Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Teasüti

    nagyúr

    válasz gyapo11 #6580 üzenetére

    Szerintem az oktatás pont fordítva működik, mint kéne. Egyetemi szintű elméletet akarnak bevasalni, amikor a gyakorlatban még arról sem beszéltek hogyan kell összeforrasztani két vezetéket.
    Én nem atomi szintről kezdeném és haladnék a makróméretű dolgok felé, hanem pont fordítva. Autodidakta módon én így tanulom. Megvan az irány, hogy mit szeretnék építeni és ahhoz veszem fel a kellő tudást. Nem fordítva. Belemegyek én szívesen az elméletbe is, ahogy megismerkedtem a mosfet-ek működésével is. De szerintem az oktatási rendszer ott hibázza el, hogy elveszi a kedvét a tanulónak. Tanítottak nekem (gépészként) elektromos teret, mágnesességet, elektromos kölcsönhatást, fizikai erőt számoltattak pontszerű töltésre, vonalszerű töltésre, gömbre tököm tudja mire. Közben egy árva szó sem esett arról hogy méretezzek pl. led előtét ellenállást. Az egyetemi tanulmányaim mind kuka. (Na jó, azért volt gyakorlati tárgy is. De ott sem építettünk, csak számolgattunk... Viszont az elméleten volt a hangsúly.) És egyszerű Ohm törvény, Kirchhoff törvény ami valóban hasznos, már általános iskolában megvolt. Ennél többre eddig nemigen volt szükségem. Nem érdekel az elektronok milyen elven mozognak a mosfetben, viszont tudjak releváns infókat olvasni a dokumentációjából és tudjak választani egyet az adott feladathoz. Ennél mi szükségem volna többre? Nem elméleti fizikus akarok lenni...
    Aztán vannak szuper kalkulátorotok, így papíron számolgatni se kell. A szimulátorokról nem is beszélve.
    Persze ha beüt az apokalipszis, akkor megyek vissza a kőkorba, de addig megleszek a külső segítséggel és segédletekkel.

    Amúgy azonos minőségű olajakat minden probléma nélkül.
    A fúrás már egy szakmai kérdés, szakirányú ismeretek nélkül empirikus úton megtapasztalja úgy is. Aztán ha érdekli miért égett-, törött el, csorbult ki, szorult meg stb, akkor majd kérdez. :)

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák