- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Melyik tápegységet vegyem?
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Milyen alaplapot vegyek?
- OLED TV topic
- Házimozi haladó szinten
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Fujifilm X
Hirdetés
-
Lenovo Essential Wireless Combo
lo Lehet-e egy billentyűzet karcsú, elegáns és különleges? A Lenovo bebizonyította, hogy igen, de bosszantó is :)
-
A személyre szabott reklám lehet a streaming következő slágere
it A jobb célzott hirdetések érdekében adatplatformot indít a Warner Bros Discovery.
-
Érkezőben a Poco M6 4G
ma 5G-s és 4G-s Pro modell már van, hamarosan lesz Poco M6 4G-s alapváltozat is.
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
LámaZ
addikt
válasz M62-501 #3831 üzenetére
„azért nem fúrkálok egy újabb antennához lyukat a kocsira”
Nem is kell fúrkálnod, elég, ha a szélvédő aljánál, belül végigfuttatsz egy drótot.
Nekem régen volt TMC-vevő antennám, amely a töltőkábelre csatlakozott, és a szélvédő aljára tapadókorongoztam. Ilyen, ni!Legyen minden jó!
-
LámaZ
addikt
válasz M62-501 #3843 üzenetére
Én nagyon megértő vagyok. :-D
A SiRFstarIII (20 csatornás) amúgy már „túlhaladott”*, most a SiRFatlasIV (60 csatornás) a menő, de annyira új, hogy még Wikipédia szócikke sincs.
Egyébként a Win CE 5.0 után is kijött a 6.0, de ez már részletkérdés.
___________________
* A-GPSsel a TTF akár 1 mp is lehet, tehát mezei felhasználóknak meg kellene, hogy feleljen, de én mindig szerettem követni a legújabb divatot.[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
PLaci58
őstag
válasz M62-501 #3842 üzenetére
A net igazából 2 NV-608-at ismer
és, hogy írtad, hogy mi van benne :
Én az első adatait írtam, neked meg a második van, ha jól gondolom
A processzort jól ismerem, hiszen volt egy hasonló tulajdonságokkal bíró készülékem, a wayteq N720BT.
(SirfAtlas III, 64/64MB, BT, FM)
A jelenlegi is Atlas procis (SirfAtlas III) a Wayteq N770BT.
(SirfAtlas III, 64/2000MB, BT, FM)Sirf Atlas III AT640
Centrality Atlas III AT642A két processzor abban tér el, hogy az AT640-ben beleépítették a Sirf vevőt.
Sajnálatos módon mindkét processzor alapból 324MHz-en megy, a gyári maximum 396 MHz (374)helyett.
Ezt sajna észre lehet venni.
Amit az adatlapra írnak, az messze nem fedi a tényeket.
Ezek a készülékek 2008-ban készültek. Akkoriban is volt már olyan készülék, amibe beépítették a TMC vevőt, tehát a tiédben is lehet. Azt a navigációs program egyből megmondja, hogy látja-e.
Ha igen, akkor tényleg csak egy darab drót (antenna) kell hozzá.Te kezdted a gagyizást, hogy a készüléked nem tudja kezelni az SDHC kártyákat
Ez operációs rendszer kérdése. Nem elég a CE 5.0, hiszen a 4.2 is tudja kezelni az SDHC-t, ha beleteszik hozzá a drivert. Ezt az oprendszernél azzal szokták megkülönböztetni, hogy core (alap) vagy valami build:
Windows CE 5.00 Build 1400
Windows Core CE 5.00
Ez ha jól tudom a kernel verziót jelöli. A core mindig egy egyszerűbb változat, csak a fontosabb dolgokat tudja. (ez a készülék hátlapján levő Windows cimkén látható, természetesen a licenszdíjaik nem azonosak )A lényeg, hogy az igónak látnia kell a TMC vevőt és hangolni is tudja antenna nélkül is.
[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
gipsztigris
addikt
válasz M62-501 #3864 üzenetére
"Az online TMC-vel megint csak az "okos"telós még "okosabb" gazdáit vakítják "
Ez sem így van ám!
Az online TMC és az FM TMC között csupán az a különbség, hogy az adatok hogyan kerülnek a készülékre. Az egyiknél FM sávon egy vevő egységen keresztül kapja az infókat, a másiknál pedig a netről (elvileg ugyanarról a szerverről) szedi le a készülék az infókat.Azért ajánlottam a CNS Globe HDnet PNA-t, mert abban van SIM kártya hely és alkalmas a connected információk vételére. Így a TMC adatokat is tudja mindenféle külön antenna és vevő nélkül.
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
gipsztigris
addikt
válasz M62-501 #3867 üzenetére
"Köszönöm de nem PNA-zok, én gps-ezni akarok! "
PNA = Personal Navigation Assistant---------------------->a köznapi nevén GPS! Tehát, ha kegyed gps-ezni akar, akkor PNA-t kell vennie!
[ Szerkesztve ]
"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem, ha kioktatnak" -S.W. Churchill-
-
LámaZ
addikt
válasz M62-501 #3892 üzenetére
Nem hajtok gyorsan, és másnak sem ajánlom!
@gipsztigris
Ne legyünk már annyira értetlenek!SiRFprimaII™:
The SiRFprimaII™ integrates an ARM Cortex A9 CPU core, up to 1GHz and targets mid-end and high-range products.SiRFatlasVI™:
The SiRFatlasVI integrates an ARM Cortex 9 CPU core, up to 1GHz and targets low-end and mid-range products.SiRFprima® and SiRFprimaAuto™:
The SiRFprima integrates an ARM 11 CPU core, up to 600 MHz and targets low-end and mid-range products.SiRFatlasV™:
The SiRFatlasV integrates an ARM 11 CPU core, 500 or 664 MHz and targets low-end and mid-range products.SiRFatlasIV™:
The SiRFatlasIV integrates an ARM 11 CPU core, 500 MHz and targets low-end products.[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
PLaci58
őstag
válasz M62-501 #3907 üzenetére
Valami ilyesmi csatlakozó van a készüléked hátulján?
(alul látható, kb 3mm átmérőjű)
Ez a külső GPS vevő csatlakozója.
Szerintem nincs abban TMC vevő. Ha lenne és csak antennát kéne rá csatlakoztatni, akkor az egy sima jack dugóval csatlakozna, mint a fülhallgató.
Különbséget kell tenni a TMC vevő és TMC antenna között."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
LámaZ
addikt
válasz M62-501 #3909 üzenetére
Jaj, de jó kedvünk van!
Nem akarom elrontani, sőt fokozni kívánom.
Az olcsó kínai GPS-navigátor beszerzéséhez nem kell kimozdulnod sehová, legfeljebb a bejáratodig, amikor csenget a postás. Mint említettem, 40 dolcsi körüli áron hozzák neked házhoz hét tengeren túlról! Ez olyan pici érték, hogy még a vámosok sem foglalkoznak vele. Amúgy, azért írom dolcsiban, mert a webáruházaknál is így látod, és könnyű átszámolni forintra, szorozd be kb. 215-el. Egyre kell csak figyelni: ne androidos legyen a kütyü. Amellett ugye, hogy az eladó minősítése legyen nagyon jó, 95% feletti, mert vannak ott is csalók. De ez - ahogy mondani szokás - már egy másik történet...(Jut eszembe: tavaly nyáron voltam feléd, micsoda lehetetlen város lett az autós szemszögből... Gyalogosoknak persze jó. Ott aztán csődöt mond minden navi.)
[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
draff
aktív tag
válasz M62-501 #3909 üzenetére
Valóban nagyon sok múlik a szoftveren és a GPS processzor érzékenységén. A többi már csak a sallang a lényeg körül.
Oda navigáljon csak el mindig és mindenkor, ahová épp el akarok jutni.
Hogy mennyire pontosan? Nagy kaland!
Én egyszer valami villamossinekeken mentem valami úton - és akkor állandóan helyrenavigált, hogy rossz helyen megyek. Hát persze!
A sinek az út közepén voltak, ő meg a két oldali közlekedési autós-sávot látta.Egyszer (a sokból) Horvátországba mentünk nyaralni két autóval. Valami kis szigeten volt a végcél (Pasman - Dobropoljana falu), és ahová befizettük a szállást, azon a weboldalon feltüntették a műholdas koordinátákat is.
Így mi azok alapján mentünk. Csaknem a helyszinre vitt minket több mint 700 kilométer után, pontosabban - egészen a szálláshely szeméttárolójáig. A fáktól-bokroktól (meg valami földhányástól) viszont nem láttuk a szálláshelyet magát.
Ott álltunk teljesen bepánikolva, hogy akkor most mire is fizettünk mi be, de a végére csak kiderült.
Amikor a tulaj feltette a netre a szálláshelyi adatokat, minden bizonnyal valahol ott nézegette a GPS-ét, az meg nem kimondottan hűűűdepontos adatokat adott. No meg a miénk se a legpontosabban vette azokat. Másnapra azonban kiderült, ám akkorra meg a vízben volt az a pont, a parttól vagy 10 méterre.
Szóval - ha a nagy pontosságra hajazok, akkor azt kell mondanom, valahogy kb. 30 méteres körön belül határozta meg a helyet, ami aztán lehet hibás itt - és lehet ott. Ez már sosem fog kiderülni ... -
LámaZ
addikt
válasz M62-501 #3920 üzenetére
SiRFstarV™ Architecture and SiRFusion™ Platform
Google Fordítóval is:
„A CSR következő generációs helymeghatározási technológiája, a SiRFusion™ a SiRFstarV ™ architektúrára épül és optimális beltéri és kültéri teljesítményt nyújt.A SiRFstarV chipek képesek venni a GPS, GLONASS, Galileo, Compass, SBAS, és más, jövőbeni műholdas helymeghatározó rendszerek (GNSS) jeleit. A SiRFusion platform a helymeghatározás céljaira integrálja a GNSS jeleket az olyan földi rádiós megoldásokkal, mint pl. a Wi-Fi, a mobiltelefon-hálózatok, MEMS szenzorok (gyorsulásmérők, giroszkóp és iránytű). A SiRFusion egyesíti ezeket a valós idejű információkat a mobil bázisállomások és a Wi-Fi hozzáférési pontok helyadataival, valamint az ún. ephemeris adatokkal és egyéb felhő-alapú információkkal a CSR Positioning Center-ben (CPC), így pontos és megbízható helyzetfrissítéseket nyújt.
Az eredmény magas rendelkezésre állás, pontos helymeghatározási és navigáció a szabadban, a sűrűn beépített városokban, parkolóházakban, bevásárló központokban, repülőtereken, kongresszusi központokban, és egyéb gyalogos övezetekben. A SiRFstarV és SiRFusion javítja az olyan népszerű LBS alkalmazások rendelkezésre állását és megbízhatóságát, mint térképezés, keresés, nyomon követés és navigáció.”
[ Szerkesztve ]
Legyen minden jó!
-
draff
aktív tag
válasz M62-501 #3970 üzenetére
Apám, én többnyire betartom a sebességkorlátokat.
Ezeddig még csak kétszer meszeltek le, holott már csaknem 40 éve vezetek.
Az egyiknél 300 pénzt kellett kicsengetnem valami sárga postai utálványon okmánybélyeg formátumban, (Biharkeresztesen a megengedett 60 km/h helyett 73-mal mentem) - s ez volt már vagy 30 éve ...
De a másik az kissé jobban fájt, 30 ezer sárga csekken.
Gyöngyösre menetben három éve - Aszód után.
Ott szinte kisértetiesen, de - 74 km/h, emelkedőn előztem egy Moszkvicsot, és a dombtetőről mértek be a rohadékok, de ott állítólag - hiába van a nagy pusztaság és a városszéle - 50 km/h az állítólagosan megengedett. (Mert "lakott" terület. Oszt miközben a laktanya is régóta üres ...)
Gyökér aszódi közlekedésiek. Cserélhetnének már táblát. Amikor a makói határ utáni "30-as" táblákat interneten lecikiztem, mindjárt átcserélték "40-esekre" ... (30-cal a mai autókkal egyszerűen lehetetlen menni, az még csak az egyes sebesség-fokozat!)
Más, normálisabb helyeken az ilyen kültelki, városszéli utaknál még Budapesten is megengedett a 70!
Lásd pl. Szentendrei út, stb.
Alig tudtam összekaparni a zsét, hogy nem borítsa fel a családi költségvetést.
De nem is az én pénzemből lett kifizetve ... ha már egyszer van adóbevallás és adó-visszaigénylés.Egyébként a kilométeróra a kocsiban ugyanazt mutatja, mint a GPS-en a sebesség-mező.
Nálam nem is azért csipog, hogy nagyon odafigyeljek, mert okom soha nincs rá, csak hát a kiváncsiság.Volt nálam egyszer javítani egy amerikai radar-jelző. Az nagyon jó volt.
Bár akkoriban hatóságilag erősen üldözték, tiltották, stb. Én kipróbáltam.
Még a Yamahás ávósokat is bejelezte az Üllői úton, mikor azok a motorjukkal mögöttem jöttek - akkoriban.Mindig lassan vezetek ... és inkább részegen ...
[ Szerkesztve ]
-
nemcso
senior tag
válasz M62-501 #3990 üzenetére
"Megengedett sebesség + 4 km/h-tól van bünti hivatalosan én így olvastam..."
Abban az esetben, ha a sebességmérés után nincs rendőri félreállítás, akkor kb.10-15 %-os ráhagyással dolgoznak a tarfiba szerelt fényképezőgépek. Ha megállítanak mérés után az út szélén, akkor akár 1km/h túllépéskor is joga van birságolni a hatóságnak.
De segíthet a számolásban ez is : gyorhajtási kalkulátor
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
nemcso
senior tag
válasz M62-501 #3994 üzenetére
Hivatalosan a táblázatok szerint úgy szól, hogy az alső mérési határ a sebességhatár +4km/h , de a büntetési határ (trafis fényképezésnél) ennél azért magasabb.
Hogy pontosan mennyi : Büntetési tarifák gyorshajtás esetén
A 10-15 %-ot azért érdemes megjegyezni, mert ezzel sebesség túllépéssel még nem kapsz csekket.
[ Szerkesztve ]
Vegetáriánus - régi indián szó, jelentése "béna vadász"
-
draff
aktív tag
válasz M62-501 #3990 üzenetére
Bocsi - de attól, aki valójában félreértette, mivel én csak nagy vonalakban mondtam illetve írtam azt, hogy a sebességórám ugyanannyit mutat, mint a GPS-em.
Az autóknál - ez eléggé köztudott dolog - már gyárilag egy kicsit feljebb állítják az órát, tehát ha mondjuk 60-nal megyek, az a valóságban csak 55-56 km/h a valós.
Nem gondoltam azt, hogy itt erre majd ennyire rástartol mindenki.A 30 km/h-s táblák nem Aszódon, hanem Makón voltak, ahogy Nagylak felől átlépjük a határt. Szinte minden utcasarkon ez volt. Persze senki sem foglalkozott vele komolyabban, de a rohadt ávósok meg jó nagyokat kaszáltak - különösen a külföldieken.
Mellesleg - én is mindig használom a motorféket, de azért egy emelkedőn fölfelé kissé érdekes lenne ... ugyanis Aszódtól kifelé Miskolc irányában 6 %-os emelkedő van!
Amúgy Opel az én márkám - sose kop el."Ne vedd szőrszálhasogatásnak de a lakott terület pedig nem ott ér véget ahol már nem látsz embert az úton/út mentén"
- nem is veszem annak s valójában teljes mértékben még igazad is van! Az itt inkább a szőrszálhasogatás, hogy ilyen helyen bohóckodnak ezek a szemetek. Persze - mondhatja rá mindegyik - a KRESZ mindenkire éjjel-nappal vonatkozik ... és kötelező. -
draff
aktív tag
válasz M62-501 #4002 üzenetére
Az 50-es sebességnél egy mai átlagos motor III. fokozatban már bőg, IV.-ben meg alapjáraton rángat. Tehát az a nemrég (kb.20-25 éve) kitalált 50-es sebességi mérték egy annyira "ideálisan" hülye sebességhatár, amit becsületesen rém nehéz betartani. De érdemes lenne megpróbálni egyszer.
Én megpróbáltam.
Mindenki leelőzött, lehagyott, vagy nagyon szorosan mögöttem nyomult, szinte "ült a nyakamban", míg a türelmetlenebbek már erősen villogtattak.Néha, amikor megyek kifelé az M5-ösön /a Könyves Kálmán körúttól/ úgy 50-nel, hááát-
ne tudd meg mi zajlik mögöttem. Én igyekszem teljesen szabályosan menni, hisz az még jócskán lakott terület, egészen az első 70-es tábláig ... de ugyanilyen végig a teljes kis- és nagykörút ...A másik véglet, amikor a rendőrök állnak be az útra - direkt 50-es tempóban, és akkor mögöttük szépen torlódik a jónép, mert senki sem meri őket leelőzni.
Én egyszer kipróbáltam - de nem jöttek utánam ... és bünti sem érkezett. -
PLaci58
őstag
válasz M62-501 #4024 üzenetére
Kezdjük az elején ezt a skinezést.
A letöltött "byte_p23_macsman.zip" fájlt ki kell csomagolni és a benne levő dolgokat a megfelelő relyre másolni:
gfx és utility könyvtárat valamint a data.zip fájlt az igo könyvtárba;
a Lang_Hungarian_Pda.zip fájlt a content/Lang könyvtárba,
a iGO8_P2.3.zip fájlt a content/Skin könyvtárba.
Ebben a fájlban lehet kicserélni a car.bmp fájlt az adott helyeken.
A skin mindig .zip fájl, nem szabad kicsomagolni!"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
PLaci58
őstag
válasz M62-501 #4057 üzenetére
Nem mindenkinek olyan bonyolult
Erről a fájlról beszéltem."Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
-
LámaZ
addikt
válasz M62-501 #4076 üzenetére
A TMC Magyarországon 2008 óta működik jól-rosszul, de olyan, hogy a közúti balesetek helyét/idejét közvetlenül a rendőrség töltse fel az adatbázisba, nos, ilyen még sehol a világon nem volt, tehát ez egy nagy pozitívum a magyar rendőrségnél. Most érted?!
Legyen minden jó!
-
draff
aktív tag
válasz M62-501 #4333 üzenetére
Ha jól tudom, az .fbl fájlok a térképek.
Az .fda, .fpa, .fsp, .hnr és .map fájlok azok szintén térképfájlok, de más-más navigációs programokhoz (pl iGO, iGO8.3, iGO Primo, Garmin, Navigon, stb.)A .3dl és .3dc building fájlok többnyire a képi megjelenítésért felelősek, valamennyire ugyan közük van a térképekhez is, pl. az épületeket, a domborzati viszonyokat, tehát általában magát a 3D-s megjelenést szabályozzák.
Ha ebben tévednék, bátran kijavíthattok ...
-
PLaci58
őstag
válasz M62-501 #4352 üzenetére
Nem állítottam, hogy szándékosan, csak az egész egy félrevezető zagyvaság :
"Az .fda, .fpa, .fsp, .hnr és .map fájlok azok szintén térképfájlok, de más-más navigációs programokhoz (pl iGO, iGO8.3, iGO Primo, Garmin, Navigon, stb.)
A .3dl és .3dc building fájlok többnyire a képi megjelenítésért felelősek, valamennyire ugyan közük van a térképekhez is, pl. az épületeket, a domborzati viszonyokat, tehát általában magát a 3D-s megjelenést szabályozzák."
Konkrétan le van írva, hogy melyik kiterjesztésű fájl milyen adatokat tartalmaz.
Ezek a Primohoz való fájlok!
A térkép mindíg az .fbl
Három fő térkép "gyártót" ismerünk:
- TM = Top Map
- TA = TeleAtlas
- NQ = Navteq
Mindegyik gyártó térképe jó az Igo 8.3-hoz és a prímóhoz is!
Olyat, hogy NNG térkép még nem láttam. Az NNG a TM térképeket fogalmazza.
Az Igokhoz 3 féle térkép van :
- My Way 2006-hoz (2010-től nem készült új)
- Igo 8.0
- Igo 8.3 ; Primo
A 8.3-as térkép nem jó a 8.0-ás programhoz és fordítva.A térkép (fbl) tartalmazza a címeket (irányítószám, utca, házszám), megengedett sebességeket, úttípust, KRESZ táblákat, elágazásokat, autópálya letérőket, sáv jelzéseket ...
A dem (domborzat) tartalmazza a magassági adatokat, ezen adatokból tud a program szép színes, valódi térképhez hasonló hátteret kreálni.
Histspeed (hs): napszaktól függő sebesség adatok. Tartalmazza a hét napjaira óránkénti felbontásban egy adott útszakasz gyakorlati forgalmát, tapasztalati adatok alapján.
Előre feldolgozott útvonaladatok (hnr) : hosszú útvonalak tervezésénél nem az adott országok térképét használja, hanem egy előre feldolgozott útvonalhálózattal számol. pl.: Budapest - Amszterdam esetén nem használja a közbenső országok térképeit, ha van West_EU.hnr. Gyorsítja az útvonal tervezést.
3dl : 3D látványosságok képeit,
3dc : 3D épületek képeit tartalmazza. (Országház, Állatkert...)
Nem minden látványosság épület és nem minden építmény épület
A tmc mappa benne van a tmc képes programban.
A tmc-hez kell egy tmc képes program, tmc adatokat tartalmazó térkép, licensz fájl, és tmc vevő és antenna.Huhh. Mára ennyi elég is lesz
[ Szerkesztve ]
"Nincs végzet, csak ha magad is bevégzed!"
Új hozzászólás Aktív témák
A warezzal kapcsolatos segítségkérés szigorúan tilos a fórumon!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G5 - i5-8G I 8GB I 128GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W10 I Gari!
- The Last of Us Part I Ps5
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G6 - i7-8G I 8GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-G6 I 8-16GB I 256 SSD I 15,6" FHD I HDMI I CAM I W10 I Garancia
- Bomba ár! Dell Latitude 5490 Touch - i5-8G I 8GB I 256SSD I 14" FHD Touch I Cam I W11 I Garancia!