Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Atlantis

    veterán

    válasz M.Úr #5 üzenetére

    Ahogy a topic aktivitását nézem, valószínűleg nem lesz olyan népszerű a játék, mint a sorozat többi tagja. Elöljáróban annyit: el kell vonatkoztatni a sorozat eddigi tagjaitól és máris más szemmel tekint rá az ember.

    Néhány dologra reagálnék:
    1., Eleve a modern korban indulunk, engem inkább az zavarna, ha nem ennek megfelelő környezetben jelentkeznének be a vezetők. Szerintem ez sem kevésbé furcsa, mint hogy a Civ 5-ben pl.: soson vagy azték tankokat vezetsz vagy az amerikai kultúrát istápolod időszámítás előtt. Azt is jó ötletnek tartom, hogy nem a történelmi államok, nemzetek, hanem államközösségek vannak, ami jól illik a futurisztikus keretbe.

    2., Itt jön képbe, hogy el kell vonatkoztatni: itt korántsem akkora az időrendi ugrás, mint egy Civ5 játszmánál. Az egységek kezdeti hasonlósága emiatt nem gáz szerintem, az affinitással meg majd úgyis alakul a dolog.

    3., Itt egyetértünk, az Alien-ek kaphatnának nagyobb szerepet. A játszma elejét tudják csak nehezíteni, mert ha túl közel dob le egy Alien-telephez, akkor az a terjeszkedést erősen korlátozni tudja.

    4., Megszokás kérdése, némi igazság van benne.

    5., A zene viszont szerintem nagyon jó. Nem idegesítő, jól alátámasztja az eseményeket, nekem a hangulata is bejön.

    6., Erre nem is figyeltem: lehet, hogy tényleg nincsenek környezeti hangok, nekem nem hiányzott.

    7., Ez kiragadott példa, a legtöbb Quest-nél nehezebb a döntés és a birodalmad aktuális állapotát is figyelned kell, mit is válassz, pl.: több energiát szeretnél vagy több virtus-pontot. Előbbi hasznos, ha sok az egységed, épületed, stb.

    8., Ebben is egyetértünk, nekem sem sikerült 4-es Intrigue-szintet elérni sehol, ha sokat hagyom ügyködni a kémet egy városban, előbb-utóbb kinyiffan vagy elkergetik. A kémkedésen még volna mit reszelni a fejlesztőknek.

    9., Lehetne, de enélkül is teljes a játék szerintem.

    Ami szerintem jól lenne a játékba: többféle "nemzet" és valóban lehetne köztük nagyobb eltérés. El tudnék képzelni egy harcosabb mentalitású német-skandináv kolóniát (mert az vicc, hogy most a brazilok vannak erre a szerepkörre) és egy energiatermelésre specializálódott arab csoportot. Ha már le akarták fedni a teljes jelenlegi "népkínálatot", ezek nem értem, hogy maradhattak ki.

    El tudnék képzelni többféle affinitást, mert ez a gondolat a játékban alapvetően nagyon tetszik. Ehhez kapcsolódik, hogy jól eltalálták a győzelmi módokat is, nem egyszerű teljesíteni őket, csak kellene még néhány fajta affinitás bele. Az egységek számára/fajtájára is ráférne a bővítés. Ami viszont jó, az a tudomány-háló, mindet megcsinálni lehetetlen, jobban át kell gondolni, mit/merre fejleszt az ember és ugye kapcsolódva a választott affinitáshoz. Nekem tetszenek a Quest-ek, a kapható bónuszok, tetszenek az időnként megjelenő állomások, akikkel kereskedni lehet, viszont ha senki nem kereskedik velük, eltűnnek. Jópofa az expedíciók szerepköre, a virtusrendszer is. Amit változtatnék, az az egészség kérdése, jelenleg semmi lényeges előny/hátrány nem származik belőle, ha pluszban/minuszban van. Nagyon jók viszont a területfejlesztési lehetőségek, a munkások sosem unatkoznak, ahogy halad előre az ember a tudomány-hálón, egyre többféle lehetőség van a birodalom formálására. Jó ötlet a Miasma is és hogy előnyére is fordíthatja az ember a jelenlétét, de le is lehet takarítani, ami ráadásul még háborúhoz is vezethet. Az orbitális eszközök megjelenése szintén jó ötlet, hasznosak, jelentős előnyt adnak.

    A már említett kémkedés és Alien-vonalra ráférne némi fejlesztgetés, különösen az utóbbira, mert most kissé befejezetlen szálra emlékeztetnek, diplomáciára szintén. Azt már nem is mondom, hogy az AI ugyanolyan hülye, mint a sorozat eddigi tagjainál.

    Nyilván ehhez is jönnek majd DLC-k, kiegészítő csomagok, azokkal lesz igazán teljes. Nekem ez alapnak megfelel, aki unja a hagyományos Civ-vonalat, az biztos így lesz vele. A kezelőfelület jó, minden egyértelmű.

    Hja, ha valami mod erre jár, nevezze már át a topicot rendes nevére, mert kb. senki nem találja meg, aki a Civ-re keres rá.

    [ Szerkesztve ]

    >>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

  • Atlantis

    veterán

    válasz Realradical #11 üzenetére

    Én még ennyire nem nagyok benne, még standard beállításokkal játszom.

    Mondjuk az nem feltétlen hülyeség, ha az erősebbet nem támadják meg.

    >>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

  • Atlantis

    veterán

    válasz Realradical #13 üzenetére

    Hát igen, szerintem is lehetne jobb az AI.

    Tegnap nálam is volt helyzet, ami ha ember ellen fordul elő, biztos nem úszom meg. Afrikaiakkal voltam, Harmony-ban, már épült a Mind Flower, mire észrevettem, hogy a mellettem lévő szigeten az indiai protektorátus javában építi a győzelmi csodát. Nosza, átküldöm a sereget, szétcsapom őket, közben visszanézve látom, hogy az ARC, akikekkel érvényes határátlépési egyezményem volt, sunyiban szépen körülvette a Mind Flower-emet és minden előzetes jel nélkül az addigi barátságos viszonyt óvatosra cserélte (gondolom nem tetszett nekik, hogy szétcsaptam az indiaiakat). Nekem persze egy fia egységem nincs otthon, na mondom, ha ember gondolkodna az ARC-nél, könnyedén szétrúghatná a valagamat, mire hazaér a seregem, már fele birodalomnak oda.

    A "purity" amúgy tényleg nagyon jó, nekem a kedven affinitásom lett. Csak ott összetettebb a győzelem, persze ez azért nem nagy baj.

    Ami rohadtul felbosszantott és bugja a játéknak, hogy ha bent áll egy egységed a városban, amit elfoglalnak, akkor az minden további nélkül eltűnik. Tegnap az indiaiak ellen jártam úgy, hogy elfoglaltam a városukat, beállítottam a brutál Xeno Titan szörnyet, gondolván, azt ki nem piszkálja onnan semmi. Erre jött a füstös egyetlen szál gyalogossal, visszafoglalta a romhalmaz városát, a Titan-om meg hagyta szó nélkül és elveszett...nem nagyon értettem, miért.

    [ Szerkesztve ]

    >>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

  • Atlantis

    veterán

    válasz Realradical #15 üzenetére

    Tudom, hogy volt ilyen, de ezt az első patch-ben kivették, helyette dupla védelmi bónusza van a felderítőnek. :D

    >>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

  • Atlantis

    veterán

    válasz Realradical #17 üzenetére

    Érdemes a patch-et feltenni, mert kissé kiegyensúlyozottabb, nehezebb lett. Pl.: ami érezhető, hogy a kereskedelmi útvonalak sem hoznak már annyit, ha birodalmon belüli városok kereskednek és a vízi kereskedőnek sincs bónusza a szárazföldivel szemben. Az elején így nehezebb erőforrásokat szerezni, beindítani az új városokat, érdemesebb a többi kolóniával kereskedni, mint "házon belül". Az egészség hatását is változtatták, szerintem előnyére, az is kiegyensúlyozottabb lett.

    >>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

  • Atlantis

    veterán

    válasz Rossi #21 üzenetére

    Helyes-helyes. Nem tudom, miért nem népszerű ez a játék, én egyelőre nem bírom megunni. Igaz, decemberben szereztem be, ez még nem túl hosszú idő.

    >>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

  • Atlantis

    veterán

    válasz Rossi #23 üzenetére

    Én Standard méretű térképen játszom, Vostok nehézségi szinten, itt még nem csal olyan sokat az AI a többi kolónia javára. :) Az elején viszont a második nehézségi szintet ajánlom. Sebességnek is jó az alap beállítás.

    Hja, az eleje lehet nem túl izgalmas, bár ha összeakad a bajszod az Alien-ekkel, akkor az pörgős tud lenni. Ha túl közel landolsz hozzájuk, elkerülhetetlen a konfrontáció, ugyanez igaz a többi kolóniára, mert nem tudsz normálisan terjeszkedni. Az Alien-eket még soha nem sikerült barátivá változtatnom (elvileg akkor kék lesz a színűk), még Harmony affinitással sem, így ha más jobb egységeim vannak, inkább teljesen kiirtom őket a környéken, ne legyenek útban.

    Ki kell tapasztalni, ki mit szeret, nem biztos, hogy én jól csinálom. 4-5 várost szoktam alapítani, 2-3 felderítőt kiküldeni, azokat úgyis redukálja az Alien népség, így pótolni kell őket. Én szeretem tudománnyal és virtusokkal uralni a bolygót az erő helyett, barátságra törekszem mindenkivel, de a pofátlan kéréseket elutasítom. Kémkedek, ahogy lehet, sajnos az egészség- és energia-mérlegem sokszor negatív, utóbbit csak kémkedéssel tudom növelni. Persze kell sereg is, mert ha gyenge vagy, szó nélkül neked ugranak a többiek, még ha előtte baráti volt a viszony, akkor is.

    >>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

  • Atlantis

    veterán

    Tegnap kezdtem el játszani először a Kavitha nevű kolóniával és szerintem ez eddig a legjobb, már-már OP. A korai területszerzésből származó előnyök az elején nagyon sokat tudnak segíteni. Eddig Elodie volt a kedvencem az ingyen Virtue miatt, de Kavitha most beelőzte őket.

    >>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

  • Atlantis

    veterán

    válasz Rossi #27 üzenetére

    Én harmadik szinten szoktam játszani, felette szerintem is abnormális előnyöket kap az AI és ha még az elején az idegenekkel is vesződni kell, nagyon lemaradsz.

    Transcendence-t nem szeretem, nekem a másik 2 jobban tetszik, Supremacy a kedvencem a távolsági ostromfegyverekkel. Ha van kellő Firaxite a környékemen, biztos, hogy arra fejlesztek.

    >>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

  • Atlantis

    veterán

    válasz Rossi #29 üzenetére

    Hát, ha a mesterséges intelligencia már létezne, biztos lenne más módszer is, de nekem jó ez így is. Választok alacsonyabb szintet és kész.

    >>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

  • Atlantis

    veterán

    válasz Rossi #31 üzenetére

    Akkor menj feljebb...azért nem olyan nagy az ugrás a szintek között és te is fejlődsz közben.

    >>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

  • Atlantis

    veterán

    válasz #75376384 #37 üzenetére

    Egy időre félretettem, mert inkább WoWs van, ha akad némi időm játszani. Egyébként igazad van, van mit reszelni rajta, de az alapok jók. Pár év és kiforrja magát, mint a Civ5, persze ha foglalkoznak vele.

    >>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

  • Atlantis

    veterán

    Közben megjelent a Rising Tide kiegészítő hozzá. Próbálta esetleg valaki? Vélemény?

    >>>>>>>> Creo Parametric ; Allplan Engineering ; McLaren F1 Team <<<<<<<< "A gondolkodás a lehető legkeményebb munka, valószínűleg ezért gyakorolják oly kevesen." - Henry Ford

Új hozzászólás Aktív témák