Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • V/

    Topikgazda

    válasz boroskarcsi #54182 üzenetére

    Már többször idéztem hogy nem a NAV dönt és a Postával egyeztetve lett megírva az Összefoglaló 8. pontja erre a problémára.
    Az eladó az aki jogszerű magatartást tanúsít megadtad az IOSS számot az hogy a Magyar Posta automatikus feldolgozó programja hibás nem az ő felelőssége, nem kérheted tőled vissza az áfát, aki neked ezeket mondta az HAZUDOTT!
    A törvény nem ír olyat hogy automatikusan kell ezek a küldemények IOSS megfelelőségét vizsgálni, ha az rossz akkor kézzel kell beírni az adatokat de ezt nem hajlandó a Posta tudomásul venni.
    Itt értelmezd a NAV álláspontját:

    Az AliExpress IOSS azonosítója IM5280002556 ami július 1-től érvényes és benne van az EU-s IOSS adatbázisban, mivel az AliExpress szedi be az áfát ezért nincs külön azonosítója az eladóknak akik náluk regisztráltak, mert az EU-s jogszabály alapján nem kell, ez természetes hogy egy sima eladó részéről nem kerül megadásra, de az AlIExpress megadja.
    Az AliExpress az oldalán létező összes shop eladója ezért működik az egész egy azonosítóval, hasonlóan mint az eBay vagy az Amazon.
    Szóval a NAV rendszere nem utasíthatja el.
    Bizonyítsa be a posta hogy nem kapták meg, mutassa be az elektronikusan megkapott vám-árúnyilatkozat és küldemény adatokat, nem pofázni kell, rukkoljon elő a bizonyítékkal.
    Ha megvan neked a 8. pont szerinti beadott panaszra ez írásban, akkor fel lehet őket jelenteni a NAV-nál.

    Ha az Aliexpress-es vásárlás EU raktáras és EU-s a szállítás, akkor meg nem kell IOSS azonosító és eljárás, hiszen nem importálás történt, ezeket is a Magyar Posta vonja jogellenesen vámeljárás alá, ami 2004 óta nem létező kategória.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák