Hirdetés
-
Féltucat régi Samsung kapott új One UI-t, köztük az A52s
ma A 6.1 olcsó, drága, ütésálló és közönségkedvenc készülékekre is megérkezett.
-
Összemoshatja a Google és a Magic Leap a valódi és a digitális világokat
it Együttműködésbe kezdett a Google és a Magic Leap nevű AR-startup.
-
Ismét mozgásban a Where Winds Meet
gp A kínai történelem és mitológia ihlette nyílt világú akció-RPG alkotás még mindig nem kapott megjelenési dátumot.
-
PROHARDVER!
Autóhifi
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
mandras81
senior tag
Szia! Nekem van 7017-em. Jól értem, hogy a fejegység színével harmonizáló keretet szeretnél? Nálam ez pont fordítva volt, a középkonzol műanyagjának színéhez illő keretet választottam. Nem inkább úgy kellene neked is? A kereteket általában olyan színekben csinálják tudtommal, amilyen beltér variációk vannak, és nem amilyen utólagos fejegység színek.
Persze, ha szeretnéd ettől függetlenül megpróbálhatok csinálni neked olyan képet, ami visszaadja a színét.
[ Szerkesztve ]
-
Z0mbi
senior tag
-
dmad
aktív tag
Szerintem a piros kábelnek keress egy olyan +-t ami megszűnik gyújtáslevétel után.
Ha fix 12V-ra bekötöd, mindig ki kell kapcsolni a rádiót, amit egyszer felejts el....
Valahol a biztitáblán biztosan találsz olyan pontot, aminek megszűnik a tápellátása kulcs kivétel után...
(ezért van a piros kábel külön, meg a narancs is a világításnak)[ Szerkesztve ]
Élj úgy, hogy.......
-
dmad
aktív tag
Szia.
Én még olyan utólagos rádiót (értsd, nem gyári) nem láttam amit be tudnál kapcsolni gyújtás nélkül (persze, ha nem állandó +-ra van kötve a sárga, és a piros kábel).
Szerintem csak ez miatt (kulcs nélküli bekapcsolás) ne vegyél kormánytávot, akkor sem fogja tudni.
(nekem volt Alpine fejegység Alpine kormánytáv adapterrel, de ezt a funkciót az sem tudta, pedig a Can-bus jelből kivette a gyújtás, világítás, tolatólámpa és a kézifék jelét is...)
A narancs színűt kösd valamelyik olyan izzóra ami világít felkapcsolt lámpánál, pl. szivargyújtó világítása.
Bár ha veszel adaptert, az lehet tudni fogja ezt is...
Meg kell nézni, hogy amit tudsz venni hozzá, az mit tud pontosan.
Most Pioneer fej van ugyanabban az autóban, és ez nem can-bus-os, semmit nem továbbit, tisztán "analóg".
Itt nézd meg, a gyári cucc elég sok mindent tud...[ Szerkesztve ]
Élj úgy, hogy.......
-
dmad
aktív tag
Nem tudom ennél a típusnál mi változik a villan felkapcsolásakor, valószínű, hogy a képernyőd lesz sötétebb, esetleg a gombok halványulnak el még.
Elvileg nem szabadna leszívni az akkut ha fixen bekötöd, kérdés, hogy a rádiót ki lehet-e kapcsolni teljesen...
Nekem a Pio-t nem lehet teljesen.Élj úgy, hogy.......
-
troll81
addikt
Amit próbáltam Audio System X 170.4 Hifonics zxi 9404 Steg k4.02.
A legjobb ár érték arányban akkor vagy ha használtan veszed keresed az erősítő ket.ezen lehet a legtöbbet spórolni. Jó minőségű erőt féláron kb.
A subot 4 vagy 2 ohmon hajtaná?Szettben Gladen Audio SQX 165 ez 2 Ohm
Rainbow SL-C6.2 de itt is érdemes lehet keresgélni hátha akad jó állapotban szet. -
troll81
addikt
Ezek a szettek nagyon elmaradnak az említett Focaltól? nem csak olcsobbat irtam 20 k val amugy a Focal PS 165FX 200 eu alatt van jelenleg felem.
a gladen erosito Power RMS @ 4 Ohm mono : 1 x 400 Watt
RMS @ 2 Ohm mono : 1 x 650 Wattvagy RMS @ 1 Ohm mono : 1 x 1120 80A Sicherung al itt neked kell donteni mi passzol hozza mennyi ertekben.
BLAM Audio felem szeretik jo kis szettek vannak 200 300 eu kozt.
-
troll81
addikt
Szia 2 ohm 800 W rms teljesen okés annak az erőnek.1 ohmot nem erőltetném...
A verzió: az erő az anyósülés alá, külön táppal az akkutól, test karosszérián. Előnye a rövidebb rca- és hangszórókábelek. Hátránya, hogy így az erősítő méretében határt kell szabnom, hogy kényelmesen beférjen, illetve ha jól tudom ebben az esetben generátorzaj is felléphet.
mekkora helyed van az ülés alatt??? a mumus bármikor jöhet bármely formában bármilyen minőségű kábellel páran meg jártuk már...( generátorzaj )
B verzió: az erő a csomagtartóba kerül a mély erősítő mellé, viszont ebben az esetben a 35mm2 táp a csomagtartóban lenne elosztva és ezen osztoznának mindketten. Előnye, hogy szinte bármekkora méretű erősítő szóba jöhet, hátránya, hogy hosszabb rca- és hangszórókábelek szükségesek. Amennyiben ez az elhelyezés lenne a befutó érdemes lenne cserélni a 35mm2 -t mondjuk 50mm2 -re vagy behúzni még egy 35mm2 -t?
Az elhelyezésnél szeretném figyelembe venni a későbbi mély fejlesztést és az azzal járó esetleges tápkábel cserét, de jelen pillanatban nem tudom melyik lenne az előnyösebb, okosabb, olcsóbb megoldás és ebben szeretném a segítségeteket kérni.amig nincs konkrét döntés mi az amit elképzeltl fejlesztés terén addig ergo bármi lehet...
ha igy áll a helyzet egy 50 60 ah kis agm hátra a csomiba és arra tenném a jelenlegi 35mm2 kábelt(feltételezem réz kábel) amit töltene az autó.erről mennék tovább a két erősitőnek az árammal. így van áram elegendő és idő is amíg eldől hogyan tovább.És még egy ha itt elindulsz nincs okos és olcsó megoldás ha csak nem a lobogtatás a cél bár az se olcsó.
ez egy sok ismeretlenes másodfokú egyenlet amit lehetetlen kibogozni -
troll81
addikt
most mit irjak erre nekem 440 eu per db az aku.....
miért kell Gladen SQX 10 ?? nem értem.egy rendes nyomó elég szerintem
Mivel jelenleg szűkös a keret autóhifire, mennyi az annyi?
2 erősítő egy akurol hosszú kábel 4 4.5 méter... mekkora az aku elől?nekem se jött össze annó a kezdetben.
Ezek tudatában a jelenlegi formában (a mély szekció marad így, csak az első szett erője kerülne be a mély erősítő mellé hátra), illetve a későbbi fejlesztés esetén (a mély szekciót még egy Gladen SQX 10 hangszóróval kiegészítve és párhuzamosan kötve 2 ohm -ra. Ez így elvileg 2x350W rms lenne.) mit javasolnál tápügyileg?
minimum 35m2 kábel és az egy első aku kevés lesz
Der Verstärker muss mit einer 80A Sicherung
RMS Leistung, 2 ohm mono 650Wehhez jön hozzá egy 40 60 A es első erősitő de átlagban ha csapod neki lesz +40 80 A plusz terhelés amit a generátornak kell tölteni és ugye az autó minden fogyasztása alapbol.
-
troll81
addikt
Szia sokkal több információt kaptunk így. Szerintem ha van helyed az ülés alatt akkor az a legolcsóbb megoldás.
Viszel az akurol külön tápot amit igényel kb az erősítő...aztán meglátod hogy bírja majd a terhelés t az autó akkumulátora.
Ha fejre kotod a szettet akkor megint a korlátozott teljesítményt kapod.
Neked kell eldönteni mit szeretnél valóban.
Használt erősítő jó ötlet ha csak szettet hajt nézz valami Rendes 2 csatorna st bár nem nézem a piacot mostanaban,mi van eladó.ules alá az aktív hűtés se hátrány -
zeus_2k14
senior tag
Szia
Három éve vettem egy VW Golf 1.6 SR kocsit, gyári rádió volt benne, ahhoz rendeltem ettől az ez eladótól már. Azóta is müködik.
Tavaly vette megy Golf Plus kocsiba ismerősnek , szintén tőle, ugyan olyan rádióhoz, ami most nekem a Jettába van Az is működik.Csak igazából azért kérdem, hogy , ugye van a kábelen 1 csati, meg van rajta a test. Ugye a csati megy a rádióba, a testet meg valahova le kell testelni. Edddig azokat a egy műanyag és egy csavar közé raktuk oda, az ott nem mozog, fix. Tehát ami csavar oda fogja a rádiót a műanyaghoz, hogy ne mozogjon, na oda raktam.
Az ott jó igaz? Vagy lehet bármi gond? Mert ha nem, akkor rendelek egyet
Szép napot.
Gergő
-
Speeedfire
nagyúr
Jó cucc az sqx10. Viszont vagy vedd meg a gyári slicceltet, vagy csináltass Rábl Bencével vagy mással 30L-es sliccelt ládát (azt hiszem 30L). Én próbáltam a 35L reflex, és a 22L zártat is. Valami sosem tetszett benne.
Nekem 2x25mm2 megy hátra. Külön föld, és táp. Elég stabil a fesz, 2db 600-as erővel, és 4F kondi a mélynek az erősítőjére kötve.[ Szerkesztve ]
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
troll81
addikt
Egyiket sem venném meg... Várj inkább és gyűjtsd meg a pénzt erre a projektre..
Vagy használtan egy monoblock ami terhelhető is és megvagy.
Kis 2 csatis előre elég soundstream steg vagy barmi jobb régi minőségi. Úgy se csapod neki mindig. Hátra meg valami kis d osztály
Vagy egy rendes 4 csatis d osztaly erő és mindent visz egyben.[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
Össze keveredtem bocsánat.. Audio system f 2 széria ha olcsón meg usznad annak a hangja is jo meg az ára is általában m széria nem volt soha nekem. Facebook talasz sok 2 csatis erőt akadnak jó áron jó minőségű cuccok méretben is lehet jók ülés alá. Ezzel van meló mire jó ár érték arányt össze hozol.
szvoboda: paradox autohifi ok is segítő készek.
-
troll81
addikt
Szia....ez kb az a helyzet mintha a gznw15x et egy 200rms erősítő vel hajtanám meg majd a torz jel miatt szarrá égne 5 perc alatt.
Ha Hertz hsk 165 akkor kéri az erősítő t.ahol torzítás van annyit bír a fejegység semmi többet.
A manualbol egy részlet.
12.If your system design includes an active crossover featuring electronic filters with multiple amplifier channels, keep in mind to use:
- for the tweeter: a high-pass crossover with minimum 1.8 kHz cut-off frequency and 12 dB/Oct slope;
- for the midrange: a high-pass crossover with minimum 250 Hz cut-off frequency and 12 dB/Oct slope. -
troll81
addikt
Szia a torz jel le sugárzása szerinted mit eredményez? Torz hangot hallasz.
Nem tudom nem hallottam a jelenséget.Én kimértem a fej egységet lakásban így tudom mit tud kimenetein.igy nincs gond max 26 os hangerőn jó használható.... Utána már gatya.
Be recseg a magas... Igy lövésem sincs
Igen aktív rendszer hez van a manual de passzív váltás esetén se lesz másik hangszóród.
El kellene menni olyanhoz aki személyesen tud segíteni... Az lenne a legjobb. -
Ear001
addikt
Igen, valahogy így. Viszont a szerelvényt alaposan nézd meg, vannak egészen szemétre való cuccok is. Tudom, hogy ezekből kábé mind Kínában készül, de amire egy komolyabb gyártó rá meri tenni a saját márkanevét, az azért jó eséllyel használható. A másik, hogy én ezeket a fajta üveg biztosítékokat kevésbé szeretem, mint az ANL-t. Jártunk már úgy, hogy porrá kerestük a hibát, és kiderült, hogy az üveg biztiben a szál ott volt elszakadva-kontakthibás, ahol már alig látszott.
-
troll81
addikt
-
Ear001
addikt
A hangszóró vezetéknél ne az átmérő döntsön, hanem a hang.
Elég minden földvezetéket egy pontra vinvi és oda kötni, kivéve ha nagyon keresztbe-hosszába mennek a drótok, és jön a generátorhang-búgás, mert akkor érdemes ugye a jelkábeleket csak egy ponton 90 fokban keresztezni stb.
-
troll81
addikt
Azért kérdezem mert az együtt töltött idő a rendszerrel nem mindegy milyen minőségben töltöd el. Persze hogyan szállsz ki az autóbol, de jó hangos. Vagy de kurva jól szól és nem torzít.
5 évre simán meg csinálnám egy közepes közép felső kategóriaba.
A hangosabb sub alatt mit szeretnél?
150 db körül zenélt az utolsó sub szett ami a kocsolibam volt. Nem használod ki.
Neha odatekered és annyi. És nehéz.
A mostani ford focust tervezem, fejben és mindenben. Maximum 100w per Hangszóró h ne keljen torzításba vezérelni az erősítő ket.
Ez eléggé komplikált és összetett kérdések sorozatát veti fel minden esetben. -
troll81
addikt
A szigetelés jó dolog nem fogsz zörögni nem nyeli el az ajtó a hangokat,a lemezfeluleten.
Ha neked bejon az erősítő, szett páros akkor maradjon.
A gladen sqx 10 ismerem. De ő igen, kicsi.
Szépen szól, egy gyári bassz ref a dobozban hallottam az tetszett.Attól hogy valami hangosabb az átlagnál, nem egyenlő a szar minősitessel. zenehalgatasra épült a rendszer akkor.
Ground zero gnzw 15x volt duplán.
Zárt ládában nagyon meglepő és jó.
Nekem br ládában volt,és bármikor vissza építem ha lesz megfelelő autóm erre a célra. -
Lite
őstag
Ez két külön irány, ezért:
1 . személyes tapasztalatom, hogy egyes erősítők máshogy reagálnak az esetleges "zajokra", más a szűrés benne (a régiekkel többnyire megszívtam, a megváltás egy Mosconi volt), így előfordulhat, hogy az AS zavarszűrése gyenge, a Kicker jobb, ezért a mindig is ott lévő zajt most meghallottad.2. ha alapjáraton, illetve leállított motornál is van zaj, akkor bizony kontakthiba (kisebb eséllyel), vagy erősítőn belüli alkatrészhiba (nagyobb eséllyel) okozza.
Tedd vissza a régi erősítőt és próbáld ki. Ha eltűnik a zaj, akkor az erősítő volt a hunyó. Ha marad valami, akkor viszont a kábeleknél is lesz valami sérülés/törés, ami szerelés kapcsán jött össze.
-
Lite
őstag
Teljesen jó megoldás, ha a hangszóróid impedanciája nem esik a hidalás minimális impedanciája alá (általában 4 ohm). Illetve annyit azért segíts a rendszeren, hogy előre nem engedsz sok mélyet, mert hidalásnál csökken az erősítő damping-ja, azaz a mélyek kontrollja érezhetően visszaesik. Ugye az első szettet nem aktívban hajtod? Mert most az így passzív lesz, kelleni fog a fizikai hangváltója hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
A 120 Hz még jó lehet, ha 12dB-el vágod. Kérdés, meddig engeded fel a mélyet (ez reálisan 80 Hz / 12 dB), mert szépen kell összeszólniuk. Viszont: a rossz vágás elforgatja a polaritást, ezért kioltás keletkezhet, illetve, ha a szubot nagyon felengeded, elárulja a helyét. 100 Hz felett van irányhallás, az alatt nem.
Mindenki nevében nem beszélhetek, de akikkel én találkoztam, illetve nekem is, az első szett 80 Hz-ig (néha 63ig) volt leengedve, 12 dB-el vágva, a szub max 80Hz-ig, de inkább csak 63 dB-ig felengedve, szintén 12 dB-el.
(Ebből láthatod, hogy a frontot 200-300-on megvágod, abból baj lesz, a szub nem is tud általában felszólni olyan magasra. Persze 16 cm-es komponens szettben gondolkodva, a 13-as és 10-es azért inkább 100, 120 Hz, de nem 200...)De a 12/18/24 dB-es vágásokat valószínűleg próbálgatnod kell, hogy melyik adja ki a legjobban. Ez függhet a magas elhelyezésétől is (ajtó/tükörháromszög/szélvédő alatt, stb), illetve a szub helyétől / sugárzási irányától a csomagtartóban.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
Elsőként kösd ki a szubot. Aztán próbáld ki az első szettet vágás nélkül. Aztán add rá a vágás a legmélyebb frekvenciáktól kezdve 12 dB meredekséggel. Ha azt érzed, hogy most már érezhetően veszítesz a mélyből, akkor ott állj meg. Ez lehet, hogy akár 40-60 Hz lesz. Ilyenkor levágod azt a frekvenciát, amit nem tud megszólaltatni az ajtó-elsőszett-erősítés-kábelezés kombó, csak felesleges erőpazarlás. Ha bizonytalan vagy a frekvenciában, akkor növelheted a vágás meredekségét.
Aztán ha ez kész, akkor azonos frekvencián vágd meg a szubot, és szinte a nulláról indulva emeld a szintjét. Ha azt hallod, hogy még nem hallod, csak jobban tele van energiával az autó akkor jó. Mondjuk tuti, hogy nem lesz ilyen szerencséd, ezért a szub vágását vidd egy kicsit feljebb, de a hatásnak hasonlónak kell lennie.
A minél magasabb vágási meredekség egyértelműbbé teszi azt, amit hallasz, könnyebb is vele dolgozni, de hosszabb távon kijön, hogy minél meredekebb a vágás, annál jobban beleszól a fázisokba, amik amúgy is elég kuszák egy autóban.
A 2-300 Hz az első szettre ilyen biztonsági játék lehet. A legtöbb ajtó(panel)nek 100-160 Hz környékén van egy kiemelése, amit pont tovább erősít a nem sziklaszilárd beszerelés, mg a legtöbb, autóhifire használt hangszóró kábel. Ha fölötte elvágom, akkor ez nem szólal meg, és örülök a jó kis első szettnek, a többit oldja meg a szub- csak hát nem tudja, az nem erre való.
A magasak szintjének állítását ugye tudnád saját erősítő csatornával, ez nálad nincs, akkor marad az a lehetőség, hogy belenyúlsz a keresztváltóba. Egy csomó szettnél erre gyárilag is van lehetőség, gyakorlatilag kisebb vagy nagyobb ellenállást kapcsolnak a jel útjába. Ha ez nincs, akkor utólagos tuninggal meg lehet csinálni.
[ Szerkesztve ]
-
Lite
őstag
Ear001 válasza nagyon jó útmutatás! Egytelen dologgal egészíteném ki, amit különösebb mókolás nélkül megtehetsz: ha mindig sok marad a magas, akkor a keresztváltóból a magas kimenőjénél fordítva kösd be a + és - kábeleket (azaz fordított polaritással). Ez általában helyrerakja a dolgot, viszont lehet, hogy a szubot is fordított fázisba kell majd állítani. Csak a mélyközép marad normál. Jó játékot! Hosszú menet lesz, de fény is az alagút végén...
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
A hangszóró impedanciája nem egy érték, hanem a freki függvényében változó dólog, amibe ráadásul a láda kialakítsa jó alaposan beleszól. Ezt csak mérni lehet. Az RMS pedig.... Szóval ez nem működik.
A szkóp már érdekesebb, de én nem azzal csinálnám. Az első szett erősítőjének gain-jét feltekerném valahová 2/3 és 3/4 közé. Fontos, hogy kényelmesen tudd szabályozni a hangerőt a fejegységről, nem csak egy-két kényelmes állás legyen. Maxra tekerve nekem sose volt igazán jó, pedig tudom, hogy olyankor elvileg nem szól bele a poti a hangba, de akkor nekem szinte mindig túl éles lett a hangzás. Ha megvan ez a kényelmes állás valahol 2/3 és 3/4 között, és kicsit megszoktad a hangját, akkor én jól letekerném a gaint 1/2-re, és hogy a hangerő maradjon kábé azonos, feltekerném a fejegységet. Ilyenkor egy másik hangot kell, hogy hallj. Igazából a fejegység előerősítője meg a végfok két különböző hangú valami. A gain potival gyakorlatilag a két hangot is mixeled, nem csak jelet állítasz. Aztán ugyan ezt játszd el 3/4-re tekert gain potival. A hang persze attól is változni fog, hogy járódik a rendszer, szóval érdemes ezt a gain tekergetést párszor még eljátszani. Amúgy ezt nem csak autóhifinél használják, van horror drága otthoni előfok is, aminél lehet használni.
Ha az első szettnél megvagy, csak akkor kapcsold be egyáltalán a szubot. Itt hasonló lesz a dolog, csak egyszerűbb, a gain poti tekergetésével majdnem biztos, hogy egy kicsit lágyabb vagy keményebb hangot kapsz. Azt érdemes választani, ami jobban simul az első szetthez, feltűnés nélkül.
Semelyik hangszórónak sem gond a fordított polaritás, egy csomó erősítő meg keresztváltó is fordít vagy tol a polaritáson.
[ Szerkesztve ]
-
Ear001
addikt
Ésszel kell csinálni, és akkor nem. Az első szettekben a magas szokott elhalálozni legtöbbször fejegységről hajtva eq-va, loudnessezve, mert ott már nincs kellő teljesítmény, csak torz jel, ami nem feltétlenül hallatszik is annak, ami nem lineáris kitérésre kényszeríti a tekercset és leég.
Ja, de ez csak akkor igaz, ha színuszjelet játszol le, de ahogy írtam, az elektronikák meg a passzív komponensek, még a hangszóró doboza meg a reflexnyílas is tol meg húz a fázison a frekvencia függvényében.
-
Lusu
aktív tag
Ha mindkettő akkor egy komolyabb terhelhetőbb szett választása lesz talán a jó út, esetleg ha fér nagyobb membrán méret. Már csak azért is mert ha valósághűbb zenét szeretnél hátra csak sub tartomány kerüljön. De ahogy Lite mondja, addig nem fogod megtudni mit is nyújt a komolyabb (de bármilyen hangszóró) amíg nem kapja meg a működéséhez támasztott igényeit.
Új hozzászólás Aktív témák
● A topikban TILOS hirdetni!
● Az összefoglaló elolvasása kötelező, a legtöbb kérdésre választ kapsz.
● Az összefoglalóban megtalálható kérdésekre NEM válaszolunk.
- ESR Rebound 360 Magnetic Keyboard Case (ENG) - iPad Pro / Air
- Új Gamer PC i5 12400F/13400F/24Gb DDR5/RX 6600 vagy RX 6600 XT 8Gb/500Gb M2 SSD/700W 2-3 Év gari
- ÁRZUHANÁS !! Szép Tervező Vágó Dell Precision 3541 Laptop -65% 15,6" i7-9850H 32/512 QUADRO P620 4GB
- Új Gamer PC i5 12400F/13400F/24Gb DDR5 5600Mhz/RTX 3060 12Gb/500Gb M2 SSD 2-3 Év gar
- ESR Rebound Magnetic iPad Pro 11" / Air 4-5
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen