- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- BIOS frissítés
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Milyen SSD-t vegyek?
- Gaming notebook topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- ASUS notebook topic
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- AMD Navi Radeon™ RX 6xxx sorozat
- E-book olvasók
Hirdetés
-
Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
it Az EB felkereste a nagy pornóplatformokat, hogy megtudja, milyen intézkedéseket tettek.
-
Strand vagy hűvös szoba? A hardverek tudják a választ!
ph Asztali gépek, alkatrészek, perifériák és kiegészítők szeretnék elkerülni a napszúrást.
-
Elindult a Valorant konzolos zárt tesztelése
gp Bár a készítők bétáról beszélnek, a játékban aktívak a trófea és achievement rendszerek, lényegében a teljes kiadást kaptuk meg.
-
PROHARDVER!
Az AliExpress használatával kapcsolatos információk.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gica
csendes tag
Érdeklődnék, hogy rendeltem az Alin nov.15-én. A track info azt mutatja, hogy, nov.25-óta eparted country of origin. Valamint dec.6-óta : Arrived at Hungary. A csomag LP azonosítóval van. A 60 nap 10-11 nap múlva jár le. Mit tudok tenni, ha ezután sem érkezik meg a csomag? Az info alapján biztosan itt van az országban? Hol tudom keresni?
-
Gica
csendes tag
Köszönöm az infót. Pár éve jártam már úgy, hogy a kiterjesztett idő alatt sem jött meg a termék. Visszakaptam a pénzt, és természetesen rá 2 napra (Murphy) megkaptam. Jelzetem az eladónak, és már nem emlékszem hogyan, visszautaltam a pénzt. Nagyon hálás volt. A lelkiismeretem nem hagyott volna. Viszont engem már vágott át eladó. Mit lehet tenni akkor, ha a termék nem ugyanaz, mint amit rendeltem, (más volt a színe a szőrmegallérnak), fényképpel jeleztem, visszatérítést kértem, rögtön az volt a válasz, hogy küldjem vissza, akkor visszakapom a pénzt. De a visszaküldés annyi lett volna, mint az áru. Így buktam az árát. Vam esetleg olyan info a hirdetési oldalon, hogy csak visszaküldés esetén kérhetek visszatérítést, és ezt nem olvastam?
-
Gica
csendes tag
Igen ezt a szöveget szoktam olvasni, de eddig nem volt nagyobb gondom. De ez alapján az eladó megteheti, hogy rossz termék esetén fel sem ajánl részleges visszafizetést, hanem rögtön a termék visszaküldését kéri.
A másik kérdésem eltelt a 60 nap, és nyitottam egy dispute-ot, Az eladó kérte, hogy zárjam be, és várjak még 20 napot.Ha nem jön, újraküldi a terméket. Ha bezárom, van lehetőségem újra megnyitni, ha továbbra sem jön meg a termék. Mi ilyenkor a teendő? (Olvastam valami hasonlót itt a fórumban, de hajnali 2 volt és nem igazán értettem, mennyi időm van utána, és mit kell csinálni?) -
Gica
csendes tag
válasz Ixion77 #27568 üzenetére
Szerintem az AliExpress nem kereskedő. (Kereskedő az, aki megveszi a gyártótól, termelőtől az árut, és haszonkulccsal továbbadja.) Az AliEx. kb. hasonló mint nálunk a Jófogás. Összeköti a termelőt (eladót) a vevővel, de nem árusít semmit, csak hirdetési felületet biztosít. A hirdetések feladásából van bevétele, és gondolom a pénzmozgásból. Az EMAG is csak a saját maga által forgalmazott termékekre vállal garanciát. A rajta keresztül más forgalmazó által árusított termékekre nem. Erre fel is hívják a figyelmet. Megadják a forgalmazó elérhetőségét, de ennyi. Gondolom az AliExpress is így működik.
-
Gica
csendes tag
Olyan problémám lenne, hogy nem érkezett meg egy termékem.(Ahogy olvasom nem vagyok egyedül) Sajnos későn kaptam észbe, csak a 60. nap után jeleztem az eladónak a problémát. Kérte, hogy várjak még, amit meg is tettem. Tudomásom szerint a 60. nap után még van 15 nap a dispute indításra. A 13. nap után indítottam a dispute-ot, és most azt kéri, várjak még, de nem ajánlotta fel a védelem kiterjesztést. (legalábbis nem látom sehol a részéről, hogy ezt mondaná.)
A válasza: Comments:Shipping may be delayed, please be patient for some time!. Ezt elfogadom, vagy elutasítom lehetőségem van. Mi a teendőm ilyenkor? Ha tovább várok, az meddig lehetséges, hogy ne ússzon el a pénzem? Tudok-e később is vitát indítani, vagy lejárt az idő? -
Gica
csendes tag
Érdeklődnék, hogy mi a helyzet július 1-től, ha a csomag ajándékként érkezett, és esetleg csak a szállítási költség van feltüntetve?
-
Gica
csendes tag
Tehát minden ajándék után kell 4000ft-ot fizetnem vámkezelésre.
Mostanában tobb kis csomagom érkezett hollandiai feladással. Ott mit fognak felszámolni? -
Gica
csendes tag
Olyan problémám van, hogy a posta oldalán látom a csomag vámkezelését, (2x is) majd küldözgetik az NPKK-ból az OLK-ba, de előreutalási lehetőséget nem jelez, természetesn értesítést sem kaptam.
Felhívtam a postát, ott azt mondták, hogy hiába van a csomagon rajta a tel.számom, ha az eladó, vagy a feladó posta előre nem küldi el a csomagszámmal az elérhetőségemet, akkor automatikusan utánvéttel fizetem a dupla összeget, mindegy, hogy a csomagoláson rajta van az elérhetőség. Eddig - egy kivétellel - mindegyik csomagomat értesítés nélkül, küldték a helyi postára, dupla kezelési díjjal. (Annál az egynél a nyomkövetőben írta, az omline fizetést, csak értesítést nem küldött.) Az énpostám oldalon sem írja a tövvinél a fizetési lehetőséget. Ez hogyan ellenőrizhető? Mi a megoldás? -
Gica
csendes tag
Igen, ezt a számot hívtam. Az ügyfélszolgálatos hölgy, a gépén csak azt látja amit többnyire én is. Azt mondta, hogy akkor biztosan nem volt tel.szám, ha a nyomkövetési oldalon nem jelez online fizetést. Az ali-nál viszont minden adat be van írva - hiszen az egyiknél jelentkezett az online fizetés lehetősége. Vagy minden vásárlásnál külön be kell írni az adatokat? (Mert azt nem szoktam, az automatikusan korábban beírt adatokkal ment a vásárlás.)
-
Gica
csendes tag
Nekem is volt ilyen csomagom. Ha a nyomkövetőben nem látsz olyan sort, hogy online fizetés elérhető, akkor arra hivetkoznak, hogy a feladó, vagy a feladó postája a csomagszámmal nem küldte el a te tel. számodat vagy e-mail címedet. Teljesen mindegy, hogy magán a csomagon ott vannak az adatok, mert a program nem a csomagot nézi, hanem az előre elküldött adatokat, amit a feladó már feladáskor feltölt a rendszerbe. Fogalmam sincs, hogy hogyan lehet ellenőrizni, vajon a feladó mit küldött és mit nem, a posta mit tagad és mit nem.
-
Gica
csendes tag
Igyekeztem végigolvasni visszamenőleg az információkat, de kezdek belezavarodni. Utolsó rendeléseim még júniusban voltak, de a szállítása természetesen átcsúszott júliusra. Volt egy csomagom, ahol a nyomkövetésen kiírták az online fizetést, de természetesen nem értesítettek. Ezt sikerült elintézni és 399ft- lett a vége. A másik két csomagra nem volt online fizetés, azt mondták, a feladó nem küldött elérhetőséget.
1.Ezt hogyan lehet ellenőrizni? Vagy a posta rámondja és én duplán fizetek? (Mivel egy csomagnál megkapták, így feltételezem, hogy az alapadatoknál minden jól be van írva). Hogyan legyek biztos abban, hogy az elérhetőségem is megérkezzen a csomagszámmal együtt? Kinek jelezzem ezt, a feladónak?
2.Ma jött meg két csomagom, mindkettő UH…BE kóddal. A sima postás simán bedobta, egyikre sem fizettem. Mindkettő a CAINIAO által jött, az egyik átragasztott Belgium feladással, a másik Hongkong feladással. Ezek szerint csak a kódot nézik a feladót nem? Várható, hogy a későbbiekben is az UH…BE ingyenes lesz?
3.Ha most rendelek, és ott a „VAT added…” felirat, az azt jelenti, kifizettem az áfa-t is. Erre itthon a posta csak a 399ft-ot rakhatja rá? Vagy - ahogy olvasom - megint számol áfát, amit meg kell reklamálni?
4.Az ali-nál a szállítási cím beírásnál nem találok olyan sort, ahova az e-mailt be lehet írni. Hova kellene írnom? A telefon formátuma +36 (ami már alapból be van írva, ha megadom az országot) és utána írásjelek nélkül a telefonszám? Elnézést, hogy ilyen dolgokat kérdezek, de már nem tudom, mit ellenőrizzek, hogy minden rendben legyen, és ne 799ft legyen minden csomagom. -
Gica
csendes tag
Nem 10 munkanapig őrzi a posta a csomagot? Nálam ugyan nem sikertelen kézbesítés volt, hanem nem vettem át, és mondtam, adja le a postán, mert megreklamálom. Ott mondták, hogy 10 munkanapig őrzik, utána küldik vissza. De minimum egy értesítőt kell (kellene) bedobni, ha címen járt a postás.
-
Gica
csendes tag
Még júniusi rendelés volt. Júl. 5-én regisztráltam az Énpostámra, és láttam a nyomkövetőt. 3 terméknél volt részletes info. Egy terméknél volt olyan sor, hogy online fizetés, (ott nem telefonáltak, de csak 399ft-ot kellett utólag fizetnem) kettőnél meg nem. Júl.7-én felhívtam őket. A reklamált terméknél még a 48 órában is benne voltam. Közölték, hogy nem kaptak telefonszámot, így automatikusan 799 ft amit fizetek. Mindkettő RE...CN volt. Aminél volt online fizetés az RV....CN. Lehet, hogy egyik terméknél van elérhetőségem, a másiknál nincs? Eladófüggő, vagy feladópostafüggő? Esetleg nálunk van a gond?
Esetleg van arra információja, hogy ezek a betűk mihez köthetőek? A CN Kína akar lenni? (A BE gondolom Belgium, az utolsó csomag onnan jött és nem kellett fizetni.) És az eleje? -
Gica
csendes tag
Mi az, hogy eVámol?
Ha a nyomkövetőben nincs online fizetés, akkor is van a terméknek kódja amit kérésre ki kell adniuk, és akkor is ki tudom utalással fizetni? Amikor a hó elején telefonáltam, még azt sem tudtam, hogy létezik kód, és az alapján be tudom fizetni a 399ft-ot, akkor is, ha nem küldenek értesítőt, hanem elébe megyek a dolgoknak. Fel sem ajánlotta az ügyfélszolgálatos. -
Gica
csendes tag
Érdeklődnék, ha júl.1-től az ali minden vásárlásra ráteszi az áfát (azaz kiveszi a posta kezéből azt, amit eredetileg ő akart csinálni, és erre a munkára harangozták be a "jelképes" kezelési költséget) akkor tulajdonképpen a posta mit csinál, azonkívül, hogy még egyszer feszámolja az áfát - amit jó esetben visszaigényelünk - és fizettet 399 vagy 799ft-ot? A semmi munkára.
-
Gica
csendes tag
A fizetéssel van gondom. pontosabban a váltással. Elolvastam az összefoglaló 4. pontját. De nálam a fizetéskor nincs ilyen ablak, ahol a or choose card issue rate-re tudnék kattintani. Nálam ez az ablak jön fel:
Ha bemegyek a Payment methods-ba a change-val:
Itt a két doboz között tudok választani, de ennyi. Semmi dollár, vagy forint beállítás.
Máshol kellene beállítani a váltást? -
Gica
csendes tag
Köszönöm, sikerült ez a rész. Viszont a Paypal számlán a név, címnél nincs ott a tel. számom, pedig az alin a shipping address-nél ott van. (A paypal jelezte, hogy a Alibaba.... -tól kapta a címet.) Okozni fog ez problémát, vagy a Paypal számlának nincs köze a szállításhoz?
Esetleg máshol is kell címet megadni a alin belül, nem csak a shipping adress-nél? -
Gica
csendes tag
Üdv mindenkinek. Nem túl gyakran rendelek az aliex-ről. Most olyan problémával találkoztam, hogy 3 kis értékű csomagom (1-2 dollár) érkezett, de egyik sem az eredeti eladó által jelzett csomagszámon. Valahol út közben - valószínűleg még Kínában, mert rendelés után pár napos a dátum rajta - átcimkézték a csomagokat, teljesen ismeretlen csomagszám, és vonalkódot kaptak, és mindhármon az "IOSS IM******2556 jelzés van. A csomagon természetesen minden adatom rajta van. Viszont a postán a 799ft mellett vámot is fizettettek. Mikor megreklamáltam, azt mondták, a feladótól nem kaptak 10 jegyű IOSS számot, és az adataimat sem, ezért nem értesítettek és ezért kellett áfát fizetnem. A postai számlán viszont "Vámkezelési díj" és "Vámteher" - (nem áfa) látható. A vámteher és az áfa ugyanazt jelenti a posta szerint? Mivel a panaszban írtam, hogy vámterhet fizettem, de a válaszban áfá-ról beszéltek.
Az eredeti kérdés viszont az, hogy mi lehet ez az átcimkézés? Az új vonalkód alatti számsor teljesen ismeretlen, nem küöthetö az eladókhoz. Mindhárom új cimkén rajta van a "postage paid" felirat, és visszaküldés esetén ugyanaz a cím szerepel, pedig 3 teljesen különböző eladótól vásároltam. A szállítási módok is különbözőek a megrendelés szerint: Cainiao Super Economy for Special Good és Seller's Shipping Method. Valamint mindhárom esetben vásárláskor kifizettem az áfát. Kinél kell reklamálnom a dupla áfa fizetés miatt? Mert a posta visszadobta a labdát, mondva, hogy nem kapott IOSS számot. Az eladónak küldjem el az átcimkézett csomagról a képet? De ő nincs rajta az új cimkén, a visszaküldési cím meg lehet semmit nem mond neki. Nem tudom bebizonyítani, hogy az ő terméke volt az idegen cimke alatt. Levenni nem lehet a cimkét, mert ragad mint állat, és az eredetit ie felszedi. Mi a teendő ilyenkor, mert a fél dollárra vizettem a postának 3 dollárnyi forintot. A 399ft-tal még elfogadható a dolog, de a plusz 1000ft már túl minden ilyen termék után. Esetleg ki lehet szűrni, hogy mely szállítási módnál, vagy mely eladóknál stb. alkalmazzák ezt az átcimkézést? Előre is köszönöm a választ.[ Szerkesztve ]
-
Gica
csendes tag
Bocsánat, hogy ismét zavarom. Mi az a vámolásos igazolás? A problémás csomagomat a postán fizettem (áfa+kezelési költség). A posta oldalán az adott csomagról (küldeményazonosító és irányítószám után csak egy "Küldemény részletei" infót kapok. Számlát itt nem tudok letölteni. Hol keressem azt a bizonyos igazolást? A postán kapott számviteli bizonylatot és az igazolást kell a dispute-ban elküldeni?
-
Gica
csendes tag
Üdv. A posta minden oldalán karbantartás van. Mire ennek vége, kifutok a befizetési határidőből. Mit tudok tenni? Írjak a postának? Utólag meg tudják hosszabbítani a határidőt az on-line fizetéshez?
-
Gica
csendes tag
Tisztelt hozzáértők. Érdeklődnék, hogy mi a módja a hibás termék visszaküldésnek? Kerestem az összefoglalóban, de a Paypal 8.pontja - amire irányított egy régebbi komment - nem arra vonatkozott.
Van egy törött termékem. Megreklamáltam, de az Aliex csak a termék árát fizetné vissza, a szállítási költséget nem, csak ha visszaküldöm. A szállítás 2x annyi volt, mint a termék. Milyen módon kell küldenem, hogy legyen azonosítóm a feladásról, hogyan fizessem, mit továbbítsak az Aliex. számára?
Előre is köszönüm a választ. -
Gica
csendes tag
Igen, törötten érkezett, a doboz is nyomott volt. Fényképeztem a zacskót, címmel, a dobozt, a törött elemet és ezeket küldtem. Erre írta az Ali, hogy a terméket fizeti. Nem fogadtam el, visszaírtam, hogy a széllítést is fizettem, ha újat akarok venni, akkor mennyi lenne az ár. Erre jött ez. Ilyenkor mi van?
Print screen-t nem tudok ide berakni! Mit bénázok el? A Refunf history-i akartam berakni.[ Szerkesztve ]
-
Gica
csendes tag
Közben az aliex. lezárta a reklamációt. Nem reagált a visszautasításra, ahol írtam, hogy a szállítást is fizettem, és újra rendelni mennyi lenne. Azt is írtam, hogy nekem az is megfelelő, ha az eladó újra küldi a törött terméket. Sajnos továbbra is csak a termék árát fizeti vissza, szállítás nélkül Az érdekesség, hogy az eladó is elutasította a döntést. Lehet, neki is megfelelő lett volna az újraküldés. Nem tudom. Ilyenkor lehet még Paypal-koz fordulni, vagy nincs értelme?
-
Gica
csendes tag
Az összefoglalót olvastam, de nem találtam arra infót, hogy mi módon tudom a terméket visszaküldeni? Kaptam az aliex döntéséről infót, hogy vagy részleges visszatérítés, vagy visszaküldés, és az eladó fizeti a visszaküldés árát, és a teljes visszafizetést. Kis értékű termékről van szó. Csak szeretném tudni, hogy mi a visszaküldés menete? (postai szállítást jelez az ali, kereskedelmi futárt nem preferál) A postán mit kell kérnem, kitöltenem, esetleg árat tud valaki, hogy fél kg alatti csomagnak kb. mennyi a visszaküldési ára nyomkövetéssel? Ha tudok valami közelítő árat, azt jelezni tudom az eladónak, hogy biztosan megéri-e neki a visszaküldés?
Új hozzászólás Aktív témák
● Nézd meg a téma Összefoglalót!
● Használd a gyorskeresőt (jobb felső sarokban van) a kérdés feltevése előtt, előfordulhat, hogy van már rá válasz.
● Ha mégsem találtad meg a választ, kérdezz!
● Ha konkrét termékkel kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a linkjét is.
● Ha szállítással kapcsolatos a kérdés, akkor add meg a nyomkövetési azonosítót is.
● A topikban hirdetni nem engedélyezett.
Vám- vagy adócsalással, az AliExpress szabályainak kijátszásával kapcsolatban tilos tanácsot adni vagy kérni a fórumon!
- PHP programozás
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Ukrajnai háború
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Google Pixel topik
- Robot fűnyírók
- Intel Core i3 / i5 / i7 / i9 10xxx "Comet Lake" és i3 / i5 / i7 / i9 11xxx "Rocket Lake" (LGA1200)
- Tudományos Pandémia Klub
- BIOS frissítés
- További aktív témák...