- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Projektor topic
- Kezdő fotósok digitális fényképei
- Videós, mozgóképes topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- OLED TV topic
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
Hirdetés
-
Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
it Meggondolta magát a Ford, a helyzetre való tekintettel 2030 után is kínálhat Európában hibrid és benzines autókat.
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
A Corsair égisze alá kerül a Fanatec
ph A szimulátorrajongók körében nem épp ismeretlen név követi a a Drop, az Elgato, az Origin PC és a SCUF Gaming által kitaposott ösvényt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz kertsa #16802 üzenetére
Az a legalább az inkább legfeljebb, ha a mai játékokat nézzük.... Arról nem beszélve, hogy 2GPU-val az I5 elég gagyi 2X8 sávon... Nem olyan gyenge proci egy húzott Q6600, mint amilyen régi, pláne X48-al. Nem tudok olyan játékot, amihez egy 3200-3400-on hajtott Q6600 ne lenne tökéletesen elég 1920*1200-ban. És ezt úgy mondom, hogy volt Q6600-am, és 2 éve I7-el tolom, tehát van mihez hasonlítsak...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz TTomax #16809 üzenetére
De várj, azért egy E8400 és egy Q9550 között nagyságrendekkel nagyobb különbség van teljesítményben, mint egy Q6600+X48 és egy P55+I7 750 között....
Nem azt mondtam, hogy a proci nem számít, hanem hogy egy 3200-3400-on tekerő Q6600 X48-ban elég egy 5850CF-hez. Ha pedig nem elég, akkor ott a 750 se lesz jelentősen jobb, oda már egy brutál megtépett 920+ fog kelleni X58-ban. -
HSM
félisten
válasz Laraxior #16840 üzenetére
Azért ez überbrutál túlzás... Mutass már egy épkézláb tesztet, ahol a GTX470 duplagyors egy 5870-hez képest... (Heaven-t hagyjuk... Bármi más jöhet.)
(#16841) Cybertrone: A 6870 jó, ha 20%-ot ver az 5870-re intenzív tesszelálás mellett...
(#16842) Dj Dekko!: Az az 1120 stream egység meg minden más a magban 900Mhz-en száguld, míg az 5850 csak 725-ön! Ez óriási difi! Viszont tuningban mindkettőnek 900-1000 között a vége, az 5850 többnyire behozza a lemaradását!
(#16851) Giot: Kapcsold ki a videólejátszót/böngészőablakot, ami 400/900Mhz-re fixálta az órajeleid!
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Amúgy ahogy itt böngészgettem a 3Dmark11 eredményeket, azt vettem észre, hogy az 5850 ugyananolyan gyors azonos magórajelen, mint az 5870, ha van kis memória-tuning is... Ez lehetséges? Nálatok milyen pontok jöttek ki? Engem kicsit meglepett, hogy +160 shader, meg plussz textúrázócsatornák, gyorsabb memória, eredményük meg nincs semmi....
Nálam alapon, 725/1000: 3601 [link]
850/1150-en: 4128 [link]
Proci 176*21-en, ramok ~1400@CL7, uncore ~2800Mhz.
Kíváncsi lennék, mi fogja vissza a radeonokat, fura, hogy a 6850-ek is 4200 pont körül vannak, a 6870-ek meg 4600 körül, ami csak olyan 10% gyorsulás.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Dj Dekko! #16874 üzenetére
Nem 46, hanem 56 van benne, ami a 70%-a az 5870-énak. Viszont van 5% órajel előnye, tehát háromszög-előkészítésből, ROP-ból, és valahol 100%-200% között van a tesszelációs képessége az AMD szerint.
A 6900-asok ha a pletyik igazak, nagyon morcos darabok lesznek, az összes eddigi megoldáshoz képest dupla setup-al, meg egyb brutális dolgokkal, simán úgy tűnik, hogy az 5870 + legalább 50% simán meglessz a sebessége...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
De azért azt se felejtsd el, hogy te már kb egy éve élvezed az 5850-ed előnyeit, sebességét, míg aki most vesz 6850-et, az már ennyivel rövidebb ideig veszi hasznát, mert "elavulni" kb egyszerre fognak.... Arról nem is beszélve, hogy a refi 5850 azért egy jóval komolyabb konstrukció, mint a 6850-es karik többsége...
-
HSM
félisten
Szerintem ez nem egy túl jelentős kérdés. Mivel a DX11 karik tesszelációs képességei jelentősen eltérnek, biztos lesznek a játékokban opciók a szint állítására. Amennyire nekem a bencsekből lejött, ésszel használva az opciót nem fáj annyira az 5800-asoknak, mint ahogy egyesek beállítják. Meg lehet nézni a Stone Giant demóját bekapcsolt tesszelációval, extrém módban, ami kinyírja a radeont, azért brutál és értelmetlen mértékű tesszelálás van. (Bekapcsolt wireframe-el szépen látszik.) Normál módban is igen részletgazdag a geometria, és úgy meg röhögve viszi...
Arról nem is beszélv, mire lett kitalálva a tesszeláció, és hogyan, a LOD-al sokat lehet spórolni, és kis leleményességgel. Itt ez már a fejlesztőkön fog múlni, azért meg nem fogok GF110-ért rohanni, mert valami játékban ész helyett csak teszzelációt nyomtak, vagy mert extrém helyett csak normál mértékűt bír a karim....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Dj Dekko! #16912 üzenetére
Szerintem nekem az egyetlen darab 5850-em is elég lesz a Crysis 2-höz. Ha nem ultrában, 24X Edge Detect SSAA-val, akkor csak sima High-ban, mezei 4XAA-val... Legeslegrosszabb esetben, ha ez sem elég, akkor meg olyan szép lesz a játék mediumon, hogy nem fogom sajnálni a super-high hiányát...
Ha pedig nem lesz elég, akkor úgy vélem, nem én szúram el valamit....
-
HSM
félisten
Ha nem az a képet takonnyá alakító MLAA lesz benne, mint amit be tudok az 5850 driverében pipálni, akkor semmi bajom vele. Végülis, legrosszabb esetben kikapcsolom. Sajnos én ennél jobbhoz vagyok szokva... A 9700-as radeonom idejében megszoktam, ha belövöm az MSAA-t akkor csak a recés élek tűnnek el, nem a kép...
Amúgy vevő vagyok minden elcsepegtetett technikai infóra, ne aggódj...(#16915) Giot: Igen, ilyenek előfordulhatnak. Megfelelően kell alkalmazni, és akkor nem lesz ebből gond. Csakhát egyszerűbb nem használni. Olyan ez a tesszelálás amúgy, mint a hab a fagyin. Jó, ha ottvan, de ha nincs, akkor se hiányzik túlzottan.... Arról nem is beszélve, hogy nem csak ilyen óriási mértékben lehet tesszelálni, hanem mondjuk csak arra használod, hogy kismértékben szépíts az íveken, apróbb felületi alakzatokat formálj vagy kevéssé problémás területeken használod, mindjárt kellemesen szebb lesz a látvány, alig lesz teljesítményigény, és mindenki boldog lesz. Senki nem akadna pl fen azon, ha a lövöldözős játékban nem hal meg a gonosz ellen, akit a ruhája fodrozódásán lőttek... Valamint jó eséllyel senki nem akar majd az oszlop tégláinak apró repedésein átlőni...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz M. Andris #16923 üzenetére
A 3850-re nevetségesen kevés volt a 256MB már a megjelenésekor is, ugyanez igaz az 512-es 4870-re is. Az 5850-en viszont a GTA4 kivételével sehol nem vágytam még plussz memóriára. Én akkor vennék ezekből 2GB-ost, ha CF-be akarnám őket kötni, mert oda biza már kevés lehet nagyon hamar a fejenként 1GB.... A 6970 se véletlen jön 2GB-al, és 5870-ből se véletlen van kevés 2GB-os... Az 5800-ak teljesítményszintjéhez még éppen elég az 1GB. De legroszabb esetben az ember a textúrákat lehúzza mediumra, és máris nem kell a 2GB-s kari....
-
HSM
félisten
válasz M. Andris #16936 üzenetére
Oké, de ez csak az elméleti maximális számítási kapacitás. Önmagában nem sokat mond a termék játékok alatt tapasztalható teljesítményéről... Mert pl. a 6850 tesszelálva akár még erősebb is lehet az 5850-nél, a 6870 az 5870-nél. Egyéb esetekben mondjuk az 5800-asok a jobbak. Viszont a 6850-ek általában jóval olcsóbbak.
-
HSM
félisten
válasz Motion_Blur #16941 üzenetére
Persze, egy 5870-est hülye lesz, aki lecserél egy 6870-re... Én se fogom az 5850-em semmi pénzért akármelyik 6800-ra sem. De aki most vesz VGA-t?
(#16939) M. Andris: Jelenleg semelyik. De nem tudhatjuk, mit hoz a jövő, pláne az NV rendkívül erős tesszeláló képességét látva. Mondjuk ennek ellenére azonos áron talán inkább az 5850.... Amúgy az 5800-asok is középkategória.... Sőt, jelenleg úgy fest, hogyha kijön a 6900-as szzéria, és abból is egy dupla-gpu, akkor már csak alsó-középkategória lesz a 6800/5800....
(#16938) Dj Dekko!: Mi játszhatatlan?
(#16940) M. Andris: Nyilván azonos hardver és szoftver környezetben kell játékokkal tesztelni. Ezek a nyers technikai adatok nem sokat mondanak...
(#16942) M. Andris: Arra én is...
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz LackoMester #16946 üzenetére
Elvileg az "AMD Catalyst™ Accelerated Parallel Processing (APP) Technology Edition" drivert kell telepíteni, a sima csomag nem támogatja az OpenCL-t. [link]
-
HSM
félisten
válasz Dj Dekko! #16952 üzenetére
A metroban nem a tesszeláció öli meg a kártyákat. Azt alig-alig használja a progi. Ami nagyon gyilkos az az ADOF, cserébe egy full idióta effekt, én le is kapcsoltam. Viszont nálam az egy szál 5850 elvitte 1680*1050 DX11 Very High-ban, igaz ADOF nélkül, Tesszelálva, AAA-val, és asszem 4X-es AF-el. 1-2 jelenet volt csak az egész játékban, ahol 15-20 FPS alá esett, de ezen kívül végig megvolt egy játszható sebesség, a látvány meg nagyon durva volt így.... Egy GTX480-nak simán vinnie kéne amúgy VH-ban, ha mást nem, ADOF OFF-on...
-
HSM
félisten
válasz TeeBee73 #16962 üzenetére
Szerintem nem a játékok igényétől függ, hogy egy termék alsó, felső, vagy középkategóriás.
Ha egy cég játékra szánt portfóliójában létezik kétszerte gyorsabb, és harmad olyan gyors, akkor az szerintem erős középkategória. ( Gondolok itt az erősebb 5570-re, 5770-re, 5850-re, és 5970-re.) Más kérdés, hogy a középkategória az aktuális játékokkal mire képes. Nálam pl. a metro2033-nál vissza kellett vennem még 1680*1050-ben is a maxból, és úgy se ment végig 25FPS felett. Az ilyenek miatt csak középkategória az 5850. GTA4 szintén.Más... Az 5850/5870 sohasem volt VGA-s viszonlyatban leggyorsabb. Egyből ott volt felettük az 5970, majdnem dupla teljesítménnyel, majd később jött a GTX480 is, ami szintén masszívan gyorsabb volt.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Dj Dekko! #16965 üzenetére
Hát nálam a max az a Very High.... High-on "látványosan" csúnyább, úgyhogy inkább a very-high-t erőltettem, de megérte.
(#16966) Laraxior: A konfig-file-ában (MSIAfterburner.cfg) megkeresed az "EnableUnofficialOverclocking"-t vagy valami hasonlót, átírod 1-re az értékét notepaddal, és láss csodát. Viszont megszűnik a 2D mód ilyenkor, ami nem is baj, mert így nem lesznek olyan komoly hőingások néhány játékban tuningolva, mintha mennének az energiatakarékos opciók. Néha csak azért is 1mhz-et húzok rajta, hogy ne váltson vissza...
(#16968) TeeBee73: Úgy látom sikerült megkerülnöd a mondanivalóm lényegét, és fennakadni a leglényegtelenebb részén....
Ezek szerint te "optimalizáció" címén azt várod, hogy gyárilag butítsák vissza a játék megjelenítését olyan mértékben, hogy maxon jól fusson középkategóriás karikon is?
Mert attól függetlenül, hogy jelenleg minden elfut rajta, attól ez még csak a középkategória.
Arról nem beszélve, hogy én csak ezzel a két játékkal találkoztam, és nem is full-HD-ban játszom.... A 9700-assommal is anno 3 évig tudtam mindennel játszani, amíg el nem adtam, mégsem volt felsőkategória az X800-ak korában....[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz TeeBee73 #16973 üzenetére
Én azt értem, hogy különböző okokból az 5870-ek 80-100 000Ft közötti áron ragadtak be itthon újonann, de ettől függetlenül nem hiszem, hogy ez arányban van az értékükkel, amikor egy 6870 nem kerül többe 65 000Ft-nál, és alig-alig lassabb, néhol rá is ver az 5870-re. A használtárak is ezt mutatják, az 5870-ek 65K körül, az 5850-ek 50K körül mennek. Sajnos ez a komor valóság, a VGA-k kb. évenként esnek egy kategóriát... Nem véletlen lesz az 5870 kifuttatva, nem éri meg gyártani/megvenni a 6800-ak és tervezett 6900-ak mellett....
(#16975) TeeBee73: Én személy szerint nem szarom a pénzt, ezt kikérem magamnak. Egy egyszerű, 2 éves 22"-os samsung montirom van, 50K volt anno, és egy bő 3/4-ed éve vettem az 5850-em 57K-ért, 1 hónaposan, 17K-t fizettem rá a 4890-emre, ami azelőtt 1 egész évig kiszolgált, csak nekem túl hangos volt, és sokat fogyasztott, ezért cseréltem le. Az I7-re más miatt volt szükségem, a legolcsóbb 920-ast vettem 60K-ért 2 éve, és a ramom is 24K volt a 6GB. Egyedül a lapom volt viszonylag drága, de nekem megérte. Ez a nagy pénzszórás?
MOD: Azért ez nem 15%.... [link] De végülis ha gondolod, legyen akkor felsőkategória. Na majd ha az AMD is begyújtja a 6900-asokat, a dupla-GPU-s 6990-el... Na akkor már nem lesz mese, hogy csak a felső-középkategória lesz az 5870 teljesítményben....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz TeeBee73 #16979 üzenetére
Mint mondtam, azt, hogy egy VGA felsőkategória, középkategória, vagy belépőszint nem a játékok igénye, hanem az aktuális termékpaletta és az árképzés határozza meg az én véleményem szerint.
Igazad van, az egy kicsit erős, hogy a középkategória alja, azért maradni fog a felső középkategóriában. Bár, ha ténylegesen ki lesz hozva a GTX595 meg a 6990, és lejjebb vándorolnak a jelenlegi felsőkategóriás kártyák árai, akkor lehet nem is felső közép, csak sima közép lesz belőle.... Majd elválik, szerintem kár ezen vitatkozni.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz TeeBee73 #16982 üzenetére
Még annyit engedj meg, hogy viszont azt is látni kell, hogy erre a teljesítményre, hogy a Crysis gyönyörűen menjen 1920*1200-ban 16xAF DX10-ben, lehet, hogy fél éve 100K felett volt, (egyébként nem volt, mert az 5850 is képes erre, és több, mint egy éve kapható, 70-80K-ért újonann) de azt is látni kell, hogy ma már 45-50 000Ft körül megkapod ezt a teljesítményszintet egy 6850 személyében. Márpedig aki komolyan gondolta a játékot, ilyen olcsón rég nem kapott ilyen komoly teljesítményt... Tehát egy évvel ezelőtt ezért a teljesítményért ennek az árnak a dupláját kellett kifizetni! 2 évvel ezelőtt, ugyanezen sebességszintet képviselő 4870X2 pedig több, mint 2,5X ennyibe került!
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Hát, én azért nem hiszem, hogy 1000/1225-ön foghatóak lesznek... Alapon 1375 lesz a ramórajel, ha minden igaz, procikból szintén 1600 körülit pletyiznek, de már hatékonyabb, VLIW4 felépítésben, tehát itt is +20% sebesség. A dupla setup is veszélyes lehet. Én inkább az alap 6950-et tartom foghatónak egy jobb, tuningolt 5870-el, tesszelálás nélkül.
A 6850/6870 az 5800-asokat váltotta, ez a napnál világosabb, annál is inkább, mert az 5800-akat már nem gyártják, az 5770-eket viszont igen, és a 28nm-ig maradnak is. A 6800-asok is azért maradtak a 800-as kategóriában, és nem lettek 6700-ak, hogy egyértelműek maradjanak a teljesítményviszonyok, ne kelljen átnevezni az 5770-et.
Azt senki nem írta, hogy a 6870 veri az 5870-et, az lett írva, hogy tesszelálás mellett verheti. Itt a PH-tesztben ugyanazzal a 10.10-el lettek tesztelve, és alig 10% előnyt hoztak ki az 5870-nek a 6870-el szemben: [link]. A 3dmark nyilván nem releváns, sosem volt az. Azért jó poén.
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Hmmm.... Ezt eddig ne láttam. Ez alapján foghatónak tűnik... Mondjuk, tegyük hozzá, hogy ez a Cayman egy egészen újfajta irányvonalnak tűnik a felépítését tekintve, szerintem bőven lesz még hova optimalizálni hozzá. Ez pedig az első driver. Nézd meg, az 5800-ak honnan hova jutottak el egy év alatt csak a driver fejlődés okán.
Amúgy ne érts félre, én csak örülnék neki, ha minél tovább maradhatna a gépben a jó kis 5850-em, mindenféle különösebb elcsábulás nélkül....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Ja, ez is egy szempont. Én a kitűnő hűtése és jó tuningolhatósága miatt ragaszkodom hozzá. Alapfeszen 850/1200 stabil, 1,14V körül 940/1200 is megvan...
(#16998) M. Andris: Rossz a gondolatmeneted. A 6800 csip jóval kisebb, mint az 5800-é, ezért jelentősen olcsóbban gyártható. Ezenkívül olcsóbb nyákon, olcsóbb memóriákkal is hozza az 5800-ak teljesítményének 90%-át, miközben jóval nagyobb hasznot hoz a gyártónak. Ez volt a cél. Az 5870, azaz az 1GPU-s királyi címre pedig a 6970-t fogják kihozni, borsos áron. Az NV meg megint vakarhatja a fejét, mit lépjen a 6850-ekre, 45K-ért.... Mindenesetre nem sok haszon fog nekik maradni ezen a piacon, az már látszik....
-
HSM
félisten
Bevált végül, amit írtam?
Elvileg a rózsaszínesedés akkor lép fel, ha valamelyik régebbire telepítjük rá, mert kitaláltak valami új formátumot a színnek, aztán összekutyulódik. Az új CCC-be meg már alapból bekapcsol pár "képjavító" funkciót, örüljön a paraszt, milyen jó lesz a képnek, aztán sajnos nem mindig... Én élből kilőttem minden ilyen opciót. -
HSM
félisten
Tehát akkor a gyári beállítást visszalőtted... Jobb felső sarok, "Beállítások" fül alatt találod.
Utána bevándorolsz a videó fülbe, és utána a felső sorból kiválasztod a bal szélső fület, "minden beállítás", és ott mindent alkalmazás-beállításra teszel, vagy kikapcsolsz.
Mert alapértelmezésben rákapcsol színélénkítést, bőrtónus-korrekciót, "erősebb fehéret", élkiemelést, zajszűrést, zajcsökkentést, blokkmentesítést, dinamikus kontrasztot.
Csak ennyi mindent kell kikapcsolni, ha normális minőségű videólejátszást szeretnél.[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz Laraxior #17046 üzenetére
Ok, és ez nem egnem igazol? Arról volt szó, hogy nem CF-hez nem kell 2GB, és arról, hogy az SLI nem adja össze a memóriát. Az 5970-hez is azért kevés a 2GB, mert valójában 2*1GB, és ezért gyorsabb az Ares, mert annak ott van rendesen a 2*2GB, az felel meg egy rendes 2GB-s karinak.
-
HSM
félisten
válasz Cybertrone #17048 üzenetére
Persze, a játék motorja addig miért dobja ki a memóriából az adatot, amíg nincs szükség más adatnak benne? Ergo bennmarad a data, amíg valami "fontosabb" vagy frisebb ki nem löki. Ez nem jelent túl sokat. A 4GB ram az Ares-en ez mint írtam, a dupla GPU miatt csak 2GB.... A GPU számolókapacitás össze tud adódni, de a memória nem, mivel ugyanannak az adatnak két helyen kell szereplnie, hogy mindkét GPU a saját memóriájából elérhesse.
-
HSM
félisten
válasz Laraxior #17056 üzenetére
Én 4XAA-val toltam végig 1-2 hónapja sokadszorra 1GB 5850-en, DX10 maxon, igaz csak 1680*1050-ben. Nem éreztem hinyányát VRAM-nak... Pedig mikor a 4800-as topicot teleírtam azzal, hogy a Crysis-hoz nem elég az 512-es kari a normális játékmenethez, hát mindenki kiröhögött....
-
HSM
félisten
Szerintem el van rontva valahol a képernyők konfigurációja a CCC-ben, le kéne csekkolni, elsődleges, és egyetlen monitor-e az a DP-s cucc. Akkor csinál ilyet, ha a kari látja a DP-s monitort, de mikor a driver betöltött, kikapcsolja azt, mert másik képernyőre próbálja küldeni a jelet, ezért megy alvó állapotba a kép.
[ Szerkesztve ]
-
-
HSM
félisten
válasz Dj Dekko! #17076 üzenetére
Jajj már... Ne ne bohóckodjunk már... A 8800GTX a DDR3-as memóriája miatt széles busz ide vagy oda, csak olyan 86GB/sec.... Ez egy GDDR5/256 bites kari ~120GB/sec-éhez képest elég karcsú. Másik bibi, hogy a Crysis-hez a 768 MB memória sem épp elég, a 460 1GB-vl veri, csúnyán. A kb. 3X-os mennyiségű számolóegység, meg magasabb órajelek már csak hab a tortán. Nincs mese, a 8800GTX felett elszállt az idő.... Egy G92 GT/GTS/GTX ellen még bőven helytáll, sőt, el is veri, de egy GTX460 már más súlycsoport... A 8800GTX-nek már egy elsőgenerációs 192SP-s GTX260 ellen sem volt esélye....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
válasz DaDy0219 #17120 üzenetére
Az 5850-ek drágább konstrukciók, drágáb csip, drágább NYÁK. Valamint tesszelálás nélkül gyorsabb is, mint a 6850. A 6850 ellenben szebben csinálja az Aniso szűrést, gyorsabban tesszelál és olcsóbban előállítható, meg egy két ráncfelvarrás van rajta.
A PCI-e csatoló szerintem nem igazán lényeges, 2.0 vagy 2.1.... De itt a PH-n van róla egy elég jó kis teszt: [link] -
HSM
félisten
válasz Dj Dekko! #17145 üzenetére
Ez viszont igaz!
(#17147) Zoo123: Az enyém refi, 850/1200 alapfeszen, kis feszemelésre, olyan 1,14V körül 940/1200. De utóbbin már nem éppen hűvös a kari, és a venti is jóval zajosabban teszi a dolgát. Hűtését Afterburnerrel lőttem be, ne nagyon menjen 70-80 fok fölé tuningolva sem.
(#17148) Dj Dekko!: Szvsz ez attól függ, mennyire fér bele a gém a karinként 1GB ramba. Ahol sokat kell cserélni a tartalmát, mert szűkös, ott bizony komoly hátrányba kerül az 5970.
-
HSM
félisten
Gondolkozz egy picit.... Ha a relatív kevés a memória, akkor az aktuális jelenthez szükséges objektumokat be kell tenni a korábbi képkocka adatai helyére. Minél többször kell cserélgetni az adatokat, annál több adatnak kell annál rövidebb idő alatt megérkezni. Ha nem áll rendelkezésre az adat, mikor a VGA feldolgozná, akkor be fog dadogni a játék. Míg ha több szabad memóriád lett volna, akkor már korábban berakhatta volna a játék motorja a cuccokat, vagy akár egy korábbi képkocka adataiból még a memóriában is maradhatott...
A 8X-os slotban kétszer annyi időbe telik a komplett memóriatartalom cseréje, mint egy 16-osban. Ez nagyon nem elhanyagolható diffi.... Abba gondolj bele, hogy ahhoz, hogy folyamatosan meglegyen a 25FPS-ed, ahhoz 40ms alatt MINDIG el kell készülnie egy képnek. 40ms alatt egy 16X-os PCI-e slot 320MB adat beolvasására képes. Tételezzük fel, hogy a rendszerünk 50FPS-re is képes lenne, tehát 20ms idő alatt elkészül a kép, marad 20ms idő behívni minden adatot a memóriába, utána neki kell látni a dolgoknak. Innen jól látszik, hogy összesen 160-320MB adatot tud képkockánként cserélni a rendszer, de nem baj, ha 160-ból kijön. Ez 8-as slotnál feleződik. Az is jól látszik, hogy egy olyan játék, ami az 1GB-t megeszi, az már bizony könnyen belefuthat +100-300MB-nyi levegőben lógó adatba is..... Ja, és nem kalkuláltam bele, hogy a tényleges átviteli sebsségek még pár dologtól függenek, tehát ez elméleti maximum, és nem számoltam bele, hogy más dolgok is foglalják a PCI-e sávot. (Pl. a procinak vezérleni sem árt a VGA-t...)
Csak úgy poénból, lesd meg ezt a videót: [link] Itt szépen látszik, mennyi időbe telik szűk 1500MB képadat belezsúfolása 512, 768 illetve 1GB VRAM-ba....Ezért lett az új 6900-as ATI széria is 2GB-s... Mert az 1GB már nagyon-nagyon kevés CF-hez, sőt, már itt-ott 1db RV870 teljesítményéhez is szűkös....
[ Szerkesztve ]
-
HSM
félisten
Értem én a kérdést, gondoltam, akkor már körbejárom a témát...
A 16-os slotban jóval több szabad erőforrás marad. Alapból dupla gyors, amellett a procitól jövő fix forgalom nem változik, tehát arányaiban több, mint dupla szabad sávszél marad az egyéb adatcserékre.
Emiatt nyugodtan ki lehet jelenteni, hogy 16-os slotban azért elég sokat lehet játszani a memóriatartalom cseréivel. Több, mint duplaannyi memória lóghat a levegőben minőségromlás (beszaggatás, késleltetett kirajzolás) nélkül. Tehát azért nagyon nem mindegy, hogy 1100-nál kezdődnek a bajok, vagy 1300-1400MB aktív memóriaszükségletnél...
Persze, messze a legjobb, ha ott a másfél, 2 GB ram a VGA-n, és nem kell cserélgetni, csakhát nem mindenki engedheti meg magának ezt a luxust....(#17183) TTomax: Ugyanaz a szitu CF-nél is, csak akkor a fix adatforgalom picivel több. Igazából a rendszer van jobban fingatva CF-nél, gondolj bele, ha kétszer 8GB/sec-el adatra váró VGA-t kell etetni... Arról nem is beszélve, hogy a dupla GPU dupla sebesség, dupla adatigény ugyanannyi idő alatt...
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Stellar Blade
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Mobilhasználat külföldön
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- Építő/felújító topik
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest