...
//válasszuk ki 'A' mártix egy tetszőleges elemét, és módosítsuk egy általunk választott értékre...
int n, m;
double v;
cout << "'A' melyik elemét?" << endl;
cout << "Oszlop: ";
cin >> n;
cout << "Sor: ";
cin >> m;
cout << "Erre az értékre: ";
cin >> v;
A.setElem(n, m, v);
//kérjük le a módosított elem értékét még egyszer...
cout << A.getElem(n, m) << endl;
return 0;
}Ezt kapom a g++ -tól:
matrix2.cpp: In function ‘int main()’:
matrix2.cpp:154:15: error: invalid initialization of non-const reference of type ‘Matrix&’ from an rvalue of type ‘Matrix’
Matrix C = A + B;
^
matrix2.cpp:46:3: note: initializing argument 1 of ‘Matrix::Matrix(Matrix&)’
Matrix(Matrix &masik){
^
matrix2.cpp:155:15: error: invalid initialization of non-const reference of type ‘Matrix&’ from an rvalue of type ‘Matrix’
Matrix D = A * B;
^
matrix2.cpp:46:3: note: initializing argument 1 of ‘Matrix::Matrix(Matrix&)’
Matrix(Matrix &masik){
^
matrix2.cpp:156:15: error: invalid initialization of non-const reference of type ‘Matrix&’ from an rvalue of type ‘Matrix’
Matrix E = A - B;
^
matrix2.cpp:46:3: note: initializing argument 1 of ‘Matrix::Matrix(Matrix&)’
Matrix(Matrix &masik){
^Egyszerűen nem látom, hogy hol van a hiba a kódban, ami a fenti errort okozza...
Előre is köszönöm a segítséget!
[ Szerkesztve ]
"Ole, ole, ole, ola, der FCK ist wieder da! Ole ole, ole ola, die roten Teufel sind ganz wunderbar." Let's go Bezte!
-
vimes
senior tag
Na így már lefordult, viszont el is szállt szegmentálási hibával az első mátrix első sorát jól kiírta, aztán kb. beterítette a konzolt a memóriaszemét, meg a sok 0 De mivel már a mátrix elemeinek kiíratásánál elszállt, legalább az sanszos, hogy a konstruktorban csesztem el valamit. Majd holnap (ma) délelőtt átnézem alaposan a kódot.
Hát igen, van egy kis kilométer-hiányom C++-ban az látszik. Kb. 2-3 órát programozgattam szemeszter kezdete óta, elvették az időm a többi tárgyak
"A C-s tömbök azért elég rémisztően néznek ki, meg a félig magyar metódus- és változónevek is."
Nem vagyok nagy operator overloading-császár, de gyanús hogy abban sem szoktak vezérlési szerkezeteket használni Nyilván nem a legjobb a kód stílusa, most csak az lenne a lényeg, hogy működő legyen a kód, leadhassam, aztán készülhessek a C++ gyakvizsgára. Akkor már lesz is időm leülni rendesen programozni...
Ja, és köszönöm szépen mindkettőtöknek a segítséget!
[ Szerkesztve ]
"Ole, ole, ole, ola, der FCK ist wieder da! Ole ole, ole ola, die roten Teufel sind ganz wunderbar." Let's go Bezte!
-
vimes
senior tag
Na, most átnéztem a kódot, és megtaláltam a szegmentálási hiba okát is:
for(int j = 0; i < oszlopok; j++)
gj volt vagy fél óra mire ezt a pitiáner hibát észrevettem....Közben a gyakvezéremtől is kaptam választ, amiből megértettem, hogy mit rontottam el, és hogy miért is nem értettem a fordító hibaüzenetét, most már (azt hiszem ) világos a szitu, úgyhogy úgy néz ki megoldódott a problémám
"Ole, ole, ole, ola, der FCK ist wieder da! Ole ole, ole ola, die roten Teufel sind ganz wunderbar." Let's go Bezte!
-
semij9699
csendes újonc
[Windows Form Application]
Sziasztok !Valaki tudna egy kis segítséget adni az alábbi feladatban?
"Készítsen alkalmazást gőzgép modellezésre.Tárolja el fájljba az aktuális dátumot és idő és fordulatszámot"Köszönöm előre is
-
semij9699
csendes újonc
Köszi a válaszod!
Hát igazából elég zöldfülű vagyok a területen.
A kérdésem az lenne nagy körvonalakban ,hogy a 3 adat amiket kér (t, dátum , f) azokat hogyan kellene megadni? Véletlenszerű adatokkal tölti fel? vagy csak simán a textboxba mikor beirnak egy adatot ezt elment?
A válaszod előre is köszi -
sko
csendes tag
válasz semij9699 #3740 üzenetére
Ha a feladatleírás tényleg csak annyi, hogy "Készítsen alkalmazást gőzgép modellezésre! Tárolja el fájljba az aktuális dátumot, időt, fordulatszámot!", akkor a bemeneted lehet a fűtés mértéke, ami némi késleltetéssel kiváltja a fordulatszám változását. Alapállapotban melegítés nincs, vízhőfok a környezetével megegyező, gőznyomás nincs, fordulatszám 0. A legegyszerűbb, ha a gép aktuális állapotát kizárólag a fordulatszámmal írod le.
Ha a fűtés intenzitása nő, később a fordulatszám is emelkedni kezd, amíg el nem éri az adott fűtési fokhoz tartozó fordulatszámot. Ha a fordulatszám elérte a maximumot, akkor további melegítés hatására már nem nő (tegyük fel, kinyit egy biztonsági szelep). Ha a fűtés alábbhagy, a fordulatszám is csökkenni fog.
Nehéz így kitalálni, de a megoldás állhat abból, hogy van valamilyen mód a fűtés fokának változtatására a form-on, ugyanott megjelenik az éppen aktuális fordulatszám, illetve azt kiírod egy fájlba a datetime-mal együtt. -
Hannibhál
őstag
Sziasztok! AZt szeretném kérdezni, hogy most kezdenék megtanulni c++-ul és hogy van e valami jó könyv kezdőknek(régen nagyon alapszinten tanultam pascalt, meg egyetemen kicsit vba-t excelbe) és hogy milyen program lenne ajánlott c++-hoz(pl codeblocks stb). Válaszaitokat előre is köszi
Gépelés nem az erősségemasdsdk
-
Hannibhál
őstag
válasz ToMmY_hun #3747 üzenetére
van egy nagyon régi álmom miszerint az általam kreált stratégiai játékot csinálnám meg pc-re(eddig papíron ment). sima kis négyzethálós game lenne amit eddig pl papíron is lehetett csak mindent nekem számolni, meg rajzolni....ai nem lenne s egyszer valamelyik ismerősöm ezt javasolta. de ha van jobb alternatíva akkor hallgatom
Gépelés nem az erősségemasdsdk
-
kispx
addikt
válasz Hannibhál #3748 üzenetére
Az eredeti kérdésedre a válaszolva: Stroustrup-nak van egy kezdőknek szánt könyve.
Viszont lehet, hogy jobban járnál egy másik nyelvvel. Pl.: C#, vagy Python
C# programozás lépésről lépésre
Nem akarok vallási háborút kiindítani, hogy ezt a két nyelvet ajánlottam, de általában a kezdők gyorsabban tudnak ezekkel haladni, mint a C++-szal. -
ToMmY_hun
senior tag
válasz Hannibhál #3748 üzenetére
Amennyiben nem kell nagy számítási teljesítmény (2D tábla játékhoz nem fog kelleni) akkor felesleges C++ nyelvben elkészíteni. Én ezt vagy szkript nyelvben írnám, vagy mondjuk Java-ban. Biztos vagyok benne, hogy mindkettőben gyorsabb lenne a fejlesztés üteme, főleg ha most tanulsz programozni.
kispx +1. Gyorsabb benne dolgozni és egy kezdőnek is könnyebben felfogható. Szerintem ez nem vallási háború, pusztán rideg tények.
[ Szerkesztve ]
C programmers never die, they are just cast into void.
Új hozzászólás Aktív témák
● ha kódot szúrsz be, használd a PROGRAMKÓD formázási funkciót!
- Mobil flották
- Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
- Vicces képek
- Mobilinternet
- Kerékpárosok, bringások ide!
- EA Sports WRC '23
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- További aktív témák...