Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alu

    senior tag

    Sziasztok!

    Új vagyok a témában, a gyári rendszert szeretném lépésről lépésre fejleszteni és ehhez szeretném a tanácsotokat kérni.
    Első lépésként egy szubot szeretnék beszerelni/beszereltetni. Mivel az autó zárt csomagtérrel rendelkezik ismerősöm ajánlására egy 30cm -es reflex láda menne hátra és ehhez keresek erősítőt. Ő a Gladen RC 1200C1 erősítőt ajánlotta. Egyetlen gondom, hogy ebből az erősítőből nem találtam használtan, az új ára pedig (önmagában még kezelhető, de ládával, kábelekkel, munkadíjjal együtt) nekem egy kicsit sok. Viszont lehetőségem lenne megvásárolni egy használt Crunch MXB 4150 erősítőt, ebből is a régebbi szériásat, a Gladenhez képest kb. harmad áron. A kérdésem, hogy szerintetek jó választás a használt Crunch, vagy inkább barátkozzak meg a Gladen új árával? Esetleg ha a Crunch mellett döntenék és mégse tetszene az eredmény jó lehet később az utastérben lévő hangszórók meghajtására?
    Köszönöm!

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz Ear001 #69917 üzenetére

    Ennyire jellemző, hogy elromlanak? Használt fejegységben nem is érdemes gondolkodnom?

    (B6 passatba szeretnék egy a gyárinál (RCD300) jobb hangú fejegységet. Jó lenne, ha lenne benne bluetooth, usb és időkorrekció beállítás, esetleg flac lejátszási lehetőség. Cd nem fontos, de nem hátrány. 40, max. 60k -t szánnék rá, ezért gondolkodom használtban. Nem tudom lehet-e ennyiből új, normális, 2Din -es fejegységet kapni. Esetleg tudnál ajánlani valamit ebben az árkategóriában (akár használtat)? Beépített erősítő tudása se lényeges, külső erősítővel szeretném hajtani a frontokat és a gyári hangszórók is le lesznek cserélve. Zenei stílusban mindenevő vagyok. Köszönöm!)

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz Ear001 #69919 üzenetére

    Kinéztem egy Pioneer MVH-A200VBT fejegységet. A gyári (rcd300) fejegységhez képest várhatok tőle hangzásjavulást?
    Esetleg valakinek van vele tapasztalata?

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    Helló!

    VW RCD300 fejegységben lehet gyárilag fix időkorrekció? Jellemző ez a gyári fejegységekre? Ha józan ésszel gondolkodok, akkor nem, mert több típusba is szerelték ezt a fejet, de hátha tévedek.
    Esetleg indulásnál canbuson lekéri az autó típusát és az alapján áll be az előre beállított értékekre? Lehet túlgondolom...

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    Sziasztok!

    Előre elnézést, ha túl láma kérdések, de így is a tervezett dupláját költöm fejegységre és nem szeretnék mellényúlni.
    Kinéztem magamnak egy Kenwood DMX7017 fejegységet, amit egy B6 Passatba szeretnék beszerelni.
    Tudnátok segíteni abban, hogy a két beszerelő keret közül melyik passzolna jobban? (Link, Link) Elvileg a különbség csak annyi, hogy az egyik lakk, a másik pedig matt fekete. Ahogy a gyártó oldalán lévő képeken néztem maga a fejegység lakk fekete, de ezekre a képekre nem merek alapozni. Esetleg van itt olyan fórumtárs, aki látott már ilyen fejet élőben vagy van neki és tudna ebben segíteni?

    A másik, hogy ha be szeretném kötni a rádióantennát, ahhoz egy ilyen fantomtápra lesz szükségem?

    Az utolsó pedig, hogy ha jól tudom mindenképpen kell vennem egy átalakító kábelt, hogy a gyári csatlakozóra rá tudjam kötni a fejegységet. Ki is néztem kettőt (Link, Link). A kérdésem, hogy ezek megfelelőek lennének-e nekem, illetve utóbbinál a rádiót is be tudom kötni és nem kell a fentebb említett fantomtáp?

    [ Szerkesztve ]

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    Sziasztok!
    Kenwood DMX7017 fej bekötésében tudnátok segíteni? Pár cikket és a leírást már elolvastam, de inkább kérdezek, mint hogy valamit rosszul csináljak.
    Az autó Passat b6. Kimértem a csatlakozóban lévő feszültségeket és ezeket kaptam:

    A csatlakozó vezetékezése:
    Felső és alsó FIX 12V - piros/sárga
    GND - Barna
    Tel - Sárga

    A két 12V -os vezetéken mindig ott van a 12V függetlenül attól, hogy bent van-e a kulcs vagy se.
    Ez esetben az egyik FIX 12V -ot kötöm a fejegység sárga vezetékére, a másikat a pirosra és kész?
    :R

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz Z0mbi #70743 üzenetére

    Szia!
    Veszprémben vagyok, Vecsés nincs közel sajnos.
    Igen, vettem adaptert. Elvileg jó is hozzá. A házak stimmelnek. A sárga Fix12V, a kék Remote és a fekete Gnd gyárilag be volt kötve a csatlakozóba és jó helyen is voltak. Kaptam még hozzá egy piros kábelt a kapcsolt 12V -hoz és egy narancssárgát, ami azt hiszem a Dimmer (de a kocsi csatlakozójában nincs ilyen, gondolom canbuson kommunikálta le ezeket a gyári fej a computerrel. Ahogy azt is, hogy ha bent van a kulcs, akkor bekapcsoljon, ha kiveszem kikapcsoljon a fej. És emiatt van fixen ott mindkét ágon a 12V. De ez csak az én elméletem). :F

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz Z0mbi #70748 üzenetére

    Ez az. Pirossal kereteztem, ami nekem kell, de ez meg volt eddig is.
    12 pin a Gnd és a 15, 16 pineken van a fix 12v. Csak azt nem értem, hogy ennek a két pinnek a kábel színezése is egyforma. Nevezetesen piros/sárga, ami gondolom nem véletlen.

    (#70749) dmad
    Köszönöm, jó ötlet! Délután megnézem a biztosítéktáblát.
    A narancsot így hova kéne kötnöm?

    Ha keresek egy olyan +t, ami gyújtásra (vagy kulcs bedugásra) kapcsol, akkor abban az esetben, ha nincs gyújtáson (vagy nincs bent a kulcs) manuálisan nem fogom tudni bekapcsolni, igaz?

    Nemrég szakinál rákérdeztem erre a fejre és ő azt mondta, hogy ha ugyan azokat a funkciókat szeretném, amit a gyári is tudott (pl. kulcs bedugásra automatikusan bekapcsol, kihúzásra kikapcsol és kulcs nélkül manuálisan is tudjam be-, kikapcsolni), akkor meg kell vennem a hozzá tartozó kormányadaptert, mert az tudja canbust és onnantól ezek a funkciók is elérhetőek lesznek. Erről tudtok esetleg valamit?
    Csak azért kérdezem, mert akkor lehet beruházok egy adapterre. Amúgy is tervben volt, csak később és ha ez megoldaná ezt a problémát, akkor nem mókolnám most feleslegesen a kábelezést.

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz dmad #70751 üzenetére

    Rendben, köszönöm!
    Ha ideiglenesen bekötöm a fix 12- re és manuálisan kapcsolom ki, akkor nem fogja szívni az akkut, ugye?

    A dimmer bekötésével mi fog változni? A világítással együtt fog kapcsolódni a gombvilágítás? (most nincs bekötve és folyamatosan világít)

    Más: Gladen M-Line 95.4 erősítővel mik a tapasztalatok? Egy Crunch mxb 4150 -et váltanék vele. Főként a hangminőség és a teljesítmény javulás lenne a lényeg. Egyenlőre nem égetően fontos a csere, csak most lenne rá lehetőségem és nem tudom meglépjem-e vagy inkább várjak és ha ide érek nézzek "jobbat".
    A jövőben egy 4ch -s erősítővel tervezek egy első szettet (1-2 ch) és egy szubot (3-4ch hídban) hajtani, ehhez gondoltam ezt a Gladent.

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz dmad #70755 üzenetére

    Nálam a beállításokban ki lehet választani, hogy manuális kikapcsolásra teljesen kikapcsoljon vagy csak a képernyőt kapcsolja le. A teljes kikapcsolást választottam és eddig úgy fest nem bántja az akkut. :)

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    Sziasztok!

    Még be se járatódott rendesen a nem rég vásárolt Kenwood fejem, de már vacillálok a fejlesztésen. :U
    Passat b6 gyári első szettjét szeretném lecserélni, de nem igazán tudom milyen hangszórókra lenne érdemes. A mélyközép úgy emlékszem 165mm. Árban jó lenne 50-60eFt alatt maradni. Ebben az árban tudnátok valami normálisabb kategóriát képviselő szettet ajánlani? Egyenlőre fejegységről, később külön erősítőről szeretném hajtani, bár hangerőre egyenlőre elég meggyőzően szól az új fej a gyári hangszórókkal, szóval ez még kérdéses.
    Ma találtam Focal PS 165FX szettet 80k -ért és utána olvasva elég jókat írtak róla itt a fórumon. Esetleg érdemesebb lenne rászánnom a különbözetet és egy ilyenre beruháznom?

    Másik kérdés: jelenleg egy 30cm -es reflex láda és egy Crunch erősítő felel az alsó tartományért. Később ezeket is szeretném lecserélni, mert a láda nagyon elfoglalja a csomagtartót. 25cm zárt ládára gondoltam, Gladen SQX 10 vagy az Alpine R-W10D2/4 hangszóróval. Eddig úgy akartam megoldani, hogy 1db 4ch erősítő lenne, aminek 1-2 oldala vinné az első szettet, a 3-4 pedig hídban a mélyet. A kérdésem, hogy ezekhez a mélyekhez ez jó megoldás vagy jobb lenne elsőre egy külön erősítő a mélynek, aztán ha nem elég a DMX7017 az első szettnek, akkor egy másik az első szettnek?
    :R

    Bocsánat, ha láma kérdések, de nem rég vágtam a témába és egyenlőre semmi tapasztalatom nincs benne.

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz MunezXBK #70847 üzenetére

    &troll81

    Rendes 4 csatornásra kérhetnék példát? Kíváncsi lennék milyen árban mennek, amik már jók lennének erre a célra.
    Esetleg egy Gladen rc1200c1 monó végfokra mit mondtok csak a szub szekcióhoz? Az említett hangszórókhoz mennyire illene? Én amiatt is hajlok felé, mert fogadja a 35-ös tápkábelt, amit behúztam (így legalább nem érezném annyira feleslegesnek az ekkora átmérőt ;] bőven elég lett volna egy 20as...) és jókat olvastam róla. A mostaninál hetekig szívtam, mire meg tudtam oldani a saruzást, jó lenne ezt elkerülni.

    Nem ragaszkodom a Focalhoz, ha lenne valami hasonló tudású szerényebb árban az jobban tetszene. Csak kérdeztem, hogy megérné-e rádobni a plusz pénzt. Nagy gond, hogy egyáltalán nincs viszonyítási alapom.

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz troll81 #70853 üzenetére

    Erősítőt mindenképpen használtan szeretnék, viszont első szettnél rizikósnak tartom. Lenne most használtan viszonylag jó árban egy rc1200, azért kérdeztem a monó erősítőt.

    Szubnál melyik impedanciával járnék jobban? A Gladen úgy emlékszem 4ohmos, az Alpine 2x4 vagy 2x2, párhuzamosan ez ugye 2 vagy 1 ohm lenne.

    Ezek a szettek nagyon elmaradnak az említett Focaltól?
    Blam Audio márkával van tapasztalat? Úgy hallottam a Focaltól leszámoló mérnökök csinálták a céget és kb hasonló tudású hangszóróik vannak kedvezőbb áron.

    [ Szerkesztve ]

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz troll81 #70855 üzenetére

    Németország?

    Blam Audioból a 165RS és a 165RSQ szettekkel szemezgettem. Utóbbi majdnem duplája az előzőnek, bár a 94,7dB érzékenység nem is tűnik rossznak. Ezekhez a szórókhoz is kell az erő?

    [ Szerkesztve ]

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    Sziasztok!
    Gladen SQX 10 mélyet milyen dobozba tennétek, ha fontos lenne a hangminőség? Zárt vagy reflex? Sedan b6 passat az alany.

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz troll81 #70986 üzenetére

    Igen, gyári ajánlás a zártnak 22L, a reflexnek 36L. Találtam hozzá gyári ládát is, de annál a zárt csak 20L, a reflex pedig csak 29L. Ráadásul az előlap belső lapja MDF, de a többi része pozdorja. Utóbbi nem “gáz”? Link
    Vagy jobban járnék, ha csinálnék egy 36L -es reflexet full MDF -ből?

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz troll81 #70989 üzenetére

    Köszi! Kérdés megér-e dupla árat a nagyobbik láda. :F

    (#70990) hundai:
    Mekkora erősítővel hajtod?

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    Sziasztok!

    Rockford Fosgate FNX 1614 szettel van valakinek tapasztalata? Úgy tudom a 2000 -es évek elején jónak számított, de nem tudom a ma kapható szettekhez hasonlítva milyen kategóriába lehetne sorolni. Szerintetek érdemes még beszerelni és alapozni rá egy komplett autóhifit vagy jobban járok, ha veszek valami mást a ma kapható szettek közül?
    Az interneten nem találtam róla sok mindent, ezért csatolok néhány oldalt és képeket, hogy miről is lenne szól:
    CarStereo, Ebay


    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    Sziasztok!

    Kinéztem magamnak egy első szettet, melynek beépítési mélysége 62mm. Egy Passat b6 első ajtajába szeretném betenni. Szerintetek elférne ezzel a mélységgel bármiféle faragás nélkül?

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    [erősítő elhelyezés help]

    Sziasztok!

    Az alany egy passat b6, melyben már le lett cserélve a gyári fejegység (Kenwood DMX7017) és a csomagtartóba beszerelésre került egy mélyláda (Gladen RC1200 + Gladen SQX 10). A következő fejlesztés az első ajtók hangszóróinak cseréje lenne, melyeket külön erősítőről szeretnék hajtani. Az első szett már megvan (Hertz HSK 165XL.4), az erősítő még nincs. A mélyládához 35mm2 táp megy hátra, a test a karosszériára van csatlakoztatva. (Mélyből idővel szeretnék feljebb lépni egy komolyabb teljesítményű hangszóróval (<800W RMS) vagy még egy SQX 10- zel (ez még nagyon a jövő zenéje, de szeretnék előre gondolkodni). Az erő elvileg 1 ohm stabil, de nem tudom a feljebb lépés során azt mennyire lenne indokolt cserélni.) A lényeg, hogy szerintetek hova lenne érdemes tennem az első szett erősítőjét, illetve hogyan lenne érdemes azt bekötni? Amikre én gondoltam:

    A verzió: az erő az anyósülés alá, külön táppal az akkutól, test karosszérián. Előnye a rövidebb rca- és hangszórókábelek. Hátránya, hogy így az erősítő méretében határt kell szabnom, hogy kényelmesen beférjen, illetve ha jól tudom ebben az esetben generátorzaj is felléphet.
    B verzió: az erő a csomagtartóba kerül a mély erősítő mellé, viszont ebben az esetben a 35mm2 táp a csomagtartóban lenne elosztva és ezen osztoznának mindketten. Előnye, hogy szinte bármekkora méretű erősítő szóba jöhet, hátránya, hogy hosszabb rca- és hangszórókábelek szükségesek. Amennyiben ez az elhelyezés lenne a befutó érdemes lenne cserélni a 35mm2 -t mondjuk 50mm2 -re vagy behúzni még egy 35mm2 -t?
    Az elhelyezésnél szeretném figyelembe venni a későbbi mély fejlesztést és az azzal járó esetleges tápkábel cserét, de jelen pillanatban nem tudom melyik lenne az előnyösebb, okosabb, olcsóbb megoldás és ebben szeretném a segítségeteket kérni.

    (#73632) gergo07:

    Nekem volt Dension márkájú adapterem RCD300 -hoz. Igaz az gyárilag nem bluetoothos volt, de lehetett belőle BT -s verziót is kapni, ha gondolod nézz utána, bár szerintem használtan is drágább lesz, mint amit linkeltél. (Én megcsináltam úgy, hogy vettem egy 12V -os, analóg jel kimenetű BT modult és voálá ;] )
    A hirdetés alapján elég sok pozitív visszajelzést kapott, szerintem ha sz@r lenne ennyi eladás után már kibújt volna a szög a zsákból. A leírásban írja, hogy a rádió CD váltóként ismeri fel. Az általam említett Dension is így működött, úgyhogy szerintem jó lehet. A hangminősége már más kérdés, abban nem tudok nyilatkozni. A csavaros testeléstől ne félj, viszont ajánlom, hogy hátulról nézve a bal alul található rádió csatlakozók fölötti csavarhoz testelj.

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz troll81 #73634 üzenetére

    Utána néztem ezeknek az agm akkuknak. Jól látom, hogy az 50-60 Ah -s 40-60eFt? :Y

    A fejlesztéssel kapcsolatban, ha abból indulnánk ki, hogy még egy Gladen SQX 10 kerülne be a csomagtartóba a jelenlegi mellé, akkor is szükséges lenne egy pótakku hátra? (csak azért kérdezem, mert ha nem muszáj, akkor szeretném elkerülni vagy ha muszáj, akkor inkább visszavennék az igényekből)
    Mivel jelenleg szűkös a keret autóhifire, ezért egyenlőre a célom egy ár-érték arányban jónak számító rendszert összedobni és a már meglévő első szettet mielőbb beszerelni. Úgy gondolom a fejen és az első szetten nem fog múlni a dolog és a mély szekcióval is meg vagyok elégedve. Utóbbit is csak egy kis plusz teljesítmény miatt szeretném fejleszteni később, de ha emiatt már súlyos összegeket kellene egyéb kiegészítőkre költeni (pl. pótakku), akkor egyenlőre jegelném és csak az első szettre koncentrálnék. :)
    Ezek tudatában a jelenlegi formában (a mély szekció marad így, csak az első szett erője kerülne be a mély erősítő mellé hátra), illetve a későbbi fejlesztés esetén (a mély szekciót még egy Gladen SQX 10 hangszóróval kiegészítve és párhuzamosan kötve 2 ohm -ra. Ez így elvileg 2x350W rms lenne.) mit javasolnál tápügyileg?

    Az anyós alatt kb. 25x25 cm helyem lenne. Néztem, hogy vannak kis méretű, digitális erősítők, igazából azokra gondoltam. Esetleg az anyós ülés előtt, közvetlenül a kesztyűtartó alatt tudnám elképzelni. Oda egy nagyobb erő is beférne. Bár egyenlőre a csomi tűnik a legjobb megoldásnak.

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz troll81 #73636 üzenetére

    miért kell Gladen SQX 10 ?? nem értem.egy rendes nyomó elég szerintem :DDD
    Első körben egy gyári reflex ládában volt a nyomó, de gyakran előfordult, hogy az egész csomagtartóra szükségem volt és már nem volt hely a mélynek. Emiatt vásároltam egy olyan ládát, ami az oldalsó kárpitba illeszthető és jelenleg abban van a hangszóró. Mivel kis térfogatú, zárt ládáról beszélünk eléggé megváltozott a hangja. Feszesebb, pontosabb mélyet kaptam, de néha hiányzik a refelx ládára jellemző erőteljes alsó tartomány. Ezért gondoltam arra, hogy a kárpitban lévő zárt láda fixen bent maradna és vásárolnék mellé egy ugyan ilyen nyomót, amit be tudnék tenni a jelenleg használaton kívüli reflex ládba. Amikor kell a hely csak kivenném a reflexet ládástul, viszont nem kéne elbúcsúznom a mélytől, mert a zárt ugye maradna. Emiatt gondolkodok 2 "gyengébb" nyomóban, de valószínűleg ez csak az én hülyeségem.

    Mivel jelenleg szűkös a keret autóhifire, mennyi az annyi? :F
    Így, hogy már megvan az első szett max 50k, amit még rá tudnék költeni, de ebbe mindennel bele kellene, hogy férjek. (Első szett hangszóró keret, első szett h.sz. kábelek, rca kábel, tápkábelek és erősítő. Utóbbinál használtban gondolkodok).

    mekkora az aku elől?
    77Ah Exide

    RMS Leistung, 2 ohm mono 650W :F
    Hű, ja, ezt benéztem. Abból indultam ki, amit korábban írtál, hogy a 2 ohm 800 W rms teljesen okés annak az erőnek.

    Na mindegy, szerintem vessük el a sub upgrade témát és közelítsük meg másik irányból a dolgot. Tehát adott a már bent lévő Gladen erő + mély, melyekhez 35mm2 megy hátra. Ha nem szeretnék mélyet fejleszteni és nem szeretnék pót akksit, nagyon maximum kicserélni a 35mm2 -t 50mm2 -re (ha szükséges), ez esetben be tehetek egy plusz erősítőt az első szettnek vagy inkább hagyjam a fenébe és kössem őket a fejre.
    Szerk.: Esetleg maradjak az erő utastérben való elhelyezésénél és oda vigyek külön tápot közvetlenül az akkuról? Vagy továbbra is az a probléma, hogy a két erőhöz az egy akku/generátor lesz már kevés?

    [ Szerkesztve ]

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz troll81 #73640 üzenetére

    Köszönöm!
    Mostanában én se látok normálisabb 2/4ch erősítőket, amik beleférnének a keretbe. Viszont az Alpine márkáról mi a vélemény? Találtam egy pmx-f640 -et használtan. Az 4 csatis, de gyártó szerint hídban 2x150W rms 4ohm. 2x25A bizti van benne, de elnézve a belsejét kételkedek, hogy valóban tudja is ezt a teljesítményt. Mondjuk a fejegység után lehet fele ekkora teljesítménnyel is megelégednék ;]
    Illetve ha már itt tartunk lenne itthon egy Crunch MXB-4150 és egy Kick RTS 4.60. Ezekről mik a vélemények? Érdemes számolni velük és ezek közül valamelyikkel hajtani az első szettet vagy inkább valami magasabb kategóriás erőt lenne érdemes vásárolnom?

    (#73644) gergo07
    Edddig azokat a egy műanyag és egy csavar közé raktuk oda, az ott nem mozog, fix. Tehát ami csavar oda fogja a rádiót a műanyaghoz, hogy ne mozogjon, na oda raktam.
    Ha eddig is így csináltátok és működik az eszköz, akkor jó. Az a lényeg, hogy a tested érintkezzen a rádió házával. Nagy gondot nem tudsz csinálni, maximum nem fog működni a BT -s modul, ha nem érintkezik rendesen a test. Esetleg annyi, hogy előbb kösd rá a testet és csak utána csatlakoztasd a csatit, csupán elővigyázatosságból.

    (#73645) Speeedfire
    Köszi az ötletet!

    Nekem 2x25mm2 megy hátra. Külön föld, és táp. Elég stabil a fesz, 2db 600-as erővel, és 4F kondi a mélynek az erősítőjére kötve.
    Tehát 1x25mm2 pozitív és 1x25mm2 negatív megy hátra? Vagy mindenből kettő? Milyen akkud van elől? A kondiról ahogy olvastam megoszlanak a vélemények. Valaki azt mondja hatékony tud lenni, valaki viszont azt, hogy az első komolyabb mélynél segítség, onnantól pedig csak terhelés a tápnak, mert ugye annak is vissza kell töltődnie. Itt mik a vélemények erről?

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz troll81 #73653 üzenetére

    Vagy használtan egy monoblock ami terhelhető is és megvagy. :R
    Ezt most nem teljesen értem. Már van egy Gladen RC1200 hátul, ami ugye egy d osztályú monoblock. Már csak az első szettnek kéne egy 2ch -s erő, vagy rosszul gondolom? :F
    Mint márka Audio System esetleg? Abból is az M széria?

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz troll81 #73671 üzenetére

    Köszönöm! Teljesítményre mit mondanál, minimum mekkorát nézzek? A hsz. szett 125/250W 4ohm.

    A beszereléshez kérhetnék még egy-két tanácsot? Vettem kiemelő keretet a gyári hsz. helyére. Van valami fekete, gyurma szerű tömítőanyagom, gondolom abból érdemes a hsz. pereme és a kiemelő keret közé tenni. Mélyközép értelemszerűen az ajtóba. A magasat szerinted hova lenne érdemes tennem? Vagy az ajtóban a gyári helyére vagy az A oszlop mögé gondoltam, ahogy szvoboda fórumtárs is elhelyezte. Netes kép a belsőről.

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz troll81 #73674 üzenetére

    Köszönöm!
    A magas elhelyezésével kapcsolatban még kikérhetném a véleményed? :R

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz troll81 #73683 üzenetére

    Beszereltem a Hertz HSK első szettet és mivel (az eladó szerint) hosszú ideje nem volt használva, ezért egy hétig csak kímélve hallgattam. Ma kíváncsi voltam mit tud magasabb hangerőn, ezért adtam rá egy kis kakaót. Ennél a számnál az első másodpercekben van egy olyan rész, amikor csak a csaj énekel és minimális zene van alatta. Magasabb hangerőn recsegős, rezononálós hangja volt a magasaknak. Ha visszavettem a hangerőből, akkor szépen szólt. Későbbi résznél, amikor már zene is volt alatta, akkor nem volt annyira kivehető ez a probléma, de úgy hallottam akkor is előjött. Próbáltam más számmal is, ott ugyan ennél a hangerőnél nem volt recsegés és azt hiszem 2-3 szinttel feljebb se jelentkezett, vagy legalábbis nem olyan mértékben, mint az első zenénél, de ugye a két énekhang is eltér. Amit még szerintem fontos megemlítenem, hogy a szett egyenlőre fejegységről üzemel (Kenwood DMX7017) és Bluetoothon keresztül hallgatóztam telefonról (Spofity). A kérdésem pedig az lenne, hogy van rá esély, hogy az erősítő torzított, gerjedt be ennyire az adott frekin az adott hangerőnél vagy kezdhetek aggódni, hogy a magasakkal lesz probléma?

    Az első szett amúgy 60Hz -nél van vágva -12dB -vel. A magashang szintet -3 -ra állítottam. EQ -nál a mélynél (<100Hz) és a 400Hz - 2,5kHz tartományba tettem kiemelést (400Hz -nél +4dB, a többi frekinél kevesebb). A hangszóró kiválasztásnál a magassugárzó kicsinek van kiválasztva, nem tudom ez befolyásolhat-e esetleg valamit. Amennyiben szükséges holnap tudok feltenni képeket a beállításokról és az eq -ról. Előre is köszönöm! :R

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz troll81 #73731 üzenetére

    Sejtettem, hogy ez lesz, nem is erőltettem. Csak megijedtem, hogy használt cucc és nem tudom mit sóztak rám. Reményeim szerint nemsokára a szett is külön erősítőről fog menni, de már nem bírtam tovább a gyári hsz. - ekkel.

    Szerk.: "ahol torzítás van annyit bír a fejegység semmi többet"
    Szóval recsegés = torzítás? Meg az a fura, hogy amikor zene is van az ének alatt, dolgoznak a mélyközepek is, akkor nem (vagy nem olyan durván) hallani, hogy berecsegnének a magasak. Mindegy, egyenlőre nem erőltetem, aztán majd kiderül, ha bent lesz egy erősítő. Remélem nem a magasakkal lesz valami, mert akkor befonom a hajamat...

    Amit bemásoltál manualban írja, hogy ez aktív rendszer esetén ajánlott. Nekem passzívan van, a gyári hangváltóval. Az alsó határfrekit ez esetben is 250Hz - re kell tenni? (csak azért, mert brutál szépen sugározza le az alsó tartományt, sokkal szebben, mint a mély hátulról. Próbálgattam úgy is hogy nem vágtam meg az első szettet és a sub csak minimálisan volt ráengedve, nekem az tűnt az igazinak. De nem akarok semmit elb.szni, úgyhogy ha azt mondod vágjam meg, akkor megvágom.)

    [ Szerkesztve ]

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    Sziasztok!

    Tápelosztással és biztosítékokkal kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni.

    Adott egy meglévő rendszer, melyben az első szett (Hertz HSK 165) jelenleg fejegységről van hajtva (Kenwood DMX 7017). Szeretnék a rendszerbe integrálni egy 2/4ch -s erősítőt, ami csak az első szettet hajtaná. Egyenlőre egy Kicx RTS 4.60 van erre a célra.

    Hátul már van egy mélyláda egy erősítővel (Gladen rc1200). A kábelezés: 35mm2 pozitív közvetlenül az akkuról és szintén 35mm2 föld, ami a csomagtartóban karosszéria testpontra van csatlakoztatva. Az rc1200 dokumentációjában egy 80A -s biztosítékot ajánl az akku és az erősítő közé. Ez jelenleg a motortérben van elhelyezve közvetlenül az akku után.

    A kérdésem pedig az lenne, hogy ha bekerül a rendszerbe a Kicx, amiben 2x35A biztosíték van, akkor elég lenne-e a jelenlegi 35mm2 tápkábel? Illetve a biztosítékokat hogy lenne célszerű elhelyezni, illetve méretezni?

    Egy nyilván maradna a motortérben, de a jelenlegi 80A -t növelnem kellene. Régebben volt itt a téma összefoglalóban egy nagyon hasznos táblázat a kábelhossz - áram méretezésére, de most nem találtam. Tudnátok abban segíteni, hogy ide mekkora biztosíték lenne célszerű?

    Az így biztosított szakasz menne hátra a csomagtartóba, ahol egy táposztást követően az egyik ág egy további 80A -s biztosítékon keresztül menne az rc1200 -ba (ahogy azt a doksi ajánlja), a másik ág pedig a Kicx -be. A Kicx és a táposztás közé érdemes betennem egy újabb biztosítékot, vagy megbízhatok az erősítőben lévőkben?

    :R

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz Ear001 #74888 üzenetére

    & bokarcsi71:

    Köszönöm! :R

    Erősítsetek meg légyszi, hogy akkor ez így egy járható út lenne:
    - a motortérben növelem a biztit 150A -re,
    - a motortér - csomagtartó között marad a 35mm2 tápkábel,
    - a csomagtartóban lenne egy T elosztó, aminek az egyik ága 35mm2 -rel közvetlenül megy tovább egy 80A -s biztire és onnan szintén 35mm2 -rel az rc1200 -ba,
    - a T elosztó másik ága olyan, hogy egyből lehet bele biztosítékot tenni. Ide tennék egy 60-80A körülit és biztosítéktól függően 10mm2 vagy 16mm2 -rel mennék tovább a Kickbe.

    Szerintetek ez így minden szempontból megfelelő lenne?

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz bokarcsi71 #74891 üzenetére

    & troll81 & Ear001

    Köszi mindegyikőtöknek a segítséget! :R

    Áru mánián érdemes vásárolni ilyesmit? Autóhifi webshopban gondoltam összevásárolni az elosztókat. Illetve akkor már elébe megyek a dolgoknak és troll81 javaslatára megteremtem a lehetőséget egy későbbi agm csatlakoztatására. Ez esetben mekkora átmérővel kalkuláljak a pótakkunak? 16, 20, esetleg 25mm2? A testnek szintén érdemes vásárolnom egy testosztót és onnan egy vastag vezetékkel csatlakozzak a kaszni testpontra vagy az is jó, ha minden komponens földjét külön-külön a kaszni testpontjára viszem így kialakítva ott egy csillagpontot?

    A tápelosztók és biztosítékok mellé hangszórókábelekre is szükségem lenne. Az első szetthez (Hertz hsk 165.4, papíron 125/250 W) mekkora átmérőt javasoltok? 1,5 vagy inkább 2,5 mm2? Elég nagy ugrás van a kettő között árban, főként emiatt kérdezem.

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz troll81 #74901 üzenetére

    Kíváncsi leszek, mert egy 77Ah -s akku van elől. Apropó erősítő tápáramot érdemes lakatfogóval mérni? Kíváncsi lennék jelenleg mennyi az annyi, amikor kicsit feljebb tekerem nyomogatom a hangerőt.

    Kábel hosszra 2x 5m -t saccolok. Csomagtartóból előre. Bár ez még függ attól is, hogy a hangszóró kábeleket vihetem-e két oldalt vagy csak az egyiken. Szóval lehet 2x 6m lesz belőle. Inkább legyen több, nehogy rövid legyen.

    Ilyen tápelosztót néztem. Van esetleg tapasztalatotok vele? Ebbe később az agm akkut is be tudnám kötni, igaz csak 20mm2 -vel, külön biztosítékkal.

    & Ear001

    Nincs nagy tapasztalatom autóhifi vezetékeknél, őszintén szólva autohifi cityn szemezgetek az ottani kínálattal. Konkrétan Gladen GA vagy Kácsa KCE-LSW típusok, amik eddig (árban is) szimpatikusnak tűnnek. Esetleg van tapasztalatotok az említett típusokkal?

    & pjen

    Érdekes kérdés ez a hangszóró kábel téma. A saját tapasztalataim alapján én is azt a véleményt osztom, hogy a kábel igen is hatással van a hangra. Főleg egy komolyabb rendszerben.

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz nesh_019 #74904 üzenetére

    Szia
    Lehet, hogy a pendriveod partíciója nem megfelelő. Elvileg MBR -nek kell lennie.
    Windows lemezkezelésnél meg tudod nézni az adott meghajtó partíciójának típusát.
    Itt egész jól leírják a folyamatot.

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz Ear001 #74915 üzenetére

    Húha. Kell nekem ennyire extra kábel? :D Ha már mindenképpen Kácsa, ez nem lenne elég számomra? Már csak abból kiindulva, hogy az erősítő se Eisa díjas és 10-12m -esetén árban is jelentősen túllépném azt a határt, amit most rászánnék a rendszerre.

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz troll81 #74922 üzenetére

    De lehet, hogy egy sokkal komolyabb rendszert építettél :U
    Ha jól értem a kérdést, akkor minimum 2 évre tervezek az autóval. Aztán lehet 5 lesz belőle. Mindenesetre az első szetten, fejegységen már nem szeretnék fejleszteni. Maximum egy fokkal komolyabb erő az első szetthez és egy "hangosabb" sub. De ezek még nagyon a jövő zenéi.

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz troll81 #74924 üzenetére

    5 évre simán meg csinálnám egy közepes közép felső kategóriaba.
    És ez a Hertz szett ezzel a Kicx erősítővel alkalmas lenne erre?
    De akkor már kéne ajtó szigetelés, stb. És ennyire már nem biztos hogy túl szeretném tolni. Ha pedig később mégis, akkor majd akkor belekalkulálom a drága kábelezést, a minőségi erősítőket, hangszórókat.

    A sub jelenleg egy kis zárt ládában van. A lesugárzása nagyon jó, nagyon tetszenek a mélyei, de kicsit azt érzem, hogy a határait feszegetem. Legalábbis a membrán lengéséből következtetve közel vagyok hozzá, de néha még kívánnék egy kis plusz mélyet. Kinyírni meg nem szeretném, úgyhogy inkább visszafogom magam. Amúgy kezdetben reflex ládában volt, ott egy komolyabb mélynél sokkal "öblösebb" volt a hangkép. Majd lehet kipróbálom mit mutat, ha visszakerül a reflex ládába, de félek hogy elveszíteném a mostani feszes mélyeket.
    Egyébként jelenleg egy Gladen sqx 10 -ről beszélünk.

    150 db körül zenélt az utolsó sub szett ami a kocsolibam volt.
    Na azon szívesen meghallgattam volna milyen egy ütős lábdob egy rendes koncertfelvételről. Aminél élőben csak annyit érzel, hogy önálló életre kelnek a belső szerveid.

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    Sziasztok!

    Generátor (?) zaj problémával kapcsolatban szeretném a segítségeteket kérni:

    Adott egy vw passat, aminek a csomagtartójában egy Gladen rc1200 (sub) és egy Kicx rts 4.60 (első szett) erősítők vannak. A pozitív táp a csomagtartóban van szétosztva. A negatív táp mindkét erősítőtől külön-külön kábelen megy a kasztni csomagtartóban lévő gyári testpontjára. Generátor zaj egyáltalán nincs és az egy éves használat során nem is volt.

    Viszont a napokban a Kicx erősítőt lecseréltem egy Audio System F2-300 -ra. Minden más ugyan az, mégis előjött az alapzaj a magasokon. Az érdekesség, hogy először csak járó motor mellett hallottam és jól kivehetően a fordulatszám növekedésre a zaj frekvenciája is nőtt.

    Olvastam itt a fórumon, hogy nem rég egy másik kollega is generátor zaj problémával küzdött (érdekes módon nála is egy AS F-2 volt a rendszerben :U ). A javaslatok között szerepelt a kábelek helyes elvezetése, ezért ma én is próbáltam variálni a kábelek elrendezésével. A hallgatózás során azt vettem észre, hogy leállított motornál is hol van egy kis alapzaja a magasoknak, hol nincs. Illetve alapjáraton járó motor mellett hol felerősödött a zaj, hol alább maradt.

    Tudom ezt a nehéz távgyógyítani, de tudnátok esetleg segíteni, hogy merre induljak a probléma feltárásában? Esetleg találkoztatok már hasonlóval korábban?
    Holnap visszateszem a Kicx erőt, ha azzal nem csinálja, akkor feltételezem az AS lesz a ludas. De mitől...

    [ Szerkesztve ]

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz Lite #75734 üzenetére

    Kicsit elhúzódott, de visszatettem a korábbi Kicx erősítőt és nem tapasztaltam azt a durva zúgást, amit az AS esetén. Nagyon minimális súgás az van, de ez motor független. RCA-n alapból összeszed bizonyos mennyiségű zajt, mert ha lehúztam az erősítőről, akkor semmi. (Ez az AS esetén is így volt) Pedig direkt a jobb fajta Gladen kábelt tettem be annó (ch zero).

    Másik kérdés:
    A Kicx -et a teljesítménye miatt akartam lecserélni, mert 4 ohm -on papíron 4x 60W rms -t tud leadni. Az első szettnek viszont 125W rms a terhelhetősége. Mennyire lenne barkács megoldás, ha a 4 csatornás erőn 2-2 csatornát hídba kötnék és az egyik híd vinné a bal oldalt, a másik pedig a jobbat?

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz Lite #75751 üzenetére

    Passzívban hajtom az első szettet, és elvileg az impedanciának is rendben kéne lennie (spec szerint 4 ohm). Az első szettről jelenleg 120 Hz -en vágom a mélyet 12 vagy 18 db/oktávval fejegységről (a meredekségre nem emlékszem pontosan). Olvastam olyat is, hogy az első szettel nem illik 200-300 Hz alá menni. Tudom, hogy rendszer és autó függő, de van valami általános kiinduló pont, ahol érdemes megvágni az első szett alját és onnan finomhangolni a rendszert? A jelenlegi 120 Hz mennyire durva?

    Nem tudod esetleg, hogy Gladen SQX 12 hangszóróhoz épített-e itt már valaki egyedi ládát? Neten ilyet találtam, de ez elvileg az extreme típushoz passzol. Ennek ellenére szerinted érdemes lehet kipróbálni?

    [ Szerkesztve ]

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz Lite #75763 üzenetére

    Ez így elég jó kiindulásnak, köszi! 16- os komponens szettem van, ezért nem is értettem azt a 2-300 Hz -et, amit írtak. A sub felülről most 80 Hz -en van megvágva, de szívesen levinném 60 -ra. Egyszer tettem egy próbát úgy, hogy csak a sub volt bekötve. 60 Hz -en még teljesen jó dörmögős mélyek jöttek, viszont ha feljebb engedtem a vágást, akkor olyan volt, mint ha kiemelt volna azokon a felsőbb frekiken és elvitte az egész hangzást. Most visszateszem a subot 60 -ra, a komponenset kezdetnek megvágom 80/100 Hz környékén, aztán hallgatózok, hogy merre, hogyan változik a helyzet.

    A magasak a szélvédő alatt vannak teljesen a sarokban beforgatva a sofőr felé.
    Azzal mit tudok kezdeni, hogy ha normál hangerőn beállítom a komponenst (most főként a magas mennyiségre gondolok), akkor a hangerő emelésével elkezd a magas dominálni?

    [ Szerkesztve ]

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz Ear001 #75766 üzenetére

    Nagyon köszönöm ezt a részletes leírást! :R
    Hétvégén remélem lesz egy kis időm és akkor kipróbálom amit ajánlottál.

    Mielőtt elkezdek finomhangolni tudnám még kérni a segítségeteket az erősítő gain beállításához?

    A subnál láttam olyan lehetőséget, hogy a hangszóró impedanciájából és rms terhelhetőségéből képlettel kiszámolom, hogy ezekhez az értékekhez mekkora feszültség tartozik. Ezután lekötöm a hangszórót az erősítőről, elindítok a fejegységen 50Hz szinusz teszt jelet, feltekerem a fejegységen a hangerőt a kívánt értékhez és az erősítőn addig állítom a gaint, amíg a kimenetén az előbb kiszámolt feszültséget nem kapom.

    Ez a megoldás szerintetek mennyire célravezető?
    Illetve az első szettnél ti hogy szoktátok ezt beállítani? Nyilván az 50Hz mérőjel kilőve. Én első körben arra gondoltam, hogy oszcilloszkóppal mérem az erősítő kimenetét normál zene mellett és az amplitúdó maximumából visszaszámolom, hogy épp mekkora teljesítmény jut a hangszórókra. De ez így elég macerás és zenefüggő, gondolom van ennél egyszerűbb megoldás is. A problémám, hogy az első szett terhelhetősége 125W rms, az erősítő pedig 150W rms (papíron, tehát a 120W körüli rms még reális is lehet). Viszont így nem merek a yt -s videók tanácsaira hagyatkozni, miszerint "addig tekerd amíg el nem kezd torzítani, aztán kicsit vissza és patika"...

    #75782 Lite
    Köszönöm Neked is! :R
    A magasnak nem probléma a fordított polaritás?

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz Ear001 #75792 üzenetére

    Erre kíváncsi leszek, köszönöm!
    Ezzel a módszerrel elvileg nem tudom túlhajtani az első szettet, igaz?

    A fordított polaritást pl. egy mély hangszórónál úgy képzeljem el, hogy amikor a (legyen most szinusz) jel alap esetben kifelé indítaná el a membránt, majd a második félperiódusban húzná vissza a mágnes felé, addig fordított polaritásnál először a mágnes felé indul a membrán és a második félperiódusban jár kifelé?

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    Sziasztok!
    Kérlek ne kövezzetek meg ha láma kérdés lesz, de amennyiben a jelenlegi Hertz HSK 165 első szettet duplikálnám és kerülne egy ugyan olyan szett a hátsó ajtókba is azzal el tudnék érni növekedést hangerőben? (élve azzal a feltételezéssel, hogy az erősítő 4 csatornás és ki tudja hajtani rendesen a szetteket) Vagy ilyen igény esetén jobban járok, ha az első szettet cserélem komolyabbra és hanyagolom a hátsókat?
    :R

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz Lusu #77643 üzenetére

    Igazából kicsit mindkettő lenne a cél, de jelenleg dominánsabb a hangerőben való fejlődés. :B Ha a jó beépítés alatt az ajtószigetelést/rezgéscsillapítást érted, akkor ezek sajnos már tárgytalanok. Az autó már benne van a korban, inkább a következőnél szeretném meglépni ezeket.

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz Lite #77646 üzenetére

    & Lusu

    Árban manapság mennyivel lehet számolni a két első ajtó szigetelését? Néhány évvel ezelőtt ha jól emlékszem 40e/ajtó ajánlatot kaptam, de akkor még a gyári hangszórók voltak bent és végül nem lett belőle semmi.

    Hertz HSK 165 XL szett helyett mit javasolnátok, ami terhelhetőbb és hangminőségben is lépés lenne felfelé?

    λŁƯ™

  • Alu

    senior tag

    válasz Tdizsolt #77657 üzenetére

    Az szép munka! Időben kb. mennyi volt felrakni?

    #77659 Lite:
    Ára tetszik, köszönöm! Van itt tapasztalat a linkelt anyaggal? Illetve a webáruházzal?

    Más:
    Az alany egy 2018-as Passat, a gyári Technisat mib -es varázslattal. Ilyen gyári rendszereknél milyen lehetőségek vannak manapság külső erősítő(k) meghajtására a média rendszer gyári állapotának megtartása mellett? (első körben csak egy mélyláda a cél, de hosszú távon egy első-hátsó szett csere sincs kizárva, természetesen külön erőstőről a mély és a komponensek)

    λŁƯ™

Új hozzászólás Aktív témák