Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Habugi

    addikt

    A teszt színtere Crysis3 WelcomeToTheJungle pályája (2.), elég régóta idejárok megnézni egy-egy BIOS "buher" után mit sikerült elérnem. Ugyan CPU/VGA tesztre manapság szentségtörésnek számít, ha az ember nem BF4 Multiban mér, két dolog miatt nem csípem.. A multi mivolta miatt nincs két egyformán reprodukálható terhelés és mert véleményem szerint még akkor se büntet olyat a procira "xy 64fős BF4 pálya amikor leomlik a halálcsillag" (nem tudom a nevét, biztos van aki hallott már erről) mint a WTTJ "vagonos/őrtornyos" része. :N

    Nagyon rövidrefogott kitérővel és halkan megjegyezném, pár napja volt alkalmam a későbbiekben a felvételeken látható felbontás/beállítások/azonos Win7/Catalyst mellett látni/megnézni mit művel ez a rész, egy 4.5re húzott 4690K-val ami mellett egy 1040re húzott 290es brummog..
    A téma sokak számára kényes mivoltára tekintettel csak annyit mondok, olyan procilimitet csinált i5-re ez a rész, hogy a 290es ledadogott amikor a CPU terhelés átlépte a 90%-ot. A GPU használat nem egyszer 50% alá esett, ilyenkor a Hawaii GPU szépen el is kezdte leszabályozni magát 1040ről, nem ritkán 800Mhz alá. Ez jó önigazolás volt, mégsem vagyok helikopter amiért ide járok tesztelni, ez a játék/pálya bizony egy példa arra (és meglehet talán az egyetlen eddig..), ahol egy húzott i5-ös bizony elfogy, jól (ki)használja a 4+ magot, annyira, hogy a 4 szépen el is fogy, hiába az akár 50%-os egyszálas teljesítmény fölény az i5 javára. :(((
    Akit bővebben érdekel a téma, esetleg megkérheti majd Lacielvtarst, csináljon ugyan itt/ugyan így egy tesztet 4790el BIOS-ban kikapcsolt HT-val.., hogy amit leírtam látható is legyen, ugyan neki is csak 280X-e van.

    Ennyit arról hol zajlott a CPU limit teszt, BF4-től/ről még sehol nem olvastam/láttam olyat, hogy hasonló terhelést csinált volna. :N A Crysis az Crysis na.., az első rész sem tegnapi darab, de csak a 280X óta fut "normálisan". :DDD (Előtte persze az utolsó amivel néztem egy 6850est volt, amit a 270X is kétszer megesz már reggelire..)

    Három órajelen teszteltem a 8320ast mennyire képes kihajtani az 1240/1700ra húzott 280X-et (alapon 1000/1500), 4 / 4.5 / 5Ghz-en. Mielőtt linkelgetnék, azt érdemes majd figyelni, hogy adott részeken a CPU terhelés mellé milyen GPU Usage társul. Általánosságban azt vettem észre, amikor a GPU terhelés 90% alá esik, olyankor bizony az FPS is elkezd látványosan csökenni, szoros összefüggésben a GPU kihasználtság csökkenésének mértékével. A másik dolog amit majd a három video summázása közben érdemes figyelni, adott részeken mozgás közben az órajel (cpu) függvényében mennyivel magasabb a GPU használat/kihasználtság. :K Mivel kisebb-nagyobb procilimitem mindhárom órajelen van a húzott 280x mellett, szemléltetésül gyakran elfordulok olyan irányba amerre kevesebb számolni/"látnivaló" van, ilyenkor a GPU használat is felcuppan szépen 100%-ra.

    8320 @4Ghz: [link]

    Elég látványos hogy még a vagonos/őrtornyos rész előtt, az aknamező környékén (előtt és után) mennyire látványosan tipródik a húzott Tahiti a 4Ghz-es 8320 mellett, a "kezdés" pillanatában is 90% GPU usage fogadott, pedig a prociterhelés még nudli a későbbi részhez képest.. :(
    Az átugrott intro/checkpoint után indul a probléma.., átlag 80-85% GPU usage ami elég gyakran 70%-ra is bezuhan, az FPS sem túl acélos. :(((
    Érdemes figyelni azt a részt (is), amit notorikusan elrontok játék közben és az őrtorony az ellenálhatatlan vonzalmát elkezdi kifejezni irányomba.., 85-90+% CPU terhelés/ 70% GPU, 40re van az alá zuhanó FPS.., közben amikor nyílt terek(et) nézek dettó. :((

    8320 @4.5Ghz: [link]

    Na itt már kezd alakulni a történet, nem véletlen szoktam mondogatni, hogy 7970/280x/gtx680/770 kaliberű kártyákhoz innen érdemes kezdeni a tunningot! ;)
    Már a pálya első részén is egész szépen tudja tartani a Tahiti a 100% közeli állapotot, az FPS ingadozások sem olyan drasztikusak már (ugye az FX-ekkel szemben sokszor olvasott/halott teljesen igaz negatív kritika az, hogy alacsonyabbak a minimum FPS-ek, így a min/max tartományon belüli kilengés is nagyobb és sűrűbben előforduló dolog mint az Inteleken!), 90% alatti állapot nincs is.
    Checkpoint után a germán tehenészlányok legvadabb álmait is megszégyenítő buja aljnövényzet "lengedezése" sem viseli már meg annyira a CPU-GPU viszonyát, 85-90% prociterhelésnél sem esik 80% alá a GPU használat, érezhetően egyenletesebb az FPS szóval már egészen jól tartja magát a vas.
    Az őrtorony aktiválódását követő "szégyen a futás de qrva *nnyát aki kerget" résznél sem roggyan meg annyira, 70% GPU terhelésnek már nyoma sincs, de látszik hogy még mindig van min "dolgozni".

    8320 @ 5Ghz: [link]

    A configban rejlő történet/lehetőségek vége..
    (Ugye meséltem amikor megnéztem mit megy ugyan itt 5.3Ghz-en..1.6V-al, hát nem lett jó vége.., drámai hatásokat nélkülöző szertartás közepette eltemettem az integrált hangkártyámat.. ;] , viszont nagyon bitangul futott!! :DDD)
    Az első részen összességében már többször van 99-100%on a GPU használat sem mint alatta, az FPS stabilitás már-már Inteles magasságokba emelkedik. :D
    Checkpoint után, a vagonok közt nagyobb területekre tekintve is szépen tartaja magát a Tahiti 90-95% fölött. FPS ügyileg is olyan magasságokba emelkedünk egyes ismétlődő helyeken, amiket addig nem láttunk.
    Az őrtorony aktiválódását követő hazafutásnál is már 94%-ban minimalizálódik a GPU használat.
    Összességében 5Ghz-en az egész kezd olyan stabilitás érzetet adni, mint Clint Eastwood 20év alatt felmutatott mimika repertoárja. :K

    Nos a látottak/leírtak alapján körülbelül ennyi, amennyit én sejteni/tudni vélek a procilimit mibenlétéről.
    Zárásnak az első pálya/kezdés, ahol a fentiek tükrében speciel procilimitnek nyomát nem látom: [link]
    Igaz itt nyoma nincs annak a CPU használatnak/terhelésnek, mint az ezt követő WTTJ-on. :N

    Sokszor említek FPS "csökkenést", azért ilyenkor okkal lehet szőrszálhasogatás érzete az embernek, mert adott esetben 3-5 nyomorult FPS-ről van szó. :D
    Az azért remélem látható, hogy a pálya második/vagonos felén a 4 ill. 5Ghz közötti játékmenetben nem egyszer tapasztalható akár 15-20FPS különbség is, mégha csak kis ideig is. Nem szabad elfelejteni, hogy kisebb VGA-k esetén valószínüleg már 4Ghz környékén sincs CPU limit ezen az azt hiszem mondhatom, extrém módon terhelő pályarészen, meg a 280X is megvolt húzva rendesen. Nem tartom kizártnak, hogy alapon (1000/1500) már 4.5Ghz-en is fajsimán kipörögné magát 100%-on, csak így még sosem használtam.. ;]
    Ez egy 4+ magot frankón (ki)használó játék, ami nem ilyen ott persze nagyobb valószínüséggel fordulhat elő ez a "jelenség", ráadásul minél erősebb a VGA, annál nagyobb rá az esély, ugye a húzott Tahitivel is éppenhogy elbír ilyen "durva" körülmények között az 5Ghz-es 8320as.. :U

    Remélem találtok benne infót/újdonságot!

    UI.: Ez a procilimit? :D
    UI #2.: elképzelhető, hogy a 4.5ös video még egy ideig nem lesz elérhető FHD-ban/szarul olvasható lesz az OSD, mert csak nemrég töltöttem fel..

    :R

    [ Szerkesztve ]

    ..játékokban a Depth of Field bizonyos szempontból olyan mint a zöldborsó.., szükség idején valami állat kitalálta hogy ehető...

Új hozzászólás Aktív témák