Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz -Solt- #4657 üzenetére

    Ez főleg annak tükrében érdekes, hogy a PC-s fejlesztők most folyamatosan szidják az NVIDIA-t a GameWorks middleware-kért. Még az Ubisofttól Bartlomiej Wronski is odaszólt nekik az elmúlt évben, hogy a hardvereik tök jók, de a szoftveres részleg lábon lövi magát a GameWorks-szel. Arra törekszenek, hogy minél jobban elzárják a fejlesztők elől az optimalizálási és dizájnbeli döntési lehetőségeket, ami teljesen érthetetlen, hiszen régen pont ők képviselték azt, hogy a fejlesztőknek szabadság kell, mert csak akkor lesz jó minőségű a program, ha kevés middleware-t használnak.
    A legjobb példa most a The Order: 1886. Látszatra azt hiszed, hogy PS4-es csodafícsőrökkel tarkított valami, de Matt Pettineo a GDC-n elárulta a "titkot", és ezt magyar fordításban idézném: "Ne használj kibaszott middleware-ket!". Nyilván egyébként PC-re nem lesz kiadva, mert a Sony-nak nem érdeke, de azt is elmondta, hogy elméleti akadálya nincs a portolásnak, és így nézne ki PC-n is.
    Szerintem egy óriási probléma, hogy amikor végre történik valami a PC-n, akkor előkerülnek a mesterséges akadályok. Végre átnyomtuk az új API-kat (nem úgy ahogy azt az MS és a Khronos szerette volna, de ezen már kár siránkozni), a fejlesztők megkapták a lehetőséget, hogy a működést mélységekben profilozzák, és ehhez még hozzájönnek az új API-k új funkciói, de ez csak járulékos extra, most tekintsünk el tőle. Mi lett volna a hardvergyártók feladata? Dokumentálni a hardvereket és kiadni a belsőleg használt disassemblert. Egyszerű az egész, ezt régen, 2010 előtt amúgy is megtette lényegében mindenki. Erre most, amikor igazán szükség lenne rá, előjönnek az önös érdekek, hogy mivel lehetne a fejlesztő munkáját akadályozni. Ma nincs olyan fejlesztőstúdió, vagy szimplán motorprogramozó, aki szerint a nagyobb kontroll ne eredményezne jobb játékokat. És az, hogy látják a kód teljes működését lényegében óriási előny, mert eddig ez hiányzott. Erre előjön az NV, hogy nesze itt a GameWorks, ami zárt middleware-ek gyűjteménye, hogy még véletlenül se tudd optimalizálni a működését, és PC-n ne lehessen előhozni olyan minőségi grafikát, amivel a The Order: 1886 előállt. Megint sikerült kilopni a szenet a mozdonyból.
    Egyébként aki kíváncsi a GTA5-re megnézheti. A játék azért nem jelent meg márciusban, mert a Rockstar beépítette az NVIDIA ShadowWorks middleware-t, és amikor megnézték a teljesítményét, akkor megdöbbenve látták, hogy a PS4-en alkalmazott technikáknál rondább és lassabb effekteket kaptak. Éppen ezért a PC-s AO helyére behozták a konzoloknál alkalmazott egyedi HDAO variánst, így a PC-s port ebből a szempontból olyan szép és gyors lesz, mint a konzolos (X1/PS4) verzió, míg az NVIDIA PCSS a szerződés értelmében bennmaradt, de az AMD-től elkérték a CHS-t, amit végül integráltak a mostani startig, hogy ugyanazokat az árnyékokat gyorsabban is kiszámolhassák a PC-k. Ez a baja a zárt middleware-eknek. Az így kapott effektek lassúak és sokszor rondák is, mert nincsenek jól beleintegrálva a motorba. Utóbbi szimplán lehetetlen, mert zártak, és ezért optimalizálhatatlanok is.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák