A Khronos Group márciusban jelentette be WebGL 1.0-s specifikációját, ami a háromdimenziós tartalmak böngészőben való megjelenítését kínálja. A rendszert az elmúlt hónapokban sokan támadták, mivel az IT-biztonsággal foglalkozó szakemberek sebezhetőnek tartják. A Microsoft ezt kihasználva be is jelentette, hogy az Internet Explorer nem fogja használni az API-t, amit a vállalat természetesen a sebezhető felépítéssel magyaráz. Persze valójában itt egyfajta szabványharc folyik, hiszen a redmondi óriáscég Silverlight 5 API-ja 3D-s megjelenítés mellett gyakorlatilag ugyanígy működik, vagyis elsősorban az a probléma, hogy a Khronos Group hamarabb készült el a WebGL-lel, így a Microsoftnak nehezebb dolga lesz a Silverlight terjesztésében.
A Khronos Group reagált a felmerült, és sokak által súlyosnak tartott problémára. Várhatóan ősszel mutatkozik be a WebGL 1.0.1, amely orvosolni fogja a rendszer sebezhetőségét, továbbá tartalmaz némi általános javítást is a jobb alkalmazhatóság érdekében. A Khronos Group szóvivője a SIGGRAPH 2011 alkalmával elmondta, hogy szorosan együttműködnek a GPU-kat kínáló gyártókkal, és az új specifikációk esetében a biztonság elsődleges szemponttá válik. A platform mögött álló vállalatok kiemelték, hogy szinte minden új felület tartalmaz sebezhetőséget, amit később javítani lehet. Az Adobe Molehill és a Silverlight 5 is direkten éri el a GPU-t, így természetes, hogy hosszútávon a biztonságos kulcsfontosságú, főleg annak tudatában, hogy – az érintettek szerint – a GPU átveszi majd a CPU helyét webes számítások területén. Ez elsősorban az okostelefonok miatt fontos, hiszen az ultramobil rendszerek esetében a processzorerő nagyon korlátozott, míg a mobil IGP-k már most is meglehetősen combosak, és nem mellesleg azonos feladat feldolgozása mellett jóval kevesebbet fogyasztanak. A PC-n ez a hatalomátvétel nem fogja nagyon éreztetni a sebességre vonatkozó hatását, a notebookok üzemideje viszont nőni fog a GPU-s webes számítások terjedésével.
Mozilla Tilt
A WebGL-re egyébként már a böngészők fejlesztői is kínálnak mókás, vagy érdekes kiterjesztéseket. A Mozilla Tilt fejlesztésével háromdimenziós, forgatható weboldalak kreálhatók. Hasznosnak nem igazán mondható, de aranyos elgondolás, és továbbfejlesztve az ötletet még bármi lehet belőle. A Google Offscreen Tabs kiterjesztése már vállalhatóbb megoldás, és kétségtelenül nagyon szép dolgokra képes.
Google Chrome Offscreen Tabs
Az Opera egyéni demonstrációk helyett inkább a WebGL kiterjedtségére épít. Az Opera az egyetlen böngésző a piacon, ami minden internetre köthető eszközre elérhető, és a WebGL API alapötlete szintén erre épül, vagyis, hogy minden terméken futtatható legyen ugyanaz a tartalom. Az Opera elsősorban játékokra gondol, így be is mutatták az Emberwind nevű alkotás demonstrációját, amely a HTML5-re és a WebGL-re alapoz, és az alábbi weboldalon ki is próbálható.
Alexandre Jenny Kolor Eyes 360°
Végül, de nem utolsósorban talán a legérdekesebb prezentációt Alexandre Jenny tartotta. Az alábbi weboldalon videók találhatóak, de nem akármilyenek, hanem pont, hogy 360 fokban elforgathatók. Ennek megfelelően a felhasználó olyan szemszögből nézi meg őket, amilyenből kívánja. Ez egy nagyon érdekes felhasználási módja a WebGL-nek, túlzás nélkül állítható, hogy az eddigi legötletesebb.