Hirdetés

Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • azbest

    félisten

    válasz Sonja #18 üzenetére

    egyébként ebből a 11th gen és 12th / 13th gen notis integrált Xe grafikások is profitálhatnak, ahhoz is használható az ARC driver

  • #88750080

    törölt tag

    válasz Sonja #18 üzenetére

    Honnan lehet tudni, hogy dxvk-t használnak natív driver gyanánt?
    Nekem ez csak valami vágyvezérelt találgatásnak tűnik, a cikkben is van egy mondat:

    They say the way it works will be transparent to the end user, so they likely just have a list of games where the driver switches between DXVK or their own work.

    A fickó egy szóval nem mondja, hogy dxvk és a sajátjuk között váltogatnak. Azt mondja, hogy a natív driverük és az emulation layer között választanak, de itt az emu layer a MS D3D9on12-jét jelenti, amin eddig is futott.
    A Dxvk-t amúgy sem lehetne oda beintegrálni, mert a D3D9 frontendjét mint kódot (d3d9.dll) a MS adja, a backend maga a driver (a D3D9on12 is az), aminek az interfésze biztosan nem egyezik a dxvk backendjéével. Amúgy is teljesen logikátlan lenne, hogy a D3D9 shadereket dxvk-s kóddal SPIR-V-re konvertálják, aztán arról tovább a natív gpu-ra. Nyilván egyből a natívra megy a transzláció, ezzel is csökken a kód bonyolultsága és a microlagek időtartama. Az egyes videómemóriaformátumokról meg mappelésről, amit a modern API-k nem támogatnak, már ne is beszéljünk.

    Esetleg szálak közötti kommunikáció meg mondjuk dynamic bufferekhez való memóriaallokáció tekintetében lehetne valamit is dxvk-ból csenni, de ezzel ki is merült a dolog.

    Vicces, hogy csak azért, mert a xar D3D9on12-höz képest egy natív implementáció sokkal gyorsabban fut, a linuxosok máris azt hiszik, hogy ők fújták oda is a passzátszelet.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák