- Sony MILC fényképezőgépcsalád
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Multimédiás / PC-s hangfalszettek (2.0, 2.1, 5.1)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Bemutatkoztak a Microsoft aktuális Surface gépei
- Hatalmas, 16K felbontású, szemüveg nélküli 3D kijelzőt villantott a BOE
- Milyen széket vegyek?
- Vezeték nélküli fülhallgatók
- Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
- Mini-ITX
Hirdetés
-
Bemutatta első fejhallgatóját a Sonos
ma Ezzel is a prémium szegmensben versenyeznek, 499 eurós áron indít a Sonos Ace.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Megjött az ASUS 240 Hz-es, fényes WOLED monitora
ph Az MI-s képességekkel felvértezett újdonság 20 százalékkal jobb fénysűrűséget produkál az egész képátlón átívelve, mint a PG27AQDM.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz tvrobi #12826 üzenetére
Először egy automata váltóval foglalkozó szakembert kell kérdezni. Mert ha olajat cserélsz, és még sem lett jó, akkor felújítás kell, ami miatt megint ki kell fizetni az olajcserét.
Tehát ha a szakember pl. szeleptömb cserét javasolna, akkor 2 dolgot egyszerre megcsináltatod.<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
válasz tvrobi #12828 üzenetére
Világos. És ha olajat cserélsz, és még sem lenne jó, akkor merre tovább? Kidobod? Helyre hozod? Tovább használod így?
Tehát első körben a szakemberrel kell beszélned, hogy ő mit mond, azzal, aki automataváltó javítással foglalkozik, és volt már dolga a váltóddal.<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
Weareus
addikt
válasz tvrobi #12830 üzenetére
Százezer kilomètert mentél automata váltóval olajcsere nélkül, vagy félreértek valamit?
to Nesa: köszönöm.
[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
Weareus
addikt
válasz tvrobi #12837 üzenetére
Menj fel youtubera, írd be, hogy automata váltó olajcsere, és nézd meg az első három videót. Ha nem akarsz másik autót venni és járni akarsz ezzel egy költséges váltójavítást megúszva, akkor igen sürgösen cseréltesd ki az olajat.
De csak magánvélemény.Szerk.: "ha nem javul meg, akkor kidobtam 90 e ft-ot az ablakon"
De 100 ezrenként amúgy is csetèlni kell ( nàlam jó lesz az 50 ezernek is). 100k-t mentél vele, az olaj elhasználódott, a váltó elkezdett fura dolgokat produkálni. 90e ft bakfitty, ha a további/rosszabb eshetőségeket nézzük.[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
válasz tvrobi #12837 üzenetére
Youtube videó szerint nem tűnik nehéz, csak időigényes, és anyagköltségért megcsinálod magadnak, így még se 90e ft, hanem mondjuk a fele.
Ha nem tudod a jelenlegi állapotával használni (zavaróak az ütések, nincs meg a komfort érzet), akkor vagy eladod, vagy kénytelen leszel egy automataváltó javítóhoz vinni. Ha monjduk 300-400e ft-ért megcsinálják, és gond nélkül 5 évig működne, megéri?
Értem én, hogy többe kerülne a javítás, mint maga az autó értéke. De ha veszel másikat, akkor nem fogsz rákölteni? Sőt, még többet, mert maga a másik kocsira is kell költeni a vételárért, az átírásért, aztán annak a karbantartása a vásárlás után (vezérlés csere, olaj csere stb.)Szép az S80, lehet megérdemli, hogy 300-400e ft-ot költs rá a javításért, feltéve, hogy nincs más baja, mert ha van, akkor azoknak a javítása még többe kerülne... így meg pláne nem éri meg foglalkozni vele.
[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
válasz tvrobi #12841 üzenetére
Ez így van, egy használt, főleg 1x-2x éves, akkor mindig költeni kell, és sokba is kerülnek az alkatrészek. Mert ha tudod bontóban szerezni az alkatrészt, az sem biztos, hogy elbír 6 hónapot, és aztán megint veszel egy másikat, de akkor lehet, hogy már újat vennél, mert nem akarod megint 6 hónap múlva költeni rá. Így már elsőre inkább veszel új alkatrészt, ami ugye nem olcsó, főleg, hogy nincs utángyártott
És volvo alkatrész (talán/általában) drágább többi népmárkánál.(elmúlt 1 évben, én már több mint 1M-t költöttem a kocsimra, és nem is volt semmi nagy hibája, pedig csak kopott alkatréseket cseréltem. Motor, váltóhoz még nem kellett nyúlni)
[ Szerkesztve ]
<< Nem szabad félni a kudarctól, játszd végig a játékot ! >>
-
zgospel
őstag
válasz tvrobi #12841 üzenetére
Öreg prémium fenntartásához sok pénz kell. Azt kell eldöntened, neked mennyit ér meg.
Egy H Astrára vagy Kia Ceedre ennek a töredékét kellett volna költened, a kötelezőket is beleszámolva. Persze nem ilyen komfortos, nem ilyen csendes, kézzel kell kapcsolgatni, nincs rajta Volvo embléma, de sokkal gazdaságosabban fenntartható.Nekünk a második autó egy ugyanilyen S80 mint a tied, csak 2001-es, még a 140 lovas verzió. Megy amíg megy, de amint valami nagyobb összeget kell ráfordítani megy a háztól is, mert nekem nem ér annyit.
Apám Kia Ceedje az elmúlt 6 évben budapesti taxiként ütve sem kért 2 millió forintot.
Én a H Astrára egy év alatt 300 ezret költöttem, ezáltal rendbetéve egy csomó mindent. Előtte G Astrám volt, arra 5 év alatt ment el durván 500 ezer, a kötelezőket is belevéve. Persze ezek sokkal-sokkal zajosabb és kényelmetlenebb autók az öreg Volvóhoz képest, szóval tökre megértem, jó a Volvóban ülni, más a színvonal. De más a matek is.El kell döntened, hogy meddig és mennyit ér meg neked és megborítja-e a büdzsédet.
https://www.flickr.com/photos/zpapa/
-
-
Weareus
addikt
válasz tvrobi #12905 üzenetére
Nekem volt S80 D5 automatám.
Motortartó bakok, fűtőradiátor. Ezeket kellett cserélni a kötelezőkön kívül.
5.5 Körül evett, óvatosban. (Boardcomputer szerint, ami ugye lehet 6.5 is a valóságban...)
2001-es volt, kb.
Szerettem.[ Szerkesztve ]
Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tvrobi #13260 üzenetére
Véleményem szerint ez minden autónál így van, nem csak a Volvo-kat érinti, de a hitvány vacak utak nehéz bódé+peresgumi+nagy alufelni kombó simán kinyírhatja 60ezer alatt a lengéscsillapítókat és a toronycsapágyakat ha valami hitvány vacak lett beszerelve, de még a jobb minőségű utángyártottat is.
Régen volt egy 600-as mercim, abban 50ezrenként eltört valamelyik első rugó BP-en... Hiába kapott vadiúj szilenteket, 15ezer km után nyöszörgött az egész kóceráj már, lehetett újrakenni mindet. W140-es bálna, szóval abban volt még a jóféle német acélból egy kevéske, 2T körül volt a száraz tömege és 255/45R18-as lépőkön gurult, siklott az úthibákon, de ára is volt, minden nyári szezont görgőzéssel kellett kezdeni.
Szóval lehet alapja sajnos...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tvrobi #13618 üzenetére
Köszönöm, sajnos fogynak az utakról és ez még az "életrevalóbb" példányok közé tartozik. Hobbi autó lenne, és pont ilyet keresek noha az AWD nem feltétel, nem lesz napi használós és egyben van a belseje is, ami ritka ebben a korban. Főleg találkozókra járnék ki vele...
A többiek ezúttal hallgatnak, bár az ő véleményük is érdekelne.
Ami lelógó az bármi lehet, kézifék kötél? Lehet, de akár kábel is ha van rajt vonóhorog. Az üzemanyag csövet sem zárnám ki, nem látszik. Emeld meg és bújj alá ha tudsz, akkor eléggé egyértelműen látszani fog hova megy... sőt, talán a törött műanyag klipszet is megtalalod. Advanced level: vigyél pár kötegelőt magaddal, hátha meg tudod oldani. ott nincsen jó helyen, ez fix
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
HELLAFLUSH
őstag
válasz tvrobi #13939 üzenetére
Köszönöm neked és haxxika-nak a hasznos információkat!
Egyébként a benzinesek 2.4 (140/170LE) változatok is megbízhatóak? Kicsit azért még is parázok a dieseltől mert csak hétvégente volna országúton/pályán használva, hétköznap munkába járós lenne ami csak 5-6km-re van...annyira meg jobban belegondolva lehet, hogy kínzás lenne a motornak.
Tömegközlekedéssel meg sajnos nem érnék be időbe, kerékpározni meg életveszély a reggeli csúcsforgalomban.
Persze tudom az 5hengeres benzines is megenné a 11-et de azért még se 4hengeres nyomaték szegény mint a BMW-m. -
FeRRaR1
őstag
válasz tvrobi #13965 üzenetére
Nem ér bele sehova, az a 10mm elöl nem egy nagy különbség. Igazából a hátulja "nem tetszett" hogy annyira bent van.
Van itt egy vicc: Világít? Igen. Fékez? Igen. ÁTMENT
Persze én normális helyre viszem hogy rendesen nézzék át de ilyesmiért nem szólnak.Alapból nagyon magasan volt a kocsi, de nálam csak minimálisan van változtatva. -30mm ültetés, de gyári gátlók. 18" helyett 19" polestar felni, de a teljes méret gumival csak kb 2%-al nagyobb mint a gyári. Elöl 10mm hátul 20mm se sok, mert a hátulja alapból brutálisan fent és bent volt. Beljebb mint az eleje.
Van itt az Angol fórumon egy srác, na ő mindenből a végletekig megy. Telibe kék fólia. Legalacsonyabbra ültetve, megvette azt a felnit amit én de az XC60-ra való 21"-eset. Szélesítő is nagyobb. Na neki már kellett itt ott módosítani hogy ne érjen bele.
Csak én ezt nem akarom. Itt már ránézésre ki lóg a lóláb, brutálisan túl tolta. Gyakorlatilag 0 rugó út, rohadt kényelmetlen lehet, illetve annyival nagyobb és nehezebb a kerék hogy konkrétan rosszabbul csinál már mindent a kocsi. Pályára így lehetetlen felvinni, elpattogna mindenhol. Na mindegy, kinek mi csak gondoltam bedobom. És még mindig rendel hozzá mindent, kintre, bentre. Most még hunyorítva azt mondom jól néz ki, de félek messze még a végeHa a kerék kijjebb kerül megváltozik a geometria, így újra kell állítani. Persze nem mindenki vesződik ilyesmivel
Szóval vissza hozták gyári értékekre. Majd utána kicsit pályásabbra hangolták. Így egy nagyon picit jobban eszi a gumit, de magabiztosabb kanyarokban határon és nagyobb tempót tud. Általában a kerék összetartást és dőlést állítják át kicsit.
Viszont mint mindennel amihez hozzá nyúlok, nem akartam elrontani egy brutális pálya setuppal mert az már a használhatóság rovására menne. Így annyit kértem hogy utcai használatban ne érezzem hátrányát, ne egye észrevehetően jobban a gumit, csak egy kicsit tolják el a gyári setupot pályásabbra.
-
BigBlackDog
veterán
válasz tvrobi #14026 üzenetére
Nekem ugyanilyen színű és anyagú volt az S60-ban. A textil rész kárpittisztító géppel volt takarítva, mikor hozzám került, aztán a következő 1-1.5 évben nem igazán kellett. A bőrös részt bőrtisztítóval (Autoglym Leather Cleaner) takarítottam, majd bőrápolóval (Autoglym Leather Care Balm) kentem át és száradást követően kapott még egy réteg CarPro PERL-ös bevonatot. Ezt követően elég volt sokszor csak egy nedves ronggyal áttörölni (ez szerintem a Perlnek köszönhető).
Bőrápoló tekintetében sokan az Ikeás készletet ajánlották. Ha jól látom, árban kb. fele a linket Volvós készletnek (és talán nagyobb kiszerelésű is).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz tvrobi #14031 üzenetére
Vanish-el* csak óvatosan, iszonyatosan tud habzani. De igen, foltok esetén én is szoktam alkalmazni néha. Ha viszont még nem koszos láthatóan, akkor nem vinném rá. Illetve egy tapasztalat; kárpittisztító gép nélkül hiába próbálsz foltot kiszedni, nem fog az eredmény jó lenni tippem szerint. A tisztítószer ugyan feloldja, de mivel nem szívja a kárpitból ki semmi sem, általában csak egy nagyobb átmérőjű, de gyengébb folt lesz az eredmény. Ugyanez a helyzet, ha a sok éve használt, de homogén felületet valahol elkezded tisztítani. Ott ugyan kivilágosodik, de foltos lesz, mivel a többi részen még ott van a sok éves maradék. Ez persze csak saját tapasztalat, nem törvényszerű, hogy Nálad is így fog működni.
* ahogy látom a wanish az valami ráncosodáseltüntető bőrkrém, szóval mertem feltételezni, hogy a szimpla V-s változatára gondolsz.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tvrobi #14027 üzenetére
Nem olyan dráma, de igen, ahogyan BBD is említette, ha UK-ban vagy akkor AutoGlym a barátod, érdemes nézni egy puha szálú kefét hozzá. Ápoló az alap, kell neki az UV protector, mert a Volvo-k bőrözése eléggé puha (mondjuk egy Audi-hoz képest). A gyári készlet is jó, bár még nem használtam, Autofinesse-t mondanám még, vagy Wolf.
Biztonsági övet és a szövet részét sima APC-vel, de csak lazásba, ilyen 1:50-be, max átmész rajta kétszer-háromszor.
A Vanish:
Előre is elnézést kérek a kiakadásért és kinek nem inge ne vegye magára, de tördelném el a kezét az olyan pénzéhes kozmetikásnak amelyik egyenesen Vanish/SuperClean és egyéb agresszív szerekkel megy neki mindennek, ez pusztán időhatékonyságról szól, hogy semmin se kelljen véletlenül se kétszer átmenni. Csak hogy értsd a felháborodásomat: Én amikor megyek a "tett helyszínére", van nálam bogároldóból 2 féle, samponból 5 féle, beltér tisztításra 3 különböző erősségű anyag, mindegyik kétféle hígitásban 1:50 és 1:30. Egy picit is tapasztaltabb kozmetikás első körben körbe járja az autót kívül-belül, hogy lássa mivel van dolga és úgy választja ki a vegyszert, a hígitást, stb. Nem kell rögtön ágyúval támadni a verébre...
Először is simán 10-20ml mosogatószert keverj el 500ml meleg(!) vízben és azzal fújd át a szövetet, aztán egy ronggyal átdörzsölöd és egy másik száraz ronggyal felitatod a nedvességet. Ha nem megy akkor jön a fújós kárpittisztító, de az majd akkor ha már megvannak azok a foltok amiket nem tudtál kiszedni. Némi kézimunka, de hidd el megéri.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tvrobi #14112 üzenetére
Jó az érintőképernyő ha a helyén van kezelve és nem féldisznóért vetted a jogsit...
Nem a legnagyobb húsdarálóban kell nyomkodni...
Én kiszoktam rá tenni a navigációt, aztán megy spotin a zene, hangvezérlés android autoval, stb. Ezen kívül mindent tud amit egy új autó az idegesítő kormány csavargató/rázó/ bimbamoló vackok nélkül.
Sajnos ezek az öreg prémiumok ilyenek, mivel nincsen rá kereslet így utángyártott alkatrész is ritka, javítani kellene amit lehet, csak ahhoz szakember kell aki ért is hozzá, az szintén esetleges. Nem véletlenül árazza a piac oda ahova, hiába a szavatosság, nem akarok én kitolni mással sem, van így is elég ellenségem, ez nem pokemon.[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Rossi
addikt
válasz tvrobi #14112 üzenetére
Van egy ilyen tévhit a nem érintőképernyős autósoknál, hogy az mennyire balesetveszélyes.
Nem kell nyomkodni menet közben, ennyi a megoldás...
Max. a navigációnál egy újratervezést, de azt a telefonon is meg kell nyomni, ha képernyő helyett azzal navigálsz.Nem tudom mitől balesetveszélyesebb, mint egy tartóba kitett okostelefon, hiszen azon sms-t, emailt, messengert stb. is tudsz olvasni, a kocsi kijelzőjén ilyet nem nagyon szokott az ember.
Filmet nézni meg pl. nem is enged, csak álló helyzetben.
Írom ezeket kb. 400.000 km balesetmentes érintőképernyős autózás után 8-10 év alatt.
Ez inkább ilyen "nekem nincs, akkor szar" hozzáállás.
[ Szerkesztve ]
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
Rossi
addikt
válasz tvrobi #14118 üzenetére
Ezt hagyjuk már, hogy neked sose kéne, ezt te magad sem gondolod komolyan.
Fülig érne a szád egy zsír új Volvóban is, érintőkijelző ide, vagy oda, aztán használnád örömmel, erre egy nagyobb összeget is rátennék.
De ezt ne vedd sértésnek kérlek.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen