Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz lezso6 #41629 üzenetére

    Engedd meg, hogy lefordítsam egy számomra autentikusabb példára. Mindamellett, hogy persze érthető és most hallgattam meg Steve Burke és David KAnter beszélgetését, ami szintén tisztított a képen.

    Hasznos volt a magyarázatod, de nem haragszol, úgy vélem, pont az maradt ki, amire rákérdeztem:
    - miért kamion = Wave64 (ami ha jól értem egy 64 darabos adatcsomagot jelent)
    - miért olyan áteresztőképességű utakat használunk, ami az RDNA-ban már kétszeres?

    Utak helyett folyóval illusztrálnám, amin kompok viszik át az autókat.
    Az autók az adatok.

    GCN:
    - 4db 16 férőhelyes komp (4x SIMD16)
    - maximum 64 autó átvitelére lehet egyszerre jegyet váltani.

    RDNA:
    - 2db 32 férőhelyes komp (2x SIMD32)
    - lehet 64, de már akár csak 32 autó átvitelére is jegyet váltani.

    Az a szabály, hogy akik együtt váltanak jegyet, azok kénytelenek mind ugyanazon a kompon menni. Hiába tűnik úgy, hogy a 64 autó átszállítására a 4db 16 férőhelyes komp ideális. Valójában 64 autó átszállítására a GCN esetében 1 kompnak 4x kell fordulnia, akkor is, ha egyébként a másik 3 komp sajnálatos módon nem csinál semmit. És sajnálatos módon akik már átjutottak a túloldalra, nem távozhatnak, amíg mind a 64-en biztonságosan át nem értek.

    A GCN maximális kihasználtságához 4 csoportra lenne szükség, akik együtt váltanak jegyet.

    Az RDNA abban segít, hogy ha 64-en állnak össze és váltanak jegyet, akkor azok még mindig csak egy komppal utazhatnak, de a 32 férőhelyes kompnak elég csak kétszer fordulnia. Míg ha történetesen 32 autós áll össze, akkor akár egy fuvarral átérhet az egész csoport a túloldalra és mehet dolgára.

    Tehát a kérdés:
    - Miért szabály az, hogy 64-en válthatnak csak egyszerre jegyet? Ha tudjuk, hogy a kompunk 16 férőhelyes és egy csoportot csak egy komp tud szállítani, akkor miért nem 16 engedjük, hogy 16 fős csoportokban váltsák meg a jegyet?
    - Vagy ha tudjuk, hogy 64-es csoportokban jönnek/jöhetnek csak a kocsik, akkor miért szarakodunk 16 férhelyes kompokkal, miért nem dolgozunk 64 férőhelyesekkel?
    Lehet olyan, hogy több nem 64 fős csoport akar átutazni? Abban az esetben pont hasznos, ha több kisebb komp van.

    Szóval ha tudjuk, hogy egy Wave64 csak egy SIMD csoporton tud tudni, akkor miért nem Wave16-ok vannak? A wave64 mindig 64 adatot jelent, vagy csak maximum 64-et? Miben jelentene hátrányt ha 16 hosszú lenne a max?

    Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..

Új hozzászólás Aktív témák